Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kiinteätallaiseen palacasteriin tallamikki
1
l44his
04.03.2013 18:39:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heips!

Kyselisin tässä kokeneemmilta ihmisiltä vinkkiä, kun tarkoitus olisi ehkä vaihtaa uusi tallahumppari kaverilta hankittuun hyvälaatuiseen palacasteriin, jossa on hardtail talla ja HSS-routtaus - mutta tällä hetkellä siinä on "EVH"-tyylisesti vain tallamikki kiinni ja yksi 500k volapotikka. Kaula on siis vaahteraa ruusupuu-otelaudalla ja body on leppää.

Soitan bändissä mahonkibodyisellä -ja kaulaisella (eben otelauta) Jacksonilla, jossa on Seymour Duncan JB-'59 kombo. Vahvaripuolelta löytyy Randallin putkivahvari ja varalle Peaveyn XXL. Vireenä vielä H-vire, eli high-gain musalla mennään.

Syy miksi kerroin kitaran ja kamat on se, että haluisin ehkä tämän palacasterin vähintään varakitaraksi treenikselle ja keikoille, mutta tällä hetkellä siinä on entisen omistajan toimesta Gibsonista otettu 498T, joka ei oikein ole sitä soundia mitä haen. Tarkoituksena olis siis löytää humppari, joka mahdollisesti hienosäätäisi soundia hieman tummemmaksi tai jotenkin.. isommaksi. Eli mahd. niin, että vahvarin asetuksia ei tarvitsisi täysin ruuvaa uudelleen, kun vaihtaa jaskasta palacasteriin.

Olen lueskeskellut ja googlaillut, että mm. Seymour Duncanin Invader tai Dimarzion Tone Zone olisivat omiaan tuomaan leppäbodyyn tummempaa ja isompaa soundia. En kuitenkaan halua, että soundi menee puuroksi, kuten monet sanoo, että Invaderilla tuppaa menemään. Fiksummilta ja kokeneemmilta ottaisin vinkkejä mikrofonin valintaan. Kiitos jo etukäteen ja anteeksi pitkää aloitusviestiä!

l44his
06.03.2013 18:07:30

Arvostaisin todella paljon, jos saisin kokeneemmilta vähän vinkkejä noista eri mikkivaihtoehdoista...

Gabe
06.03.2013 18:21:27

Bare Knuckle Pickups - Painkiller voisi olla varteenotettava vaihtoehto.

https://bareknucklepickups.co.uk/ma … &sub=contemporary&pickup=painkiller
Laulava Kylätohtori
06.03.2013 18:38:28

Mulla on stratossa JB jr, joka on mielestäni hyvä. Aidon JB:n pitäisi olla vielä tuostakin parempi, joten siinä olisi yksi vaihtoehto. Tosin omassa stratossa on saarnibody, joten tuosta lepästä osaa mitään sanoa.... Hyvä mikki kuitenkin ja torilta saa hyvään hintaan...

Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
JuSu
06.03.2013 19:23:09

l44his: Arvostaisin todella paljon, jos saisin kokeneemmilta vähän vinkkejä noista eri mikkivaihtoehdoista...

DiMarzio Steve Morse -model. Pehmeä ja tukeva soundi, toimii mainiosti hippasen kirkkaampien puiden kanssa. Meikäläisen luottopeli vuosikaudet, tosin se nyt ei ole mikään valintakriteeri.... =)

Käytettynä ei ole tarjolla juuri ikinä, mitä se nyt sitten kertookin.

JuSu
Victor Helldriver
07.03.2013 08:27:07 (muokattu 07.03.2013 08:27:38)

tone zonesta lähtee ainakin jytyä!
mun skeboissa tone zonesta lähtee eniten jytyä passiivimikkiskeboista ja mulla löytyy melkein kaikkee edellämainittuja mikkei.

mun vaihtoehdot ois tohon tarkotukseen:

JB tai Tone Zone

mahollisesti jopa EMG81.

jos ei aktiivit vituta ni emppuakin voisin suositella

Bigger man is ALWAYS better than the little man...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti