Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson rr24xt
1 2
kuunsuru
22.05.2013 15:47:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Tää on nyt vähän sama, kuin kolmen sentin kikkelillä uskottelisi: "En minä tommosta kymppituumasta... Hyvinhän se pissa tästäkin tulee!"
 
No siis joo, hyvinkin mahdollista tietenkin.
 
Ja luultavasti pidemmällä ajalla niissä huomaa enemmänkin eroja, joten turha mun on alkaa väittää ettei niissä ole, kun semmoista ole kovinkaan paljoa soitellut. Siis niistä kitaroista kun puhutaan.
 
Mutta silti tuo otsikon kitara on ihan pätevä hintaluokassaan, oli mulla sitten hyvä yksilö tai ei. Nih.
 
Kitaristista voi myös tulla korvaava palkkamurhaaja ylimääräisen kielisetin kanssa. Thou Arsonist! - A False Prediction
ancci
22.05.2013 16:28:35 (muokattu 22.05.2013 16:37:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SavuMakkara: Okei, elikkä olen tässä 2 vuotta kitaraa soitellut, ja tarkoitus olisi uutta hevikeppiä ruveta kattelemaan. Sattui kaupassa pistämään silmään tuo jacksonin rr24xt. Onko porukalla mielipiteitä kyseisestä kitarasta tai parempia vaihtoehtoja?
 
Budjetti noin 600€, muodolla tai ulkonäöllä ei väliä, floikkia en tarvitse (tosin ei haittaakaan ole) ja 24 nauhaa olis aika hyvä saada.
 
Soitan lähinnä rässiä ja death metallia. Toistaiseksi soittanut LTD M-50:llä.
 
Pistäkäähän postia :D

 
Jos RR miellyttää silmää niin lähtisin metsästämään käytettyä Jackson rr24. Ei siis 24xt, vaan rr24. Ne on tosi näppäriä. Floikka voi joutaa kyllä vaihtoon. Itse vaihtoin Schalleriin, ja kielet täytyy virittää vain kielten vaihdon yhteydessä. Muuten riittää kun hienosäätää välillä. Se EMG tallassa on myös nannaa. Joku sitä EMG:tä täällä kuitenkin haukkuu, niin siitä huolimatta suosittelen silti kokeilemaan sitä itse. Se on kuitenkin suunniteltu lähes yksinomaan rankempaan musiikkiin.
 
EDIT:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=740351
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=750358
 
Jos en olisi köyhä opiskelija niin toi KV ois jo mun..
 
SavuMakkara
23.05.2013 12:08:32 (muokattu 23.05.2013 12:10:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ancci: Jos RR miellyttää silmää niin lähtisin metsästämään käytettyä Jackson rr24. Ei siis 24xt, vaan rr24. Ne on tosi näppäriä. Floikka voi joutaa kyllä vaihtoon. Itse vaihtoin Schalleriin, ja kielet täytyy virittää vain kielten vaihdon yhteydessä. Muuten riittää kun hienosäätää välillä. Se EMG tallassa on myös nannaa. Joku sitä EMG:tä täällä kuitenkin haukkuu, niin siitä huolimatta suosittelen silti kokeilemaan sitä itse. Se on kuitenkin suunniteltu lähes yksinomaan rankempaan musiikkiin.
 
EDIT:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=740351
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=750358
 
Jos en olisi köyhä opiskelija niin toi KV ois jo mun..

 
Juu, elikkäs kattelin tuota rr24sta ja vaikuttaa sen verran kalliimmalta laitokselta että en sitä ainakaan uutena ole heti ostamassa. Floikista en sen kummemmin välitä kun en mitään divebombeja ja muuta rääkkäystä harrasta. Tuo KV olisi hyvinkin silmään pistävä vaihtoehto ja Käy budjettiinkin. Kenties teen vähän riisörtsiä kyseisestä kepistä. Ja mitä niihin EMG:hin tulee, niin en ole kuin kerran testannut c1 hellraiserissa näitä pickuppeja ja totesin ihan toimiviksi, tosin clean soundi ei ihan ollut mikään paras( mutta kuka niitä cleaneja tarvittee :D)
 
sarkain
23.05.2013 13:38:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RR24 on kyllä varteenotettava vaihto Rhoadsin etsijälle, mutta aika monille on kyllä tuo floikka ja EMG este. RR24XT on luultavasti hyvä vaihtoehto, jos haluaa kiinteätallaisen Rhoadsin. Mikithän voi aina vaihtaa halutessaan.
 
jhlamm
23.05.2013 15:54:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Eli edellä mainittu rr24 on ainakin kokeilemisen arvoinen. Kaverilla on ja monesti tuolla tullut veivattua. Aivan loistava kitara ja torilla oli laukun kanssa myynnissä 700e. Itse korjaisin talteen, jos en näin köyhä olisi :D
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
ancci
23.05.2013 16:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SavuMakkara: Juu, elikkäs kattelin tuota rr24sta ja vaikuttaa sen verran kalliimmalta laitokselta että en sitä ainakaan uutena ole heti ostamassa. Floikista en sen kummemmin välitä kun en mitään divebombeja ja muuta rääkkäystä harrasta. Tuo KV olisi hyvinkin silmään pistävä vaihtoehto ja Käy budjettiinkin. Kenties teen vähän riisörtsiä kyseisestä kepistä. Ja mitä niihin EMG:hin tulee, niin en ole kuin kerran testannut c1 hellraiserissa näitä pickuppeja ja totesin ihan toimiviksi, tosin clean soundi ei ihan ollut mikään paras( mutta kuka niitä cleaneja tarvittee :D)
 
Uutena rr24 ei enään edes myydä kun japanian tehdasta ei ilmeisesti ole enään edes olemassa.
 
ancci
23.05.2013 18:49:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=760813
 
Jos Jacksonin kaula iskee kouraan, niin uskon että istuu Les Paulinkin. Yks parhaista kauloista mitä on kouraan osunut, on Gibsonin Standard Lespassa ja noissa studioissa, Jacksoneita unohtamatta. Tossa on myös kiinteä talla sekä humpparit. Kannattaa kokeilla. Noita nyt on joka musaliikkeessä.
 
JaaGeRMaisTeR
23.05.2013 18:53:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ancci: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=760813
 
Jos Jacksonin kaula iskee kouraan, niin uskon että istuu Les Paulinkin. Yks parhaista kauloista mitä on kouraan osunut, on Gibsonin Standard Lespassa ja noissa studioissa, Jacksoneita unohtamatta. Tossa on myös kiinteä talla sekä humpparit. Kannattaa kokeilla. Noita nyt on joka musaliikkeessä.

 
Mikä kaulaprofiili? Mietin kun slim tapperi oli tuplaten paksumpi kun oman dinkynä jaskan. Ja samaa paksuutta kun tuon js30:sen :)
 
V
ancci
23.05.2013 19:14:09 (muokattu 23.05.2013 19:16:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Mikä kaulaprofiili? Mietin kun slim tapperi oli tuplaten paksumpi kun oman dinkynä jaskan. Ja samaa paksuutta kun tuon js30:sen :)
 
Lähinnä ku se on sellanen suht litteä otelauta, ja paksu lakka/maalattu kaula joita on varsinkin neckthru jacksoneissa, niin tuntuu yhtä laadukkailta. Varmaan se eben otelautakin antaa suht samankaltaisen vaikutelman. Ei joo tosiaan yhtä paksu kun gibsonissa tuo kaula. Mutta paksumpi kun ibanezien kolkot hammastikut.. Ehkä tuo Jackson/Gibson vertaus voi kuullostaa vähän kaukaa haetulta.. Vaikea selittää! Ehkä tiivistettynä: Omaan käteen tuo Jacksonin maalattu kaula tuntuu ohuemmalta versiolta Studio Les Paulin kaulasta.
 
zedder
23.05.2013 20:36:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäli nyt en aivan väärin muista, niin RR24XT:n kaula on hivenen verran ohkoisempi kuin RR24:n. Kertaalleen tuli molempia testailtua eräässä musiikkitarvikevalintamyymälässä. Jos sillä kaulan paksuudella nyt sattuu olemaan jollekulle jotakin merkitystä. RR24 oli valmistusmaasta huolimatta jotenkin kolhomman oloinen.
 
Jeszse
24.05.2013 08:37:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Jos sillä kaulan paksuudella nyt sattuu olemaan jollekulle jotakin merkitystä.
 
Ei sillä varmaan oo.
 
Vittu mitä paskaa pistetään sleijeriä. » The Jasser Arafats «
Laulava Kylätohtori
24.05.2013 09:18:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Ei sillä varmaan oo.
 
Itse asiassa kaula kannattaa ottaa kokonaan pois ennen soittoa...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Moimies
24.05.2013 17:09:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muka eripaksuisia kauloja olemassa?
 
Käykää kuuntelemassa paskaheviä, hävettää itteenikin: Hate Red Action | Arska-huone
zedder
24.05.2013 17:20:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moimies: Onko muka eripaksuisia kauloja olemassa?
 
On, ja onpa joillakin kuulemma oikein sikaniskakin.
 
Decadetroll
24.05.2013 18:25:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: On, ja onpa joillakin kuulemma oikein sikaniskakin.
 
Suosittelen tsekkaamaan corey taylorin kaulan. ;)
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. goatpit.weebly.com
Moimies
24.05.2013 22:20:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: On, ja onpa joillakin kuulemma oikein sikaniskakin.
 
Newstedillä on aikamoinen niska.
 
Käykää kuuntelemassa paskaheviä, hävettää itteenikin: Hate Red Action | Arska-huone
Wradlin
25.05.2013 00:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: On, ja onpa joillakin kuulemma oikein sikaniskakin.
 
http://www.metalinjection.net/wp-co … eorge-Corpsegrinder-Fisher-NECK.jpg
 
Ainakin jos on Cannibal Corpsen jäsen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «