Muusikoiden.net
07.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Unelmien custom kitara + Bare knuckle pickups kokemuksia?
1 2
niistu
24.02.2013 14:21:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Postatkaas tänne kuvia/ideoita, millaisia customeita te tekisitte jos olisi lähes ääretön budjetti? Rajansa silti kaikella (esim. ei timanteilla koristeltua platinasta valmistettua platinaplektransuojaa yms.).

Jakakaa kokemuksia Bare Knuckle Pickupsin mikeistä, ovatko hintansa arvoisia, monipuolisuus, soundi vertailuja, mitä vaan keksitte.

Pidetään keskustelu aiheessa ja toivoisin ettei tulisi känkkäränkkäilyä ja juu - ei- juu -ei riitoja tai muuta tyhjänpäiväistä määkimistä tähän threadiin. Lisäksi pahoittelen, kun olen laiska ja teen uuden keskustelualueen sen sijaan, että olisin etsiskellyt tuolta vaikkapa valmiin paikan jonne vain liittää nämä kysymykset ja keskustelunavaukset.. Älkää vihatko :'(

TTV
24.02.2013 14:30:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ihan äärettömällä budjetilla menty, mutta tuossa se unelmakitara on:

http://www.amfisoundgallery.com/ttcustom/index.htm

Tallamikkinä oli alunperin Lundgren M7, mutta se sai tehä tilaa BKP:n Nailbombille, joka toimii tässä kitarassa paremmin. Unelmavahvistinten kuvat näet profiilistani :-)

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
LaMotta
24.02.2013 17:12:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niistu:Jakakaa kokemuksia Bare Knuckle Pickupsin mikeistä, ovatko hintansa arvoisia, monipuolisuus, soundi vertailuja, mitä vaan keksitte.

Minulla on PRS CEssä BK Painkillerit. Tultiin siihen lopputulokseen, että ne käy soundinsa puolesta hyvin tuohon kitaraan. Puolituksessa gain putoaa turhan paljon, ja sitä soundia onkin syytä kompensoida equlla. Omiin mikkeihin tehtiin se muutos, että puolituksen sijaan mikit kytkeytyy rinnan humpparina. Gain putoaa tällöinkin ja on syytä edelleen kompensoida soundia equlla. Ruutiahan noissa mikeisssä on, ja tallamikillä irtoaa säröllä todella rouheaa ääntä.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
AngieRainbow
24.02.2013 17:30:22

TTV: Ei ihan äärettömällä budjetilla menty, mutta tuossa se unelmakitara on:

http://www.amfisoundgallery.com/ttcustom/index.htm

Tallamikkinä oli alunperin Lundgren M7, mutta se sai tehä tilaa BKP:n Nailbombille, joka toimii tässä kitarassa paremmin. Unelmavahvistinten kuvat näet profiilistani :-)

Näyttäisi TTV:llä olevan kamat kohdallaan :)

What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
ancci
24.02.2013 18:41:58

http://www.ruokangas.com/wp/wp-content/gallery/hellcat-artist/7828.jpg

Nää nyt vaihtelee viikoittain, että mitä haluais, mutta tällähetkellä joku Ruokankaan tekele himottelee.

Tawsky
24.02.2013 19:39:46

http://muusikoiden.net/dyn/users/108463.jpg

"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Snapo
24.02.2013 21:12:54

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=32870&o=740 Täältä voi käydä lunttaamassa jos ei muista mitä olikaan kirjoittanut.

"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
the-Antero
24.02.2013 21:39:09

Bkp Warpigit löytyy omasta Gibson SG:stä. On kyllä hyvät. Huima outputti noissa. Kaulamikki laulaa kauniisti.

Ja se unelmien kitara olisi tällä hetkellä toinen sg. Kermanvaalealla värillä. Kultasilla osilla.

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
hallu
24.02.2013 22:46:53

No mun tämän vuoden gassi on nyt käytetty kun juuri ostin kitaran:-). Mitä tulee custom kitaroihin, niin itse en oikein pidä niistä.... tai siis oikeammin vierastan vähän customin ideaa. Olen enemmän sarjavalmisteisten kitaroiden ystävä ja arvostan standardeja niin siksi mun on vähän paha sanoa. Siis tottakai customit on hienoja ja loistavia soittimia esimerkiksi jokainen kokeilemani Fender CustomShop on ollut fantastinen soitin, mutta ne kai ovatkin enimmäkseen hyvin tehtyjä liukuhihnakitaroita.

Mutta jos minun toiveiden mukaan tehtäisiin kitara, niin ei siitä millään tulisi kovin hyvää, koska enhän minä niistä mitään tajua:-). Siksi en oikein customiin luota. Paljon parempi, että joku joka niistä jotakin ymmärtää (vaikkapa soitinrakentaja) suunnittelee ja tekee kitaran puolestani. Lähinnä siksi vannon standardien nimeen koska uskon että vuosien saatossa soittajasukupolvien käsissä hioutunut malli joka alun alkaenkin on ammattilaisen suunnittelema, on monin verroin parempi tuote kuin mikään mitä itse suunnittelen. Itse voisin ainoastaan huonontaa sitä.

Ehkä jos oikein funtsin niin voisin sanoa, että oma unelma customini olisi kitara jossa olisi yhdistetty useiden sarjavalmisteisten kitaroiden parhaita puolia. Esimerkiksi jos Gibsonin Customshop tekesi minulle Gibson LesPaul Customin Yamaha SG2000S:n spekseillä. Toisaalta esimerkiksi Yamaha SG3000 on niin järkyttävän makeasti viimeistelty ja koristeltu ettei siihen mitään gibsonia tarvittaisi, mähän voisin ostaa suoraan sen:-).

En tiä, ehkä ei olisi pitänyt vastata koko ketjuun kun ei ole mitään fiksua sanottavaa, vastasinpa kuitenkin.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
mitja
24.02.2013 22:51:09

Mulla on parissa Amfisoundin kitarassa BKP:n Rebel Yell tallamikit. Ihan pirun hyvältä kuulostaa. Sopii moneen menoon eikä ole turboahdetun kuuloiset ja soi hienosti. Nailbomb on myös hyvä.

markkuilari
24.02.2013 23:45:12

Mä petyin kyllä BKP:n Crawleriin. Toisessa samanlaisessa kitarassa on SD JB, niin se kuullostaa paljon paremmalta. Makuasioita?

pekurides
25.02.2013 00:12:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miracle man parhaiten toiminut lespassa ja siinäkin keturassa vuosien varrella varmaan toistakymmentä mikkiä käynyt.

warpig kyllä härskinläski käämi ja nailbomb sivistyneempi mutta oli loppujen lopuksi liian kiltti ainakin alnicoversiona.

paha näitä vertailla kun makuasioita nämä saundihommat.

mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Gabe
25.02.2013 00:21:38

hallu: No mun tämän vuoden gassi on nyt käytetty kun juuri ostin kitaran:-). Mitä tulee custom kitaroihin, niin itse en oikein pidä niistä.... tai siis oikeammin vierastan vähän customin ideaa. Olen enemmän sarjavalmisteisten kitaroiden ystävä ja arvostan standardeja niin siksi mun on vähän paha sanoa. Siis tottakai customit on hienoja ja loistavia soittimia esimerkiksi jokainen kokeilemani Fender CustomShop on ollut fantastinen soitin, mutta ne kai ovatkin enimmäkseen hyvin tehtyjä liukuhihnakitaroita.

Mutta jos minun toiveiden mukaan tehtäisiin kitara, niin ei siitä millään tulisi kovin hyvää, koska enhän minä niistä mitään tajua:-). Siksi en oikein customiin luota. Paljon parempi, että joku joka niistä jotakin ymmärtää (vaikkapa soitinrakentaja) suunnittelee ja tekee kitaran puolestani..

Ymmärrän kyllä pointtisi. Itsekään en ole aiemmin uskaltanut custom kitaraa tilata vaikka moisesta olen aina haaveillutkin. Nyt on kuitenkin kitara omilla speckseillä tulossa, rakentajalta sain kyllä roimasti apua suunnitteluun kun häntä ideoineni lähestyin. Toivottavasti tulee mieluisa, muuten harmittaa parin tonnin edestä. :)

Aloittajalle sen verran että Bare Knuckle on hyvin laadukas valmistaja. Ja jokaisen unelma custom kitara on varmasti tilaajansa näköinen, sehän niissä ideana onkin. :)
Sarko
25.02.2013 00:56:50

Bare Knuckleista ei kokemuksia, mutta kehuja olen kyllä näistä lukenut. Sitten se unelmien custom!

Koska kunnon unelmaskebat ois Danelectron/Silvertonen U3 tai DC3 tuolta historian hämäristä sekä nakkisormisille tehty Rickenbacker 360, olisi jonkinlainen hybridi ideaali. Rungon ja kaulan muoto U3:sesta, mutta masoniitin ja poppelin sijasta kaula- ja runkopuut olisivat vaahteraa. Rickenbacker-hengessä runko jyrsitty ns. takaa, string thru-talla trapetsi-hengessä tai Bigsbyllä. Mikrofoneiksi kolme Curtis Novak/Seymour Duncan-lipstickiä, kolme asentoinen mikkivalitsin sekä ns. "Blow"-kytkin jolla saa kaikki mikit sarjaan, master volume sekä tone. Väriksi joko musta, silverburst tai lake placid blue. Skaala 25,5", kaulan profiili paksu C tai U. Radius 14". Helinää ja twängiä.

"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
mpekkanen
25.02.2013 01:14:34

Sarko: Bare Knuckleista ei kokemuksia, mutta kehuja olen kyllä näistä lukenut. Sitten se unelmien custom!

Koska kunnon unelmaskebat ois Danelectron/Silvertonen U3 tai DC3 tuolta historian hämäristä sekä nakkisormisille tehty Rickenbacker 360, olisi jonkinlainen hybridi ideaali. Rungon ja kaulan muoto U3:sesta, mutta masoniitin ja poppelin sijasta kaula- ja runkopuut olisivat vaahteraa. Rickenbacker-hengessä runko jyrsitty ns. takaa, string thru-talla trapetsi-hengessä tai Bigsbyllä. Mikrofoneiksi kolme Curtis Novak/Seymour Duncan-lipstickiä, kolme asentoinen mikkivalitsin sekä ns. "Blow"-kytkin jolla saa kaikki mikit sarjaan, master volume sekä tone. Väriksi joko musta, silverburst tai lake placid blue. Skaala 25,5", kaulan profiili paksu C tai U. Radius 14". Helinää ja twängiä.

Täytyy kyllä sanoa että sun unelmiesi kitara olisi ihan mielenkiintoinen peli ainakin testaus mielessä. Noista sun vaihtoehdoista itse sanoisin tuon lake placid blue,bigsby ja kaula tukeva c.
Mulla on montakin soitinta millaisia haluaisin,mutta joku hyvä soitin räkäiseen blues soundiin olisi kyllä aina paikallaan. Siihen en tosin mitään tuhansia kyllä sijottaisi,mutta nämä uudet Danot on aika hyviä niihin hommiin. Itseltä löytyy tosin 60-luvun National valtrol jr. ja uudemmista kitaroista jenkki Reverend joissa on kummassakin loistava slide soundi.

Sarko
25.02.2013 18:41:22

mpekkanen: Täytyy kyllä sanoa että sun unelmiesi kitara olisi ihan mielenkiintoinen peli ainakin testaus mielessä. Noista sun vaihtoehdoista itse sanoisin tuon lake placid blue,bigsby ja kaula tukeva c.
Mulla on montakin soitinta millaisia haluaisin,mutta joku hyvä soitin räkäiseen blues soundiin olisi kyllä aina paikallaan. Siihen en tosin mitään tuhansia kyllä sijottaisi,mutta nämä uudet Danot on aika hyviä niihin hommiin. Itseltä löytyy tosin 60-luvun National valtrol jr. ja uudemmista kitaroista jenkki Reverend joissa on kummassakin loistava slide soundi.

Upeita nuo vanhat Nationalit, joista puheenollen tällaiset Resoglass rakennus-sarjat ovat aiheuttaneet GASia: http://www.guitarkitsusa.com/

Kiinnostaisi testata noita 90-luvun Reverendejä, paljon kehua olen kuullut niistä.

"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Karvamammutti
25.02.2013 18:48:15

http://dl.dropbox.com/u/14743242/tee-se-itse/culp2_liperi2.png

Sehän ois hyvin pitkälti tuossa. Pulttikaulalla ja 25,5-mensuurilla.

Twinkle: "hyvät jätkät istuu mammutin vasemmalla ja oikealla puolella ja tuomitsevat sieltä eläviä ja kuolleita." Traditional: "Kaikki on paskaa, paitsi Karvamammutti."
mpekkanen
25.02.2013 19:36:09

Sarko: Upeita nuo vanhat Nationalit, joista puheenollen tällaiset Resoglass rakennus-sarjat ovat aiheuttaneet GASia: http://www.guitarkitsusa.com/

Kiinnostaisi testata noita 90-luvun Reverendejä, paljon kehua olen kuullut niistä.

Mulla on ollut noita 90-luvun Reverendejä muutamia.Rumblefish basso ja kitaroista Slingshot malleja yhdellä,kahdella ja kolmella p90 mikillä ja sitten oli vielä yksi Avenger joka on mikityksen puolesta strato tyyppinen. Siinä oli myös stratotyylinen vibra. Kuitenkin vaikka noi useampi mikkiset Slingshotit olisivat olleet soundien puolesta monipuolisempia niin itsellä jäi Slingshot junior. Se on siis se keltainen jossa on vain yksi p90 mikki. Siinä oli musta kaikista paras tatsi,vaikka huonoja eivät olleet ne muutkaan.

Ainoa asia mikä siinä on hieman huomauttamisen arvoinen juttu on sen kitaran paino. Se painaa vain 2,7 kiloa ja on minusta hihnan kanssa aavistuksen köykäinen. Hieman raskaampi pysyisi tukevammin hyppysissä. Istualtaan soitettuna tätä ongelmaa ei tietysti ole.
Siinä on todella kirkas/kuulas soundi ja jos osaa käyttää niin tonea kuin volumeakin niin sitä räkääkin irtoaa aika mukavasti. Tykkään siitä kyllä enemmän kuin telestä ja väittäisin että on soundillesesti ja muutenkin parempi kuin vastaavan hintainen telecaster.
Jos edullisesti joskus tulee vastaan näitä jenkki p90 mikeillä varustettuja versioita niin suosittelen ainakin kokeilemaan.
Näistä uusista Reverendeistä mulla ei ole mitään käsitystä ja oikeastaan ei edes kiinnosta.

P-man
26.02.2013 16:03:31

Unelmien kitaran ei aina tarvii olla custom. Noista joku http://muusikoiden.net/dyn/users/109240.jpg

Vladi
26.02.2013 16:04:52

P-man: Unelmien kitaran ei aina tarvii olla custom. Noista joku http://muusikoiden.net/dyn/users/109240.jpg

Näinpä. Itselläni ei edes ole yhtä ainoaa unelmien kitaraa, vaan oikeastaan useampi. Tuo Suhr on aika lailla unelmien täyttymys strato-johdannaisessa, mutta se ei poista Les Paul-hinkua tai telekuumetta. :)

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti