Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minkälainen laite on overdrive?
1 2 3
arska72
01.04.2013 09:12:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:
PS: tämä minun teoreettinen pohdintani säröjen maailmasta taisi nyt lipsahtaa kamarunkkaukseksi:-). Tuli vaan semmoinen olo että MadProfessori SHOD on pakko saada:-)

Löytyi tällainen ilmoitus.
 
Myydään: Mad professor shod> Rockett
_Lisätty: 30.03.2013
Voimassa: 28.05.2013
Ilmoittaja: m.rock (#71123)_Merkitse muistiin | Kommentit | Pikaviesti _
Mad proffan sweet honey od vois vaihtua rockett animal,flex drive tai blue note pedaaliin
 
jos jollakulla intoa vaihtoon ni yhteyttä pv.llä
 
Hinta: tarj.. €
Paikkakunta: Oulu (Oulun lääni)
Sähköposti: slowcaster@gmail.com
 
Terve ruumis ei työtä kaipaa ja sairas ei voi tehdä.
hallu
01.04.2013 23:44:43 (muokattu 02.04.2013 00:00:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselin huvikseni noita overdrivereitä mitä kaupoissa on myytävänä ja hintahaitari on melkoinen. Silmiini osui sieltä hintahaitarin yläpäästä musamaailmasta Bogner extasy blue. Hinta oli samalla tasolla tuon Mad Professorin kanssa (muutaman kympin kalliimpi), mutta nappuloita enempi. Minkäslainen purkki tämä on? onko enemmän säristin vai overdrive? esittelyvideossa ei ainakaan sen dynamiikasta saanut tolkkua joten siinä se ei yltäne mad professorin tasolle. Mietin että miten tuo bogneri mahtaa asettua särökanavaa boostaamaan? hinta siinä on aika suolainen ja samalla rahalla saisi jo mad professorinkin, mutta onhan bognerkin tunnettu tekijä.
 
Boss Blues Driveriä myös katselin ja nuo Tech21 overdriverit kiinnostivat ja niistäkin on aika vähän juttua. Pitää varmaan käydä musamaailmassa katsomassa noita lähemmin. Noissa kalliissa pedaaleissa tuntuisi, että pitää osua kerralla kohdalleen ja halvemmissa voisi vähän haparoidakin.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
slapvete
01.04.2013 23:49:42 (muokattu 01.04.2013 23:50:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Silmiini osui sieltä hintahaitarin yläpäästä musamaailmasta Bogner extasy blue
 
Hiihdä youtubeen ja hae Sam Vilon demo purnukasta. Eiköhän tule asia selväksi.
 
E: ja pedaali kirjoitetaan P:llä.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
hallu
02.04.2013 00:02:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Hiihdä youtubeen ja hae Sam Vilon demo purnukasta. Eiköhän tule asia selväksi.
 
E: ja pedaali kirjoitetaan P:llä.

 
Kiitos, korjasin mainitsemasi kirjoitusvirheen. Tota noin pitääpä käyrä kattomassa josko svilo olisi tuosta videon tehnyt.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
blues guitar
02.04.2013 05:33:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: ?...Boss Blues Driveriä myös katselin....
 
Ainakin meikäläisen "luottopedaaleihin" BD-2 kuuluu, hieman enemmän muuttaa soundia kuin MPSHOD, mutta hyväsoundinen vehje kaikenkaikkiaan.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Laulava Kylätohtori
02.04.2013 09:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Ainakin meikäläisen "luottopedaaleihin" BD-2 kuuluu, hieman enemmän muuttaa soundia kuin MPSHOD, mutta hyväsoundinen vehje kaikenkaikkiaan.
 
BD-2:ssa on muistaakseni myös melko paljon dynamiikkaa ja attackia. Hyvä pedaali ja Monte Allumsin modauksella siitä saa loistavan... Stockina on vähän räikeä tai kirkas, mutta jos muut vehkeet ovat tummasoundisia, niin silloin tuo ei niin haittaa...
 
Monte on siis ameriikanmies, joka myy komponenttikasaa, joka vaihdetaan pedaalin. Maksaa 20-30 dollaria ja todella oikeasti parantaa soundia..
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
hallu
02.04.2013 17:30:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Hiihdä youtubeen ja hae Sam Vilon demo purnukasta. Eiköhän tule asia selväksi.
 
E: ja pedaali kirjoitetaan P:llä.

 
Jep jep, hyvät on tsaundit. Svilo on vaan niin hyvä soittaja, että sen käsissä mikä tahansa kuulostaa hyvältä. Tuostakin kai sitä dynamiikkaa irtoaa. Luin jostakin tuosta laitteesta että siinä ei ole operaatiovahvaimia eikä klippausdiodeja??? siis hä, ei kai tämä mikään mallintava ole? onhan se kuitenkin overdrive vai?
 
Kävin katselemassa lisää laitteita ja Uraltonella oli budjettiluokan vaihtoehtoja jotka myös vaikuttivat kivoilta esimerkiksi palmerin overdrive. Alkaa pahasti näyttää siltä että vaihtoehtoja on aivan liikaa ja mun pitänee lykätä koko od:n hankintaa.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
the-Antero
02.04.2013 19:51:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemuksia Zvexin Distortronista?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
hallu
02.04.2013 19:53:59 (muokattu 02.04.2013 20:04:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Onko kokemuksia Zvexin Distortronista?
 
No ei ole, mutta tuo distortion (=sehän on siis särkijä) viittaa että kyse on klippausdiodilaitteesta? minkälainen dynamiikka siinä on?
 
E: kävin kuuntelemassa nettiklipin LesPaul Marshalla jtm ja Zvex distortion. Ei se tuon perusteella vaikuttanut olevan sellainen jota itse olen hakemassa, mutta eihän nettiklipeistä osaa varmaksa mitään sanoa vaan pitäisi itse kokeilla.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
the-Antero
02.04.2013 20:31:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonkin tyylinen marshall in a box purkki tuo on. Hieman kiinnostaa itseäni joten kotoutan ensiviikolla tuon ;)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
jkourula
02.04.2013 21:13:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No ei ole, mutta tuo distortion (=sehän on siis särkijä) viittaa että kyse on klippausdiodilaitteesta? minkälainen dynamiikka siinä on?
 
E: kävin kuuntelemassa nettiklipin LesPaul Marshalla jtm ja Zvex distortion. Ei se tuon perusteella vaikuttanut olevan sellainen jota itse olen hakemassa, mutta eihän nettiklipeistä osaa varmaksa mitään sanoa vaan pitäisi itse kokeilla.

 
Kuten aiemminkin kirjoitin, niin kaikki säröt eivät käytä klippausdiodeja. Distortron (ja ZVex Box of Rock) taitaa toimia pääasiassa transistorin yliohjauksella (tekninen termi ei välttämättä ole minulla tässä oikein). Nuo on tietääkseni käytännössä pari SHO boosteria peräkkäin (ja vähän modattuna).
 
the-Antero
02.04.2013 21:26:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs on SHO boosteri?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
jkourula
02.04.2013 21:38:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Mikäs on SHO boosteri?
 
Zvex Super Hard-On
 
the-Antero
02.04.2013 21:49:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän näissä lyhenteissä pysy mukana :D
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
hallu
03.04.2013 15:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jkourula: Kuten aiemminkin kirjoitin, niin kaikki säröt eivät käytä klippausdiodeja. Distortron (ja ZVex Box of Rock) taitaa toimia pääasiassa transistorin yliohjauksella (tekninen termi ei välttämättä ole minulla tässä oikein). Nuo on tietääkseni käytännössä pari SHO boosteria peräkkäin (ja vähän modattuna).
 
Okei, kiitos tarkennuksesta. Minä en ymmärrä näiden laitteiden teknisestä toteutuksesta läheskään riittävästi voidakseni sitä puolta kommentoida joten jätän sen nyt suosiolla teille jotka oikeasti ymmärrätte niistä jotakin.
 
Kävin tänään ostamassa kaikulaitteen ja kyselin samalla noista overdrivepolkimista myyjältä ja sain kuulla kiinnostavia asioita. Ensinnäkin se Bognerin laite Extasy blue tjsp. ei kuulemma oikein hyvin sovi overdrive kategoriaan siksi, että laitteen luonne on "stand alone" tyyppinen eli laite on parhaimmillaan puhtaalle kanavalle soitettuna ja sillä toki voi boostata särökanavaa, mutta mutta laitteen hienoudet ja monipuolisuus menee hiukan hukkaan niin yksinkertaisessa toimessa. Mallintavaksi etuasteeksikaan sitä ei oikein voi nimittää, koska se ei ole digitaalinen. Myyjä kertoi, että laitteessa on pyritty jäljentämään pedaalikokoon Bognerin vahvistinten toimintaideaa ja että kyse on oikein hienosoudisesta laitteesta (minkä kyllä kuuli nettiklipeistäkin varsinkin "svilon" klippi oli erityismaininnan ansaitseva). Lisäksi Bogner ei kuulemma reagoi niinkään soittotatsiin kuin kitaran volapotikan peruuttamiseen.
 
Bogner (niin hieno vehje kuin se onkin) ei siis ole se mitä olen itse hakemassa. (tässä kohtaa täytyy muuten antaa erityiskiitos musamaailman outletin myyjälle hienosta tilannetajusta haistella sitä mitä asiakas on oikeasti etsimässä eikä yrittänyt myydä sitä kallinta, vaikka olisin saattanut olla altis siihen kun olisi vähän tökännyt siihen suuntaan). Minulle suositeltiin MI audio Super Blues Pro Overdrive pedaalia, joka oli paitsi maltillisen hintainen, myös kuvaamaani käyttötarkoitukseeni hyvin istuva. Myyjä kertoi että se toimii hyvin vahvistimen särökanavan boostaamiseen, mutta tarjoaa rapsakat säröt myös puhtaan kanavan päälle. Jätin tämän korvan taakse.
 
Kerroin potineeni Boss BluesDriverin soveltuvuutta käyttööni ja sain suosituksen, että Boss SD1 super overdrive saattaisi olla käyttööni parempi (jälleen suositeltiin halvempaa mitä olin itse miettinyt (hyvää palvelua)). Olen käsittänyt että Boss SD-1 nauttii hyvää mainetta ja arvostusta soittajakollegojen keskuudessa. Aino nettiklippien välityksellä tutustua asiaan tarkemmin.
 
En ole vieläkään jättänyt mielestäni MadProfessorin Suloisen Hnajaista yliohjainta, mutta asialla ei ole kiire ja ajattelin että ehdin funtsia asiaa vielä.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «