Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muusikoiden.netin keskustelujen taso
1 2 3 4 533 34 35 36 37
komero
22.02.2013 07:26:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No kun tämä keskustelun taso on tässä aiheena, niin tuli mieleeni ehdotus ylläpidolle. Pidetään tasokokeet muusikoiden netin jäsenhakemuksen tueksi. Kysymyksiä voisi olla 1) kumpi vahvari? 2) voiko gibsonilla tiluttaa? 3) .......?
 
Noihin oikein vastaamalla saa oikeuden kirjoitella m.netin kamapalstalle:-D

 
Voiko kitaraa soittaa silmät auki?
 
FensonGibder
22.02.2013 07:30:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisikö jakaa saitti kahteen aliosioon:
 
Rock-muusikoiden.net
- asiaa ja asian vierestä
- rennolla otteella
- everybody is invited
 
The Original Muusikoiden.net
- jäykällä niskalla
- Fripp-tahtotilan omaaville
- who the fuck r u?
 
Riffi, nyt.
komero
22.02.2013 07:34:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Internetissä ei voikaan olettaa että keskustelun taso olisi mitään kaikkein loistavinta kaiken aikaa, ja nimimerkin takaa on niin helppo huudella. Trolleja ja rabitteja etsiytyy väkisin vähän joka foorumille. Mielestäni täällä on kuitenkin ihan hyvät jutut ja mukavaa porukkaa.. ja taso on mielestäni ollut ennemminkin nousemaan päin viime aikoina.
 
Minusta kans tuntuu, että taso olisi nousemaan päin. Joskus ehkä pari vuotta sitten en jaksanu käydä täällä pitkiin aikoihin, mitä nyt joskus silmäilemässä, että mitään mielenkiintoista (tai "järkevää") keskustelua ei löytynyt. Nyt kitarakamoissa ja -soitossa, siis palstoilla, on aika mukavasti ihan oikeaa keskustelua. Toki on paljon niitä ketjuja jotka ovat täyttä paskaa, täynnä trolleja tai niiden aloittamia ketjuja. Mutta ne on suht helppo ohittaa, itse ainakin muistan aika helposti välttää ko. ketjuja kun olen ensin vilkaissut ja todennut niiden olevan jotain muuta kuin kivaa.
 
komero
22.02.2013 07:38:05 (muokattu 22.02.2013 07:39:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: Pitäisikö jakaa saitti kahteen aliosioon:
 
Rock-muusikoiden.net
- asiaa ja asian vierestä
- rennolla otteella
- everybody is invited
 
The Original Muusikoiden.net
- jäykällä niskalla
- Fripp-tahtotilan omaaville
- who the fuck r u?

 
Minun mielestä suurin osa jatsihemmoista on aika kaikkiruokaisia musiikin suhteen ja neuvovat asiallisesti kaikkia kysyjiä jos heillä jotain annettavaa on aiheeseen. Vai tarkoitatko nyt jotain ehkä muutamaa olemassa olevaa (onko heitä?) "puristia" joille "kläpä" on ainoa jäbä ja jotka eivät paljon soitinta hallitse, mutta silti kärkkäästi neuvovat ja kritisoivat muita nimenomaan soiton saralla?
 
Laulava Kylätohtori
22.02.2013 08:42:29 (muokattu 22.02.2013 08:58:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan täällä omat trollit, besserwisserit, näsäviisaat ja tyhmien kyselijät, mutta ei tämä nyt toivotonta ole. Täällä on paljon hyviä nimimerkkejä, jotka vastailevat asiallisesti asiallisiin kysymyksiin. Ja onhan täällä paljon hyviäkin keskusteluja, vaikka osa on taas idioottimaista rölötystä. Aika nopeasti ne rabitti-ketjut oppii välttelemään ja jättämään huomiotta.
 
Oma lukunsa on ns. tyhmien kyselijät, vaikka tyhmiä kysymyksiä ei joidenkin mukaan ole edes olemassa. Tarkoitan, että otsikko on tyyliin "skebaaa??", "mikä paras??;=::" tai "mikä on....". Tietänette, mitä tarkoitan. Eihän täällä mikään ruuneberi tarvitse olla, eikä oma ulosantikaan kovin ihmeellistä ole, mutta ei saatana, kyllä sitä nyt jotain perusasioita pitäisi olla hanskassa ennen kuin tänne kirjoittelee... Tuon tason aloituksia en jaksa yleensä lukea edes sitä ensimmäistä kertaa, koska siellä on aina kysymys tyyliin "mikä olis mulle paras skeba?" Itse en jaksa alkaa vittuilemaan, mutta en sinänsä ihmettele, vaikka tuon tason aloitus saa osakseen vittuilevia kommentteja.
 
Joo'o, mistä sitä tosiaan voi tietää, kun ei ole mainittu, mitä soitetaan, mikä on budjetti, mitä muuten halutaan jne. jne. Pitäisi ensin pitää kahden sivun pituinen syväluotaava kysely- ja arvailuleikki ennen kuin saadaan edes perusasiat selviksi...
 
edit. kunnon keskustelu ja debatti ovat aina paikallaan, kunhan kaikki osapuolet pystyvät perustelemaan väitteensä. Väite vailla perusteluja on kuin kuikan kimeä huuto öisessä syysmetsässä, tai no, ainakin turha, hyödytön ja typerä...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Spiral
22.02.2013 08:53:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse toivoisin että ihmiset kirjoittaisivat rohkeammin enemmän omista vehkeistään (hö höh!) ja pistäisivät kuvia, videoita, soundinäytteitä, käyttökokemuksia. Konkretia on aina mukava lähtökohta keskustelulle.
Aloittelijoiden/nuorten kysymyksistä en jaksa hermostua, kunhan niistä näkee että kysymys on edes yritetty saada ymmärrettävään muotoon. Eikä minua pienet vänkäämisetkään haittaa, tuovat mukavaa väriä ja erilaisia mielipiteitä esiin. Se on tietenkin tylsää jos joku tyrmää aina tietyt merkit/tuotteet/tms. suorilta käsin yrittämättäkään ymmärtää että ihmisillä on eri tarpeita ja mieltymyksiä.
 
Toisaalta, kyllähän täältä sitten tietämystäkin löytyy jos sattuu oikeasta asiasta kysymään.
 
Hynkel
22.02.2013 09:01:18 (muokattu 22.02.2013 09:03:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todennäköisesti täällä on käynyt ihan sama ilmiö kuin ymmärtääkseni useimmilla näin pitkäikäisillä foorumeilla: aikaa on kulunut ja osa wanhoista parroista on yksinkertaisesti perheytynyt, hankkinut elämän tahi muuta vastaavaa. Uutta verta tulee kuitenkin koko ajan, mikä on minusta hienoa.
 
Todellakaan kirjoitusten laatu ei ole ikäriippuvaista, olen itse 36-vuotias ja sanomiseni usein häthätää teinitasoa. Mutta se johtuu muista syistä se. Moni nuorempi hlö täällä juttelee vallan fiksuja, kun taas joitain vanhempia - ei kaikkia, eikä ketään aina - vaivaa oikeassa olemisen tarve. Mutta se on inhimillistä.
 
Jaan mielipiteen siitä että keskustelun taso on noin yleisesti paranemaan päin. Toki aiheet karkaavat välillä käsistä, mutta keskustelupalstan kuuluukin toimia niin, ja siitä ylläpidolle plussaa, ettei pipo ole liian kireällä. Hassut rabitit vain tuppaavat naurattamaan...
 
Täällä on paljon mahtavia ja aktiivisia tyyppejä, kuten Jucciz, Gabe, BigPapa, Kylätohtori, Hallu, fox, Krice, Vladi, AngieRainbow, McNulty, Numb, Antti1 ja kumppanit - vain muutamia mainitakseni, joiden juttuja on hauska lukea päivittäin. Aina saa myös neuvoja jos niitä tarvii, usein myös tarvitsematta, mutta se on pelin henki :)
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
iec
22.02.2013 09:01:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ancci: En tiiä sitten kumpi vie keskustelupalstan tasoa huonompaan suuntaan; se että leimataan tietyt kysymykset tyhmiksi ja vittuillaan siitä, vai että niihin "tyhmiinkin" kysymyksiin vastataan asiallisesti, ilman toisen totaalista nöyryyttämistä ja haukkumista trolliksi.
 
Itse olen huomannut, että jos joku nyt sitten on esittänyt "tyhmän" kysymyksen, ja siitä sitten tullut hirveä valituksen vöyry, niin esimerkiksi nimimerkki Gabe, on silti vastannut asiallisesti, joka on johtanut siihen, että se on kääntänyt koko keskustelun positiiviseen ja asialliseen suuntaan. Muutenkin Gaben ennakkoluuloton ja positiivinen asenne on aika esimerkillistä..

 
Plussaa tästä. Haukkumisella ja nöyryyttämisellä ei palstan taso nouse. Tietyt nimimerkit osaavat todellakin keskustella asiallisesti ja joskus jopa perustellen näkökantansa :) Jäsen Gabe ansaitsee kyllä kunniamaininnan tästä. (ja onhan teitä paljon muitakin asiallisia tyyppejä täällä, joiden tekstejä on ilo lukea). Kyllä tältä palstalta saa kaikesta huolimatta hyviä vinkkejä kitarakamoihin liittyen.
 
Jokainen meistä voi katsoa peiliin noin niinkö kuvaannollisesti ja miettiä pystyykö olemaan provosoimatta ja provosoitumatta (ei se aina ole niin helppoa). Hieman itseironiaa mukaan ja positiivista asennetta, niin kyllä se siitä :)
 
Olen muuten huomannut mielenkiintoisen ilmiön tuttavapiirissäni, eli tiedän monta tyyppiä, jotka seuraavat tätä palstaa aktiivisesti mutta eivät juuri koskaan kirjoita tänne mitään. Liekö syynä osittain tuo silloin tällöin esiintyvä tylyttäminen ja vi**uilu. Kyllä tyhmiä kysymyksiä saa tehdä. Koitetaan vastata niihinkin asiallisesti. Aloittelijoita pitää auttaa, sillä kitaran soitto on mukava harrastus, ja sitä pitää kannustaa ja tukea.
 
-iec
 
Ja niin päin pois...
joku muu sikko
22.02.2013 09:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bannia ei ainakaan saa millään nettipalstalla nin helposti kuin mnetissä.
 
Hynkel
22.02.2013 09:14:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Bannia ei ainakaan saa millään nettipalstalla nin helposti kuin mnetissä.
 
En ole saanut ikinä. Oletko sinä?
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
PJS
22.02.2013 09:22:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Bannia ei ainakaan saa millään nettipalstalla nin helposti kuin mnetissä.
 
Miten sitä sit saa? Koskaan ei oo banni viuhunu vaikka oon kirjoitellut foorumeille varmasti pidempään kuin suurin osa jengistä...
 
Jos banaania tulee useinkin, ni ehkä se vika ei sillon oo moderoinnissa vaan siinä että se oma ulosanti on aivovammaista trollaamista....
 
Peace!
Rämppy
22.02.2013 09:23:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitja: Sinäpä sen sanoit.
 
Tuntuu että suurin osa trollaajista ja loukkaantujista, itsepäisistä vänkkääjistä sekä ihan sekopäistä on vanhempaa sakkia. Nuoremmilla on kuitenkin nettietiketti hallussa usein paremmin.
Pahimmat melskaajat täällä vaikuttaa olevan +35v. Samoin kuin tangomarkkinoilla ;)

 
Taas näitä vastakkainasetteluja vailla mitään faktapohjaa.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Vladi
22.02.2013 09:29:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: En ole saanut ikinä. Oletko sinä?
 
Minä oon. Kyseessä oli ketju, jossa useampi taho alkoi tappelemaan keskenään ja menin sitten "tyhmyyttäni" kirjoittelemaan "rauhoittukaas nyt"-tekstin ja asiallisen vastauksen sen perään. Pari viikkoa jäähyä ja ylläpitoa ei kiinnostanut paskaakaan meikäläisen palaute kyseisestä jäähystä. Lusin aikani ja olen ollut jo pitkään vapaa mies.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
pappasfin
22.02.2013 10:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipa mielenkiintoista juttua.
 
Mikä ihme siinä on, että ikäkysymykset näissäkin tulee aina esille ja keskustelun huonoksi tasoksi mielletään mm. se, että jonkun ikä on 14 - 17 tai jonkun ikä on 40 ja se on jo ihan toivoton tapaus taas toiselta kantilta.
 
Mä olen tavannu ja varmaan moni muukin melkolailla erillaisia ihmisiä elämänsä aikana eri ikä ryhmistä ja todennu, ettei se ihmisen fiksuus tai tyhmyys ole iästä kiinni oikeasti.
 
Monet lapset ja esim. nuoret 14 - 20 välillä osaavat käyttäytyä paljon paremmin kuin monet aikuiset, jotka katsovat ikänsä perusteella oikeudekseen niputtaa nuoret huonosti käyttäytyvien kastiin kun asia ei suinkaan ole ikäperusteinen asia vaan näitä älykääpiön tapaisesti käyttäytyviä ihmisiä on ihan joka ikäluokassa, mutta siitä huolimatta tämäkin kortti aina vedetään esiin.
 
Samaten nuorten taholta mielletään ettei vanhat osaa ja opi asioita kuten nettietiketti jne. eli tämäkään asia ei ole iästä kiinni olipa vanha tai nuori ja tämäkin kortti aina revitään pakasta erilleen.
 
Samaa kuraa ihmisille heitetään silmille sen mukaan mistä ne kotoisin, minkä värisiä/rotuisia he ovat, mitä kieltä he puhuvat, mitä uskonto tai ei uskontokuntaa he edustaa jne.
 
Ilmeisesti maailmassa ihmisellä ei ole oikein hyvä olla kun aina pitää heittää lokaa toisten niskaan tai käyttäytyä ääliömäisesti ja itsekkäästi, tuntuu kuin hyvät käytöstavat ja rakastava emotionaalinen humaaninen ajatusmaailma olisi välistä kadoksissa syvimpään mustaan aukkoon mitä universumista löytyy.
 
Voisin kirjoittaa oikeasti kirjan tästä ihmisten pahoinvoinnista, huonosta käytöksestä ja mikä sen aiheuttaa mutta jotta ei tulisi liian pitkää tarinaa niin en lähde tätä vähintäänkin romaanin pituista kirjoitusta tänne laittamaan ja varsinkaan kun se olis kuitenkin täynnä typoja ;-)
 
Lyhyesti totean, että eräänlainen pahoinvointi näkyy myös ikäväkyllä täällä kirjoituksissa purkautuen mm. eriasteisina vittuiluna ja viisasteluina tai muuten hieman ehkä epäasiallisena käytöksenä.
 
Nyt kyllä tuli aika tummaa vakavaa tekstiä mutta jotta homma ei olisi niin lohdutonta niin:
 
- ottakaa iisisti ja rennosti
- ajatelkaa positiivisesti
- vaikka elämässä on vastoinkäymisiä ja negatiivisia asioita niin etsikää kuitenkin myös ne positiiviset asiat ja ottakaa niistä sitä elämän voimaa
- antakaa myös toisille tilaa ja kuunnelkaa mitä toisilla on sanottavaa, kenties sieltä löytyy jotain mikä antaa teille lisää tietoa ja taitoakin
- älkää tuomitko muita sen perusteella minkä näköisiä, ikäisiä tai mitä rotua ja uskontoa ne ovat vaan sen perusteella mitä ne tekevät eli tekojen mukaan sitten tuomitaan eikä luulon
- rakastakaa itseänne ja myös muitakin (tämä kuullostaa vähän hippijutulta mutta menkööt) ;-)
 
Ihan loppuun totean, että vaikka kuraa sataa siellä täällä niin elämä on myös oikein mukavaa ja täälläkin on suurin osa oikein mukavia ja osin hyvin värikkäitä persoonia, jotka tuottavat hyvää mieltä ja myös tuovat viisautta/tietoa muillekin ja luovat näin positiivista ajattelua ympärilleen ja tästä Kiitos heille.
 
Pahoitteluni jos tekstini on täynnä kielioppivirheitä ja typotuksia ja kirjaimet ovat vaihtaneet paikkaa :-)
 
PappaSFin
Hynkel
22.02.2013 11:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plussan arvoista, hieno kirjoitus!
 
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
zookiejoe
22.02.2013 11:09:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: Pitäisikö jakaa saitti kahteen aliosioon:
 
Rock-muusikoiden.net
- asiaa ja asian vierestä
- rennolla otteella
- everybody is invited
 
The Original Muusikoiden.net
- jäykällä niskalla
- Fripp-tahtotilan omaaville
- who the fuck r u?

 
Eikös tässä näy somen kehitys ja internet käytön penetraation vaikutus?
 
Alussa oli foorumi, jossa musiikin harrastajat voivat jakaa osaamistaan, kehittyä harrastuksessaan hankkimalla tietoa ja avata mahdollisuuden tehdä musiikista leipäpuu. Foorumin käyttö laajentui ydinryhmän ympärillä sekä niiden käyttäjien keskuudessa joiden oli teknisesti mahdollista käyttää foorumia.
Nyt foorum tavoittaa kaikki potentiaaliset käyttäjät joilla on pääsy internettiin. Kynnys osallistua on matala, käyttäjäkuntakin on laajentunut ja tavoittaa uudet sukupolvet joiden päivittäistä elämää ovat facebookit sun muut somet, joissa keskustelujen ja viestien taso on jokseenkin yksinkertaistettua.
 
Vakavammat palvelut ovat maksullisuuden linjalla, jolloin niiden käyttäjäkunta valikoituu asiakkaisiin, jotka uskovat saavansa käyttömaksun edestä lisäarvoa laadukkaammalla sisällöllä ja palveluilla, joiden tuottamiseen on panostettava myös enemmän, jotta niistä myös maksetaan.
 
Keskustelu on minusta sellaista, kuin se olisi livenäkin - aaltoilevaa, elävää, kulloinkin keskustelijoista riippuvaa. Tosin foorumi poistaa ihmisen luontaisen aistien perusteella tapahtuvan seulonnan, koska kaikki perustuu kirjoittamiseen eikä voida havainnoida ja tehdä päätelmiä siinä määrin kuin livenä. Ts. et tiedä minkälaisessa seurassa olet kun et näe etkä kuule, jollet tunnista nimimerkkiä ja siihen liittämiäsi päätelmiä.
 
"Paikallisia sadekuuroja... ja vitut!!" - Nooa, 4341 eKr
LaMotta
22.02.2013 12:14:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joutavan vääntämisen voi lopettaa niin, ettei itse lähde sille tielle vaikka joku yrittää provosoida.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Objectif Lune
22.02.2013 12:43:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä on hyvä keskustelu? Ja mitä ylipäätänsä on keskustelu? Keskusteluun ei kuulu se, että jokaista sanomistaan tulee harkita tarkasti ja kirjoittaa/puhua valtavia monologeja. Keskustelu on sen sijaan vuorovaikutteista, sen aikana saa erehtyä, vaihtaa mielipiteitä ja sanoa joku asia vahingossa väärin. Offtopic ei ole mitenkään absoluuttinen raja. Jonkun mielestä vähänkin otsikon ulkopuolella oleva asia on offtopicia, jonkun mielestä se kuuluu keskustelun luonnolliseen rönsyilyyn.
 
Mä oon ollut foorumeilla, jossa kontrolli on todella paljon tiukempaa. Kaikki saman asian jutut pitää kirjoittaa samaan ketjuun, ja kirjoittaa myös hyvin pitkiä ja perusteellisia viestejä. Joku pitää sitä tasokkaana keskusteluna, minä en pidä keskusteluna ollenkaan. Se mitä en siedä, on loukkaaminen, tahallinen tyhmyys, rasismi, seksismi jne. Kokemattomuudesta johtuva "hölmöys" on aina ihan ok.
 
Elämässä pääsee paljon pidemmälle ja elämä on onnellisempaa, jos sietää kokemattomuutta ja ottaa mukavana asiana sen, että voi tuntea itsensä kokeneemmaksi ja neuvoa asiallisesti. Jos kaikista "Mikä kitara mun pitäis ostaa?" kysymyksistä vetää herneen nenään, saa elämässä varmasti vedellä nenään hernekkeittokattilallisia harvase päivä. Pitkään soittaneelta saattaa unohtua se, että aloittelijoiden kysymykset eivät ole heille itselleen itsestäänselviä eikä ole itsestäänselvää, minkälainen kysymys on ok.
 
Musta muusikoiden.net on oikein oivallinen ja tasokas foorumi. Kaikkiin viesteihini, jotka olen kirjoittanut asiallisesti, on vastattu asialllisesti ja olen oppinut hirveän paljon musaskenestä täältä. Ne keskustelut, jotka eivät kiinnosta, pystyy skippaamaan yleensä jo otsikon perusteella. Muusikoiden.nettiin voi myös mukavasti kanavoida bändipuuhiin liittyvää innostusta, jotta kaverien kanssa voi keskustella jostain, joka kiinnostaa myös heitä.
 
Hopeakala: https://www.facebook.com/Hopeakala // http://hopeakala.bandcamp.com/
Laulava Kylätohtori
22.02.2013 13:07:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Mitä on hyvä keskustelu? Ja mitä ylipäätänsä on keskustelu? Keskusteluun ei kuulu se, että jokaista sanomistaan tulee harkita tarkasti ja kirjoittaa/puhua valtavia monologeja. Keskustelu on sen sijaan vuorovaikutteista, sen aikana saa erehtyä, vaihtaa mielipiteitä ja sanoa joku asia vahingossa väärin. Offtopic ei ole mitenkään absoluuttinen raja. Jonkun mielestä vähänkin otsikon ulkopuolella oleva asia on offtopicia, jonkun mielestä se kuuluu keskustelun luonnolliseen rönsyilyyn.
 
Omasta mielestäni hyvä keskustelu on juuri vuorovaikutteista ajatustenvaihtoa, eikä loputtomia pitkiä monologeja. Keskustelujen rönsyily on myös pelkkää plussaa, jos ollaan edes osittain aiheessa ja jos ei olla, niin keskustelu on kuitenkin asiallista. Ei ot itsessään pahaa ole ja erehtyminen on tottakai sallittua, kunhan ymmärtää erehtyneensä, eikä ala kinaamaan asiasta muiden kanssa.
 
Mä oon ollut foorumeilla, jossa kontrolli on todella paljon tiukempaa. Kaikki saman asian jutut pitää kirjoittaa samaan ketjuun, ja kirjoittaa myös hyvin pitkiä ja perusteellisia viestejä. Joku pitää sitä tasokkaana keskusteluna, minä en pidä keskusteluna ollenkaan. Se mitä en siedä, on loukkaaminen, tahallinen tyhmyys, rasismi, seksismi jne. Kokemattomuudesta johtuva "hölmöys" on aina ihan ok.
 
Elämässä pääsee paljon pidemmälle ja elämä on onnellisempaa, jos sietää kokemattomuutta ja ottaa mukavana asiana sen, että voi tuntea itsensä kokeneemmaksi ja neuvoa asiallisesti. Jos kaikista "Mikä kitara mun pitäis ostaa?" kysymyksistä vetää herneen nenään, saa elämässä varmasti vedellä nenään hernekkeittokattilallisia harvase päivä. Pitkään soittaneelta saattaa unohtua se, että aloittelijoiden kysymykset eivät ole heille itselleen itsestäänselviä eikä ole itsestäänselvää, minkälainen kysymys on ok.

 
Samaa mieltä. Besserwisseröinti ja ivalliset huomautukset ovat mielestäni kiellettyjen listalla. Samoin asioista tietävien vittuilu aloittelijoille tai "vääränlaista" musiikkia soittaville jne. jne... Mutta se, mitä itse peräänkuulutan myös aloittelijoilta on jonkinlainen järki niissä kysymyksissä. Ensinnäkin järkevä otsikko ei ole liikaa vaadittu, vaan mielestäni välttämättömyys. Siinä ei ole kyse aloittelijasta tai specialistista, vaan jostain muusta. Toiseksi kysymystä koskevat lähtökohdat olisi myös hyvä kertoa heti, eikä pelkästään "mikä olis mul paras skeba?" Kyllä aloittelijankin pitäisi kyetä oma-aloitteisesti kertomaan, mitä soitetaan, mitä haetaan/toivotaan, budjettia ym. Nämä ovat mielestäni perusedellytys järkevälle keskustelulle, eivätkä mitenkään sidonnaisia harrastajan kokemusvuosiin soiton alalta.
 
Musta muusikoiden.net on oikein oivallinen ja tasokas foorumi. Kaikkiin viesteihini, jotka olen kirjoittanut asiallisesti, on vastattu asialllisesti ja olen oppinut hirveän paljon musaskenestä täältä. Ne keskustelut, jotka eivät kiinnosta, pystyy skippaamaan yleensä jo otsikon perusteella. Muusikoiden.nettiin voi myös mukavasti kanavoida bändipuuhiin liittyvää innostusta, jotta kaverien kanssa voi keskustella jostain, joka kiinnostaa myös heitä.
 
Erittäin hyvin sanottu. Kyllä täällä asiallisiin kysymyksiin saa asiallisia vastauksia, olipa sitten aloittelija tai ei. Itse ihmettelen myös sitä tyyliä, että mennään niihin ketjuihin, jotka eivät itseä kiinnosta, vittuilemaan ja trollailemaan - esimerkkinä mikä tahansa Gibson ketju. Miksi ihmisen, jonka mielestä Gibson on ylihintainen romu, pitää mennä Gibson-ketjuun tuomaan tätä mielipidetään kovaan äänenn julki. Antaisi olla vaan ja keskittyisi itseä kiinnostaviin ketjuihin...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
kekkuliheikki
22.02.2013 13:08:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

:D :D
 
Mitenkas tuollainen Fripp-tahtotila saavutetaan?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 533 34 35 36 37

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «