Muusikoiden.net
03.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran bodyn maalauttaminen
1
santeri197
23.01.2013 22:44:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään mitään tietoa voiko kitaran bodyä maalauttaa missään ja paljon sellainen tulisi maksamaan?

ReBeat
23.01.2013 22:56:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile hakua. Hakusanaksi "maalauttaminen" ja haetaan otsikoista.

hallu
23.01.2013 22:57:32

No, jos teetät homman kunnolla soitinrakentajalla niin tuleehan sille hintaa. Työstä riippuen varmaan helposti sen viitisen sataa tai enemmänkin. Tuossa vähän aikaisempaa keskustelua aiheesta.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=196183&o=0

Itse opettelen rakastamaan kolhuja enkä lähde niitä maalauttamaan.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
J.Nikkanen
23.01.2013 23:03:44

http://kuvasto.maston.fi/tuotekuvat/672x/100_sarja__eipoisteta.jpg
C.O.B.H.C
23.01.2013 23:08:13

Kylän paras automaalari vetää vähintään yhtä hyvän ellei paremman kuin kitarapajat mielestäni. Itse maalauyin esp ltd mmv kitarani ja parempi se musta oli kuin uutena. Maalauksellakaa ei olluy hintaa kuin 170e. Kitarapajat pyytävät mielestäni aivan liikaa. Samoja maalejakin käyttävät osittain.

No pain, No gain!
Gabe
24.01.2013 00:31:03 (muokattu 24.01.2013 00:31:23)

hallu: Itse opettelen rakastamaan kolhuja enkä lähde niitä maalauttamaan.

Sama, ja pääsee itsekin lopulta vähemmällä stressillä. Naarmuja ja kolhuja tulee kuitenkin väistämättä. Saa se elämä näkyä siinä kitarassakin.
zedder
24.01.2013 08:56:06

Gabe: Sama, ja pääsee itsekin lopulta vähemmällä stressillä. Naarmuja ja kolhuja tulee kuitenkin väistämättä. Saa se elämä näkyä siinä kitarassakin.

Tuo ei nyt kuitenkaan ole mikään tyhjentävä vastaus aloittajan sinänsä vähän hauskasti aseteltuun kysymykseen. Joku kun saattaa haluta kitaransa eri väriseksi samasta syystä kuin asunnoissa vaihdellaan verhoja, mattoja ja tapetteja.

komero
24.01.2013 10:07:25

Gabe: Sama, ja pääsee itsekin lopulta vähemmällä stressillä. Naarmuja ja kolhuja tulee kuitenkin väistämättä. Saa se elämä näkyä siinä kitarassakin.

Itse jostain syystä käsittelen omia soittimia niin, että jälkiä tulee. Muiden kitaroita osaan käsitellä varoen. Yksi kitaroistani on Joe Strummer Tele, siinä ei kolhut ja naarmut edes näy kun se on jo valmiiksi niin saatanan ruma. 18-vuotias Tokai strato alkaa olla aika "reliikki". En kyllä sitä lähtisi maalauttaan edes ilmaiseksi. Jotenkin tykkään siitä kun soittimessa näkyy käytön jäljet.

Jos itse maalauttaisin halvemman kitaran, niin myös minä veisin sen luultavasti automaalarille. En tiedä kuin paljon kitaroiden ja autojen maalaminen työvaiheiltaan toisistaan eroaa, mutta ainakin yksi tuntemani automaalari osaa kyllä maalata paljon muutakin kuin peltiä. Eiköhän ne kaikki osaa. Vie vaikka itse sopivat maalit ja lakat jos epäilee ettei maalari osaa tai viitsi hankkia tarkoitukseen sopivia materiaaleja.

Gabe
24.01.2013 11:04:40 (muokattu 24.01.2013 11:08:02)

zedder: Tuo ei nyt kuitenkaan ole mikään tyhjentävä vastaus aloittajan sinänsä vähän hauskasti aseteltuun kysymykseen. Joku kun saattaa haluta kitaransa eri väriseksi samasta syystä kuin asunnoissa vaihdellaan verhoja, mattoja ja tapetteja.

Eipä ole ei. Hän sai kuitenkin pari hyvää ja tyhjentävää vastausta tuossa aiemmin. En jaksanut toistella sitten niitä, joten tarjosin toisenlaista näkökulmaa asiaan. Hän kun ei eritellyt syytä miksi bodyn aikoo maalauttaa.

komero: Itse jostain syystä käsittelen omia soittimia niin, että jälkiä tulee. Muiden kitaroita osaan käsitellä varoen.

Jotenkin tykkään siitä kun soittimessa näkyy käytön jäljet.

Kyllä sitä toiselle tärkeää tavaraa tulee yleensä käsiteltyä ihan erilaisella varvovaisuudella. :) Minulla ei kovin isoja jälkiä soittimissa yleensä näy, mutta en juurikaan jaksa murehtia pikku naarmuista. Itsekin on sen verran arpinen että pitäähän kitaran olal samaa sarjaa. :D
Rämppy
24.01.2013 11:09:41

Aloittajalle vastaisin, että useimmat soitinrakentajat maalavat kitaroita. Hinnat vaihtelee, mutta jos haluaa tehdaslaatuista jälkeä, niin bodyn uudelleenmaalaus kustantaa 400 eurosta ylöspäin. Helsingin seudulla yksi pätevä ja hinnaltaan edullinen on sipoolainen Soundtrade. http://www.soundtrade.fi/index.html

En sitten malttanut olla sanomatta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti