Muusikoiden.net
09.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran päivitystä
1
kitaramies123
20.01.2013 22:40:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä oon nyt rupeamassa säästämään uuteen kitaraan schecterit kiinnoistais mutta minkälainen kaula niissä on verrattuna Esp-ltd Fx 401 tai tokai Als-48 kaulaan kun nuo olen omistanut?

Hynkel
20.01.2013 22:49:15

kitaramies123: Elikkä oon nyt rupeamassa säästämään uuteen kitaraan schecterit kiinnoistais mutta minkälainen kaula niissä on verrattuna Esp-ltd Fx 401 tai tokai Als-48 kaulaan kun nuo olen omistanut?

Tuota. En ole koskaan kokeillut Schecteriä, enkä LTD:täkään. Annan silti saman neuvon kuin minkä varmasti olet täältä lukenut jo monta kertaa, se on hyvä neuvo ja sitä kannattaa kuunnella:

Mene Schecter-kauppaan ja kokeile tykkäätkö. Hyvä kitara on paljon muutakin kuin kaula. Vaikka olisit ns. "nopean" kaulan perään niin kukaan ei pysty kertomaan mikä on juuri sinulle hyvä. Kokeile niitä kitaroita, etenkin jos sinulla on nyt säästöprojekti vasta alussa.

Ugh.

Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
naavanka_
20.01.2013 22:49:59

Testaa ennen ostopäätöstä.
Schectereissä on kaulaprofiilit heittäneet aika paljon riippuen valmistusmaasta.

No pads, no helmets, just balls.
kitaramies123
20.01.2013 22:52:34

testaaminen ei onnistu koska lähin musiikki kauppa on 30km päässä ja siellä ei schectereitä.

Mailikivi
20.01.2013 23:03:03

Näin perjantaina soundtoolsissa käyneenä voin sanoa että kaulaprofiili vaihtelee Schectereissä paljonkin malleissa. Ainakin omassa C-1 Customissa hyvin paljon 60-luvun LP:tä muistuttava.

J.Nikkanen
20.01.2013 23:43:23

kitaramies123: testaaminen ei onnistu koska lähin musiikki kauppa on 30km päässä ja siellä ei schectereitä.

Osta se kitara kuitenkin vaikkapa sieltä 30km päässä olevasta kivijalkaliikkeestä. Soittelet ja testailet useampaa ja sen viet kotiin joka tuntuu parhaalta just sun näpeissä. Verittäin simppeliä. Merkki ja malli aivan samantekevää tuossa kun soittopeliä etsii.

Gabe
20.01.2013 23:49:09 (muokattu 20.01.2013 23:59:33)

J.Nikkanen: Osta se kitara kuitenkin vaikkapa sieltä 30km päässä olevasta kivijalkaliikkeestä. Soittelet ja testailet useampaa ja sen viet kotiin joka tuntuu parhaalta just sun näpeissä. Verittäin simppeliä. Merkki ja malli aivan samantekevää tuossa kun soittopeliä etsii.

Samaa mieltä, yleensä parhaat löydöt tekee kun ei turhaan rajoita itseään etukäteen. Ja se on valitettava tosiasia että testaamatta ei oikein tiedä istuuko jokin tietty kaulaprofiili käteen, tai miellyttääkö edes koko kitara. Tietty jos tuo schecter on se ainoa vaihtoehto, niin voit tilata vaikka Thomannista ja lähettää takaisin kuukauden katumusajan puitteissa.

e. Asustit näköjään nivalassa, reilun tunnin ajomatka Ouluun, siellä on Musiikki-Kullas ja he muistaakseni Schestereitä kaupittelee.
BurningSensation
21.01.2013 09:52:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse testailin C-1 Hellraiseria ja Blackjackia jokin aika sitten. Kaula oli melko samantuntuinen kuin oman LTD:n Thin U.

Jos tykkäät tuon LTD FX:n kaulasta niin Schecter on luultavasti erittäin pätevä vaihtoehto.

Arkka
21.01.2013 12:05:53 (muokattu 21.01.2013 12:11:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BurningSensation: Itse testailin C-1 Hellraiseria ja Blackjackia jokin aika sitten. Kaula oli melko samantuntuinen kuin oman LTD:n Thin U.

Jos tykkäät tuon LTD FX:n kaulasta niin Schecter on luultavasti erittäin pätevä vaihtoehto.

Mulla on C-1 Hellraiser ja LTD EC-1000 (jossa thin U, en tiedä sitten onko samanlainen kuin FX:ssä) ja ainakin niiden kahden profiili on aika erilainen. Tuossa Schecterissä on aika paksu kaula ja se taitaa olla lähempänä paksu C(?) kuin thin U.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti