Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Elektroakustista kitaraa ostamassa!
1
Mävaantäällä
19.02.2013 18:55:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep eli oisin ostamassa toiseksi kitaraksi elektroakustista skittaa.Osaisitteko yhtää sanoo mitään merkkejä mitkä olis aika laadukkaita kun en ny mitää luokattoman huonoo skebaa haluis hankkia.Saattais kestääkki jopa vähä pidempää ehjänä.
Budjetti olis korkeintaan sellaset 500e.Yritin tossa kahlata soitinliikkeiden sivuja läpi mut en oikee tiiä.
Kattelin tollasii walden-merkkisiä ja osaatteko noista sanoo mitää kokemuksia?En oo koskaa ite tuollasesta merkistä kuullukkaa.Kuitenki hintaluokka oli aika halpaa joissaki ni voiko ne sillo olla hyviä?Ku jotenki saa epäilemään.
Ja entäs fenderin elektroakustiset?
Viimiseksi,jos kertositte jotain Helsingissä sijaitsevia hyviä soitinliikkeitä? :)

Kiitti paljon avusta!! :D

Grugi
19.02.2013 19:17:59

Ibanezilla on ihan hyviä elektroakkareita ja niitä pääsee kokeilemaan Levytukussa Aleksanterinkatu 30-34.

The only true wisdom is in knowing you know nothing.
PekkaM
19.02.2013 20:04:27

Suosittelen. Ibanezeissa kohtaa hyvä hinta ja laatu ja Levytukussa on aina vieläpä tingitty mukavasti ihmeemmin yrittämättä. Itse päädyin aikanaan Ibanezin AWS1000-malliin vaikka testasin ja budjetoin Martinit ym. vaihtoehdoiksi.

Mävaantäällä
19.02.2013 20:17:07

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … ot/tuote_id/21691&kategoria_id=1049

mitenkäs tää fenderi??Onks tossa jotai hämärää ku hinta on noin halpa?? :oo kun näyttäs ihan kokonaa puutaki olevan jos ny oikein katoin.

Grugi
19.02.2013 20:31:59

Mävaantäällä: http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … ot/tuote_id/21691&kategoria_id=1049

mitenkäs tää fenderi??Onks tossa jotai hämärää ku hinta on noin halpa?? :oo kun näyttäs ihan kokonaa puutaki olevan jos ny oikein katoin.

Noh kyseessä on Squier by Fender eli ei nyt ihan ehtaa Fenderiä ja mitä itse tollasta kokeilin niin ei se oikein vakuuttanut. Toki jos pääset ite kokeilemaan niin sillähän se selviää.

The only true wisdom is in knowing you know nothing.
hallu
19.02.2013 22:16:29

Mävaantäällä: http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … ot/tuote_id/21691&kategoria_id=1049

Ei ole ihan kokonaan puuta, vaan sivut ja pohja on laminoitua mahonkia. Mitä olen kaupassa kaksi kertaa kahta eri yksilöä käpistellyt niin akustisesti oikein kaunissointinen peli jota varmaan kelpaa soitella.

Oliskotuossa mennyt kuvat sekaisin kun lavassa luki kuitenkin isolla Fender? toisaalta kaupassa kokeilemani yksilöt keekoilivat myös Fenderin logoilla ja hinta oli tuota samaa luokkaa enkä tullut ajatelleeksi että kyseessä voisi olla Squier jos sillä nyt mitäänmerkitystä sinällään on.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
gibson1970
20.02.2013 00:43:11

Kyllähän Sonoran ja T-Bucket ovat aitoja Fendereitä ja jopa hyvälaatuisia.

pappasfin
20.02.2013 10:08:12 (muokattu 20.02.2013 10:38:54)

Juurikin tuollaista Fender Sonoran mallia on tullut useampaan otteeseen testailtua ihan mielenkiinnosta ja huomiota alla:

- Kannattaa testata saman mallin useampaa yksilöä, ihan siitä syystä että osa niistä soi paremmin kuin toiset, kaikissa on ihan jees sointi mutta osa on herkemmin ja paremmin soivia ja sustainissa tuntui olevan hienoisia eroja ja kuten Hallu totesi kauniisti soivia kitaroita nämä paremmat yksilöt.

Soitinliikkeitä ja kitaroita:

DLX

- Testaa Walden merkkiset (useampia) ja jos Breedlovessa sopivan hintainen niin testaa nekin, Hagström merkkiäkin löytyy mutta minä en pitäny, toki testaa ja taisi ols PSR merkilläkin muutama kappale. (löytyy myös Tayloria ym. mutta hinta on aika eri luokkaa), tais olla pari Sonoraakin tuolla.

Levytukku

- Ainakin AW sarjalaiset kandee katsoa läpi ja AEL sarjalaiset, jos löytyy SGT sarjan jumbokoppaista jossa elektroniikkaa niin ehdottomasti testiin ja toki muutkin Ibanezit.

Musamaailma

- Tanglewood merkkiset käy testaamassa, useampia ja eri hintaluokissaan löytyy ja varsin kivoja kitaroita mitä ite olen testinyt

FazerMusiikki

- Yamahat ja Fenderit testiin täällä ja mitä nyt tuolta löytyy

Kitarapaja

- Täällä kato tuon hintaluokkasi mukaiset Martinit (niitä kun näytti tuolla nyt olevan) ja ehdottomasti tämä Sigma merkki on testin arvoinen (en ole ite niitä nyt vielä päässy testaamaan mutta meinaan sen jossain vaiheessa tehdä).

Onnea etsintään ja kandee varata aikaa reilusti ja miettiä rauhassa ennen ostopäätöksen tekemistä.

Ja kun kyse on elektroakustisesta niin myös vahvistettuna mahdollisimman saman vahvarin läpi se testaus, jotta selviää ne äänet tässäkin suhteessa.

Ja ainakin itellä asetan kriteerit niin päin että:

1) Tärkeintä on kitaran akustinen luonnollinen sointi ilman vahvistusta
2) Kitaran omalla elektroniikalla tuotettu vahvistettu soundi

Mä itse tykkäään äänittää käyttäen ulkoisia mikkejä, joilla saa sen kitaran luonnollisen soundin talteen ja siksi tuo kitaran oma akustinen soundi on tärkeä.

Paras tapa mulla soundillisesti löytyy ja eniten käytetty tapa on että otan muutamalla ulkoisella mikillä sekä kitaran omalla elekroniikalla soundit talteen ja sekoitan noista tulevat soundit keskenään (teen sen mikserin välityksellä).

Editoin tätä mun viestiä kun alkuperäinen viesti oli vähän sekava ;-)

PappaSFin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti