Muusikoiden.net
07.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Klotz Titanium
1
Spike
08.05.2013 10:56:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Josko näillä se maailma aukeaisi?

Liekö kellään kokemusta millaista letkua on käsitellä? Muutaman lantin halvemmalla sais tuota kuin bonamassalakua. La grangea ja pro artistia myös tarjolla..
Mutta jospa tuo titanium lunastaisi lupauksensa häiriöttömyydestä?

Zeeboo
11.05.2013 21:14:03

Iäisyyskysymyksiä... Kitaran signaaliketjussa piuha soittimen ja vahvistimen/pedaalilaudan välillä on pienin riesa häiriöiden suhteen, ellei naruna käytä legendaarisen kelvottomia vanhan liiton kierrepiuhoja. Soittimen häiriösuojat kuntoon ja maalenkit kuriin, niin elämä alkaa hymyilemään, sanoisin.
Yhtenä häiriöiden poistokonstina käytetään hyötysignaalin tason nostoa sellaiseksi, että signaalitieltä poimitut häiriöt eivät hyötysignaalia hetkauta. Voisi toimia kitarassakin: Neutraali ja läpinäkyvä boosti soittimen päähän ja toisessa päässä vastaava/tarpeellinen vaimennus. Signaalin vaimennuksen mukana myös häiriöt vaimenevat. Tästäkään tosin ei just ole iloa, ellei signaalitien alkupäätä ole saatu siivottua.

White men can't Monk
komero
11.05.2013 21:28:10

Zeeboo: -- Yhtenä häiriöiden poistokonstina käytetään hyötysignaalin tason nostoa sellaiseksi, että signaalitieltä poimitut häiriöt eivät hyötysignaalia hetkauta. Voisi toimia kitarassakin: Neutraali ja läpinäkyvä boosti soittimen päähän ja toisessa päässä vastaava/tarpeellinen vaimennus. Signaalin vaimennuksen mukana myös häiriöt vaimenevat. Tästäkään tosin ei just ole iloa, ellei signaalitien alkupäätä ole saatu siivottua.

Tässä taitais tulla pedaalien osalta vähän erilainen kattaus kuin ilman tuollaista systeemiä, koska monet (ainakin overdrive-) pedaalit käyttäytyvät aika eri tavalla pienellä ja isolla signaalin tasolla. Tuli vain mieleen -osaston kommentti ;)

Zeeboo
12.05.2013 09:27:58 (muokattu 12.05.2013 09:28:46)

komero: Tässä taitais tulla pedaalien osalta vähän erilainen kattaus kuin ilman tuollaista systeemiä, koska monet (ainakin overdrive-) pedaalit käyttäytyvät aika eri tavalla pienellä ja isolla signaalin tasolla. Tuli vain mieleen -osaston kommentti ;)

Ideanaha on palauttaa signaali alkuperäiselle tasolle niin, että purkit/vahvistin olisivat autuaan tietämättömiä tason muuttamisista.
Lähtöpään boosterin kaistaa muokkaamallahan saisi myös neutraloitua kaapelin "soundia syövät" ominaisuudet. Varmaan tätäkin joku on koettanut.

Kaikki häiriön poistokonstit ovat aikalailla hyödyttömiä, ellei itse signaalilähde ole ojennuksessa.

- - end of ot - -

White men can't Monk
LaXu
12.05.2013 09:55:34

Eipä auennut oikein Klotzin sivuilta että mikä tuosta tekee normilakua paremman. Eipä siinä, itse olen käyttänyt La Grange lakuja jo vuosia ja ovat osoittautuneet kestäviksi ja häiriöttömiksi. Soundi on oikeasti ihan tasan sama kaikissa laadukkaissa piuhoissa, vaikka mitä kukkua valmistajat yrittäisivät väittää.

komero
12.05.2013 10:13:42

Zeeboo: Ideanaha on palauttaa signaali alkuperäiselle tasolle niin, että purkit/vahvistin olisivat autuaan tietämättömiä tason muuttamisista.
Lähtöpään boosterin kaistaa muokkaamallahan saisi myös neutraloitua kaapelin "soundia syövät" ominaisuudet. Varmaan tätäkin joku on koettanut.

Kaikki häiriön poistokonstit ovat aikalailla hyödyttömiä, ellei itse signaalilähde ole ojennuksessa.

- - end of ot - -

Joo, mää vaan ajattelin, että idea olis laskea se signaali vasta vahvistimen päässä. Mutta nyt kun ajattelen aivoillakin, niin kitaran mikithän ne niitä häiriöitä poimii...

komero
12.05.2013 10:21:54

Itse oon nyt laittanut pedaalilaudoituksen lisäksi varsinaiset kitarapiuhatkin George L:n tavarasta. Löytyy myös vähän pidenpääkin suoraa plugia jolla on hyvä tehdä nuo kitaraletkut. Hintaa tulee monikäyttöiselle kaapelille hyvän piuhan verran.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti