Muusikoiden.net
02.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Monipuolinen ja modernihko stratojohdannainen, HSS-mikitys
1 2 3 4 5
Vladi
29.01.2013 18:57:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heipä hei!

Soittohommien ja soittokiinnostuksen monipuolistuessa olen alkanut haaveilemaan jonkinlaisesta strato-henkisestä kitarasta. Minua ei kuitenkaan kiinnosta ihan se perinteisin strato, vaan kitarassa olisi plussaa esim. hieman tuhdimmat nauhat, lukkovirittimet ja kenties myös joku hieman modernimpi tallaratkaisu. Ongelmahan on siinä, että en tiedä moisista kitaroista oikeastaan mitään muuta, kuin joitain soundeja, mitä niistä voi saada. Tarkoitus olisi tässä lähikuukausina rauhassa testata erilaisia yksilöitä ja hahmottaa, millainen kitara sopisi omaan käteen parhaiten.

Jotain toiveita kitaralta:

- Strato-henkinen, suht ergonominen muotoilu
- Mielellään ruusupuu- tai eebenotelauta
- Hyvin vireen pitävä ainakin osittain kelluva talla
- Pulttikaula, koska soundi
- Tuhdihkot nauhat
- HSS-mikitys
- Hieno

Budjetti siinä 2000e tienoilla, tarvittaessa taipunee muutaman satasen ylikin.

Pikaisella vilkaisulla kiinnostavin tarjonta löytyy Suhr-leiristä, mutta mielelläni tutkisin myös muita vaihtoehtoja. Kiire tässä ei tosiaan ole ja haluaisin ehdottomasti päästä myös testaamaan kitaraa ennen ostopäätöstä.

Kiitän ehdotuksistanne.

-Vladi

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
ReBeat
29.01.2013 19:12:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Floikallinen ESP 800 strato... http://www.ebay.de/itm/170971866510

Vladi
29.01.2013 19:18:01 (muokattu 29.01.2013 19:18:22)

ReBeat: Floikallinen ESP 800 strato... http://www.ebay.de/itm/170971866510

Yksi lisäys näköjään: Ei floikkaa, kiitos, vaikka muutenhan toi on aika komea. :)

Gabe
29.01.2013 19:21:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Budjetti siinä 2000e tienoilla, tarvittaessa taipunee muutaman satasen ylikin.

En tämän tyyppisistä kitaroista niin kovin paljon tiedä, mutta koska budjetti on noinkin korkea kuin reilu 2000 euroa, niin tuli mieleen että oletko miettinyt että teettäisit kitaran jollain suomalaisella rakentajalla? Vahvistimethan sulla on jo suomalaista käsityötä niin miksi ei kitarakin? Olisipa ainakin uniikki ja laadukas, saisit myös juuri sellaisen kuin itse haluat. Testaamaanhan sitä ei tietenkään ennen ostopäätöstä pääsisi, mutta samankaltaisia yksilöitä kokeilemalla varmaan tarvittavan käsityksen aiheesta saisi.
kimurantti1
29.01.2013 19:29:35 (muokattu 29.01.2013 19:33:17)

Jos muistat, niin mullahan on pari Suhria, toinen tollanen Pro S1, joka vastaa täysin noita speksejä. Joku kerta kun tuun Tampereelle, niin voin tulla käymään sen kanssa jos haluat kokeilla. Tai jos tuut Jyväskylässä käymään, niin tervetuloa.

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Old Joe
29.01.2013 19:37:58

Gabe: En tämän tyyppisistä kitaroista niin kovin paljon tiedä, mutta koska budjetti on noinkin korkea kuin reilu 2000 euroa, niin tuli mieleen että oletko miettinyt että teettäisit kitaran jollain suomalaisella rakentajalla? Vahvistimethan sulla on jo suomalaista käsityötä niin miksi ei kitarakin? Olisipa ainakin uniikki ja laadukas, saisit myös juuri sellaisen kuin itse haluat. Testaamaanhan sitä ei tietenkään ennen ostopäätöstä pääsisi, mutta samankaltaisia yksilöitä kokeilemalla varmaan tarvittavan käsityksen aiheesta saisi.

Näin. Voisit kertoa toiveesi ja saada täyden vastineen rahoillesi. Jollekin ihan susikeppi voi toiselle olla se ainoa oikea. Vain itse testaamalla erilaisia, voi löytää sen joka parhaiten käpälään istuu ja kuulosta siltä kuin itse toivoo.

Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Vladi
29.01.2013 20:22:28

Custom-kitaran hankintaa vastaan on yksi itselleni aika painva argumentti: jälleenmyyntiarvo. Useamman vähän erikoisemman kitaran omistaneena on tullut todettua, että äkillisen ja pakollisen rahantarpeen iskiessä moisesta kitarasta on ollut hyvin vaikea päästä eroon tekemättä hyvin suurta persnettoa. Jos samalla rahalla löydän itselleni sopivan tunnetun valmistajan kitaran, otan mieluummin sen. Just in case... :)

Vladi
29.01.2013 20:23:38

kimurantti1: Jos muistat, niin mullahan on pari Suhria, toinen tollanen Pro S1, joka vastaa täysin noita speksejä. Joku kerta kun tuun Tampereelle, niin voin tulla käymään sen kanssa jos haluat kokeilla. Tai jos tuut Jyväskylässä käymään, niin tervetuloa.

Ai niin hitto, sullahan on se toinenkin nykyään. Hyvin mielelläni testaisin. Jos oot tännepäin tulossa, oo yhteydessä. Kaffia ja pullaakin pitäis löytyä... :)

ReBeat
29.01.2013 20:38:42

MusicMan Luke III HSS ?

-tosin nauhat on "low profile, wide"

vänkylä
29.01.2013 20:40:50 (muokattu 29.01.2013 20:43:30)

Music Manin leiristä löytyy modernia stratojohdannaista.

..hidas..

Tami
29.01.2013 20:42:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruokankaan VSOP:ppia suosittelen.....

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=719885

Ok, se tallahumppari puuttuu, mutta pleksi vaihtoon ja oman maun mukaan sitten mikkiä tilalle. Mulla on tuommoinen classikki ja on ehdottomasti huippuviulu.

En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
250768
29.01.2013 21:09:00

Tami: Ruokankaan VSOP:ppia suosittelen.....

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=719885

Ok, se tallahumppari puuttuu, mutta pleksi vaihtoon ja oman maun mukaan sitten mikkiä tilalle. Mulla on tuommoinen classikki ja on ehdottomasti huippuviulu.

Näin on jää Suhrit pörisemään rinnalle.No Tylerit on samaa luokkaa.Vladi tää kannattaa tulla testaamaan.

Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
Kontiak
29.01.2013 21:16:14

Steinberger ZT3 Custom. Tosin HH-mikitys.

http://www.truthinshredding.com
kimurantti1
29.01.2013 21:20:57 (muokattu 29.01.2013 21:22:25)

250768: Näin on jää Suhrit pörisemään rinnalle.

VSOP:n ja pari Suhria omistavana rohkenen olla toista mieltä. :-) Tai siis, enää mä en VSOP:ta omista, ei nimittäin jäänyt Suhr pörisemään rinnalle.

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Kunnallisjäte
29.01.2013 21:21:52 (muokattu 29.01.2013 21:24:27)

Itsellä samanmoisia haaveita (tai no Suhr Modern kaasuttaa ehkäpä enemmänkin).
Nyt löytyy Charvel San Dimas, mutta haaveissa tällainen:
http://www.guitarguitar.co.uk/elect … ars_detail.asp?stock=13011711572816

Uutena ei tosin mahdu millään budjettiin, mutta käytettynä voisi mahtua.

"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
-Juice-
29.01.2013 21:27:02

Tota...mites olis Fenkun American Deluxe HSS Strato, Select Series HSS Strato, tai hiukan kalliimpana Custom Deluxe HSS? Vai onko liian strato-henkinen?
Aikalailla täyttäisi sun vaatimukset.

Soittokamat kiinnostaa enemmän, kuin reenaaminen ;)
JuSu
29.01.2013 21:29:05 (muokattu 29.01.2013 21:31:23)

Gabe: En tämän tyyppisistä kitaroista niin kovin paljon tiedä, mutta koska budjetti on noinkin korkea kuin reilu 2000 euroa, niin tuli mieleen että oletko miettinyt että teettäisit kitaran jollain suomalaisella rakentajalla?

Se on tarkka homma se, kun pitää kaikki speksit itse latoa tiskiin, ja lopputuloksesta ei voi sitten oikein syyttää kuin itseään (olettaen, että tekijä hoitaa työnsä asiallisesti).

Turvallisempaa on yrittää löytää kitara ns. hyllystä. Pääsee testaamaan valmista yksilöä, ja sen perusteella sitten tehdä hankintapäätöksiä.

Mutta jos on selvät sävelet speksien suhteen, niin ei se teettäminen ole huono vaihtoehto. Taatusti mielenkiintoinen projekti.

Esim. tällaisen sai vuonna 2007 hintaan 1600 euroa: http://muusikoiden.net/artikkelit/1683

Jos itsellä olisi mahdollisuus laittaa n. 2000 euroa stratohenkiseen kitaraan, eikä teettäminen olisi vaihtoehto, katsastaisin Tylerit.

JuSu
Jucciz
29.01.2013 21:41:32 (muokattu 29.01.2013 21:45:10)

Pitäsköhän mun myydä tuo Suhr S4 sulle kun se on ollut nyt varmaan kolme kuukautta casessaan? Ei sillä, että siinä mitään vikaa olisi - päinvastoin - en vaan oo soittanut sillä aikoihin kun kaiken maailman perinnevahvistinta ja Telecasteria on tulvinut taloon.

Niin joo, eebenlautaa ei kyllä oo, muuten täsmää kyllä speksit. Enkä kyllä oo tosissani tämmöstä vaihtoehtoa edes miettinyt. Nyt vaan tommonen välähdys tuli jostain.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Vladi
29.01.2013 21:43:08

Musarin tarjonta pitää joo kans tutkia ja koittaa päästä mahdollisuuksien mukaan myös testaamaan.

Kuten Jusu tuossa sanoikin, customia tilatessa pitäis tietää hyvin tarkkaan, mitä haluaa. Mulle stratopohjaiset kitarat ei ole kauhean tuttuja, joten ei hirveästi innosta ajatus tilailla moista "sokkona".

En epäile yhtään, etteikö nuo Tylerin kitarat olis hyviä, mutta näin ammatikseen graafikon töitä tekevälle ja typografian ystävälle kyseisen kitaran lavan "design" on aika iso kynnys ylitettäväksi. En ihan samanlaista olisi itse välttämättä suunnitellut... :)

Ruokankaan VSOP:issa taas mättää tuo plugiliittimen sijoittelu, itse pidän huomattavasti enemmän "kylkeen" sijoitetusta liitännästä. Ruokankaaseen ei myöskään taida ihan standardi stratopleksi käydä, joten moinen pitäisi teetättää jossain, ennenkuin pääsee niitä humppareita edes testaamaan...

Fenderin tarjonta pitää kyllä tsekata. Niillä on se 700 erilaista stratoa, joten kyllä siellä luulisi jotain kiinnostavaa olevan. Helsingin DLX:ssä oli muistaakseni mainio valikoima, voisi siellä joskus töiden jälkeen pyörähtää...

Vladi
29.01.2013 21:45:54

Jucciz: Pitäsköhän mun myydä tuo Suhr S4 sulle kun se on ollut nyt varmaan kolme kuukautta casessaan? Ei sillä, että siinä mitään vikaa olisi - päinvastoin - en vaan oo soittanut sillä aikoihin kun kaiken maailman perinnevahvistinta ja Telecasteria on tulvinut taloon.

Niin joo, eebenlautaa ei kyllä oo. Enkä kyllä oo tosissani tämmöstä vaihtoehtoa edes miettinyt.

Sun tapauksessa en yhtään ihmettele, vaikka joku kitara jäisikin välillä vähemmälle soitolle ;D

Älä kauppaa sitä, kadut kuitenkin myöhemmin. Mieti nyt mitä muistojakin siihen liittyy: Meikäläisen häät, triplavalkosipulipizzan aromit jameissa jne...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti