Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mielipiteitä tästä sivustosta : http://www.rogueguitarshop.com
1
Juho1234
12.06.2013 23:06:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin ostamassa yhtä pedaalia kyseiseltä sivulta, mutta haluaisin kuulla jos olette joku asioineet tällä sivustolla ja voisitte kertoa oman mielipiteenne sivustosta. Itse olen vähän ennakkoluuloinen kun kyseessä on tilaaminen jenkeistä.

JaaGeRMaisTeR
13.06.2013 00:11:39

Juho1234: Olisin ostamassa yhtä pedaalia kyseiseltä sivulta, mutta haluaisin kuulla jos olette joku asioineet tällä sivustolla ja voisitte kertoa oman mielipiteenne sivustosta. Itse olen vähän ennakkoluuloinen kun kyseessä on tilaaminen jenkeistä.

Älä tilaa yli 50€ niin ei tule tulleja. Mikä siinä jenkeistä tilaamisessa niin epäilyttää?

V
Jucciz
13.06.2013 01:55:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Älä tilaa yli 50€ niin ei tule tulleja. Mikä siinä jenkeistä tilaamisessa niin epäilyttää?

Aika paljon pienemmät ovat rajat nykyään (ts. vuoden 2013 alusta). Jos tuote on lähetyskuluineen noin 18 euroa, se voi jo jäädä tulliin, koska perittävä minimimaksu on 5 euroa. Kitarakamaan tulee tullia ja veroa EU:n ulkopuolelta tilattaessa karkeasti 28 prosenttia. Ts. jos postikuluineen 18 euron vempeleeseen lyödään tullit ja verot, siihen tulee 18*0,28=5,04 euroa lisäkuluja, jotka kuuluu jo periä ostajalta.

Vielä viime vuonna tuo raja oli 10 euroa, mikä mahdollisti hieman arvokkaampien vempeleiden tulli- ja verovapaan ostamisen EU:n ulkopuolelta.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
JaaGeRMaisTeR
13.06.2013 06:18:52

Jucciz: Aika paljon pienemmät ovat rajat nykyään (ts. vuoden 2013 alusta). Jos tuote on lähetyskuluineen noin 18 euroa, se voi jo jäädä tulliin, koska perittävä minimimaksu on 5 euroa. Kitarakamaan tulee tullia ja veroa EU:n ulkopuolelta tilattaessa karkeasti 28 prosenttia. Ts. jos postikuluineen 18 euron vempeleeseen lyödään tullit ja verot, siihen tulee 18*0,28=5,04 euroa lisäkuluja, jotka kuuluu jo periä ostajalta.

Vielä viime vuonna tuo raja oli 10 euroa, mikä mahdollisti hieman arvokkaampien vempeleiden tulli- ja verovapaan ostamisen EU:n ulkopuolelta.

Ok.. Hyvä tietää. Ei kyllä tuosta muutoksesta ollut käryäkään. Olisko ollut viimevuoden alulla kun jotain olen viimeksi jenkkilästä tilannut.

No mutta topickin aloittajalle laitan sitten että kurkkaas kannattaako tilata usa:sta vai löytyykö euroopasta samaa tai vastaavaa. :) hyvin se menee.

V
Juho1234
10.09.2013 13:28:15

JaaGeRMaisTeR: Ok.. Hyvä tietää. Ei kyllä tuosta muutoksesta ollut käryäkään. Olisko ollut viimevuoden alulla kun jotain olen viimeksi jenkkilästä tilannut.

No mutta topickin aloittajalle laitan sitten että kurkkaas kannattaako tilata usa:sta vai löytyykö euroopasta samaa tai vastaavaa. :) hyvin se menee.

Jep kiitoksia vastauksista, menin ja tilasin sieltä pedaalin ja nyt jään odottelemaan.

JaaGeRMaisTeR
10.09.2013 15:27:16

Juho1234: Jep kiitoksia vastauksista, menin ja tilasin sieltä pedaalin ja nyt jään odottelemaan.

Mimmosen polkimen tilasit?

JohnnyLee
10.09.2013 21:36:36 (muokattu 10.09.2013 21:40:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaan faktaa tuohon tullausasiaan: Eu:n ulkopuolelta tuodut tai tilatut tavarat täytyy tullata, jos tavaroiden arvo ylittää 22,00 EUR.

Eilen viimeksi itse maksoin alvia ja tullia uusista mikeistä.

Mielestäni tuossa pahasti mättää se, että myös rahdista pitää maksaa alv ja tulli.
Eli tulli laskee rahdit tullattavan tavaran päälle ja sitten koko hoidosta lasketaan alv ja tulli.

Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael
JaaGeRMaisTeR
11.09.2013 00:11:27

JohnnyLee: Laitetaan faktaa tuohon tullausasiaan: Eu:n ulkopuolelta tuodut tai tilatut tavarat täytyy tullata, jos tavaroiden arvo ylittää 22,00 EUR.

Eilen viimeksi itse maksoin alvia ja tullia uusista mikeistä.

Mielestäni tuossa pahasti mättää se, että myös rahdista pitää maksaa alv ja tulli.
Eli tulli laskee rahdit tullattavan tavaran päälle ja sitten koko hoidosta lasketaan alv ja tulli.

Kiitä ebaytä yms :) tavaran hinta oli 10 $ mutta postikulut 2300 $ näinkin joskus aikoinaan kuulemma tehty. Puhdas huhu tämä. Ei liity faktoihin vaan kuulopuheisiin. Postikuluissa koijattiin melkosesti jossain välissä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti