Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bugera 6262 vs 333xl(molemmat infinium)
1
DooMTroopeR
11.01.2013 21:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
Eli päätin ostaa putkinupin.Soitan metallia ja haluan kysyä kyseisten laitteiden omistajilta-kumpi sopii paremmin esim.Lamb of God,Killswitch Engage,Chimaira-tyyppiseen soundiin?
 
juntti_lapista
12.01.2013 12:26:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säästä vielä 300e ja osta torilta marshall jvm401. Niitä lojuu siellä paljon..
 
'' I hate positive songs. Singing about happy things and flowers is bullshit. I mean shut the fuck up!'' -Jeff Hanneman
Shredder96
12.01.2013 12:30:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on 6262, ostin käytettynä ja mitään vikoja ei oo ollu vielä. Kyllä sillä melko kovat säröt saa aikaan :D ja onhan se tietenki että jos ostat vahvistimen, ja ei soundi miellytäkkään, nii sitte voi ostaa vaikka säröpedaalin kaveriksi.
 
sarkain
13.01.2013 01:37:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

6262:n omistajana voin suositella lämpimästi. Itse omistan tuollaisen ei-infinium version, mutta soundissahan se ei näy. 333xl ja 6262 sopinevat kummatkin hyvin modernin metallin pieksentään ja kuulostavat hyvältä niin säröspedun kanssa kuin ilmankin. Mun Bugera on n. 4 kk vanha, eikä ole ollut mitään ongelmia. Tehdaspääteputkia suositellaan korvattavaksi ajan kuluessa, kun eivät välttämättä ole kestävyydeltään parhaimmasta päästä. Itse vahvari kuulostaa toki hyvältä ihan pakasta vedettynäkin. Tuohon mainitsemaasi äänimaailmaan sopii parhaiten Celestion V30-elementit sisältävä kaappi. Bugeran omissa kaapeissa on jossakin määrin kehno soundi, eivät anna muutoin päteville nupeille oikeutta.
 
teukka
13.01.2013 09:14:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sarkain: 6262:n omistajana voin suositella lämpimästi. Itse omistan tuollaisen ei-infinium version, mutta soundissahan se ei näy. 333xl ja 6262 sopinevat kummatkin hyvin modernin metallin pieksentään ja kuulostavat hyvältä niin säröspedun kanssa kuin ilmankin. Mun Bugera on n. 4 kk vanha, eikä ole ollut mitään ongelmia. Tehdaspääteputkia suositellaan korvattavaksi ajan kuluessa, kun eivät välttämättä ole kestävyydeltään parhaimmasta päästä. Itse vahvari kuulostaa toki hyvältä ihan pakasta vedettynäkin. Tuohon mainitsemaasi äänimaailmaan sopii parhaiten Celestion V30-elementit sisältävä kaappi. Bugeran omissa kaapeissa on jossakin määrin kehno soundi, eivät anna muutoin päteville nupeille oikeutta.
 
Allekirjoitan tämän. Eilen pääsin pitkästä aikaa räimimään kunnolla omilla 6262:lla ja omavalmiste -kaapilla jossa V30 elementit. Tämä yhdistelmä toimii sen verran hyvin että mietin ostaisiko himaan toisen vastaavan nupin ja siihen jonkun pikkukaapin kaveriksi.
 
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
Tawsky
13.01.2013 13:24:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juntti_lapista: Säästä vielä 300e ja osta torilta marshall jvm401. Niitä lojuu siellä paljon..
 
En lähtis tohon. Soittelin joskus JVM:llä eikä se niin kaksinen ollut. Omistin DSL:n, joka oln ehdottomasti paras moderneista marsuista ainakin omaan mieleeni. Bugera 333XL:llä oon soitellut vuosia ja se on mun mielestä parempi kun kumpikaan noista Marshalleista, ainakin jos nyt soundia arvostellaan. Imago ja egoilukysymykset on sitten erikseen.
 
Jollain vanhemmalla 6262:llakin soittelin ja pidin siitäkin. Harkitsin joskus 333:n vaihtamista tuohon, mutta toistaiseksi olen pysynyt siinä. 333XL on mun mielestä parempi brittisoundisen hardrockin soittoon, kun taas 6262 kuulostaa aika lailla tarkalta kopiolta Peaveyn 5150:sta.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Thimann
13.01.2013 20:09:12 (muokattu 13.01.2013 20:12:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: En lähtis tohon. Soittelin joskus JVM:llä eikä se niin kaksinen ollut. Omistin DSL:n, joka oln ehdottomasti paras moderneista marsuista ainakin omaan mieleeni. Bugera 333XL:llä oon soitellut vuosia ja se on mun mielestä parempi kun kumpikaan noista Marshalleista, ainakin jos nyt soundia arvostellaan. Imago ja egoilukysymykset on sitten erikseen.
 
Jollain vanhemmalla 6262:llakin soittelin ja pidin siitäkin. Harkitsin joskus 333:n vaihtamista tuohon, mutta toistaiseksi olen pysynyt siinä. 333XL on mun mielestä parempi brittisoundisen hardrockin soittoon, kun taas 6262 kuulostaa aika lailla tarkalta kopiolta Peaveyn 5150:sta.

 
Itse omistan tuon 6262 Infinium-nupin.. Yksi lähti kiertoon, mutta tämän hetkinen on kestänyt (taisi olla ensimmäisen hajoaminen ihan oma moka...) Mutta saundi on loistava. Juurikin pari viikkoa sitten pääsin testaamaan tuota aitoa peavey 5150 nuppia omalla Celestion V30 komerollani ja saundi oli oikeastaan aivan samanlainen kuin bugeralla. Tietysti peavey kuulosti paremmalle ja näytti paremmalta sillä hetkellä kun sillä soitin... ONHAN SE MEINAAN AITO ,,/ Mutta nyt kun myöhemmin mietin niin bugera on päässyt tosi lähelle tuota aitoa soundia :) Kestävyys, Luotettavuus ja Imago ovat sitten asioita erikseen. Mutta tässä tapauksessa voin sano että halvalla saa hyvän, mutta ei parasta!
 
Edit: Ja niin vastaus vielä kysymykseen. Eli sinun tarpeisiisi suosittelisin tuota 6262 nuppia. Ajaa varmasti asiansa. Etkä tarvi ylimääräisiä overdrivejä etkä muuta, koska särö ei ainakaan tosta vehkeestä lopu ja ääntä piisaa.
 
"It was success that screwed us up" Slash
yanera
19.06.2017 12:24:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1617 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Joo.
 
Itse olen harkitsemassa kyseisen nupin 6262 ostamista. Ainut, mikä minua mietityttää on laitteen kestävyys. Onko kovin kärähdys/vikaherkkä.
 
Edullisesti olisin saamassa.
 
Entä jos ei tilaa mitään ja saa kuitenkin laskun?
jhlamm
19.06.2017 14:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omaa kokemusta ei laitteesta ole, mutta osalla on noiden infinium mallien kanssa jotain kärähdellyt. (Takuu)huollon jälkeen onkin sitten toiminut ilmeisesti aivan mallikkaasti. Kaverilla tuollainen 6260 oli pitkään soitossa ilman ongelmaa, mutta suurista massoista en osaa sanoa.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Shredator
19.06.2017 14:37:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Omaa kokemusta ei laitteesta ole, mutta osalla on noiden infinium mallien kanssa jotain kärähdellyt. (Takuu)huollon jälkeen onkin sitten toiminut ilmeisesti aivan mallikkaasti. Kaverilla tuollainen 6260 oli pitkään soitossa ilman ongelmaa, mutta suurista massoista en osaa sanoa.
 
Toisaalta Torin "nykykurssilla" pari saturaista lisää ja saa jo oikeaa USA-Peaveyta ettäs...parempi soundi ja luotettavuus.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Skeletor_
19.06.2017 14:57:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkin liputan aidon Peaveyn puolesta mut on nämä mainettaan parempia.
Bugeroiden putket ovat kuulemma uudelleenleimattuja Sovtekin-putkia.
 
https://muusikoiden.net/artikkelit/1825
 
Skeletor_. Matalien vireiden fanittaja. Joskin välillä pitää ottaa maisteluja muustakin musasta.
jhlamm
20.06.2017 11:10:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllähän muutamalla saturaisella lisää saa sen peaveyn 6505:n. Jos sitä ei kuitenkaan ole niin ovat nuo ihan kelpo vaihtoehtoja.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
djentleman
22.06.2017 18:07:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Huom! Olet kirjoittamassa yli 1617 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Joo.
 
Itse olen harkitsemassa kyseisen nupin 6262 ostamista. Ainut, mikä minua mietityttää on laitteen kestävyys. Onko kovin kärähdys/vikaherkkä.
 
Edullisesti olisin saamassa.

 
Oman 333XL-nupin ostin viitisen vuotta sitten ja hyvin soittelin tunti sitten sillä.
Paljon soundia edulliseen hintaan. Osta ihmeessä jos edullisesti haluat päästä.
 
Djep
djentleman
22.06.2017 18:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Joo kyllähän muutamalla saturaisella lisää saa sen peaveyn 6505:n. Jos sitä ei kuitenkaan ole niin ovat nuo ihan kelpo vaihtoehtoja.
 
Säästäkää se raha parempaan kaappiin ;)
 
Djep
Laulava Kylätohtori
22.06.2017 22:14:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

djentleman: Säästäkää se raha parempaan kaappiin ;)
 
Ei muuten ollenkaan huono ajatus. Ääni tälle vaihtoehdolle.
 
More is less.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «