Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall JMV410H ja taustasuhina
1
mikkosah
11.04.2013 15:01:16 (muokattu 11.04.2013 15:04:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on vuoden vanha nuppi. Jossain vaiheessa alkoi ilmetä aika kovaa tausta kohinaa. Olen kokeillut aivan kaiken, ja jopa vahvari kävi valtuutetussa merkkihuollossa. Mitään vikaa ei löytynyt. Ainut se että lähimpänä input reikää oleva putki, joka on metallikuoren alla, aiheuttaa kohinan. Kuitenkaan putken vaihto ei sitä poista.

Mitä tälle komootille osais tehdä, ja onko tämä tyypillistä että uutena vahvistin on suhinaton mutta pienen käytön jälkeen se alkaa suhista ilman sen ihmeempää vikaa? Jos tämä on marsun ominaisuus, niin on minun ensimmäinen ja viimeinen kyseistä merkkiä.

Siis JVM410H

Lets go through the wall!!!!
lavaamo
11.04.2013 15:33:41

mikkosah: Itsellä on vuoden vanha nuppi. Jossain vaiheessa alkoi ilmetä aika kovaa tausta kohinaa. Olen kokeillut aivan kaiken, ja jopa vahvari kävi valtuutetussa merkkihuollossa. Mitään vikaa ei löytynyt. Ainut se että lähimpänä input reikää oleva putki, joka on metallikuoren alla, aiheuttaa kohinan. Kuitenkaan putken vaihto ei sitä poista.

Mitä tälle komootille osais tehdä, ja onko tämä tyypillistä että uutena vahvistin on suhinaton mutta pienen käytön jälkeen se alkaa suhista ilman sen ihmeempää vikaa? Jos tämä on marsun ominaisuus, niin on minun ensimmäinen ja viimeinen kyseistä merkkiä.

Siis JVM410H

Tuo suhinahan on nimenomaan JVM:n ominaisuus. Ei kaikkien marsujen.

Vähemmän gainia, tai joku gate peliin. Onkos sulla loopissa pitkät piuhat?

✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡
mikkosah
11.04.2013 15:36:12

se komootti suhisee ilman mitään piuhojakin, ei siis edes kitara ole kiinni.

tukse
24.07.2014 18:02:36

Moro,

Saitko suhinan pois? Itse ajattelin että jos kokeilis fx-looppiin noisegatea

Put up or shut up
mikkosah
24.07.2014 20:49:37

tukse: Moro,

Saitko suhinan pois? Itse ajattelin että jos kokeilis fx-looppiin noisegatea

Ei sille mitään ole tehty. Säröä vaan pienelle niin vähempi suhisee....ehkä jo alkaa korvatkin tottua siihen eikä sitä enää niin huomaa.

Dr. Muff
24.07.2014 23:26:16

mikkosah: Itsellä on vuoden vanha nuppi. Jossain vaiheessa alkoi ilmetä aika kovaa tausta kohinaa. Olen kokeillut aivan kaiken, ja jopa vahvari kävi valtuutetussa merkkihuollossa. Mitään vikaa ei löytynyt. Ainut se että lähimpänä input reikää oleva putki, joka on metallikuoren alla, aiheuttaa kohinan. Kuitenkaan putken vaihto ei sitä poista.

Siis JVM410H

Merkillistä tässä on se että suhinaa ei ollut uutena. Ylipäätään JVMssä on aivan kamala määrä gainiä tarjolla erityisesti od kanavissa ja tottakai silloin kun gainia on paljon tulee myös kohinaa. Jos säröä on järjellinen määrä ei sitä suhinaa ole sen kummemmin kuin muissa vahvareissa. Hiton hyvä vahvari, tosin od2 kanava on lähes käyttökelvoton, sen vois muuttaa od1ksi..

Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Karvamammutti
25.07.2014 14:32:17

http://jvmforum.com/phpBB3/

Sieltäpäs löytyisi JVM-miehille monennäköistä modia ja muuta ongelmanratkaisua. Suosittelen tutustumaan. Oon melkein tehny omaani jo monta modia.

He will knock four times.
Metalkallo
25.07.2014 16:00:18

Jos haluaa kunnon noise-gaten niin tämä on varmaan aika hyvä, mutta tietty hiukan tyyris.
http://www.custom-sounds.com/isp-te … ologies-decimator-pedal-p-1832.html

Itse en tiedä tuosta vahvarista mitään muuta kun et on hyvä kun en oo kokeillu koskaan.

Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Viking
26.07.2014 02:19:57

Jos vain ei olisi sattunut yksi putki pimahtamaan, kun ne eivät ennalta asiaa ilmoita.

Muusikoiden.netin lukija
Mr. Speed
26.07.2014 17:03:48

Metalkallo: Jos haluaa kunnon noise-gaten niin tämä on varmaan aika hyvä, mutta tietty hiukan tyyris.
http://www.custom-sounds.com/isp-te … ologies-decimator-pedal-p-1832.html

Itse en tiedä tuosta vahvarista mitään muuta kun et on hyvä kun en oo kokeillu koskaan.

Tyhmä kysymys, mutta mistä tiedät hyvyyden jos et ole kokeillut? :D

http://www.sieni.us/?id=38
Metalkallo
26.07.2014 21:43:16

Mr. Speed: Tyhmä kysymys, mutta mistä tiedät hyvyyden jos et ole kokeillut? :D

No kuullut olen. :D

Kyllähän tuosta jo tietää kokeilemattakin että aika hyvä marsu on kyseessä. On varmaan kyllä parempiakin, mut tää on aika monipuolinen mitä lukenut ja kuullut.

Jii-Gee
26.07.2014 21:50:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..mutta mistä tiedät hyvyyden jos et ole kokeillut?

Ei enää nykyään mtn tarvii soittaa / tietää / kokeilla / testata / kuunnella / osata / luottaa omiin korviin.
Riittää ihan hyvin ku vaan ahkerasti surffaa netissä, sillä pärjää.. ainakin netissä.
Mr. Speed
26.07.2014 21:59:39

Metalkallo: No kuullut olen. :D

Kyllähän tuosta jo tietää kokeilemattakin että aika hyvä marsu on kyseessä. On varmaan kyllä parempiakin, mut tää on aika monipuolinen mitä lukenut ja kuullut.

Kannattaa se joka tapauksessa kokeilla, koska hyvällä soittajalla melkein mikä vaan kuulostaa hyvältä, mut omalle tatsille ei kaikki toimi :) Ja iso rivi potikoita ja miljoona moodia ei tee vahvarista monipuolista.

http://www.sieni.us/?id=38
Metalkallo
27.07.2014 13:28:54 (muokattu 27.07.2014 13:41:21)

Joo, siis oma tatsihan on eri juttu, mutta jos suht hyvin osaa asiansa ja tietää mitä haluaa niin aika hyvin sitä osaa ennakoida mitä tuleman pitää. Tuolla taktiikalla olen aika pitkälti mennyt tähän asti ja aina olen aika nappiin osunut omilla valinnoillani että tyytyväisenä olen pysynyt.

Jos hommaisin kalliimman marsun, se olisi varmaankin tuo JMV410H nuppi tai vintage modern. Vintage modernissa tosin putket on KT66 et en tiedä siitä sitten voiko siinä käyttää muita putkia, esim. EL34, 84? 1968 plexi olisi se oikea mulle jos kaikista marsuista valittaisiin kun enempi tuonne vintage hard rock osastolle menen kuin suoraan metalliin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti