Muusikoiden.net
05.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kompressori funk- ja disco-meininkiin
1
vkiilako
10.01.2013 12:52:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Michael Jackson-projekti on itsellä tulossa ja kitarasoundit pitäisi saada mahdollisimman autenttiseksi. Kaiken maailman efektejä on laudassa pyörinyt vuosien mittaan, mutta kompressoria en ole omistanut.

Mitä kompressori-pedaalia kannattaisi lähteä etsimään, jos haluaisi tuottaa sellaista kitarasoundia, joita kuulee Michael Jacksonin ja esim. Princen levyillä?

Pedaalin soisi olevan sellainen, joka ei syö soundia ja ei tuottaisi kohinaa ja häiriöääniä.

Tami
10.01.2013 15:12:54 (muokattu 10.01.2013 15:13:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vkiilako: Michael Jackson-projekti on itsellä tulossa ja kitarasoundit pitäisi saada mahdollisimman autenttiseksi. Kaiken maailman efektejä on laudassa pyörinyt vuosien mittaan, mutta kompressoria en ole omistanut.

Mitä kompressori-pedaalia kannattaisi lähteä etsimään, jos haluaisi tuottaa sellaista kitarasoundia, joita kuulee Michael Jacksonin ja esim. Princen levyillä?

Pedaalin soisi olevan sellainen, joka ei syö soundia ja ei tuottaisi kohinaa ja häiriöääniä.

Tietysti mun mielestä kompressoripoljin itsessään ei tuo Michaelia takaisin.... enneminkin siihen vaikuttaa suuremmin se muu setupppi.

No kuitennii: Omana yleiskompurana mulla on maxonin cp-101, joka valikoitui lautaan puhtaasti fyysisen kokonsa puolesta. Se tekee mun rautalanka-kompuroinnin ja napsun tuonnin cleaneihin ja toimii vielä säröjen muhjutustasaajana... Eli siis tekee sen mitä mä kompuralta tahdon. EIkä maksa paljoa.

En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
vkiilako
12.01.2013 10:01:27 (muokattu 12.01.2013 10:02:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse oon ajatellu, että vaihtoehtoja vois ainakin olla:
Keeley compressor C4
Barber tone press
Empress compressor
Mad professor forest green compressor

Onko jollakin kokemuksia kyseisistä pedaaleista ja toimisivatko hyvin aloitusviestissä mainittuun käyttötarkoitukseen? Vai onko olemassa joku muu merkki, joka toimisi vielä paremmin?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti