Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 5139 140 141 142 143154 155 156 157 158
Pinewood
04.09.2022 10:43:43 (muokattu 04.09.2022 10:53:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Jos katsoo esim. Petruccin rig rundowneja niin eipä siellä king of tonea ole laudassa kiinni, vaan käyttökelpoisia ja kestäviä pedaaleja mitä kaikki muutkin käyttävät. Petruccilla voi olla KoT jossakin kotona tai studiossa, mutta se ei tee henkilöstä ko. pedaalin käyttäjää, vaan omistajan.
 
Jaa-ha, aika erikoinen näkemys. Aika moni soittaja jättää parhaat soittimet, vahvistimet ja pedaalit kotiin - olipa sitten kyse 50-luvun Les Paulin omistavasta maailman tähdestä tai pizzerian nurkassa veivaavasta CS Stratocasterin omistajasta. Jos kama on aktiivikäytössä koti- ja studiosoitossa, on se käyttöä ihan yhtä lailla kuin keikalla soitto. Pääsääntöisesti soittajat kuitenkin soittavat enemmän muualla kuin lavalla. Todella monet klassikkokappaleetkin on soitettu levyllä aivan erilaisilla kamoilla kuin millä niitä on myöhemmin soitettu keikoilla. Ja on kiertueella huomattavasti helpompi hankkia rikkoutuneen pedaalin tilalle vaikka jokin Bossin peruspedaali kuin KoT, Klon tai 60-luvun Tonebender.
 
kihtaristi
11.09.2022 12:32:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Oli sillä parilla kiertueella se käytössä 2000-luvulla. Toki boosteripedaali vaihtuu melkein joka kiertueella kun tykkää kierrättää. Nyt on ollut viime vuosina Keeleyn Red Dirt tai Boss sd-1 waza.
 
Tuosta KoT:n saatavuudesta olen samaa mieltä, kyseessä on myös ns. imagojono mikä on yleistä nykyään monellakin elämänsaralla (esim. ravintolat, high end muotiliikkeet).

 
Mun näkemys on, että tuossa KoT saatavuudessa voi olla myös osa tuota imagojonoa, mutta se ei ole koko totuus. Muistan kuitenkin jotain tuon Miken (ehkä oli Analogmanin pääjampan nimi, ei ees muista) haastiksia/kommentteja kuulleena, että osa tuosta jonosta on ihan siitä syystä, että hän ei halua muuttaa Analogmanin touhua liukuhihnatehdastuotannoksi halpatuotantomaihin ja ei myöskään palkata liikaa käsipareja jolloin jossain kohtaa kysynnän heiketessä voisi sitten olla taas irtisanomisten vuoro. Toki uusien käsiparien palkkaaminen perehdyttäminen ja työnjäljen valvontakin vaatii oman aikansa ja on kallista, jos asian haluaa tehdä hyvin. Lisäksi Analogman ainakin jossain kohtaa välillä myi noita King of Toneja uutena reverbissä uuden hinnalla ja yritti tällä tavoin saada tuota käytettyjen hintojen kiskomista kitkettyä (täysin tuloksetta). Lisäksi on tainnut aika kohtalaisen samana pysyä tuo uuden pedaalin hinta tai eivät ainakaan kauhean paljon ole hintoja nostelleet, vaikka siihen taatusti olisi ollut mahdollisuus ilman kysynnän laskemista.
 
Olivat syyt/motiivit mitkä hyvänsä niin joka tapauksessa Miken tuollainen vanhan kansan bisnesmalli toimii hänen ja hänen työntekijöiden kannalta hyvin. Kun kysyntä/tarjonta on vahvasti tuolla kysynnän puolelta, niin tietää, että töitä on vielä tuleville vuosillekin. Ainut asia joka tuossa kuluttajan kannalta on harmillinen on tuo jonotuspuoli, mutta ehkä juuri siitä syystä hän halusi lähteä tähän Duke of Tone touhuun mukaan.
 
Ja tuo KoT pedaalin hinta uutena ei ole mielestäni mikään mahdoton: 275$ plus optiot. Vähän sitten rahdit+sitten niistä yhteesä nuo tulli ja sen hetken euro/dollari kurssit sitä hintaa lätäkön tänne puolelle nostavat. Omastani maksoin kuluineen muistaakseni ~400€ ja kovasti koin saavani pedaalia tuohon hintaan. On kuitenkin samassa paketissa kaksi loistavaa pedaalia samassa ja noilla boost/OD/Dist kytkimillä saa varmasti ruuvattua mieleiseksensä moneen juttuun. Jos katselen vaikka custom soundsin pedaaleja ja OD osastoa, niin kyllä siellä moni pedaali kustantaa huomattavasti enemmän kuin 200€. Toki sitten löytyy huomattavasti huokeampikin hyviä pedaaleja..
 
Krice
12.09.2022 09:24:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kihtaristi: Olivat syyt/motiivit mitkä hyvänsä niin joka tapauksessa Miken tuollainen vanhan kansan bisnesmalli toimii hänen ja hänen työntekijöiden kannalta hyvin.
 
Jos saa vähemmän pedaaleja myyntiin kuin mikä olisi mahdollista niin ei se nyt kovin hieno malli ole. Muutaman työntekijän palkkaaminen ei olisi mikään vaikea juttu, koska pedaalien valmistus ei ole mitään ydinfysiikkaa. Luultavasti Mike on vain samanlainen änkyrä kuin vaikka Fulltonen omistaja, tai Paul Reed Smith. Tosin PRS taipui jossakin vaiheessa siirtämään tuotantoa kaukoitään SE-mallien osalta, koska siinä oli vain niin isot markkinat, että niitä ei voinut jättää väliin.
 
deltablues
12.09.2022 16:54:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Jos saa vähemmän pedaaleja myyntiin kuin mikä olisi mahdollista niin ei se nyt kovin hieno malli ole. Muutaman työntekijän palkkaaminen ei olisi mikään vaikea juttu, koska pedaalien valmistus ei ole mitään ydinfysiikkaa. Luultavasti Mike on vain samanlainen änkyrä kuin vaikka Fulltonen omistaja, tai Paul Reed Smith. Tosin PRS taipui jossakin vaiheessa siirtämään tuotantoa kaukoitään SE-mallien osalta, koska siinä oli vain niin isot markkinat, että niitä ei voinut jättää väliin.
 
Tuotannon läpimeno on tosiaan halutessa helppo korjata, mutta Miken puheiden mukaan myös KoTin komponenttien saatavuus alkaa olemaan haasteena.
 
Why do you play a Gibson Jumbo? 'Cause they hold up best in the rain - Rev. Gary Davis
kihtaristi
12.09.2022 17:54:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Jos saa vähemmän pedaaleja myyntiin kuin mikä olisi mahdollista niin ei se nyt kovin hieno malli ole. Muutaman työntekijän palkkaaminen ei olisi mikään vaikea juttu, koska pedaalien valmistus ei ole mitään ydinfysiikkaa. Luultavasti Mike on vain samanlainen änkyrä kuin vaikka Fulltonen omistaja, tai Paul Reed Smith. Tosin PRS taipui jossakin vaiheessa siirtämään tuotantoa kaukoitään SE-mallien osalta, koska siinä oli vain niin isot markkinat, että niitä ei voinut jättää väliin.
 
Jos saa sillä vähempien pedaalien valmistamiselle pidettyä tilanteen vahvasti kysynnän puolella, niin voi olla pitkässä juoksussa ihan hyvä diili. En tiedä Analogmanin tiloista, mutta sen verran omien töiden puolesta tiedän, että välillä tilat rajoittavat ja ei ole ihan itsestään selvää, että ilman isompiin tiloihin muuttamista on mahdollista palkata useampia henkilöitä. Toinen asia minkä olen vuosien varrella huomannut, että siinä kestää oma aikansa, että uusi kaveri, jolla on alan vaatima koulutus ja jopa ihan työkokemusta, oppii talon tavat ja muuttuu sen luokan tekijäksi, että voi olla varma, että se laatu on sitä mitä pitää. Välillä tämä menee nopeasti ja välillä sitten siinä kestää enemmän kun saisi. Toki tämä yleensä olisi tehtävissä, mutta tässä tapauksessa ei välttämättä tarpeellista, jos ei haeta mitään suurta kasvua.. Välillä se voi vain tälläisille kapitalisteille (lasken itseni mukaan) vaikea ymmärtää, etttä joka firman tavoite ei välttämättä ole se jatkuva kasvu ja isompi tulos. Oma veikkaus on, että se on suurin syy kuitenkin siihen miksi, Mike on näin toiminut.
 
Uskon myös, että juuri tää Duke of Tone on juuri tuo Analogmanin vastaava temppu tuohon mainitsemasi PRS SE-malliin. Halpatuotantoa, yhteistyössä toki, jolloin se oma riskikin on pienempi.
 
deltablues: Tuotannon läpimeno on tosiaan halutessa helppo korjata, mutta Miken puheiden mukaan myös KoTin komponenttien saatavuus alkaa olemaan haasteena.
 
Ja tosiaan reilu pari vuotta komponenttipulan kanssa painineena tämä on helppo uskoa, että komponenttipula voi olla todella haastava tämän tyypisille pienelle firmalle.
 
masterhat
12.09.2022 21:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

masterhat: kiitos, mutta tuo dunablen eidolon on ehkä enemmän sitä, mitä etsin, kunhan tässä oikein netin syövereihin päädyn
 
https://www.youtube.com/watch?v=Vy5prZNWsbM

 
Onko mitään vastaavaa purkkia olemassa? On käynyt selväksi, että saatavuus on luokkaa olematon
 
erty
13.09.2022 17:49:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan ymmärrettävää jos haluaa pitää kannattavan, mut silti "autotallimaisen" firman nykysellään varsinkin kun tilauskantaa on useammaksi vuodeksi. Ei kaiken tarvi aina kasvaa loputtomasti.
KOTissa, kuten muissakin hypetetyissä pedaaleissa jo omistaminen tuo käyttäjälle lisäarvoa minkä takia niistä ollaan valmiita maksamaan. En tiedä sit paljonko siitä on sitä, että halutaan tukea käsityöläismeininkiä vai sitä hypen aallonharjalla ratsastamisen fiilistä.
Jännää myös et Analogmanilla oli jo aasiassa tuotettu Prince of Tone versio KOTista, liekö vielä tuotannossa MXR:n rinnalla? Jotenki tuntuu et siitä ei ihan sytytty samalla tavalla kuin orkkiksesta vaikka varmaan saundaa ihan samalta. Aika kova hinta myös tossa MXR:ssä, 219€ Thomannilla. Toki rojaltit sun muut pitää kattaa, mut MXR tekee nykyään myös Timmyä hintaan 159€. Jännä miten MXR haalii noita haluttuja pikkupajojen malleja joissa käytetyt hinnat on karannut ihan poskettomiksi.
 
Laulava Kylätohtori
13.09.2022 18:13:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tuo Prince of Tone mielestäni mikään erityisen ihmeellinen ollut. Hyvä kyllä, mutta ei siis mitään ennennäkemätöntä tai muuta.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
ituvirtanen
21.09.2022 19:54:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Amiriikkalaisella sivulla törmäsin suomalaiseen pajaan nimeltä Audiospektri. Kun kävin Tampesterissa työkeikalla, piti käydä hakemassa sieltä pedaali. Aika värkki, nyt on taas tutkittavaa.
 
https://www.audiospektri.com/pgv-stompbox/
 
Pepe-13
22.09.2022 01:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erty: Ihan ymmärrettävää jos haluaa pitää kannattavan, mut silti "autotallimaisen" firman nykysellään varsinkin kun tilauskantaa on useammaksi vuodeksi. Ei kaiken tarvi aina kasvaa loputtomasti.
KOTissa, kuten muissakin hypetetyissä pedaaleissa jo omistaminen tuo käyttäjälle lisäarvoa minkä takia niistä ollaan valmiita maksamaan. En tiedä sit paljonko siitä on sitä, että halutaan tukea käsityöläismeininkiä vai sitä hypen aallonharjalla ratsastamisen fiilistä.
Jännää myös et Analogmanilla oli jo aasiassa tuotettu Prince of Tone versio KOTista, liekö vielä tuotannossa MXR:n rinnalla? Jotenki tuntuu et siitä ei ihan sytytty samalla tavalla kuin orkkiksesta vaikka varmaan saundaa ihan samalta. Aika kova hinta myös tossa MXR:ssä, 219€ Thomannilla. Toki rojaltit sun muut pitää kattaa, mut MXR tekee nykyään myös Timmyä hintaan 159€. Jännä miten MXR haalii noita haluttuja pikkupajojen malleja joissa käytetyt hinnat on karannut ihan poskettomiksi.

 
Hinta on kova, mutta iso syy sille on euron heikko kurssi ja kaupankäynti tuontituotteissa dollareilla. Kun lisätään normaalit rahdin kustannusten nousut ja mitä noita nyt on, hinta on saatu pidettyä ihan maltillisena. Perus MXR:n pedaalit ovat 150-200€, joiden kohdalla puhutaan vanhoista malleista. Niissä ei ole hintaan vielä sisällytetty kaikkia kuluja. Hinnat nousevat kaikkien pedaalien osalta. Customilla oli juuri noin 10 prosentin korotus kautta linjan. Vielä ei käytettyihin täällä ole nousupaine näkynyt vaikuttaneen, mutta kyllä se niissäkin kohta näkyy. Kitarakama on kallistunut paljon muutamassa vuodessa, eikä ihan kaikki tyypit ole vielä tätä tajunneet. Normaali CV Skuju on uutena 500 euroa, joten siltä pohjalta hintoja pitää ajatella.
 
And hold on for tomorrow, singing
Pepe-13
11.11.2022 01:44:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeinkin näen valon, eli Chase Bliss kiinnostaa ja paljon kiinnostaakin. Nyt pohdin ajatusta jouluksi jonkin heidän tuotoksensa hankkimisesta. Pohjatietona vaikuttaa, että minulla on Bossin RC-1 loopperi ja Rainger FX Snare Trap rumpukonepedaali. Ajatuksena olisi jokin kiva lisä itsekseen soitteluun, eli jotain looppeja reverb/delay äänimaailmojen luomista taustalle tai muuten vain. Blooperin olen suoraan listalta poistanut, koska loopperi löytyy ja sen päivitys menee varmaankin Boss-osaston hommiksi jossakin vaiheesss.
 
Vaihtoehdot ovat nyt Mood tai Habit. Ehkä Moodin suunnalle kallistumassa sen monipuolisuuden takia ja näen sille käyttöä ehkä myös pienissä jameissa/treeneissä. Mikroloopperilla vaikuttaisi saavan vaikkapa lyhyen arpeggion tai soinnun johonkin osaan kätevästi käytettäväksi. Delay/reverb-puoli taasen mahdollistaa normaalitkin äänet. Habitia en aivan tajua. Onko siinä jotain muuta kuin älyttömän pitkät delayt, joita voi syöttää itseensä ja luoda loputtomia äänimaailmoja.
 
Olikos täällä CBA-pedaalien omistajia ja voisiko joku vähän avata minulle näitä kahta ja kertoa, olenko oikeilla jäljillä?
 
And hold on for tomorrow, singing
McNulty
11.11.2022 22:29:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pepe-13: Olikos täällä CBA-pedaalien omistajia ja voisiko joku vähän avata minulle näitä kahta ja kertoa, olenko oikeilla jäljillä?
 
Omistanut en ole, mutta testannut kylläkin. Yleisesti ottaen CBA:n pedaaleista pitää sanoa sen verran, että ansaitsevat ehdottomasti plussaa siitä, että Joelin pajan tuotokset ovat erittäin laadukkaita ja innovatiivisia. Miinusta sitten siitä, että niiden kanssa tarvitsee käytännössä aina manuaalin toiseen kouraan tai läppärin näytölle lähettyville, kun niitä alkaa ruuvaamaan. Toimintoja on paljon ja niiden kanssa on äkkiä ihan sekaisin. Jos olet siis tottunut Boss RC-1 looperiin jossa on käytännössä kolme polkutoimintoa ja volumepotikka, niin Blooperin/Moodin/Habitin kanssa on ihan päinvastoin. Ja auta armias jos olet esim. viikon tai kaksi ruuvaamatta niitä intensiivisesti, niin unohdat takuulla 2/3 miten jokin toiminto tapahtui :)
 
Mutta siis... jos et halua niinkään kikkailla pitkien looppien kanssa, niin Blooper ei tosiaan ole välttämättä sinua varten. Se nojaa niin vahvasti siihen pidempien looppien vääntelyyn ja kääntelyyn. Mood on todella monipuolinen rasia joka perustuu lyhyempiin looppeihin, joihin voidaan lisätä modulaatiomausteita. Mood kuuntelee sun sisääntulevaa signaalia käytännössä koko ajan ja voit napata minkä tahansa lyhyen pätkän ja luoda siitä noiden mausteiden avulla taustahälyä yms.
 
Habit taasen on selkeästi delay-henkinen purnukka, jossa muutaman delay-moodin päälle on kipattu työkaluja delay-häntien muokkaamiseen. Ajatuksena on, että Habitin eri delay-moodien toistot (repeat) on lähes loputtomiin, jolloin siitä syntyy lyhyen loopin omainen fiilis. Mun mielestä Habit on tästä kolmikosta ehkäpä se kaikista "tylsin" pedaali.
 
Mä sanoisin, että jos haluat leikkiä pitkien looppien kanssa, niin osta Blooper. Jos haluat luoda äänimaisemaa esim. oman soiton taustalle, niin osta Mood. Habitin jättäisin kauppaan.
 
Jos tuollainen Habitin kaltainen delay-meininki on enempi sun juttu, niin suosittelen CBA:n Thermaeta siihen. Se on Moodin lisäksi mun oma suosikki näistä purnukoista.
 
moving in stereo
msalama
11.11.2022 23:18:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarakama on kallistunut paljon muutamassa vuodessa, eikä ihan kaikki tyypit ole vielä tätä tajunneet
 
Taannoin juu, mutta se, mikä menee ylös, tulee myös alas. Ja näin nyt siksi, että ostovoimaa vedetään tänäpänä hanuriin isolla ja ilman liukkaria.
 
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
Pepe-13
12.11.2022 00:02:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Omistanut en ole, mutta testannut kylläkin. Yleisesti ottaen CBA:n pedaaleista pitää sanoa sen verran, että ansaitsevat ehdottomasti plussaa siitä, että Joelin pajan tuotokset ovat erittäin laadukkaita ja innovatiivisia. Miinusta sitten siitä, että niiden kanssa tarvitsee käytännössä aina manuaalin toiseen kouraan tai läppärin näytölle lähettyville, kun niitä alkaa ruuvaamaan. Toimintoja on paljon ja niiden kanssa on äkkiä ihan sekaisin. Jos olet siis tottunut Boss RC-1 looperiin jossa on käytännössä kolme polkutoimintoa ja volumepotikka, niin Blooperin/Moodin/Habitin kanssa on ihan päinvastoin. Ja auta armias jos olet esim. viikon tai kaksi ruuvaamatta niitä intensiivisesti, niin unohdat takuulla 2/3 miten jokin toiminto tapahtui :)
 
Mutta siis... jos et halua niinkään kikkailla pitkien looppien kanssa, niin Blooper ei tosiaan ole välttämättä sinua varten. Se nojaa niin vahvasti siihen pidempien looppien vääntelyyn ja kääntelyyn. Mood on todella monipuolinen rasia joka perustuu lyhyempiin looppeihin, joihin voidaan lisätä modulaatiomausteita. Mood kuuntelee sun sisääntulevaa signaalia käytännössä koko ajan ja voit napata minkä tahansa lyhyen pätkän ja luoda siitä noiden mausteiden avulla taustahälyä yms.
 
Habit taasen on selkeästi delay-henkinen purnukka, jossa muutaman delay-moodin päälle on kipattu työkaluja delay-häntien muokkaamiseen. Ajatuksena on, että Habitin eri delay-moodien toistot (repeat) on lähes loputtomiin, jolloin siitä syntyy lyhyen loopin omainen fiilis. Mun mielestä Habit on tästä kolmikosta ehkäpä se kaikista "tylsin" pedaali.
 
Mä sanoisin, että jos haluat leikkiä pitkien looppien kanssa, niin osta Blooper. Jos haluat luoda äänimaisemaa esim. oman soiton taustalle, niin osta Mood. Habitin jättäisin kauppaan.
 
Jos tuollainen Habitin kaltainen delay-meininki on enempi sun juttu, niin suosittelen CBA:n Thermaeta siihen. Se on Moodin lisäksi mun oma suosikki näistä purnukoista.

 
Kiitos!
 
Rc-1 on tosiaan tuttu ja ihan ok hommaansa. Rc-10r oli lainassa testissä ja se olikin jo hauskempi, mutta loopperi sekin vain on. CBA:n tuotoksissa on todella paljon muuutakin kuin jonkinlaisen loopin saaminen taustalle. Mood vaikuttaa hauskalta monipuolisuuden ja äänimaailmojen luomista varten. Taustahäly treeneissä kahden kitaran ja erilaisten biitiratkaisujen kanssa olisi hyvä ominaisuus. OBNE Sunlight oli siltä osin suurimmassa käytössä jammaillessa yhdessä. Jokin ääni soimaan ja sen muokkaaminen.
 
Todella monimutkaisia CBA:t ovat, mutta parin muutaman videon jälkeen saa kiinni eri toiminnoista. Eri asia varmasti käyttötilanteessa. Mood saattaisi olla se sopiva ensimmäinen kurkistus lafkan maailmaan. Se vaikuttaa tuovan Red Pandan Particlen ja Contextin juttuja yhteen pedaaliin.
 
And hold on for tomorrow, singing
McNulty
12.11.2022 13:03:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pepe-13: Kiitos!
 
Rc-1 on tosiaan tuttu ja ihan ok hommaansa. Rc-10r oli lainassa testissä ja se olikin jo hauskempi, mutta loopperi sekin vain on. CBA:n tuotoksissa on todella paljon muuutakin kuin jonkinlaisen loopin saaminen taustalle. Mood vaikuttaa hauskalta monipuolisuuden ja äänimaailmojen luomista varten. Taustahäly treeneissä kahden kitaran ja erilaisten biitiratkaisujen kanssa olisi hyvä ominaisuus. OBNE Sunlight oli siltä osin suurimmassa käytössä jammaillessa yhdessä. Jokin ääni soimaan ja sen muokkaaminen.
 
Todella monimutkaisia CBA:t ovat, mutta parin muutaman videon jälkeen saa kiinni eri toiminnoista. Eri asia varmasti käyttötilanteessa. Mood saattaisi olla se sopiva ensimmäinen kurkistus lafkan maailmaan. Se vaikuttaa tuovan Red Pandan Particlen ja Contextin juttuja yhteen pedaaliin.

 
Tässä Paul Davidsin videossa on hienosti Blooperia ja Moodia.
GigRigin Daniel kasasi laudan ja lähetti Paulille. Mun mielestäni yksi parhaita videoita CBA Moodin ja Blooperin puolesta, vaikka ei koskekaan pelkästään niitä ;)
 
https://www.youtube.com/watch?v=xoA6DvmgfGo
 
moving in stereo
Pepe-13
12.11.2022 15:29:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Tässä Paul Davidsin videossa on hienosti Blooperia ja Moodia.
GigRigin Daniel kasasi laudan ja lähetti Paulille. Mun mielestäni yksi parhaita videoita CBA Moodin ja Blooperin puolesta, vaikka ei koskekaan pelkästään niitä ;)
 
https://www.youtube.com/watch?v=xoA6DvmgfGo

 
Kiitos vinkistä!
 
And hold on for tomorrow, singing
Rämppy
15.11.2022 17:00:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palataanpa jälleen delay-hommeleihin. Löytyykö Line6 DL4:n lisäksi pedaalia, jossa olisi erinomaiset nauhakaikumallinnukset ja erillisten kytkimien taakse tallennettavat kaikuasetukset (kaksi asetusta riittää)? Ja kooltaan pienempänä kuin tuo DL4.
 
DL4:sitä on tullut hieman sutjakampi mk2 -versio, mutta vieläkin pienempi koko ei olisi pahitteeksi.
 
Tulin, näin, soitin.
Pepe-13
16.11.2022 01:21:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Palataanpa jälleen delay-hommeleihin. Löytyykö Line6 DL4:n lisäksi pedaalia, jossa olisi erinomaiset nauhakaikumallinnukset ja erillisten kytkimien taakse tallennettavat kaikuasetukset (kaksi asetusta riittää)? Ja kooltaan pienempänä kuin tuo DL4.
 
DL4:sitä on tullut hieman sutjakampi mk2 -versio, mutta vieläkin pienempi koko ei olisi pahitteeksi.

 
Eiköhän Bossin Space Echo ole tässä se vahva ehdokas tai sitten Strymonin El Capistan. Molemmista on tullut päivitetty versio ja Bossin laitteesta normaalin pedaalin kokoinen RE-2 ja hieman suurempi ja käsittääkseni paljon kätevämpi RE-202. Strymon olisi varmaan kaiken ohjelmoinnin mahdollistavuutensa takia luonteva vaihtoehto ja veisi tilaa ominaisuuksiin nähden tilaa laudalta vähiten. En midi-hommia hallitse, mutta sillä kautta presettejä saa enemmän kuin tarpeeksi ja jousikaiku löytyy erillisenä.
 
And hold on for tomorrow, singing
McNulty
16.11.2022 01:35:39 (muokattu 16.11.2022 01:38:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Palataanpa jälleen delay-hommeleihin. Löytyykö Line6 DL4:n lisäksi pedaalia, jossa olisi erinomaiset nauhakaikumallinnukset ja erillisten kytkimien taakse tallennettavat kaikuasetukset (kaksi asetusta riittää)? Ja kooltaan pienempänä kuin tuo DL4.
 
DL4:sitä on tullut hieman sutjakampi mk2 -versio, mutta vieläkin pienempi koko ei olisi pahitteeksi.

 
Keeley Eccos kannattaa tarkastaa jos halajat pienikokoisen nauhakaikuspedun. Jos kaipaat enemmän lukupäitä niin Belle Epoch Deluxe on upean kuuloinen laitos. Samoin Empress Tape Delaylle vahva suositus.
 
Jos DL4:n kokoinen rasia kelpaa, niin sitten Strymon Volante tai Boss RE-202.
 
Dawner Prince Boonaria voisi suositella muuten pieneksi nauhakaikuspeduksi, mutta lähipiirissä on kolme neljästä spedusta hajonnut. Kaikissa tapauksissa pedaali on lähtenyt takaisin valmistajalle fiksattavaksi ja tullut jonkin ajan päästä takaisin... mutta frendit ovat hukanneet ne pois kun "luottamus otti kolauksen". Sitäkin voi siis harkita, mutta varauksin.
 
moving in stereo
Pinewood
16.11.2022 08:44:25 (muokattu 16.11.2022 08:50:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Jos kaipaat enemmän lukupäitä niin Belle Epoch Deluxe on upean kuuloinen laitos.
 
Dawner Prince Boonaria voisi suositella muuten pieneksi nauhakaikuspeduksi, mutta lähipiirissä on kolme neljästä spedusta hajonnut. Kaikissa tapauksissa pedaali on lähtenyt takaisin valmistajalle fiksattavaksi ja tullut jonkin ajan päästä takaisin... mutta frendit ovat hukanneet ne pois kun "luottamus otti kolauksen". Sitäkin voi siis harkita, mutta varauksin.

 
Itsellä on kumpikin noista ja soundin puolesta kelpaa suositella. Olisipa niissä vielä muutama muistipaikka. Strymonin El Capistanin myin pois kun tuntui omaan korvaan hiukan liian HiFiltä ja kaikkea ei voi pitää, mutta sinänsä mainio pedaali sekin on. Vika oli todennäköisesti käyttäjässä. :)
 
Boonarista täytyy kyllä uteliaisuudesta kysyä, mikä niissä on hajonnut - onko ollut sama vika kaikissa? Ja menikö korjaus takuuseen - joko takuuajan puitteissa tai muutenkin? Osaa sitten seurata tarkemmin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5139 140 141 142 143154 155 156 157 158

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «