Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Epiphonen mikit?
1
Hi-Power
13.04.2013 16:18:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihmettelin tuossa stankku eparin mikkejä kun ne ei minusta ole olleet alunperin tuon näköiset?? eli vahattu kokonaan umpeen. Tietäskö joku onko nää alkuperäiset ja sitten jos ei ole, niin olisiko jollain tietoa mitkä nää on?

http://www.kuvauppi.fi/l/D459764452B8/img4045.jpg

http://www.kuvauppi.fi/l/5A715BF15D0E/img4043.jpg

PS. vahan alla ei on epiphonen teksiä

Antti1
13.04.2013 16:56:40

Voi ne olla alkuperäiset, mutta toi vahaus ei oo tod.näk. tehtaan tekoisia. Oletko ostanut kitaran käytettynä? Siinä tapauksessa mun mielestä voisi olla todennäköistä, että aiempi omistaja on kyllästynyt mikkien kiertoon ja yrittänyt vahata niitä hieman erikoisin lopputuloksin.

"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
Hi-Power
13.04.2013 17:01:35

Antti1: Voi ne olla alkuperäiset, mutta toi vahaus ei oo tod.näk. tehtaan tekoisia. Oletko ostanut kitaran käytettynä? Siinä tapauksessa mun mielestä voisi olla todennäköistä, että aiempi omistaja on kyllästynyt mikkien kiertoon ja yrittänyt vahata niitä hieman erikoisin lopputuloksin.

juu oon ostanu..liikkeen mukaan mikit pitäis olla alkuperäiset mutta niissä minun tietääkseni lukee eparin logo pohjassa ...avasin vahausta sen verran että näin että näissä ei ole mitään tekstejä pohjassa. Tässä on ollut jotkin toiset mikit aiemin ja myydessä liikeeseen ne olisi pitänyt vaihtaa alkuperäisiin ja epäilen että näin ei ole tehty vaan jätetty nää paikoilleen. Mielenkiinnosta vaan kyselin tätä koska saundi on mielestäni paljon parempi kuin normaalisti Sankku eparissa...(samasta syystä aloin purkaan ja tutkiin )

fox
13.04.2013 18:27:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Voi ne olla alkuperäiset, mutta toi vahaus ei oo tod.näk. tehtaan tekoisia. Oletko ostanut kitaran käytettynä? Siinä tapauksessa mun mielestä voisi olla todennäköistä, että aiempi omistaja on kyllästynyt mikkien kiertoon ja yrittänyt vahata niitä hieman erikoisin lopputuloksin.

Samanlaisia mikkejä on mm. Korean poikien Hoshinolle tekemissä Ibanezin AR-malleissa, joissakin semiakustisissa jne. Ilmeisesti kitaraan on vaihdettu moiset jossain vaiheessa, tai sitten mahdollisuuksien rajoissa on jopa se, että valmistavan tehtaan "Epiphone"-leimalliset mikit on olleet jostain syystä loppu, ja kitaraan on laitettu nuo "toisen firman" mikit?
Sarjanumeron alun kirjaimesta voi sen valmistaneen tehtaan saada selville, mutta noistakin tehtaista (siis korealaisia!) melko moni valmisti kitaroita samaan aikaan sekä Epiphonelle, että myös mm. juurikin Hoshinolle.

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Hi-Power
13.04.2013 20:49:28 (muokattu 13.04.2013 20:55:34)

fox: Samanlaisia mikkejä on mm. Korean poikien Hoshinolle tekemissä Ibanezin AR-malleissa, joissakin semiakustisissa jne. Ilmeisesti kitaraan on vaihdettu moiset jossain vaiheessa, tai sitten mahdollisuuksien rajoissa on jopa se, että valmistavan tehtaan "Epiphone"-leimalliset mikit on olleet jostain syystä loppu, ja kitaraan on laitettu nuo "toisen firman" mikit?
Sarjanumeron alun kirjaimesta voi sen valmistaneen tehtaan saada selville, mutta noistakin tehtaista (siis korealaisia!) melko moni valmisti kitaroita samaan aikaan sekä Epiphonelle, että myös mm. juurikin Hoshinolle.

Sarja numero alkaa EE07... eli on ilmeisesti kiinalainen valmiste 2007 vuodelta..
Ihimeen hyvä kitara hintaluokaansa, oikeestaa testailussa ei tullut mitään sellaista mitä tarvitsisi muuttaa/olisi huonoa(tietysti pienen viilailun ja säätelyn jälkeen)
PS. näytin sitä kaverille niin se otti sen mukaansa ja sanoen laitan maanantaina maksun tästä tilillesi :D

fox
14.04.2013 00:42:51

Hi-Power: Sarja numero alkaa EE07... eli on ilmeisesti kiinalainen valmiste 2007 vuodelta..
Ihimeen hyvä kitara hintaluokaansa, oikeestaa testailussa ei tullut mitään sellaista mitä tarvitsisi muuttaa/olisi huonoa(tietysti pienen viilailun ja säätelyn jälkeen)
PS. näytin sitä kaverille niin se otti sen mukaansa ja sanoen laitan maanantaina maksun tästä tilillesi :D

Oukei, sitten tuskin on tuo "tehdasskenaario", vaan ehken vaihdettu muuten myöhemmin. Kovasti ovat kyllä kuvien perusteella tuollaset ku kirjoittelin. Johtojen väritkin passaa.

Osteri
14.04.2013 00:56:00

Ei kaikissa Gibson mikeissäkään ole Gibson USA leimaa takana, joten miksi olisi Epiphonessakaan? Itse uskon siihen että kun tuotantolinja työntää kalustoa valmiiksi niin ei sitä linjaa pysäytetä sen takia että jostain mikistä leimat puuttuu pohjakappaleista. Mikin ominaisuudethan silti voi olla sitä mitä Epiphonelta edellytetään.

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
fox
14.04.2013 01:13:22

Osteri: Ei kaikissa Gibson mikeissäkään ole Gibson USA leimaa takana, joten miksi olisi Epiphonessakaan? Itse uskon siihen että kun tuotantolinja työntää kalustoa valmiiksi niin ei sitä linjaa pysäytetä sen takia että jostain mikistä leimat puuttuu pohjakappaleista. Mikin ominaisuudethan silti voi olla sitä mitä Epiphonelta edellytetään.

Ainoa, että EE sarjanumerossa pistää tuon kitaran QuingDaon tehtaassa tehdyksi, ja luulis että "omassa talossa" on mikit kaikki leimattuja? Tosin aika hankalahan tuota on aukottomasti suuntaan tahi toiseen todistella. Tuskin on suuremmin merkitystäkään, onhan vaan mukava pohdiskelujuttu tämä..

Swayne
15.04.2013 12:11:01

Hi-Power: juu oon ostanu..liikkeen mukaan mikit pitäis olla alkuperäiset mutta niissä minun tietääkseni lukee eparin logo pohjassa ...avasin vahausta sen verran että näin että näissä ei ole mitään tekstejä pohjassa. Tässä on ollut jotkin toiset mikit aiemin ja myydessä liikeeseen ne olisi pitänyt vaihtaa alkuperäisiin ja epäilen että näin ei ole tehty vaan jätetty nää paikoilleen. Mielenkiinnosta vaan kyselin tätä koska saundi on mielestäni paljon parempi kuin normaalisti Sankku eparissa...(samasta syystä aloin purkaan ja tutkiin )

Ei niissä Epiphonen mikeissä välttämättä ole leimoja. Tarrojakin niistä löytyy. Epin mikit ovat kuuluisia niistä vahauksistaan eli ns saippuapalalook, mutta vahaa löytyy vain mikkikuoren sisältä. Mikkien vahauksessa vahaa ei pitäisi löytyä mikkikotelon ulkopuolelta eli todennäköisesti itsevahattu.

fox
15.04.2013 15:03:04

Swayne: Ei niissä Epiphonen mikeissä välttämättä ole leimoja. Tarrojakin niistä löytyy. Epin mikit ovat kuuluisia niistä vahauksistaan eli ns saippuapalalook, mutta vahaa löytyy vain mikkikuoren sisältä. Mikkien vahauksessa vahaa ei pitäisi löytyä mikkikotelon ulkopuolelta eli todennäköisesti itsevahattu.

Jos linkki pelaa, niin tuossa on samanlaiset mikit, Ibanezin AS-kitarasta (Korealainen, näitä "uusia"..)
Ja eipä pelannut suoraan kuvaan, tuossa koko hoito:
http://www.ebay.com/itm/Ibanez-Arts … p=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Noita on tuolla ICW-sivustolla joskus kutsuttu myös "Super 50"-nimellä, itse olen nähnyt tarroitettuna "Super 58".. Ne wanhat Nisshin Onpa Seisakushon käämimät japsi-Super 58:t on kovin haluttuja (ja niinmuodoin myös hinnakkaita) PAF-tyylisiä humppareita. Ei yhtä kovissa hinnoissa kuitenkaan kuin Grecon "Dry-Z" vintagemikit, vaikka joku oli sitäkin mieltä että olisivat yks ja sama mikki.. =)
Samasta tehtaasta kuitenkin kun ovat.

Hi-Power
15.04.2013 18:39:50

Jep..tollasethan ne olivat. Aika mukavasti passasivat tuohon kitaraan...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti