Muusikoiden.net
05.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jousikaiun korjaus
1
Jones90
01.04.2013 09:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko miten vaikee homma ja miten tehdään kyseessä laney tf400 ?

jyrkalt
01.04.2013 09:50:22

Homma etenee niin että vahvistinhuolto avaa koneen, selvittää vian ja laittaa kuntoon. Omistajalle jää ainoastaan lompakon avaaminen.

s151669
01.04.2013 10:23:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa se torilla oleva ?

Pääpiirteittäinhän homma etenee siten, että otetaan selvää jousikaiun toimintaperiaatteesta, ylipäätään elektroniikan perusteista, juotostekniikasta, yleismittarin ja muiden mittalaitteiden käytöstä, elektroniikan vianetsinnästä, sähkölaitteiden turvallisesta korjaamisesta, ja varmaan vielä vähän muustakin. Tämän jälkeen kaivellaan tarvittaessa jostain laitteen kytkentäkaavio, ja etsitään ja korjataan vika. Yleisesti ottaen kannattaa myös katsella olisiko siihen vikaan jokin syy, jottei tullut korjattua vain oiretta.

Antikitarasankari
Gabe
01.04.2013 13:09:08

Jos tietotaitoa ei aiheesta ole niin en kyllä alkaisi itse ronkkimaan. Kannattaa kysellä tarjouksia korjaajilta.
hallu
01.04.2013 15:22:51

No tuossahan jo tuli, että itse ei voi korjata jos ei ole varsinainen asiantuntija. Sen mitä itse voi tehdä ennen kuin kiikutat sen huoltoon, on tarkistaa ne piuhat joilla kaikutankki on kytketty vahvariin. Joskus ne plugit voi löystyä tai hapettua niin jos on siinä plugissa hapettumaa niin kontaktispreillävoipi kuittaa putsata jos lähtisi toimimaan, mutta siinä se melkein on mitä itse voi tehdä.

Sen verran olen itse saanut selville, että sitä kaikutankkiakaan ei voi lähteä summamutikassa vaihtamaan, vaan pitää olla siihen vahvistimeen sopiva kaikutankki eli pitää suunnilleen tietää minkä siihen ostaa. Olen ymmärtänyt että se itse kaikutankki harvemmin hajoaa ja kyse on useammin siellä vahvistimen päässä olevasta ongelmasta ja sen korjaamine juurikin vaatii sitä että tietää mitä on tekemässä.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Arkka
01.04.2013 15:42:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No tuossahan jo tuli, että itse ei voi korjata jos ei ole varsinainen asiantuntija. Sen mitä itse voi tehdä ennen kuin kiikutat sen huoltoon, on tarkistaa ne piuhat joilla kaikutankki on kytketty vahvariin. Joskus ne plugit voi löystyä tai hapettua niin jos on siinä plugissa hapettumaa niin kontaktispreillävoipi kuittaa putsata jos lähtisi toimimaan, mutta siinä se melkein on mitä itse voi tehdä.

Ton lisäks voi musta sen kaikutankinkin avata (omalla vastuulla toki jos on taipumusta röytämiseen) ja tsekkailla jos jouset on jotenkin jämpissä. En sit tiedä kuinka yleistä on, että siellä on häikkää, mutta kyllä omassa yli 30-v. musarissa lähti toimiin paremmin kun vähän jousia heiluttelin. Mutta joo, riippuu vähän millasta häikkää siinä on.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti