Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 6-kielisiä baritoni superstratoja?
1
L.Ruoska
21.05.2013 18:53:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi :)

Mua on alkanut kuumotella baritoni, eikä seiskat nappaa. Lähinnä kaipailen jämäkkyyttä drop-B ja alempiin vireisiin. Custominahan sitä saa, mutta löytyykö laadukasta tehdasmallia näiltä perinteisiltä heviskebavalmistajilta (Ibanez, ESP, Charvel, Jackson). Body preferenssi sitä Horizon- tai RG/S-osastoa, tosin LP tai SG vois ehkä olla huomioitavissa. Valmistusmaana mieluummin Japani kuin Indonesia :)

LTD:llä on kai joskus ollut H300-baritoni mutta en nyt löydä sitäkään googlella. Muita idiksiä? Thanks :)

Do you want your possessions identified? (y/n)
Räbbänä
21.05.2013 19:48:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leo Lindgren: Moi :)

Mua on alkanut kuumotella baritoni, eikä seiskat nappaa. Lähinnä kaipailen jämäkkyyttä drop-B ja alempiin vireisiin. Custominahan sitä saa, mutta löytyykö laadukasta tehdasmallia näiltä perinteisiltä heviskebavalmistajilta (Ibanez, ESP, Charvel, Jackson). Body preferenssi sitä Horizon- tai RG/S-osastoa, tosin LP tai SG vois ehkä olla huomioitavissa. Valmistusmaana mieluummin Japani kuin Indonesia :)

LTD:llä on kai joskus ollut H300-baritoni mutta en nyt löydä sitäkään googlella. Muita idiksiä? Thanks :)

Torilla on ainakin vielä myynti-ilmo vanhemmasta Ibanezin Mushokista. Tiedä sitten onko jo mennyt:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=754546

Uudemmista tietty on olemassa Ibanezin RGD-sarjalaiset 26,5" skaaloineen ja PRS:ltä löytyy SE-sarjasta tuoreempaa näkemystä Mushokin sigusta. Käytettyjä jos jaksaa meiltä ja muaalta kyttäillä, niin RG-sarjalaisista löytyy vielä RG970XL, joka on tosin jo aika haastava löydettävä.

↑↑↓↓←→←→BA
ReBeat
21.05.2013 19:50:23

Leo Lindgren: LTD:llä on kai joskus ollut H300-baritoni mutta en nyt löydä sitäkään googlella. Muita idiksiä? Thanks :)

Ettet muistele modelia nimeltä MHB-400 ? http://www.espguitars.com/esp2008/guitars_mhnt.html

Mun ehdotukset olis:
LTD george lucas 600 face book, http://www.ebay.com/itm/251271990263
LTD sonny curtis 607, http://www.ebay.co.uk/itm/111076761855

Decadetroll
21.05.2013 20:25:40

Ibalta löytyy tosiaan harvinaisempia baritoneja ja noita uusia RGD-malleja, sitten on schecter, mikä on tehnyt vuosi pari sitten 30" skaalalla olevan kuusikielisen ja niinpoispäin. Ltd:llä oli tosiaan se H200 baritoni ja H400 baritoni.

I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
Billsner
21.05.2013 22:25:07

Harvemmin mainostan täällä keskustelualueen puolella, mutta mulla ois Iban RGD myynnissä. H-vire tuntuu huomattavasti jämymmältä 0.56-0.13 kielisetillä kuin tuuman lyhyemmällä skaalalla varustetussa ibassa. Tämä on oikeastaan syy miksi sen myynkin. Tykkään sittenkin vähän löysemmästä tatsista. On kyllä made in Indonesia, mutta mitä sitten jos sen on hyvä kitara. Kaikki mun ibat on korealaisia tai indonesialaisia ja ei niissä mitään vikaa ole ollut. Paitsi Edge III tallan jouduin korealaisesta RGT:stäni vaihtamaan kun se ei enää pitänyt virettä ja alkuperäiset mikit olen monesta vaihtanut vähän laadukkaampiin.

Alkuperäiset mikit noissa RGD:ssä on ihan ok, mutta bändisoitossa ne on melko mutaiset eikä kovin erottelevat. Edge zero II pitää vireen hyvin ja kestää useita vuosia. Ykköskepissäni RGA72:ssa mulla on sama talla ja on kestänyt nyt noin kolme vuotta ilman ongelmia. Kaula on perus RG:tä eli mallia ohut. Vaikka skaala ei ole kuin tuuman normi skaalaa pidempi niin kyllä sen eron huomaa.

Supreme General Of Evil
LaMotta
21.05.2013 22:30:12 (muokattu 21.05.2013 22:32:20)

Billsner: Vaikka skaala ei ole kuin tuuman normi skaalaa pidempi niin kyllä sen eron huomaa.

Varmasti huomaa koska 24,75 ja 25 skaaloissakin on (normivireessä) selvä ero.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
L.Ruoska
25.05.2013 15:20:49

Kiitti kaikille :)

Schecterin Blackjack C1-EX baritoni ainakin vastais mun näkemyksiä sopivasta rokkiskebasta murinadroppivireissä :) Noita olis jonkun verran liikenteessä jos jaksaa ulkomaankauppaa junailla. Missähän noi Schecterit on tehty? Koreassa?

Ibanez RG470XL ja LTD MHB400 onkin melko harvinaisia. Ihan muutamia tsibaleita löytyy jossain forumeilla ja craigslistiltä. Molemmat kelpais kyllä mutta tarjonta on niin niukkaa että se siitä.

Jokerikorttina löysin tämmösen kun Michael Kelly jolla oli ihan siisti lespatyylinen baritoni. Kellään näitä Kellyn kitaroita? Kiinassa tai Vietnamissa vissiin tehty nykyään ja mulle ennestään tuntematon nimi.

ReBeat
25.05.2013 15:28:13 (muokattu 25.05.2013 15:34:53)

Tossa olis 27" RG 2077XL: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=760399

e: nii joo... sori :D

JAK
25.05.2013 15:33:00

ReBeat: Tossa olis 27" RG 2077XL: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=760399

Hieno 6-kielinen hermanni.

Mutta joo, RG970XL:ää voinen omasta kokemuksesta suositella. Laatuosilla varustettu Prestige ei mee mettään jos moisen löydät. Kaulakaan ei ole sieltä Iban katalogin ohuimmasta päästä, mikä on oikein hyvä juttu.

Boltsa
25.05.2013 19:47:57

Leo Lindgren: Kiitti kaikille :)

Schecterin Blackjack C1-EX baritoni ainakin vastais mun näkemyksiä sopivasta rokkiskebasta murinadroppivireissä :) Noita olis jonkun verran liikenteessä jos jaksaa ulkomaankauppaa junailla. Missähän noi Schecterit on tehty? Koreassa?

Mulla on tuollainen 2005 vuodelta ja se on Koreassa tehty. Hyvä kitara kaikinpuolin. Lundgerin M6 mikin kanssa murisee kyllä käsittämätömän hyvin, vireenä tällä hetkellä drop A# 12-56 kielillä.

Noita on näkynyt Torillakin vähän väliä parhaillaan alle 500 e hintaan laukun kanssa. Voin kyllö suositella.

Boltsa
Decadetroll
25.05.2013 19:49:15 (muokattu 25.05.2013 19:49:48)

Leo Lindgren: Kiitti kaikille :)

Ibanez RG470XL ja LTD MHB400 onkin melko harvinaisia. Ihan muutamia tsibaleita löytyy jossain forumeilla ja craigslistiltä. Molemmat kelpais kyllä mutta tarjonta on niin niukkaa että se siitä.

Jokerikorttina löysin tämmösen kun Michael Kelly jolla oli ihan siisti lespatyylinen baritoni. Kellään näitä Kellyn kitaroita? Kiinassa tai Vietnamissa vissiin tehty nykyään ja mulle ennestään tuntematon nimi.

Koreassa ainakin kaikki mitkä mun käsien kautta on kulkenut.. Tuo C1-ex S on todella komia keppi kyllä.. Ja hienon soittajan signaturekin kaiken lisäksi, meinaan Kenny Hickeyn keppiä mukailee, vaikka väri poikkeaakin alkuperäisestä. 26,5" skaala ja jumankekka siinä on vielä sustainerkin. Me wants. http://schecterguitars.com/Internat … enny-Hickey-Signature-C-1-EX-S.aspx

Värinäkin on "steele green"... :)

I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
L.Ruoska
26.05.2013 10:29:42

Decadetroll: Koreassa ainakin kaikki mitkä mun käsien kautta on kulkenut.. Tuo C1-ex S on todella komia keppi kyllä.. Ja hienon soittajan signaturekin kaiken lisäksi, meinaan Kenny Hickeyn keppiä mukailee, vaikka väri poikkeaakin alkuperäisestä. 26,5" skaala ja jumankekka siinä on vielä sustainerkin. Me wants. http://schecterguitars.com/Internat … enny-Hickey-Signature-C-1-EX-S.aspx

Värinäkin on "steele green"... :)

Asiallinen skeba. En tiennyt Typestä muita kuin Peten, mutta kun näin skeban niin ei ollut vaikea päätellä mitä orkesteria Kenny edusti :) Ja tosiaan toi nimi vielä "Steele green" :) Me want kans :P

Missäs noita Schectereitä pääsee pk-seudulla soittelemaan? Barskoja siis, tavallisia olen testaillut ulkomailla eikä valittamista vaikka olenkin aina ESPiin tai Ibaan päätynyt.

Laupias Tuoni
27.05.2013 08:48:56

Missäs noita Schectereitä pääsee pk-seudulla soittelemaan? Barskoja siis, tavallisia olen testaillut ulkomailla eikä valittamista vaikka olenkin aina ESPiin tai Ibaan päätynyt.

Kokeile Soundtoolsia:
http://www.soundtools.fi/index.php/yhteystiedot

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti