Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Renkaanpotkijat
1 2 3 4
mpekkanen
20.03.2013 17:15:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse sanoisin ettei se nyt maailmaa kaada jos joku muutaman kysymyksen tekee,mutta olisi kuitenkin kohteliasta ilmoittaa vaikka myytävä tuote ei jostain syystä sitten kiinnostakkaan.
Se vituttaa jos kysytään kuvia ja kun kaikki näyttäisi siltä että kaupat tehdään,niin sen jälkeen toisesta ei kuulu enää mitään.
Senkään jälkeen vaikka niitä kuvia ja muita aisoita on lähetelty ja selvitelty ihan hyvässä hengessä.
 
hemmo
20.03.2013 17:18:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/artikkelit/1548
 
"Oon kans käyny (Bassodadassa) stalkkaamassa. Ne puhuu vaan asiaa ja mitään ei tapahdu" - lavaamo
J.Nikkanen
20.03.2013 17:21:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enempi mua ottaa pattiin myyjät jotka eivät tajua sanaa ostan.
 
Homojatsit sulla on housuissas. -Santukka
tippitappi
20.03.2013 18:40:41 (muokattu 20.03.2013 18:43:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Että olis sitte pakko ostaa,jos on menny kyselemään lisätietoa jostain myynnissä olevasta?
Jos lisätiedon myötä tuleekin semmonen olo,että en halua ostaa.
Tai hinta ei tippunut,vaikka soitin nimenomaan sen takia.
Löysin edullisemmin saman.
 
Ei ainakaan itteä kiinnosta vähääkään ilmoitukset/tieto puhelimella,txt tai maililla siitä,etten osta.Pelkästään sen takia,et kyseinen henkilö on kysynyt jotain tai soittanut tms.
 
Eri asia on,jos on sovittu jostain ja se sitten syystä tai toisesta peruuntuu muuttuu joltain osin tms..
Silloin otetaan yhteyttä ja sovitaan asiasta.
 
Esim. nettiauto ja muu siellä-palstalla on erikseen lomakkeet lisätietojen kysymiseen.
Eikä kukaan laita pahakseen kysymistä,eikä kysymykseen vastaamattomuutta.
 
Jos kysyy puhelimella tai muulla lisätietoja,ni eihän se mikään sopimus ole?
Ostaja on varmaan ostanu jotain muuta,jos siitä ei kuulu mitään?
Tai kyseinen tuote ei kiinnostanut?
 
Tai myyjä on jo myynyt sen mitä oli kauppaamassa,jos siitäkään ei kuulu mitään?
 
tippitappi
20.03.2013 23:34:20 (muokattu 20.03.2013 23:38:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enimmällä osalla ihmisistä on muutakin tekemistä kuin puhelimeen tai maileihin vastaaminen,esimerkiks työt ja työn jälkeen kotityöt ja silleen.
 
Jos jostakin,olkoon kitara tai auto taikka muu tulee esim. kymmenen tiedustelua asiasta,yks niistä ostaa ja tehdään kaupat.
Jos ne yhdeksän muuta soittavat ihan sen takia uudestaan,et pitää sanoa yhden kysymyksen takia "en nyt sitten ostakaan" ,ni miks ihmeessä?
 
Jos ei ole sovittu mitään,kysytty vaan
 
19 puhelua tai sähköpostia 10:n sijasta?
 
Tai jos olen itse kysynyt saman kuukauden aikana tietoa ja soittanut myynnissä olevasta kitarasta,autosta ja auton varaosista yksityisille,purkaamoihin ja kivijalkaliikkeisiin ja sitte muka pitäis soittaa jokaiselle takasin,et en osta?
Sen takia,et näin netissä ilmotuksen ja kysyin hintaa,kuntoa tai muuta?
 
Enkä ole edes sopinut ostavani mitään ja osa on kaikenlisäks kysytty kaverin/ystävän puolesta.
 
Mistä niistä enää tietää,et mikä oli kenenkin numero ja kuka ei vastannut puhelimeen tai mihin se soitettu/vastattu numero ylipäätään liittyy?
Niitä numeroita voi olla montakymmentä...
 
Yhtä osaa kysyessä tulee helposti viis puhelua päivässä,eioota ja vaikka mitä.
 
Osteri
20.03.2013 23:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Se joka myyntiin lähtee, se myynnin kestäköön"
- vanha amerikkalainen kansanviisaus -
 
Toisaalta jos tuota sun tämänhetken myyntilistaa katsoo, niin onhan siinä mielenkiintoista ostettavaa, jotta ei oikeastaan ihmekään, että porukat ottaa yhteyttä.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
tippitappi
20.03.2013 23:52:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: "Se joka myyntiin lähtee, se myynnin kestäköön"
- vanha amerikkalainen kansanviisaus -
 
Toisaalta jos tuota sun tämänhetken myyntilistaa katsoo, niin onhan siinä mielenkiintoista ostettavaa, jotta ei oikeastaan ihmekään, että porukat ottaa yhteyttä.

 
Nii siis mitä?,ei ole mitään myytävänä tällä palstalla,eikä ostoilmoitustakaan.
 
Osteri
20.03.2013 23:55:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.. The Anterolla...joka aloitti tän ketjun.....
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
klobasa
21.03.2013 07:58:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen:
Se vituttaa jos kysytään kuvia ja kun kaikki näyttäisi siltä että kaupat tehdään,niin sen jälkeen toisesta ei kuulu enää mitään.
Senkään jälkeen vaikka niitä kuvia ja muita aisoita on lähetelty ja selvitelty ihan hyvässä hengessä.

 
Kaupathan syntyy vasta siinä vaiheessa kun ostaja toteaa "ostan". Mistä lähtien kuvien katselu ja asioiden selvittely tarkoittaisi sitä, että kaupat on melkein plakkarissa? Kannattaa varmaan tehdä heti alussa jo kunnon myynti-ilmoitus kaikella oleellisella infolla ja kattavilla kuvilla, jos haluaa vähentää "renkaanpotkimista".
 
Ei vois vähempää kiinnostaa turhat viestit ja mailit, jossa ilmoitetaan ettei tulekaan kauppoja. Mitä hittoa mä sillä tiedolla tekisin?
 
PekkaM
21.03.2013 08:41:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sekö tässä nyt harmittaa, että joitain kiinnostaa ilmoitus edes hieman?
 
Muovinen
21.03.2013 09:49:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Henkilökohtaisesti jotain myydessäni minua ei kiinnosta pätkääkään ilmoitus siitä, että joku ei aio ostaa - olipa kysynyt lisätietoja tai ei. Kiinnostava yhteydenotto on muotoa "ostan, saisinko tilinumerosi"
 
Samaa mieltä! Todennäkösesti tyyppi on silloin löytänyt kaman jostain muualta, enkä minä enää edes muista, että joku viesti joskus tuli. Itsekin olen muutamaan renkaanpotkintaan tässä alkuvuodesta syyllistynyt, mutta se menee jo sen piikkiin, etten itsekään pysy enää itseni perässä ;D
 
Yhtään renkaanpotkijaa tai edes kyselijää ei ole Eastwoodin osalta ilmaantunut, mutta saa nähdä kun laitan ilmoituksen tuosta Gibsonista. Ainakin odotan vähän enemmän trafiikkia...
 
Myy minulle sun Guild-sähkis, kiitos. Kamaropnogalleria
the-Antero
21.03.2013 11:19:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tippitappi: Nii siis mitä?,ei ole mitään myytävänä tällä palstalla,eikä ostoilmoitustakaan.
 
Onhan mulla tuolla useampikin ilmoitus. Onneksi renkaanpotkijoista on päässyt ja kamat saatu oikeille ostajille
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
mpekkanen
21.03.2013 11:52:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

klobasa: Kaupathan syntyy vasta siinä vaiheessa kun ostaja toteaa "ostan". Mistä lähtien kuvien katselu ja asioiden selvittely tarkoittaisi sitä, että kaupat on melkein plakkarissa? Kannattaa varmaan tehdä heti alussa jo kunnon myynti-ilmoitus kaikella oleellisella infolla ja kattavilla kuvilla, jos haluaa vähentää "renkaanpotkimista".
 
Ei vois vähempää kiinnostaa turhat viestit ja mailit, jossa ilmoitetaan ettei tulekaan kauppoja. Mitä hittoa mä sillä tiedolla tekisin?

 
Joskus on vaan käynyt niinkin että "ostaja"on saanut kaikki haluamansa kuvat ja tiedot. Sitten kun sitä varsinaista kauppaa on pitänyt tehdä ja tulla katsomaan niin sitä on siirretty moneen kertaan ja lopulta ei ole edes vaivauduttu ilmoittamaan ettei tule ollenkaan.
Osalle täällä netissä roikkuminen näyttää olevan ihan harrastus ja näitä tyyppejä löytyy joka paikasta. Sällejä jotka ovat välillä ostamassa ja välillä valittamassa toisten hinnoista vaikka itsellä ei ole pienintäkään aikomusta ostaa yhtään mitään.
 
Shadow Dragon
21.03.2013 14:20:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Mulla on paha muistikuva että olen joskus renkaita potkinut.
Sori?

 
Sama täällä. Pahoittelut, nykyään osaankin jo sanoa ei kiitos hiljaisuuden sijasta.
 
elsewhere
21.03.2013 15:22:29 (muokattu 21.03.2013 15:23:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhden kanssa sovin keväämmällä jo kaupoistakin, puhelinnumerot vaihdeltiin ja noutopäivä valittiin, mikä vaati minulta omien menojen sovittamista. Sitten ei kuulu miehestä mitään, ei vastaa puhelimeen eikä tekstariin. Aikamoinen paskahousu, sanon minä. Toinenkin herrasmies tässä vastikään jätti kommunikaation yksinkertaisesti kesken, vaikka sovittiin hinta ja molemmat osapuolet tuntuivat olevan tyytyväisiä. Sanoi, että just nyt ei ole rahaa mutta palaa asiaan ensi viikolla kävi miten kävi, mistä onkin jo iloisesti kohta kuukausi. Ei vastannut viestiin hänkään, vaikka pelkkä "sori ei nyt oikeasi kiinnostakaan" olisi ollut ihan ok.
 
En ole Torilla kauhean paljon kauppaa käynyt, mutta nämä olivat ensimmäiset selkeät oharit ja ihan peräkkäin, vieläpä. En minä pahastu tuotteista kyselemisestä tai renkaanpotkimisesta, mutta ei pidä sanoa ostavansa tavaraa jos ei sitten kuitenkaan sitä halua.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
mpekkanen
21.03.2013 15:33:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Yhden kanssa sovin keväämmällä jo kaupoistakin, puhelinnumerot vaihdeltiin ja noutopäivä valittiin, mikä vaati minulta omien menojen sovittamista. Sitten ei kuulu miehestä mitään, ei vastaa puhelimeen eikä tekstariin. Aikamoinen paskahousu, sanon minä. Toinenkin herrasmies tässä vastikään jätti kommunikaation yksinkertaisesti kesken, vaikka sovittiin hinta ja molemmat osapuolet tuntuivat olevan tyytyväisiä. Sanoi, että just nyt ei ole rahaa mutta palaa asiaan ensi viikolla kävi miten kävi, mistä onkin jo iloisesti kohta kuukausi. Ei vastannut viestiin hänkään, vaikka pelkkä "sori ei nyt oikeasi kiinnostakaan" olisi ollut ihan ok.
 
En ole Torilla kauhean paljon kauppaa käynyt, mutta nämä olivat ensimmäiset selkeät oharit ja ihan peräkkäin, vieläpä. En minä pahastu tuotteista kyselemisestä tai renkaanpotkimisesta, mutta ei pidä sanoa ostavansa tavaraa jos ei sitten kuitenkaan sitä halua.

 
Minusta tässä on juuri se jutun ydin. Minulle on sama vaikka sitä ei joku ostakkaan,mutta jossain vaiheessa voisi ilmoittaa että ei kiitos tai että pahoittelen tuote ei ole se mitä etsin. Monelle se vain tuntuu olevan vaikeata.
En minä ,eikä varmaan moni muukaan,ole kiinnostunut sen mahdollisen "ostajan" rahatilanteesta ja muista huolista tai soppalan päätöksistä. Sitäpaitsi jos on oikeasti jotain ostamassa niin kyllä sen voi reilusti sanoa ettei sitä rahaa nyt ole vielä niin paljoa ja kertoa että silloin ja silloin olisi. Se on sitten eriasia kannattaako näihin luottaa,että sen tuotteen varaa tällaiselle tyypille.
Kyllä minusta kaupankäyntiin eräänlainen renkaanpotkiminen kuuluukin,mutta nämä on jo sitten erikseen jotka häipyvät kun jotain pitäisi ostaa ja se on jo sovittu.
 
Twinkle
21.03.2013 18:15:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmoinen turha kysyminen vähenee kun panostaa siihen ilmoitukseen, esimerkiksi kuvat voi laittaa nettiin suoraan ja linkin sit ilmoitukseen.
 
Hakaniemenkreivi
31.05.2013 15:12:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Markkinoilla on liikkeellä alkuperältään eri osista koottuja kitaroita, jota markkinoidaan ilmoittamatta tätä soittimen arvoon vaikuttavaa seikkaa. Lopputuloksena on virhe kaupan kohteessa, vaikkei myyjä itsekään tiennyt soittimen olevan paloista koottu.
 
Etenkin pulttikaulaisen kitaran ostajan on suorastaan välttämätöntä varmistaa kitaran osien alkuperä kaulataskun leimoista ja elektroniikoista. Näiden asioiden varmistamatta jättäminen kostautuu ostajalle viimeistään silloin kun hän myy kitaraa eteenpäin. Myyjän kannattaakin ottaa valokuvat näistä kohdista jo ennen myynti-ilmoituksen jättöä. Kaulan ja pleksin irrottaminen ja takaisin laittaminen vaatii kielien löysäämistä ja muutamien ruuvien irrottamista, mikä on 15 minuutin työ.
 
On itsestään selvää, että käytetyn tavaran ostaja tarvitsee päätöstään varten mahdollisimman paljon tietoa myyntikohteen kunnosta ja aitoudesta, mikä tarkoittaa vaivannäköä myyjälle. Valokuvien ja tietojen antaminen ei ole palvelus ostajalle vaan pätevän kaupan välttämätön edellytys. Ostaja ei ole kiitollisuudenvelassa, vaikkakin viestiin vastaaminen kuulu hyviin tapoihin.
 
LaMotta
31.05.2013 15:42:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eniten on patittanut se, että tehdään tarjous ja sitten ei vastata tarjouksenmukaiseen kaupantekoehdotukseen. Mikä tällaisten tarjouksentekijöiden motiivi on? Onkia mahdollista alinta hintaa, ja sitten odotella hinnan tippumista, jotta voi jättää uuden katteettoman tarjouksen?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Midrange
31.05.2013 15:53:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua ärsyttää myyjät, jotka tulkitsevat asiallisen kysymyksen tuotteesta ostovelvoitteeksi. Harvassa tosin onneksi.
 
20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «