Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Combo keikoille
1 2
sickboy
21.01.2013 21:44:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Nämä on nyt taas niin näitä veteenpiirrettyjä juttuja. Itse treenaan ja keikkailen tuollaisella Huttus Kettusella, ja 'ongelmat' on täysin päinvastaiset. Äänekäs tuo on. Luultavasti äänekkäämpi kuin VOX AC15, joka sekin on melko äänekäs.
 
Mielessä on käynyt kokeilla Statesmanin tehojen puolitusta.

 
Koulussa tollasta pientä Statesmania soittanut välillä ja se yläkerta on kyllä sellaista puukkoa korville, että... En ole tosta kauhean järkevää saundia saanut.
 
LaMotta
21.01.2013 21:52:29 (muokattu 21.01.2013 21:52:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: Koulussa tollasta pientä Statesmania soittanut välillä ja se yläkerta on kyllä sellaista puukkoa korville, että... En ole tosta kauhean järkevää saundia saanut.
 
Middle ja treble kommunikoivat tuossa keskenään. Eli pelkkää trebleä vähentämällä ei piikki välttämättä poistu soundista. Itse käytän efektiloopissa equa. Leikkaan ala- ja yläpäätä melko ronskilla kädellä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Osteri
21.01.2013 22:34:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: Statesmania löytyy myös muistaakseni 40w versiona, se ajanee asiansa jo paremmin esim pikku keikoilla.
 
Joo, mulla on se Statesman Quad 40W, mökää lähtee, saa ravintola olla aika isokin. Sellaiselle pikku pub keikalle Tech 21 Trademark 60W on passeli (Henry's Pub Helsinki). Noihin olen jämähtänyt.
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Generalissimo
21.01.2013 23:55:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menee vähän offtopic, mutta statesman 20w kokeilleet, miten volume teillä käyttäytyy? Omassa vehkeessä volume ei juuri puolenvälin jälkeen kasva ollenkaan, soundi menee vain enempi ruttuun mitä enempi volaa lyö ja täysillä clean on jo tosi säröllä. Volume juuri ja juuri riittää täysillä siihen, että kuuluu muun bändin seasta. Eikä basisti ja rumpali meillä edes mitenkään kovaa vedä. Olen mietttinyt, että onkohan vehkeessää jotain vikaa sitten? Tuo volume ongelman olen noteerannut muutama kk vehkeen ostamisen jälkeen, enkä ole aivan varma oliko se aluksi äänekkäämpi. Putkia epäilin jossain vaiheessa, mutta niin vähällä soitolla ei pitäisi vielä putket mennä.
 
Objectif Lune
22.01.2013 17:55:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: Menee vähän offtopic, mutta statesman 20w kokeilleet, miten volume teillä käyttäytyy? Omassa vehkeessä volume ei juuri puolenvälin jälkeen kasva ollenkaan, soundi menee vain enempi ruttuun mitä enempi volaa lyö ja täysillä clean on jo tosi säröllä. Volume juuri ja juuri riittää täysillä siihen, että kuuluu muun bändin seasta. Eikä basisti ja rumpali meillä edes mitenkään kovaa vedä. Olen mietttinyt, että onkohan vehkeessää jotain vikaa sitten? Tuo volume ongelman olen noteerannut muutama kk vehkeen ostamisen jälkeen, enkä ole aivan varma oliko se aluksi äänekkäämpi. Putkia epäilin jossain vaiheessa, mutta niin vähällä soitolla ei pitäisi vielä putket mennä.
 
Kuvaat vain sitä, miten vahvistin ihan normaalisti käyttäytyy. Se, missä vaiheessa ääni alkaa säröytymään vaihtelee hieman vahvistimittain - puolen välin tienoilla on aika normaali. Jos et saa tarpeeksi kovaa puhdasta soundia tuosta, sulta loppuu ns. headroom kesken.
 
Tietenkin on mahdollista, että joillain toisilla putkilla säröytyminen tapahtuu myöhemmin.
 
Hopeakala: https://www.facebook.com/Hopeakala // http://hopeakala.bandcamp.com/
LaMotta
22.01.2013 18:19:01 (muokattu 22.01.2013 18:19:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: Menee vähän offtopic, mutta statesman 20w kokeilleet, miten volume teillä käyttäytyy? Omassa vehkeessä volume ei juuri puolenvälin jälkeen kasva ollenkaan, soundi menee vain enempi ruttuun mitä enempi volaa lyö ja täysillä clean on jo tosi säröllä. Volume juuri ja juuri riittää täysillä siihen, että kuuluu muun bändin seasta. Eikä basisti ja rumpali meillä edes mitenkään kovaa vedä. Olen mietttinyt, että onkohan vehkeessää jotain vikaa sitten? Tuo volume ongelman olen noteerannut muutama kk vehkeen ostamisen jälkeen, enkä ole aivan varma oliko se aluksi äänekkäämpi. Putkia epäilin jossain vaiheessa, mutta niin vähällä soitolla ei pitäisi vielä putket mennä.
 
En ole koskaan nostanut volumea yli klo 10,30. Sen verran lähtee mökää. Tuossa vahvistimessa volumeen vaikuttaa voimakkaasti myös middlen asento.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «