Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Samick Ultramatic
1
m.savis
16.02.2013 06:27:51 (muokattu 16.02.2013 07:48:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyisin kokemuksia otsikon mukaisesta kitarasta?

Kannattasiko hankkia mielummin halpis lankku Westone WST 4 BLK

Keppi tulee ihan vain kotisoittoon, rämpyttelyyn.

zedder
16.02.2013 11:07:51

m.savis: Kysyisin kokemuksia otsikon mukaisesta kitarasta?

Kannattasiko hankkia mielummin halpis lankku Westone WST 4 BLK

Keppi tulee ihan vain kotisoittoon, rämpyttelyyn.

Varmaankin takana on jokin hyvä syy jonka vuoksi juuri tuommoiset ovat ehdolla? Voi vain olla vähän hankalaa saada niistä käyttäjäarvioita, kumpikin taitaa olla ainakin mallinsa, ellei merkkinsäkin osalta kuriositeettaja. Saatan toki olla väärässsäkin.

Asiahan ei tosiaankaan luonnollisestikaan minulle kuulu, mutta mikäli ei ole mahdollisuutta kokeilla soittimia ennen hankintaa, niin ehkä kannattaisi ensinnä valita sellainen josta on edes laajalti käyttäjäkokemuksia tarjolla. Olisi kyllä kuitenkin hyvä "koeponnistaa" soitin ihan itse, sillä jollekulle sopiva kitara ei välttämättä sovi ergonomialtaan toiselle vaikka laadussa ei sinänsä olisi vikaa.

Tunnetuilta valtamerkeiltäkin löytynee niin uusia kuin käytettyjä sopivaan hintaan.

hallu
16.02.2013 11:40:08

zedder: Varmaankin takana on jokin hyvä syy jonka vuoksi juuri tuommoiset ovat ehdolla? Voi vain olla vähän hankalaa saada niistä käyttäjäarvioita, kumpikin taitaa olla ainakin mallinsa, ellei merkkinsäkin osalta kuriositeettaja. Saatan toki olla väärässsäkin.

Asiahan ei tosiaankaan luonnollisestikaan minulle kuulu, mutta mikäli ei ole mahdollisuutta kokeilla soittimia ennen hankintaa, niin ehkä kannattaisi ensinnä valita sellainen josta on edes laajalti käyttäjäkokemuksia tarjolla. Olisi kyllä kuitenkin hyvä "koeponnistaa" soitin ihan itse, sillä jollekulle sopiva kitara ei välttämättä sovi ergonomialtaan toiselle vaikka laadussa ei sinänsä olisi vikaa.

Tunnetuilta valtamerkeiltäkin löytynee niin uusia kuin käytettyjä sopivaan hintaan.

No Samick on kaiketi maailman suurimpia jollei suurin kitaravalmistaja ja tekee korean tehtaillaa soittimia myös muille valmistajille esimerkiksi korean Gretschit lienevät Samicikin valmistamia. En ihan kuriositeetiksi merkkiä sanoisi.

Mutta tietenkin nämä kaikkein halvimmat mallit ovat vähän huonosti arvioituja, koska näitä aivan alkaen malleja ostavat yleensä aloittelevat soittajat, niin arviot ovat sen mukaisia. Yleensä kun on se seuraavan tason kitara ostettu, niin rajaa tähän ensimmäseen kitaraan tehdään haukkumalla foorumeilla ne pataluhaksi oli aihetta tai ei.

Tällaisia kaikkein halvimpia malleja myös monesti käytetään aika vähän aikaa kun sitten halutaan jo se "parempi" joten käyttäjäkokemukset ovat yleensä aika pinnallisia. Itselläni ei esimerkiksi tämän tason soittimista ole muuta kokemusta kuin mitä joskus olen uteliaisuuttani kaupassa käpistellyt. Yllättävän usin ne vaikuttaa ihan kelpo kitaroilta, mutta eihän sellaisen hypistelyn perusteella voi varmaksi sanoa.

Kalliimmat soittimet ovat siinäkin suhteessa parempia, että niistä on saatavilla syvällisempää, analyyttisempaa j aneutraalimpaa tietoa ja pidempää kokemusta.

Itselläni on yksi Samick kitara ja se on hyvä, mutta se on erilainen. Samick nyt kuitenkin tekee laskettelusuksista ja golvmailuista lähtien kaikkea maan ja taivaan väliltä soittimien lisäksi ja myös muille merkeille, niin ei näistä voi pelkän merkin perusteella sanoa.

Tee palvelus ja kun olet jompaan kumpaan päätynyt ja jos vähänkin pidempään sitä pidät, niin kirjoita artikkeli kitarastasi tuonne mnetin laitearvioihin. Jos teet sen huolellisesti, niin se olisi todella harvinaista herkkua josta ainakin itse olisin kiitollinen. Gibsoni ja Fenderi arvioita löytää helposti ja paljon, mutta näitä halvempia tai tuntemattomampia kapineita ei yleensä juuri arvioida.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Decadetroll
16.02.2013 12:12:08

Itselläni on yksi samick, nimittäin basso.. Se on valley arts custom-nimellä kulkeva vehjas, joskus lueskelin netistä jostain foorumilta, että olisivat ostaneet tuon valley arts customin ja jäljellä olevista puista tehneet muutamien soittimien sarjan. Ei tuota kyllä mistään löydä, ainoa kappale, jonka olen koskaan nähnyt. Todella loistava soitin, kaula linnunsilmävaahteraa, mahonkirunko, ruusupuu otelauta ja oikeata abalonea otelautamerkit. Soi ku piru ja on hyvä soittaa.

Letku-omena. Tuo kasvimaailman peenis... -Delorean
Vainottu
18.02.2013 19:36:39 (muokattu 18.02.2013 19:37:38)

Mulla on Samickeja kaksi kappaletta (Ultramatic ja Avion) ja molemmat on hintaisekseen todella hyviä kitaroita. Kyllä, mulla on toinen niistä myynnissä torilla, mutta en tuota myis jos ei olisi pakko muuttaa jotain soitintavaraa rahaksi. Samick Avion ei lähde talosta mihinkään!

Osiltaan ja viimeistelyltään ainakin nuo omat yksilöt on samaa tasoa huomattavasti kalliimpien kitaroiden kanssa. Toki pääsin valikoimaan omani useammasta yksilöstä, mutta yhtään huonoa ei testeissä tullut vastaan. Uskallan väittää että nuo on hyvinki vertailukelpoisia n.500-600€ kitaroihin.

EDIT: Omat on siis näitä Greg Bennet design malleja vaimitänenytoli.

Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti