Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sansamp PSA-1 livekäytössä (pääte+kaappi?)
1 2
BaldieFarman
13.02.2013 11:49:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Internetzistä löytyy kaiken maailman ratkasumalleja erilaisin kehuin ja moittein koskien sitä, miten ihmiset on toteuttanu PSA-1:n vahvistuksen livenä. Skaala on ihan järjetön aina putkipäättäristä ja kitarakaapista transistori pa-vahvistimeen ja full range ämyriin.. Mulla on studioräkissä toi vermes ja ajattelin kokeilla jalostaa sitä livekäyttöön ja nyt ihan uteliaana kyselisin, että onko immeisillä minkälaisia kokemuksia ja setuppeja ollut tuon kanssa nimenomaan bändisoitossa?

MÄ TIEDÄN, että "kokeile itse ja mikä saundaa sun korvaan parhaalta on se paras vaihtoehto!!", mutta toi on mulle niin uus maailma ja siks ois kiva saada vähän vinkkiä, että mistä suunnasta tota kannatta lähtee yleensäkään lähestymään? Mulla olis joskus V-ampin vahvistuksena Samsonin Servo 120a ja sen perässä 2x12 v30:llä ja toimi ihan ok..

RrRailo
13.02.2013 12:46:19 (muokattu 13.02.2013 12:48:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttavalla on ollut PSA-1:n kanssa Marshallin 9005-pääte käytössä ainakin yli kymmenen vuotta noin sadan keikan vuositahdilla coverirokkihommissa, joten hänellä ainakin toimii tuollainen kombinaatio. Miun korviin vallan terve soundi.

Kuolo korjaa
BaldieFarman
13.02.2013 15:48:55

RrRailo: Tuttavalla on ollut PSA-1:n kanssa Marshallin 9005-pääte käytössä ainakin yli kymmenen vuotta noin sadan keikan vuositahdilla coverirokkihommissa, joten hänellä ainakin toimii tuollainen kombinaatio. Miun korviin vallan terve soundi.

Kiitos vinkistä. Toi putkipäättäri+kitarakaappi-vaihtoehto on tietysti varmaan kallein ja ehkäpä keikka- ja roudauskäytössä hankalin ja epäluotettavin vaihtoehto, jos psa:n emulaatio ja simulaatio toimii trankku- (tai jopa pa-) päätteen kanssa...

slapvete
13.02.2013 17:49:32 (muokattu 13.02.2013 17:51:35)

BaldieFarman: kallein ja ehkäpä keikka- ja roudauskäytössä hankalin ja epäluotettavin vaihtoehto.

Kallein? Ehkäpä.

Hankalin? Jos räkit sylettää, joo kyllä.

Epäluotettavin? Ei todellakaan.

Muuten PSA-1 ja kitara... no vaikkapa Englin E530 on jo paljon parempisoundinen laite keihästykseen. Bassohommissa taasen SansAmp on hyvinkin kova ja kovinkin hyvä.

"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Dropped C
13.02.2013 18:04:42

slapvete: Bassohommissa taasen SansAmp on hyvinkin kova ja kovinkin hyvä.

Tästä PSA-1:sta saa metallibassotteluihin DI-signaalin päälle kans ihan kelpo murot. (Offtopikkia).

BaldieFarman
13.02.2013 18:11:11

Joo, basson kanssahan tuota monet (varsinkin stuudiossa) käyttävät, mutta monet ovat kehuneet (myös vertailussa ton ENGLin kanssa) todella hyväksi kitaraetuseksi. Makuasioita, mut bassoa en nyt sillä kuitenkaan ala soittamaan!:) Ehkäpä kokemukset eri päätteiden kanssa kiinnostaa, sillä jonkun verran oon kuullut kommenteja sen toimivuudesta sekä putki- että transistoripäätteiden kanssa, vaikkakin tech 21 itse suosittelee nimenomaan jättämään putkivermeet pois, ettei "kompressoidu liikaa"?

BaldieFarman
13.02.2013 18:17:12

slapvete: Epäluotettavin? Ei todellakaan.

Mun mielestä putkien kanssa livegeari on onnettomuusalttiimpi, kuin transistoripäätteen!:)

Muuten PSA-1 ja kitara... no vaikkapa Englin E530 on jo paljon parempisoundinen laite keihästykseen. Bassohommissa taasen SansAmp on hyvinkin kova ja kovinkin hyvä.

Tommosen kanssa soittelin (Carvinin 100W putkipäätteeseen) melko pitkään ja oli ihan ok, mutta ei se suuremmin säväyttänyt.

pekurides
13.02.2013 19:28:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete:

njoo... makuasioitahan nämä pitkälti, itsehän yritin pari iltaa E530 yrittää istuttaa pSAn korvaajaksi mutta ainakin jynkytyshomissa psa vei edelleen pidemmän korren.

Mulla on ollut vuosia psa putkarin ja trankkupäätten edessä milloin mitenkin ja kyllä se putkipäätteen lämpö ja "syvyys" enemmän miellyttää.

Psassa on se oma saundi ja se vaan pitää säätää eri "alustoille" erilailla, emmä muuta ihmeellistä ole huomannu sen simulaation suhteen että alapäätä puskeepi helposti reippaanlaisesti ja se todella saturoitunut saundi vaan on se psan juttu. me like:=)

tossa yksi rillutus marsun 8008 trankkupäätteellä puhevoluumilla:
http://www.mikseri.net/artists/pekurides/death-purple-178pbm/524630/

tossa muistaakseni VHT2150 putkarilla myös puhevoluumilla ja taitaa mukana olla myös engle570 etunen toisella kaistalla.... vai olikohan tää pelkkää engliä, ei voi muistaa:=) :
http://www.mikseri.net/artists/pekurides/civilized-rage/459887/

kaappina huono omatekele 2x12 v12 eminenceillä ja sm57.

-p-

mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
BaldieFarman
13.02.2013 21:09:38

Kiitos -p- hyvistä kommenteista ja klipeistä päätellen toimis siis ihan mainiosti molemmissa maailmoissa! Mä mietin yhtenä vaihtoehtona Velocity 300:sta, mutta siinä vaan alko asakrruttamaan, että minkä kaapin siihen tyrkkäis. Oon toistaseks vedelly 1x12 putkikombolla ja tykkään sen roudattavuudesta, koska keikoilla kuitenkin aina mikitetään. En haluis isoon komeroon just sen roudaamisen takia nytkään lähteä, mutta eihän edes 2x12 koossa löydy tommosta 300w kestävää? Vai voiko sen ajatella niin, että tota velocityahan ei ajettais koskaan yli 1/3 volumen (100w trankkua riittää treeneihin ja lavasoundiin varmaan oikeen hyvin) eli riittäiskö sillon kaappi, jonka tehonkesto on 100W vai onko siinä rikkoutumisriski kuitenkin?

slapvete
13.02.2013 22:25:08

BaldieFarman: Mun mielestä putkien kanssa livegeari on onnettomuusalttiimpi, kuin transistoripäätteen!:)

Ihan samalla lailla trankkukoneessakin on rikki meneviä osia kuin putkivahvareissakin.

"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
RrRailo
14.02.2013 09:55:10

BaldieFarman: Kiitos hyvistä kommenteista ja klipeistä päätellen toimis siis ihan mainiosti molemmissa maailmoissa! Mä mietin yhtenä vaihtoehtona Velocity 300:sta, mutta siinä vaan alko asakrruttamaan, että minkä kaapin siihen tyrkkäis. Oon toistaseks vedelly 1x12 putkikombolla ja tykkään sen roudattavuudesta, koska keikoilla kuitenkin aina mikitetään. En haluis isoon komeroon just sen roudaamisen takia nytkään lähteä, mutta eihän edes 2x12 koossa löydy tommosta 300w kestävää? Vai voiko sen ajatella niin, että tota velocityahan ei ajettais koskaan yli 1/3 volumen (100w trankkua riittää treeneihin ja lavasoundiin varmaan oikeen hyvin) eli riittäiskö sillon kaappi, jonka tehonkesto on 100W vai onko siinä rikkoutumisriski kuitenkin?

Olen ajanut Velocity 300:aa yhteen Eminencen Private Jackiin(tehonkesto 50W) ja nou problems. Kunhan siis pitää mastervolumen kurissa:)

Kuolo korjaa
nakedzen
14.02.2013 11:26:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä oli joskus vuonna kivisota Roctron Velocity 120 tuon kaverina. Hyvin riitti bändikäytössä rässin soittoon.
Dropped C
14.02.2013 12:38:19

Kyllähän se kaiutin yleensä ilmoittelee, jos ollaan keston rajoilla. Se on taas eri asia, että kuuleeko sitä muun mökkälän seasta....

Terry Pantheras
04.03.2013 19:39:23

Mites, onko tyypit kokeilleet PSA:ta VHT 2/90/2:n kanssa? Lähteekö pläskiä pörinää stonerdoom-hommiin? Tai sit jottain High On Fire -osastoa...

http://www.youtube.com/watch?v=H0s0BJSCEwA

Uutta Masteroidia: SOUNDCLOUD
pekurides
06.03.2013 00:27:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Mites, onko tyypit kokeilleet PSA:ta VHT 2/90/2:n kanssa? Lähteekö pläskiä pörinää stonerdoom-hommiin? Tai sit jottain High On Fire -osastoa...

http://www.youtube.com/watch?v=H0s0BJSCEwA

Epäilen että ei ole rouheutta ja luonnetta tarpeeksi isoihin stoneri pöhinöihin...

Eipä oo tullu tosin hakemalla haettua sen tyypistä pärinää mutta uskoisin edelleen putkariosaston hoitavan hommat paremmin, tuossa kun kuitenkin sellainen steriilimpi trankkukompurasaundi tiheämmällä säröllä.... nopeassa metallinriffittelyssä ja dempinjynkytyksessä toimii minun mielestä parhaiten.

Ihan vinkkinä Mesan studio preamppi kyllä pörisee,jytisee ja paukkuu tosi härskisti että voisi olla kokeilemisen arvoinen, niitä kun vielä saapi suht järkihintaan vaikka mesa onkin ja tonea löytyy roppakaupalla scuupatuista alkuajan metallicoista tosi keskialuevoittoisen kuminaan sen väkevän liuku EQ:n ansiosta!

mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Terry Pantheras
07.03.2013 10:41:24

pekurides: Epäilen että ei ole rouheutta ja luonnetta tarpeeksi isoihin stoneri pöhinöihin...

Eipä oo tullu tosin hakemalla haettua sen tyypistä pärinää mutta uskoisin edelleen putkariosaston hoitavan hommat paremmin, tuossa kun kuitenkin sellainen steriilimpi trankkukompurasaundi tiheämmällä säröllä.... nopeassa metallinriffittelyssä ja dempinjynkytyksessä toimii minun mielestä parhaiten.

Ihan vinkkinä Mesan studio preamppi kyllä pörisee,jytisee ja paukkuu tosi härskisti että voisi olla kokeilemisen arvoinen, niitä kun vielä saapi suht järkihintaan vaikka mesa onkin ja tonea löytyy roppakaupalla scuupatuista alkuajan metallicoista tosi keskialuevoittoisen kuminaan sen väkevän liuku EQ:n ansiosta!

Ok, luulisin, että tuo Mesa voisi olla se mitä haen. Mitäs tommosesta kannattaa maksaa ja onko niissä mimmoset footswitchit mukana oletuksena? Ovat ilmeisesti 80-luvun tuotantoa?

RrRailo
07.03.2013 15:57:07

Terry Pantheras: Ok, luulisin, että tuo Mesa voisi olla se mitä haen. Mitäs tommosesta kannattaa maksaa ja onko niissä mimmoset footswitchit mukana oletuksena? Ovat ilmeisesti 80-luvun tuotantoa?

Itse maksoin pari vuotta sitten käytetystä 400. On noita tehty 90-luvullakin, oma oli muistaakseni -93?

Kuolo korjaa
Terry Pantheras
07.03.2013 16:02:05

RrRailo: Itse maksoin pari vuotta sitten käytetystä 400. On noita tehty 90-luvullakin, oma oli muistaakseni -93?

Ok, danke schön. Minkäs päätteen kautta pistelet menemään tuolla?

RrRailo
07.03.2013 16:20:38

Terry Pantheras: Ok, danke schön. Minkäs päätteen kautta pistelet menemään tuolla?

Pistelin ihan Rocktron Velocity 300:lla. Nyt siirtynyt jo osaavampiin käsiin.

Kuolo korjaa
nakedzen
07.03.2013 18:32:10 (muokattu 07.03.2013 18:37:31)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa mieltä että on vähän liian kireä soundi tuossa stoneriin.

Tuossa erikoisempaa vaihtoehtoa mesalle:
http://www.verellenamplifiers.com/products.html

http://www.kickstarter.com/projects … amplifiers-tube-preamplifier-pedals

http://www.youtube.com/watch?v=E8KuGwr4NL0
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti