Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Omat mokat
1 2 3 4 5
calluna
05.04.2013 13:20:24 (muokattu 05.04.2013 13:21:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla pahin moka on ollut kun satuin avaamaan Muusikoiden.net/tori-sivuston.
 
Ei vaan, asiaan:
joskus (nuorena ;)) sattui muutamankin kerran silleen, että Wah oli jäänyt edellisissä treeneissä päälle (Vox, polkaistaan päälle ja pois) ja sitten ihmettelen vahvistintani, kun soundi on aivan kummallinen, hyvä etten Torille laittanut eräälläkin kerralla, kun ei vaan hyvää soundia tullut vaikka kuinka ruuvasin.... sitten jossain biisissä toki selvisi sekin asia, nolohkolla tavalla tietty.
:D
 
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
JoeHans
05.04.2013 13:44:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin kerran torilta pari etuasteputkea. Putket sitten tupsahti postiluukusta ja katsoin, että onpa köykäsesti pakattu. Seuraavissa reeneissä ruuvailin innokkaasti tuubeja paikoilleen ja pamauttelin sointuja ilman, että vahvarista kuului mitään. Tässä vaiheessa tietysti kirvasin, että no pitihän se arvata että putket on menny lähetyksessä, kun oli lähetetty niin heikosti pakattuna. Hyvä etten luuria jo ehtinyt kaivella kouraan, kun bändikaveri kohteliaasti huomautti, ettei mulla ollut piuhaa vahvarissa kiinni.
madcow2
05.04.2013 13:54:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calluna:
joskus (nuorena ;)) sattui muutamankin kerran silleen, että Wah oli jäänyt edellisissä treeneissä päälle (Vox, polkaistaan päälle ja pois) ja sitten ihmettelen vahvistintani, kun soundi on aivan kummallinen, hyvä etten Torille laittanut eräälläkin kerralla, kun ei vaan hyvää soundia tullut vaikka kuinka ruuvasin.... sitten jossain biisissä toki selvisi sekin asia, nolohkolla tavalla tietty.
:D

 
Itsehän vein kerran vahvarin huoltoonkin samasta syystä. :D
Olin aika nolona, kun palasin kotiin terveeksi todetun vahvarin kanssa ja sen jälkeen tajusin koittaa wahia.
 
Rämpytän kitaraa, kun en muutakaan osaa.
jhlamm
05.04.2013 14:29:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Olin saanut kotiin Ibanez Universen... ja sitten talla pomppasikin hirveällä räminällä kolostaan ylös...
 
Ei saisi nauraa, mutta vedet tulee silmistä. Sieluni silmin näen, talla rämähtää seinään ja tekee kunnon jäljen siihen :'D
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Terry Pantheras
05.04.2013 14:35:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran laitoin ennen soittotreenejä standby-numiskan päälle ennen poweria. O-ouuu... Voi taivas ja pannukakku kun me veikkoset nauroimme niin ja myöhästyimme teeltä...
 
Uutta Masteroidia: Minä kerään kuonaa
Laulava Kylätohtori
05.04.2013 14:45:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Kerran laitoin ennen soittotreenejä standby-numiskan päälle ennen poweria. O-ouuu... Voi taivas ja pannukakku kun me veikkoset nauroimme niin ja myöhästyimme teeltä...
 
Pakko myöntää, että olet kyllä melkoisen hulvaton raikulipoika...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Terry Pantheras
05.04.2013 15:05:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Pakko myöntää, että olet kyllä melkoisen hulvaton raikulipoika...
 
Samaa mulle toistellaan vuodesta toiseen... :D
 
Uutta Masteroidia: Minä kerään kuonaa
ruikku20
05.04.2013 15:15:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietiskelin tuossa päivä pari sitten, että mikäs vahvistimeen yhtäkkiä tuli, kun ääni meni tosi hiljaseksi ja kauheeksi sirkkeliksi. Noo siinä sitten lopettelin siltä illalta soiton ja ajettelin, että jos se huomena ois kokenu ihmeparantumisen. No ei ollu joten "vian" etsiminen jatkui. Huomasin siinä sitte, että kaskas oon vahingossa kesken soiton painanu multiefektistä toisen pätchin päälle, jossa oli erinäisistä syista hirveä sirkkeli. (Ei ollu tarkotus kuulostaa sirkkeliltä sen pätchin, mutta joutunu vähän säätään noiden kamojen kaas niin sitte kuulosti.) Eikun oikea pätchi päälle ja taas menoksi. Nauratti kyllä vähän ton jälkeen.
 
Niin ja lisättäköön, että vahvistimeni siis tekee aika-ajoin tuota ihmeellistä hiljentymistä tms joten hämäännyin siitä.
 
Guitar playing is my life.
elsewhere
05.04.2013 15:20:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiroilin ties kuinka pitkään, että miten voikin olla elektroninen viritysmittari näin laaduttoman huono että vire heiluu miten sattuu vaikka kitara tuntuu olevan vireessä ihan päällisin puolin, kunnes huomasin että minulla oli chorus, flanger ja delay päällä signaaliketjussa.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
julkke
05.04.2013 15:54:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahin moka on ollut eksyä erinäisiin internetin kitarakamakeskusteluihin... :D
 
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Little Savage
05.04.2013 15:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kieli katkes. hoho hihi haha
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
Laulava Kylätohtori
05.04.2013 16:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Samaa mulle toistellaan vuodesta toiseen... :D
 
Tulee ihan omat hullunvillit nuoruusvuodet mieleen... ;)
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Old Joe
05.04.2013 23:24:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joistakin töppäilyistä ei ihminen, tai ainakaan minä, tunnu millään oppivan. Varmaan tuhansia johtoon tulevia liittimiä olen juotellut, mutta aina silloin tällöin unohtuu pujottaa se ruuvattava kuori ennen juottamista. RCA- tai plugiliittimissä suhteellisen pieni vaiva irroittaa ja juottaa uudelleen, mutta joku moninapa- esim. scartliittimen 21 juotosta kun tehnyt ja huomaa sen vedonpoisto mutterin jääneen pujottamatta johtoon. Myöhemmin jaksaa nauraa, mutta tapahtuman sattuessa on vähällä, ettei työkalut ja piuhat lennä seinään. Tulee siinä apuakin helposti ja kuuluvasti kutsuttua epämääräiseltä suunnalta.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Grugi
05.04.2013 23:25:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en tee mokia joten lähden nukkumaan ettei tule mokia.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Old Joe
05.04.2013 23:35:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Mä en tee mokia joten lähden nukkumaan ettei tule mokia.
 
Se on viisautta.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
falconi
05.04.2013 23:43:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uuden vahvistimen vietyä reenikselle siitä kuului todella heikosti. Epäilin jo, että putket ovat kuljetuksessa menneet rikki, mutta kyllä ne loistivat hienosti.
 
No kitaraa vaihtamalla homma pelasi joten siitä johdonmukaisena tutkimaan omaa kitaraani et mikäs siinä on vikana ja vaihdoin molemmat paristot, eikä auttanut ja johdotkin näytti olevan ok ja yleismittarikin piippasi siinä missä kuuluukin.
 
Sittenpä sitä huomasi viimesenä, että mulla oli ollu kitarapiuhana jonkin kaapin stereopiuha ja streopiuha ei tietty kytkenyt kitarani aktiivielektroniikkaa päälle...
 
the-Antero
05.04.2013 23:52:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Ei saisi nauraa, mutta vedet tulee silmistä. Sieluni silmin näen, talla rämähtää seinään ja tekee kunnon jäljen siihen :'D
 
Voi kuule :D saa nauraa, siksi jaoinkin tämän teidän kanssa :)
 
Muutaman kerran on soittimet myös kaatuneet ständeistään.
Vuosia sitten Espin flying v meni nenän edestä maahan kun laulajan jalka nykäisi kitarapiuhaa... Tapahtuma meni hidastettuna silmieni edestä. Tietty pulttikaulainen niin johan oli vire ties mitä.
 
Sama kävi studiossa stratolle. Taas kerran keppi lentää hidastettuna, mutta strato olikin niin kova luu että virekään ei muuttunut :D
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
YarZoo
06.04.2013 01:39:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ounastelen tahollani että kohta tämä leppoisan letkeä naureskelu loppuu. Mnetin synkkä äärisiipi saapuu tonteille ja pistää teidät hihittelevät kekkulat arkiseen ruotuun. Ettäs muuten kehtaattekin lähteä näin köykäseen vakavasta aiheesta.
 
Niin niitä mokia;
 
Kiireessä tom of matick tallaiseen veivi savuten kieliä vääntäessä se kieli on jäänyt sinne tallapaloen väliin ja "daps", se ei todellakaan sano naps vaikka niin luulis. Montakohan kertaa...?
 
Stratomallissa edellinen ei toteudu kun sinne tallan suuntaan joutuu tremputtimen takia kyyläämään muutenkin.
 
Firmahommista jäi pari miljoonaa ( markkaa ) velkaa kun luotettiin "valtionkin" hyväksymiin päämiehiin.
 
Vahvarissa jossa on input ja phones vierekkäin on tullut tyrkättyä useasti plugi phones jakkiin ja sitten on epäilty salaliittoa ennenkuin äly on saapunut iltajunassa. Työpöydällä Jampin THR kympissä tämä tapahtuu joka toinen kerta.
 
Pikkusen aikaa sitten tehtiin erästä ulkoimatapahtumaa rakentaessamme virtakeloista luuppi ja sitten lipsuttiin bootsit suhisten ympäri lumipenkkoja asiaa selvitellessä.
 
Joskus nuorna ollessain likka sano että se sormus tuntuu kiusalliselta ja miekö olin just kelloo kahtonu...
 
S.N.A.F.U
artal
06.04.2013 09:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiliseltä juuri hauska kokemus.
 
Tulin kiiressä hiukan myöhässä treenikselle esittelemään kitaraa, joka oli tarkoitus vaihtaa. Siinä sitten vielä treeniksen toinen bändi oli päättänyt käydä siivoamassa edellisenä päivänä ja juuri se kombovahvari, joka on näppärästi ja nopeasti käyttöönotettavissa, oli siirretty johonkin samoin kuin laukku, jossa kaikki piuhat ovat.
 
No, löysin sitten jostain piuhan ja laitoin isomman vahvarin päälle ja tyrkyttämään ostajalle piuhan päätä, että testaa nyt kun on hyvä vehje. Mitään ei kuulu.
 
Ropaan siinä säätöjä sitten, ja kun volaa vääntää tappiin asti auki, kuuluu pienenpieni ääni. Onko ne kämppäkaverit nyt sitten rikkoneet vahvarinkin siivotessaan vai mitä helvettiä?
 
Siinä jonkun minuutin ihmeteltyämme, että onko vika nyt kitarassa vai vahvarissa, välähtää lopulta: Ei perkele. Mulla on normaalisti treeneissä volumepedaali efektilenkissä ja sehän ei nyt ole siellä, vaikka piuhat ovatkin lenkissä kiinni. Ei siis ihme, ettei kuulu mitään. Piuhat irti efektilenkistä ja johan pelaa.
 
Kaupat syntyivät, joten sohlaaminen ei tyystin vienyt uskottavuuttani :)
 
jhlamm
06.04.2013 11:41:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin tulee toistuvasti törkättyä kemperissä kitarapiuha phones liitäntään kun se on vasemmassa laidassa, juurikin siellä missä kaikissa aikaisemmissa vahvareissani on ollut kitarpiuhan paikka. Tosin tästä ei suurta hulluttelua ole seurannut. Huvittavinta lienee, että vuodenkin jälkeen tarvitsee vielä kaksi kertaa kytkeä nuo piuhat...
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «