Muusikoiden.net
04.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss RC-3 loopperin lagiongelma?
1
Midrange
29.01.2013 22:59:47 (muokattu 29.01.2013 23:02:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loopperin olen ajatellut hankkia tässä pian. Olen lukenut tuosta RC-3:sta että siinä olisi tuollainen ns. "phrase lag bug" jota uusin firmis ei ole vielä korjannut.

Voisko joku tuon omistaja kertoa käytännössä miten hyvin toimii ja miten pahasti tuo lagi häiritsee? Ja ovatko nuo valmiit rumpukompit todella heikompia mitä RC-2:ssa?

EDIT: ja löytyähän tuo näköjään, eli melko paha ongelma tuo lagi jos haluaa livenä soittaa ja vaihdella loopeista toisiin lennossa: http://www.youtube.com/watch?v=TlKDHsauvos

How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
komero
31.01.2013 13:34:49

Midrange: Loopperin olen ajatellut hankkia tässä pian. Olen lukenut tuosta RC-3:sta että siinä olisi tuollainen ns. "phrase lag bug" jota uusin firmis ei ole vielä korjannut.

Voisko joku tuon omistaja kertoa käytännössä miten hyvin toimii ja miten pahasti tuo lagi häiritsee? Ja ovatko nuo valmiit rumpukompit todella heikompia mitä RC-2:ssa?

EDIT: ja löytyähän tuo näköjään, eli melko paha ongelma tuo lagi jos haluaa livenä soittaa ja vaihdella loopeista toisiin lennossa: http://www.youtube.com/watch?v=TlKDHsauvos

Eipä tuota voi tosiaan käyttää niin, että vaihtelisi lennosta muistipaikasta toiseen. Tuon viiveen lisäksi on toinenkin asia joka haittaa aika pahasti tuota toimintaa; loopin tempon voi asettaa vain naputtelemalla (tap-tempo), eli aika hankala luoda looppeja biisin eri osista niin, että olisivat samassa tempossa... tietenkin jos käyttää niin, että tietokoneelta tuo laitteeseen eri osat (loopit) ja ne ovat keskenään samassa tempossa, niin tuota ongelmaa ei ole. Mutta se viive estää silloinkin tuon lennosta seuraavaan -käytön..

AngieRainbow
31.01.2013 14:48:24

Mullakin kiinnostaisi hyvä loopperi. Mulla oli Boss RC-2, joka oli kyllä ihan ok, mutta siinä vitutti juurikin tuo tap tempo, eli tempoa ei saanut mitenkään kätevästi asettaa. Haluaisin myös sellaisin loopperin, josta saisi valmiit loopit siirrettyä helposti tietokoneelle wav tai mp3 -muodotoon. Jotta esim. biisi-ideoiden lähettäminen olisi helppoa bändikavereille.

En ole hirveästi näihin perehtynyt, mutta ei jaksaisi kuitenkaan ostaa mitään 500 euron avaruusalusta jalkoihin.

What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
elsewhere
31.01.2013 14:52:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, livesoiton tuo lagi tekee valitettavasti mahdottomaksi. Muistelisin lukeneeni jostain, että RC-300:ssa tuota ongelmaa ei olisi, mutta varma en ole. Joka tapauksessa se onkin jo aivan eri (hinta)luokan peli. Tap tempoa en ole koskaan kokenut ongelmaksi, vaikka joskus se onkin hitusen ärsyttävää. Hyvää RC-3:ssa on minusta sangen mutkaton käyttöliittymä ja looppien helppo exporttaus tietokoneelle (USB-piuha kiinni ja sillä selvä).

~ Love broke out and I forgot it's war.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti