Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Carvin kaularaudan avain?
1
hallu
14.04.2013 17:40:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin Carviniin kielet pykällä ohuemmiksi ja kaularautaa ei ole ihan pakko säätää vielä, mutta eipä minulla olisi ollut siihen avaintakaan. Onko kenelläkään käsitystä minkälaisella avaimella tuota säädetään. Kaularaudan päässä se mutteri on samannäköinen kuin Gibsonissa, mutta se on niin ahtaassa kokossa ettei siihen saa tavallista hylsyä sopimaan. Minulla ei ole enää tallessa sitä Gibsonin piippuavainta ja Gibsonin kaularaudan olen säätänyt ihan tavallisella hylsyllä. Onko kenelläkään tuntumaa minkälainen se Carvinin oma kaularaudan avain on tai toimiiko Gibsonin piippuavain suoraan tuossa? varmaan huomenissa soittelen itsekin Vantaan musiikkiin josko niillä olisi niitä myytävänä, mutta josko jollain olisi vinkkejä niin mielelläni kuulisin.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Antti1
14.04.2013 17:45:20

Muistaakseni Carvinilla oli ainakin jossain kohtaa joku pykälää pienempi se mutteri siinä ja jollen väärin muista, niin ohutseinämäinen vaihtokärkiruuvari meni suoraan sellaisenaan ilman mitään kärkeä. Jos ei, niin sit vaan sopivaa piippuavainta metsästämään.

"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
hallu
14.04.2013 17:47:24

Antti1: Muistaakseni Carvinilla oli ainakin jossain kohtaa joku pykälää pienempi se mutteri siinä ja jollen väärin muista, niin ohutseinämäinen vaihtokärkiruuvari meni suoraan sellaisenaan ilman mitään kärkeä. Jos ei, niin sit vaan sopivaa piippuavainta metsästämään.

Tattis pitääpä kokeilla tuokin. Eiköhän noihin avain löydy kun jollakinhan ne huollossakin niitä säätää.

ReBeat
14.04.2013 17:53:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1/4 tuumainen vissiin on se mutteri.

http://www.carvinbbs.com/viewtopic. … id=7d41690cd6d7dd2cbb97d3c7032c4483

Kivijalka
14.04.2013 19:41:13 (muokattu 14.04.2013 19:42:02)

Juu, 1/4 tuuman piippu 2006 ja vanhempiin Carvineihin. 4mm kuusiokulma sitten siitä uudempiin.

"Combination 1/4 inch hex wrench for adjusting neck truss rods and #1 phillips screwdriver fits most screws on your guitar. This truss rod wrench will work on the 2006 and older Carvin guitars and basses. Get the TR4 for some late 2006 and all 2007 and up guitars and basses. "

"4mm hex wrench for adjusting neck truss rods. This truss rod wrench will work on late 2006 and later Carvin guitars and basses. Get the TR1 for guitars and basses prior to late 2006. "

A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
hallu
14.04.2013 19:52:44

Kivijalka: Juu, 1/4 tuuman piippu 2006 ja vanhempiin Carvineihin. 4mm kuusiokulma sitten siitä uudempiin.

"Combination 1/4 inch hex wrench for adjusting neck truss rods and #1 phillips screwdriver fits most screws on your guitar. This truss rod wrench will work on the 2006 and older Carvin guitars and basses. Get the TR4 for some late 2006 and all 2007 and up guitars and basses. "

"4mm hex wrench for adjusting neck truss rods. This truss rod wrench will work on late 2006 and later Carvin guitars and basses. Get the TR1 for guitars and basses prior to late 2006. "

Jep, tämä on juurikin se vanhempi. Käsittääkseni vuodelta 2001 tämä kitara.

Muovinen
16.04.2013 20:06:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin tarvisin juuri tuollaisen 1/4 tuuman piipun. Mistä sellaisen saisi ostettua? Onko se ihan perus rautakauppakamaa? Jonnin verran olen googlaillut mutta ei oikein löydy paitsi tietenkin vetten takaa :P

Myy minulle sun Guild-sähkis, kiitos. Kamaropnogalleria
hallu
16.04.2013 20:24:44

Muovinen: Minäkin tarvisin juuri tuollaisen 1/4 tuuman piipun. Mistä sellaisen saisi ostettua? Onko se ihan perus rautakauppakamaa? Jonnin verran olen googlaillut mutta ei oikein löydy paitsi tietenkin vetten takaa :P

No minä olen asiaa sen verran selvittänyt, että Vantaan musiikissa lupasivat että voivat carvinilta sellaisen tilata jos haluan, mutta kaveri tiesi kertoa, että sopiva avain pitäisi löytyä ihan rautakaupasta. Itse ajattelin huomenissa mennä motonettiin katselmaan josko sieltä löytyis sopiva. Ilmineeraan josko sellaisen löydän. Kerro sinäkin jos keksit ratkaisun ennen minua.

jhlamm
16.04.2013 21:39:26

Kallilla tuon avaimen saa ainakin ostettua millbrookilta. Itse vahingossa ostin tuollaisen ja nyt ei sitten ole käyttöä. Pidän sen silti siinä uskossa, että joskus tarvitsen :D

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Kivijalka
16.04.2013 22:09:04

jhlamm: Kallilla tuon avaimen saa ainakin ostettua millbrookilta. Itse vahingossa ostin tuollaisen ja nyt ei sitten ole käyttöä. Pidän sen silti siinä uskossa, että joskus tarvitsen :D

Itse muistaakseni ostin brittien ebaysta parilla eurolla. Suomesta ei tuolloin saanut yhtään mistään, mikä kismitti kohtalaisesti.

A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Wradlin
17.04.2013 11:48:35 (muokattu 17.04.2013 11:49:49)

Luulisi nuita 1/4-tuumaisia saavan ihan tavan rautakaupoista kuten joku oli vissiin jo maininnutkin. Biltemat, K-Raudat, Puuilot jne.

E: Jos yksittäisinä ei löydy niin jossain seteissä ainakin on.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti