Muusikoiden.net
04.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Traynor Ironhorse DH40
1
treble
10.05.2013 10:51:41 (muokattu 10.05.2013 10:52:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis kaipailisin kokemusta tästä 40wattisesta "lunchbox" kokoisesta putkarista. Mietin tätä vaihtoehtona Dual Terrorille jonka ostamista olen miettinyt. Tämä olisi kuitenkin T-kaupassa sen, 150€ halvempi. Ja efektilooppikin löytyy. Tästä saa kai myös tehoa pudotettua jotenkin fixed/cathode bias kytkimellä..

http://www.thomann.de/fi/traynor_dh40h_ironhorse.htm

Tuossa vielä tarkempaa tietoa putkista yms. traynorin omilla sivuilla:

http://traynoramps.com/guitar/horses/product/dh40h/

Mikä tuo spekseissä mainittava Burst Power - 2 cycle oikein on ?

Dual terroriin verrattuna tässä on EL34 pääte, mikä ainakin mun kirjoissa ehkä parempi juttu. Toisaalta hämää tuo etusessa oleva 12AU7 putki. En nyt oikein saa selkoa, että onko tuossa vain eka putki 12AU7 ja muut 12AX7 vai miten? Cleanimpää soundia tuolla kai yritetään tavoitella. Voiko tuohon vaihtaa kokeeksi myös 12AX7 putken/putket 12AU7 paikalle? Eli menevätkö päittäin?

Aika vähän löytyy m.netistä haulla tästä juttu.

Antti1
10.05.2013 11:09:56

treble: Mikä tuo spekseissä mainittava Burst Power - 2 cycle oikein on ?

Hieman omituisesti ilmaistu piikkiteho. Yllättävän vähän verrattuna ilmoitettuun jatkuvaan maksimitehoon, joten ko. vehje taitaa kompressoitua ja säröytyä aika paljon täysille käännettynä. Näin ainakin fixed biasilla.

"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
treble
10.05.2013 15:37:18

Antti1: Hieman omituisesti ilmaistu piikkiteho. Yllättävän vähän verrattuna ilmoitettuun jatkuvaan maksimitehoon, joten ko. vehje taitaa kompressoitua ja säröytyä aika paljon täysille käännettynä. Näin ainakin fixed biasilla.

Jaa vai semmonen. Jotain videopätkää löysin minkä mukaan etusessa olisi yksi 12AU7 ja kaksi 12AX7 putkea.

https://www.youtube.com/watch?v=kaDIfaa6qsA

Suht vähä gainiselta masiinalta vaikuttaa. Mitenköhän mahtaisi tuon 12AU7 putken korvaaminen 12AX7 putkella vaikuttaa asiaan?

Ei tää mulla mihinkään äärimetalliin tulisi, mutta semmoiseen rock, heavy (Iron Maiden) osaston säröjä pitäisi voida soittaa. Vähän punkkia myös. Pedaalit tietty auttavat asiaan. Vähän vaikea näistä videoista on arvioida tuota särön luonnetta, kun ei ole omilla kamoilla soitettu. Testaamaankaan ei ole oikein pääsyä, kun en ole näitä oikein missään Suomessa nähnyt :)

jonsku1
12.05.2013 19:35:55

Hemmetti, kun kävi itteäniki kiinnostamaan tämä. Olen just ettinyt tämän tyylistä pikkuputkaria. Thomannilta lähtis nyt B-stockina 409€. Vähän kyllä minäkin kokemuksia kaipailisin lisää...

Tuossahan olisi myös hemmetin kompakti 40wattinen putkipääte ulkoiselle etuselle, kun tuosta tuo looppikin löytyy jos soundi ei muuten nappaa.
JaaGeRMaisTeR
12.05.2013 22:33:09

jonsku1: Hemmetti, kun kävi itteäniki kiinnostamaan tämä. Olen just ettinyt tämän tyylistä pikkuputkaria. Thomannilta lähtis nyt B-stockina 409€. Vähän kyllä minäkin kokemuksia kaipailisin lisää...

Tuossahan olisi myös hemmetin kompakti 40wattinen putkipääte ulkoiselle etuselle, kun tuosta tuo looppikin löytyy jos soundi ei muuten nappaa.

Ota testiin ja palauta jollei miellytä. Valaiset sitten meitä tietämättömämpiä :)

V
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti