Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hihnalukot
1 2 3
kitaramies123
06.02.2013 17:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs suositelkaa hihnalukkoja jotka ei lähde irti. tällä hetkellä kitarassa on kiinni Warwikin hihnalukot (http://www.thomann.de/fi/warwick_security_straplocks_chrome.htm) ja eiköhän keikalla kesken biisin lukko paukahti irti kitarasta.

LaMotta
06.02.2013 17:21:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shcallereita olen käyttänyt. Niistäkin on syytä varmistaa hihnaan tulevan osan vetonupin pysyvyys kontaktiliimalla.

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Mandarax
06.02.2013 17:30:15

LaMotta: Shcallereita olen käyttänyt. Niistäkin on syytä varmistaa hihnaan tulevan osan vetonupin pysyvyys kontaktiliimalla.

Schallereita itsekin suosin, tosin ilman liimaa olen pärjännyt vallan hyvin.

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Ziggy Bubba
06.02.2013 17:53:00

Mulla on yhdet Schallerit sekä Dunlopit. Schaller ei tule niin paljon ulos kitaran rungosta, ehkä siksi tykkään siitä hiukan enemmän. Molemmat tuntuisivat pitävän kitaran kiinni hihnassa oikein luotettavasti.

Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Laulava Kylätohtori
06.02.2013 18:06:42

Mul on ollut Schallerit melkein kaikissa kitaroissa. Ihan ok, mutta yhdestä lähti se mutteri irti ja meni hukkaan. Noh, nyt se on käytössä ilman sitä mutteria ja odottaa, että pääsis putoamaan lattialle..

Ps. onko sulla ylimääräinen mutteri (musta)? Voit toki lahjoittaa sen minulle, jos kovasti haluat... ;)

Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Decadetroll
06.02.2013 18:07:23

Warwickit, schallerit, bostonit ja dunlopit on testattu. Nykyisin kaikissa soittimissani on ja tulee olemaan dunlopit, ovat tuntuneet yksinkertaisesti parhailta ja varmimmilta tähän mennessä. Ei tartte mitään kikka kuutosia, vaan riittää, että asentaa ohjeen mukaisesti.

Pitäia vielä kyllä testailla dimarzion clip lockit ja ernie ballit. Ei tiedä vaikka olisivat vielä paremmat.

Letku-omena. Tuo kasvimaailman peenis... -Delorean
Dominaattori
06.02.2013 18:08:16

Schallereita täälläkin suositaan jo ties kuinka monetta vuotta. Oon laittanut ruuvin väliin vähän tulitikun palasia ja liimaa ja ruuvannut sen jälkeen kiinni. Pysyy 100% varmasti paikallaan. Tosin nykyään noissa taitaa tulla leveämpiä ruuveja mukana mut eniveis.

Heh, tuli mieleen että taisin itse kysellä monta monta vuotta sitten samoja juttuja täällä. Ton tulitikkujutun taisi neuvoa jäsen Bonecrusher, nykyään McNulty.

Örp
TTV
06.02.2013 20:13:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dominaattori: Schallereita täälläkin suositaan jo ties kuinka monetta vuotta. Oon laittanut ruuvin väliin vähän tulitikun palasia ja liimaa ja ruuvannut sen jälkeen kiinni. Pysyy 100% varmasti paikallaan.

Juuri näin! Itellä on tuollai asennetut Schallerit 9 kitarassa kiinni eikä tarvetta murehtimiseen hihnan irtoamisesta. Kokemusta löytyy myös Dunlopista ja DiMarzion Clip-Lockista ja niihin nähden Schaller on mielestäni ylivoimainen.

"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Marzi
06.02.2013 20:45:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöset on toiminu hyvin. Siirryin kyl Clip-Lock -hihnoihin

http://traxmusicstore.com/shoppingc … /product_images/s/images__19581.jpg

Tarpeeksi on aivan liian vähän.
hallu
06.02.2013 23:59:16

No Shallerit olen hyväksi havainnut enkä mitään muista ole koskaan kokeillutkaan. Shallereiden huonopuoli paksujen nahkahihnojen kanssa on se vähän lyhyenläntä kierre siinä hihnaan tulevassa kappaleessa. Toinen mikä noissa on huonoa on se perhanan kitinä himassa hiljaa soitettaessa. Reeneissä ja keikalla se ei häiritse, mutta kotona saisi olla kolisematta ja kitisemättä.

Ööö... varmaan jos hihnaa ei irroita niin kaikein paras konsti on kietassa palanen roudarin teippiä sen hihnan ympäri ihan siitä hihnatapin vierestä, niin ei irtoa eikä kitise ja näyttääkin uskottavammalta kuin tuommoiset hienohelmashallerit;-)

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
MikaHekkanen
07.02.2013 00:02:18

hallu:
Ööö... varmaan jos hihnaa ei irroita niin kaikein paras konsti on kietassa palanen roudarin teippiä sen hihnan ympäri ihan siitä hihnatapin vierestä, niin ei irtoa eikä kitise ja näyttääkin uskottavammalta kuin tuommoiset hienohelmashallerit;-)

Toinen keino on laittaa ISO prikka hihnan päälle ja muistaa samalla laittaa riittävän pitkä ruuvi alkuperäisen tilalle.

Itte käytän Schallereita kun en ole hommannut jokaista kitaraa varten omaa hihnaa.

Päiväni murmelina? burgerina? hurmurina?
Rämppy
07.02.2013 22:16:17

Schallerit olleet mulla kaikissa kepukoissa 90-luvun alkupuolelta lähtien. Eivät koskaan ole pettäneet, kunhan muistaa silloin tällöin tsekata mutterin kireyden.

En sitten malttanut olla sanomatta.
atheos
07.02.2013 22:33:18

Itsellä on iso kasa tuollaisia 2mm paksuja kumiprikkoja, 30mm halkaisija ja 6mm reikä keskellä. Sellaisen kun vetää tappiin hihnan päälle niin ei muuten lähde hihna mihinkään eikä tarvitse ruuvailla tai vaihdella mitään. Miinuksena tietty ettei sitä hihnaa sitten viitsi olla irrottelemassa mutta toisaalta mitäpä sitä suotta.

Laulaja on lyömäsoitin.
McNulty
08.02.2013 11:17:33

Minä käytin alkuun Schalleria mutta vaihdoin joku 5-6 vuotta sitten kaikki Schallerit pois ja Dunlopia tilalle. Mielestäni mukavampi lukitustapa ja etuna se että saa valita erilaiset hihnatapit (esim. Dual Design akkarissa, flushmount Stratossa jne.)

Dunlopien kanssa ei myöskään ole esiintynyt sitä ongelmaa, että hihnassa oleva osa löystyisi, kuten Schallerissa. Ei tarvitse sotkea kierrelukitteen kanssa tai käyttää tuplamuttereita. Samoin Dunlopeissa ei ole esiintynyt (vielä ainakaan) natinaa ja kirskuntaa kuten Schallereissa kupin hinkatessa ja pyöriessä hihnatapin ympärillä.

Makuasioita ovatten, molemmat varsin hyviä ratkaisuja hihna lukitsemiseen. Todella edullinen "vakuutus" myös, ettei soittopeli lipsahda soittajan hyppysistä kesken soolon.

The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
Laulava Kylätohtori
08.02.2013 11:25:37

McNulty: Minä käytin alkuun Schalleria mutta vaihdoin joku 5-6 vuotta sitten kaikki Schallerit pois ja Dunlopia tilalle. Mielestäni mukavampi lukitustapa ja etuna se että saa valita erilaiset hihnatapit (esim. Dual Design akkarissa, flushmount Stratossa jne.)...

Olisi Dunlopin hihnalukkopari odottamassa asennusta - odottanut kohta jo vuoden. Nopealla vilkaisulla se lukitustapa vaikuttaisi omastakin mielestä paremmalta, mutta kokeillahan sitä pitäisi..

Mistähän tuollaisen Schallerin hihnaosan mutterin saisi hukkuneen tilalle? Kysyin paikallisesta erikoisliikkeestä, joka toimittaa teollisuuteen kaikkea mahdollista ruuvia, mutteria ja nippeliä, mutta luovuin etsinnöistä, kun heiltä ei löytynyt...

Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
-Hexa-
08.02.2013 12:00:32

Herra jeesus_teippi. Takaan toimivuuden.

'' Ei tän kyllä näin pitäny mennä... ''
reverend
08.02.2013 12:11:40

Oon viimeaikoina suosinut noita olutpulloista saatavia tiivisterenkaita. Hyvin pysyy hihna kiinni.
http://guitartrend.files.wordpress.com/2012/04/slide1.jpg

MikaHekkanen
08.02.2013 12:21:34

reverend: Oon viimeaikoina suosinut noita olutpulloista saatavia tiivisterenkaita. Hyvin pysyy hihna kiinni.
http://guitartrend.files.wordpress.com/2012/04/slide1.jpg

Yhdessä perheeni kitaroista on tuollainen ratkaisu käytössä ja hyvin toimivalta vaikuttaa.

Päiväni murmelina? burgerina? hurmurina?
McNulty
08.02.2013 13:38:28

Laulava Kylätohtori: Olisi Dunlopin hihnalukkopari odottamassa asennusta - odottanut kohta jo vuoden. Nopealla vilkaisulla se lukitustapa vaikuttaisi omastakin mielestä paremmalta, mutta kokeillahan sitä pitäisi..

Mistähän tuollaisen Schallerin hihnaosan mutterin saisi hukkuneen tilalle? Kysyin paikallisesta erikoisliikkeestä, joka toimittaa teollisuuteen kaikkea mahdollista ruuvia, mutteria ja nippeliä, mutta luovuin etsinnöistä, kun heiltä ei löytynyt...

Millbrookista tai jostain muualta joka Schalleria myy/tuo maahan (Levytukku, Musamaailma)...

The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
Mandarax
08.02.2013 13:57:05

Laulava Kylätohtori: Olisi Dunlopin hihnalukkopari odottamassa asennusta - odottanut kohta jo vuoden. Nopealla vilkaisulla se lukitustapa vaikuttaisi omastakin mielestä paremmalta, mutta kokeillahan sitä pitäisi..

Allparts:
http://www.allparts.com/AP-6691-001-Nickel-Nuts-and-Washers_p_486.html

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti