Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Erikoistuote Syväsen stratocaster osat
1 2 3 4 5 68 9 10 11 12
J.Nikkanen
28.02.2013 08:07:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: huh mitä tuuria että se optimaalinen väräähtely saadaan aikaan ihan normaalilla 1080 teräksellä, ettei tarvitse käyttää kovempia (ja paljon kalliimpia) teräslaatuja..
 
Löysitkös tuon tiedon oikein jostain?
 
Homojatsit sulla on housuissas. -Santukka
Vetehinen
28.02.2013 14:15:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmin paikka kun se oma suosikki-strato on kiinteätallainen. Helevetisti paljon parempi saundi kun tulisi blokilla. Saiskohan tuon blokin asennettua kiinteän tallan alle.
 
Jalkahoitaja jalkahoitaja.
PIM
28.02.2013 14:45:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Harmin paikka kun se oma suosikki-strato on kiinteätallainen. Helevetisti paljon parempi saundi kun tulisi blokilla. Saiskohan tuon blokin asennettua kiinteän tallan alle.
 
Juu, vähän kun vaan näyttää jyrsintä bodylle niin eiköhän se onnistu.
 
J-PPP
28.02.2013 15:58:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Täytynee äänittää pienet pätkät kitaran sointia ennen ja jälkeen niin voi sitten vaikka jollain analysaattorisoftalla tutkailla blokin vaihdon vaikutusta.
 
Onko näytteitä jakoon asti, voidaan ihmetellä porukalla mikä meininki?
 
mpekkanen
28.02.2013 16:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisin että jos joku tinamöykky korvataan oikealla metallilla niin parantaahan se soundia. Ei siihen mittareita tarvita ja jos se osa valmistetaan Suomessa niin se on tajuttoman kallis kustannuksien takia.
Siitä en olisi ihan niinkään varma jos joku väittää että joku tuote on absoluuttisesti kaikkein paras. Hyväähän tässä on se ,että työllistetään kotimaista yrittäjää vaikka se hinta onkin todella korkea.
 
trih
28.02.2013 17:12:46 (muokattu 28.02.2013 17:13:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Luulisin että jos joku tinamöykky korvataan oikealla metallilla niin parantaahan se soundia. Ei siihen mittareita tarvita ja jos se osa valmistetaan Suomessa niin se on tajuttoman kallis kustannuksien takia.
Siitä en olisi ihan niinkään varma jos joku väittää että joku tuote on absoluuttisesti kaikkein paras. Hyväähän tässä on se ,että työllistetään kotimaista yrittäjää vaikka se hinta onkin todella korkea.

 
Itse olen ainakin varma, että parantaa soundia niihin tinamöykkyihin verrattuna. Se, että tuohon hintaan noita joku Suomessa ostaa tarvitsee varmaankin esim. herra Pulliaisen käyttäjäksi.
 
Itse veikkaan lisäksi Suomessa olevan niin pienet markkinat, että hintaa täytyykin olla. Ulkomaille tähtäisin, mutta edelleen: onko tuotteella mitään tarjottavaa kilpailijoihin nähden muuta kuin mainoslause, jota ei ole mitenkään näytetty toteen.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
mpekkanen
28.02.2013 17:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Itse olen ainakin varma, että parantaa soundia niihin tinamöykkyihin verrattuna. Se, että tuohon hintaan noita joku Suomessa ostaa tarvitsee varmaankin esim. herra Pulliaisen käyttäjäksi.
 
Itse veikkaan lisäksi Suomessa olevan niin pienet markkinat, että hintaa täytyykin olla. Ulkomaille tähtäisin, mutta edelleen: onko tuotteella mitään tarjottavaa kilpailijoihin nähden muuta kuin mainoslause, jota ei ole mitenkään näytetty toteen.

 
Väittäisin että paras argumentti on se suosi Suomalaista. Ei kai kukaan valmista missään tämäntyylisiä osia tahallaan päin persettä,jota on siis tarkoitettu jälkikäteen asennettaviksi ja parantamaan soundia. Varmasti työ tässä maksaa ja pienet valmistus määrät.
En tiedä miten tätä saadaan ulkomaille näillä hinnoilla myytyä. Pitäisi saada joku Clapton tai vastaava käyttämään niin silloin asiat olisivat toisin.
Ehkäpä sellainen voisi toimia hyvänä mainoksena jos tämä tuote saataisiin johonkin Guitar playeriin tai vastaaviin laitetesteihin.
 
jra
28.02.2013 17:44:08 (muokattu 28.02.2013 17:45:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Väittäisin että paras argumentti on se suosi Suomalaista. Ei kai kukaan valmista missään tämäntyylisiä osia tahallaan päin persettä,jota on siis tarkoitettu jälkikäteen asennettaviksi ja parantamaan soundia. Varmasti työ tässä maksaa ja pienet valmistus määrät.
En tiedä miten tätä saadaan ulkomaille näillä hinnoilla myytyä. Pitäisi saada joku Clapton tai vastaava käyttämään niin silloin asiat olisivat toisin.
Ehkäpä sellainen voisi toimia hyvänä mainoksena jos tämä tuote saataisiin johonkin Guitar playeriin tai vastaaviin laitetesteihin.

 
"ToneQuest Report" voisi olla markkinoinnin kannalta sopiva media. Siinähän fiilistellään monenlaista kallista tavaraa, eli kohderyhmä olisi sopiva. Itse näkisin jutun mielellään kuitenkin sellaisessa julkaisussa jolla olisi halua ja kykyä avata tuo "optimaalinen viritys". Harmi vain että kitarapuolella vähänkään syvällisemmin ja positiivisen kriittisesti tuotteita testaavat julkaisut ovat harvassa tai niitä ei ole ollenkaan.
 
Ei tuo ole valmistettu päin persettä, luultavasti erittäin hyvin. Mainonnassa on vain käytetty samaa pseudotiedettä kuin kasvovoiteissa ja ripsiväreissä. Hinta on sinällään ehkä se keskustelun kannalta vähiten kiinnostava asia.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
mpekkanen
28.02.2013 18:00:32 (muokattu 01.03.2013 06:34:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: "ToneQuest Report" voisi olla markkinoinnin kannalta sopiva media. Siinähän fiilistellään monenlaista kallista tavaraa, eli kohderyhmä olisi sopiva. Itse näkisin jutun mielellään kuitenkin sellaisessa julkaisussa jolla olisi halua ja kykyä avata tuo "optimaalinen viritys". Harmi vain että kitarapuolella vähänkään syvällisemmin ja positiivisen kriittisesti tuotteita testaavat julkaisut ovat harvassa tai niitä ei ole ollenkaan.
 
Ei tuo ole valmistettu päin persettä, luultavasti erittäin hyvin. Mainonnassa on vain käytetty samaa pseudotiedettä kuin kasvovoiteissa ja ripsiväreissä. Hinta on sinällään ehkä se keskustelun kannalta vähiten kiinnostava asia.

 
Kyllä siitä olen kanssasi samaa mieltä ,ettei monetkaan lehdet anna näissä testeissä ihan puolueetonta tietoa. Itse en enää edes lue Guitar world tai Guitar player lehtiä koska ne ovat oikeastaan ihan pelkkiä mainosjulkaisuja. Sama koskee myös kotimaisia lehtiä joita tuskin nimeltä tarvitsee edes mainita. Niitähän kun ei niin montaa ole.
Kyllä minusta jostain osasta voi jopa maksaa hieman enemmän jos se on oikeasti hintansa arvoinen,eikä sen hyvyys perustu mihinkään mielikuviin tai muuhun huuhaaseen.
 
En tiedä olenko ainoa tai ainoa joka uskaltaa myöntää,että jos 80 ja 90-luvun alkupuoliskolla olisin lukenut jo aiemmin mainittuja kitaralehtiä vähemmän,niin olisin säästänyt ihan selvästi rahaa.
Ehkä sitä jokainen tekee omat virheensä,mutta teininä sitä aika helposti seuraa esikuviensa touhuja ja tekee ostopäätöksiä sitten sen mukaan. Nykyään on kuitenkin netti ,että sitä kriittistäkin tietoa on ainakin jossain määrin saatavilla.
 
Kuha
28.02.2013 23:07:56 (muokattu 28.02.2013 23:10:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: "ToneQuest Report" voisi olla markkinoinnin kannalta sopiva media. Siinähän fiilistellään monenlaista kallista tavaraa, eli kohderyhmä olisi sopiva. Itse näkisin jutun mielellään kuitenkin sellaisessa julkaisussa jolla olisi halua ja kykyä avata tuo "optimaalinen viritys".
 
Samoin, tämä olisi mielestäni sopiva julkaisu:
 
http://www.ultra-lehti.com/
 
Little Savage
01.03.2013 06:32:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J-PPP: Onko näytteitä jakoon asti, voidaan ihmetellä porukalla mikä meininki?
 
Mä olen vähän miettinyt että mitäköhän se hyödyttää kuunnella paskoilla tietokoneen äänikorteilla ja kaiuttimilla huono laatuisia mp3 klippejä tai youtube videoita. Ei ne nyassit pääse silloin kunnolla oikeuksiinsa.
 
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
ReBeat
01.03.2013 07:25:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Little Savage: Mä olen vähän miettinyt että mitäköhän se hyödyttää kuunnella paskoilla tietokoneen äänikorteilla ja kaiuttimilla huono laatuisia mp3 klippejä tai youtube videoita. Ei ne nyassit pääse silloin kunnolla oikeuksiinsa.
 
No mun mielestä ensin kannattaakin hommata ton blokin sijasta samalla rahalla kunnon kuulokkeet. Musiikkiahan tässä ollaan harrastamassa. Sillon on periaatteessa ihan hyvä kuulla jotain siitä musiikista mitä kuuntelee. Tai jopa omista aikaansaannoksista.
 
trih
01.03.2013 07:48:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: No mun mielestä ensin kannattaakin hommata ton blokin sijasta samalla rahalla kunnon kuulokkeet. Musiikkiahan tässä ollaan harrastamassa. Sillon on periaatteessa ihan hyvä kuulla jotain siitä musiikista mitä kuuntelee. Tai jopa omista aikaansaannoksista.
 
Tästä päästäänkin siihen, että mun 25e Sennheiserit on jo niin huiput, että onko mitään järkeä maksaa pienestä hienosäädöstä lisää kuullakseen superblokkinyanssit.
 
Jos tarvitsee studiomonitorit kuullakseen superblokin tuoman lisäarvon soundiin, niin sitten ollaan jo kunnon korkinhaistelussa :)
 
Kuunteleeko joku oikeasti ääninäytteitä tietokoneen omasta piipittimestä? Sen ymmärrän, että siideripissis ja es-jonne kuuntelee, mutta että joku musiikin harrastajakin ottaisi musanautinnon piipittimestä...
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Crimsomnia
01.03.2013 08:42:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelen tietokoneellani harvoin oikein mitään, koska 500e/metri maksaneita kaiutinkaapeleitani louhitaan vielä Gyrzystanin kryptoniittiperuskallion alta. Kelpaahan sitten kuunnella kun aikanaan valmistuvat.
 
Imper
01.03.2013 09:19:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tärkeintähän tossa tuunauksessa on, että ite luulee/tietää että kitara on nyt parempi, ja sen vaikutuksesta soittaa paremmin ja hymyilee soittaessaan! Sen yleisö kuulee ja näkee!:) Ei nyt liity mitkään vitun mittailut - kamarunkkaus on ennenkaikkea spykoakustiikkaa! Ugh.
 
Everyone is a per-son
Hynkel
01.03.2013 11:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: En tiedä olenko ainoa tai ainoa joka uskaltaa myöntää,että jos 80 ja 90-luvun alkupuoliskolla olisin lukenut jo aiemmin mainittuja kitaralehtiä vähemmän,niin olisin säästänyt ihan selvästi rahaa.
 
Et ole ainoa, et suinkaan... sen ajan kun olisi käyttänyt vaikka treenaamiseen, niin... no sellaista se on. Onhan niitä mainoksiakin kiva selailla, mutta GP ja GW ovat nykyään niin tylsästi tehtyjä, ettei niitä oikein jaksa. Guitarist on hieman eri maata, onneksi, sitä tulee luettua!
 
Mutta ihmeellisiä on kyllä nuo pseudotieteelliset argumentit, aikamoista... Ultra on kyllä oikea osoite, luultavasti...
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
PIM
01.03.2013 21:36:01 (muokattu 01.03.2013 21:53:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vähän mallia miltä kuulostaa EKT:n palikoille tuunattu strato. Ei pahalta minusta.
 
http://www.youtube.com/watch?v=A6lv8e3lNKE
 
Tässä tuunattu Pärssinen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=nrpejDVB6Nk
 
Vetehinen
02.03.2013 11:09:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Tässä vähän mallia miltä kuulostaa EKT:n palikoille tuunattu strato. Ei pahalta minusta.
 
http://www.youtube.com/watch?v=A6lv8e3lNKE
 
Tässä tuunattu Pärssinen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=nrpejDVB6Nk

 
Ollappa meikäläinen soittamassa niin ei kuulostaisi yhtä hyvälle. ;) Hyvät setupit tuossa on muutenkin. Antoisampaa olisi kuulla ilman efektejä A/B-testi samalla setupilla, sanotaan nyt vaikkapa se Guitarfetishin teräsblokki ja EKT:n tuhdein blokki. Mielellään niin että soittaja ei itse tiedä kumpi palikka on soiton aikana kitarassa.
 
Jalkahoitaja jalkahoitaja.
komero
02.03.2013 19:35:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Tässä vähän mallia miltä kuulostaa EKT:n palikoille tuunattu strato. Ei pahalta minusta.
 
http://www.youtube.com/watch?v=A6lv8e3lNKE
 
Tässä tuunattu Pärssinen.
 
http://www.youtube.com/watch?v=nrpejDVB6Nk

 
Mukava juttu, että saundinäytteitä laitetaan, mutta täytyy sanoa, että eihän noiden EKT:n palikoiden vaikutusta saundiin pysty arvioimaan millään tavalla kun ei ole mitään verrokkia. Ja verrokki pitäisi kait olla muuten täysin sama setuppi, mutta yksi eri osa tai kokonaisuus kerrallaan paikallaan. Pahoittelut typerästä kommentista jos noissa videoissa onkin ennen-jälkeen vertailu, en vielä katsonut niitä...
 
PIM
03.03.2013 15:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tässä ihan raaka vertailu ennen ja jälkeen EKT blokin asennuksen. Sama nuotti samasta kohtaa otelautaa samalta kieleltä ja nauhalta mahdollisimman samalaisella tatsilla. Ei minusta tarvitse selvännäkijää eron kuulemiseen. Ekassa ei 10 sekunnin jälkeen erota signaalia taustakohinsta, tokassa soisi vielä vaikka kuinka pitkään.
 
https://dl.dropbox.com/u/2275904/EKTSample1.mp3
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 68 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «