Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvarin kaiuttimet rocken rolliin
1 2 3
Vainottu
11.01.2013 13:52:38 (muokattu 11.01.2013 13:52:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tuo kajarin valinta aika paljon kiinni vahvistimesta. Mä olen jo useamman vuoden tykännyt V30:stä. Ne on toimineet hyvin vaikka vahvistimia on tullut ja mennyt. Mutta nyt tuon Hughes & Kettnerin Puretone-nupin kanssa on saundi ihan liian kirkas. Ehkä jopa riipivä. Tällä hetkellä suunnitelmissa olisi Huugo & Kettusen oma Greenback-kaappi, tai joku vastaava. Toivotaan että sillä saisi saundia vähän tasapainoisemmaksi.
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Todd
11.01.2013 14:21:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanon yllättäen Texas Heat. Vaikkei olekkaan rockiin suunniteltu niin jämäyttää silti tajunnanräjäyttävät soundit pihalle. Ja kyllähän Claptonit ja Pagetikin ovat tainneet sen "rock soundin" kehitellä alunperin Tone Mastereilla jotka olivat harmonikkavahvistimia... ;)
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
Todd
11.01.2013 14:22:04 (muokattu 11.01.2013 15:57:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylimääräinen kirjoitus poistettu
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
Todd
11.01.2013 14:22:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanon yllättäen Texas Heat. Vaikkei olekkaan rockiin suunniteltu niin jämäyttää silti tajunnanräjäyttävät soundit pihalle. Ja kyllähän Claptonit ja Pagetikin ovat tainneet sen "rock soundin" kehitellä alunperin Tone Mastereilla jotka olivat harmonikkavahvistimia... ;)
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
jon1
11.01.2013 14:32:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rohkenen hieman lainata tätä ketjua.
 
Mulla on Fenderin Super Sonic -combo. Tykkään sen saundista sen omalla alkuperäisellä elementillä, taitaa olla Eminencen Lightning Bolt. Olen kuitenkin miettinyt, että jos joskus sais vähän ylimäärästä rahaa saa kasaan, vois lähinnä kokeilumielessä kokeilla jotain muuta elementtiä.
 
Mulla ei ole juurikaan kokemusta elementtien vaihdosta, niiden vaikutuksista saundin muuttumiseen, suuntaan tai toiseen, niin kysynkin, että mikä kaiutin voisi olla omiaan tämän vahvistimen kaveriksi? Käytän paljon kumpaakin vahvistimen omaa kanavaa, clean ja burn (särökanava).
 
Nykyinen saundi on tosiaan aivan hyvä, mutta mietiskelin, pystynkö saavuttamaan vielä jotain parempaa kaiuttimen vaihdolla.
 
Kiitos ja anteeksi.
 
AngieRainbow
11.01.2013 14:48:18 (muokattu 11.01.2013 14:49:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Vähän oon taipuvainen ajattelemaan samoin - siis lähinnä omalla kohdallani. Mun henkilökohtaiseen makuun V30 ei yleensä ole istahtanut kuin nyrkki per...
 
Jaahas jaahas... Yritän kerrankin seistä saundini takana :) Yleensä keskustelu Jucciczen kanssa saundista sekä laitteiden käytännön vertailu on johtanut huomattavaan loveen lompakossa.
 
Tuosta yläpiikista puhuttaessa täytyy tulla sen verran vastaan, että minulla on vahvistimesta aina treble säädetty alle puolivälin toisin kuin middle ja basso.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
jniska
11.01.2013 14:54:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai jaa, ainoastaan Juccizen saundikorva on kelpaava arviointiin.
Mä väittäsin olevani aika kova saundipuristi, mutta saundimaku menee kyllä hyvin yksiin Juccizen kanssa. Hää voi vaikka vahvistaa asian.
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
AngieRainbow
11.01.2013 14:59:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Ai jaa, ainoastaan Juccizen saundikorva on kelpaava arviointiin.
Mä väittäsin olevani aika kova saundipuristi, mutta saundimaku menee kyllä hyvin yksiin Juccizen kanssa. Hää voi vaikka vahvistaa asian.

 
Ei tietystikään hyvä mies. Tarkoitin, että joskus sitä soittaa niin saatanan hyvällä saundilla kunnes jostain löytyy vielä parempi. Siis omasta mielestä parempi, ei kenenkään muun. Ja sen jälkeen nukkuminen onkin taas vaikempaa. Tästä syystä olen kokemuksesta huomannut, että Jucciczen kamoista kannattaa pysytellä kaukana.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
11.01.2013 15:08:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jon1: Nykyinen saundi on tosiaan aivan hyvä, mutta mietiskelin, pystynkö saavuttamaan vielä jotain parempaa kaiuttimen vaihdolla.
 
Vähän paremmin tätä tarvetta tulisi varmaan aluksi selvittää. Tämä "jotain parempaa" on aina vähän vaikeasti määriteltävissä... ja soittajan omista mieltymyksistäkin riippuvainen juttu. Mitä soundista nyt uupuu?
jniska
11.01.2013 16:38:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Ei tietystikään hyvä mies. Tarkoitin, että joskus sitä soittaa niin saatanan hyvällä saundilla kunnes jostain löytyy vielä parempi. Siis omasta mielestä parempi, ei kenenkään muun. Ja sen jälkeen nukkuminen onkin taas vaikempaa. Tästä syystä olen kokemuksesta huomannut, että Jucciczen kamoista kannattaa pysytellä kaukana.
 
Juu, mulla se eka testisessio '71 JMP:llä teki tehtävänsä. Samaa saundia oli pakko löytää. Rahaa siihenkin meni.
 
Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
AngieRainbow
11.01.2013 16:45:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Juu, mulla se eka testisessio '71 JMP:llä teki tehtävänsä. Samaa saundia oli pakko löytää. Rahaa siihenkin meni.
 
Jucciczen R9:n kokeileminen tuli kalliiksi...
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
11.01.2013 17:10:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneksi minulla on persaukisia ystäviä, tuollaisten kokeilu voisi koitua kohtalokkaaksi.
Guildfinger
11.01.2013 18:25:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tarjonnut tätä pakettia aiemminkin, mutta kerrataan: Texas Heat ja Swamp Thang. Itsellä 2x Texas Heatit ja liian laiska tekemään muutoksia, kun homma toimii niilläkin 2204 JMP:n kanssa.
 
jon1
11.01.2013 18:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Vähän paremmin tätä tarvetta tulisi varmaan aluksi selvittää. Tämä "jotain parempaa" on aina vähän vaikeasti määriteltävissä... ja soittajan omista mieltymyksistäkin riippuvainen juttu. Mitä soundista nyt uupuu?
 
No sitä on vähän vaikea määritellä, kun ei tahdo itsekään tietää, mitä sitä oikein hakee. Kuten sanoin, olin ajatellut, että jos vain jossain vaiheessa saa ylimäärästä rahaa kasaan niin voisi kokeilla jotain muuta elementtiä.
 
Kliinipuolen saundeista pidän nykyisellä elementillä, mutta säröpuolella puuttuu samanlainen botne, mitä kliinikanavalta tulee. Toki tämä voi johtua vahvistimen etusesta, Fenkut kun ei ole varsinaisesti sinne säröpuolelle kunnostautunut. Säröpuolen EQ mulla korostaa alapään alueelta, kun taas yläpäätä joutuu leikkaamaan, mikäli käyttää kitaran tallamikkiä. Meinaa lyödä vähän turhan kireää yläpäätä.
 
Kitara, jolla soitan pääsääntöisesti on Fenderin Am DLX Telecaster.
 
kosoha-7
11.01.2013 18:35:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tuossa parisen kuukautta sitten ulkomaan kaupasta, elikkäs Lean:lta 4 kpl Creambackejä entisten greenbackien tilalle. Olen aikaisemmin ollut lähes fanaattisen varma, että parasta ääntä saa Marsun TSL ja 800 koneesta 4 x Texas heat, mutta olen kuitenkin näihin Creambackeihin aivan tyytyväinen. Texas heat on MIELESTÄNI aivan järkyttävän hieno elementti ja hauskan touchsensitive. Nyt on kuitenkin niin, että näistä Creambackeistä saa vihdoinkin ulos sen ominais honottavan ja kompressoivan greenback tunnelman ilman, että bassot alkavat säröytyä kaiuttimien takia tehoja hieman nostettaessa. Parasta antia on myös tuo alhainen herkkyys, jolloin saa helpommin kiinni päätetason ohajailuista. Kokeilin kaverin g12h 100 kaapia ja siitä lähtee aivan tajuton mökä ennenkuin saa marsun kunnolla soimaan. Texas heat toimii siinäkin herkullisesti ja kun on koneessa tarpeeksi yläpäätäkin, niin se on MIELESTÄNI oikea yhdistelmä. Mulla on siis p-90:set Gibson DLX:ssä ja on aika erottelevaa, mutta raakaa saundia. Ei tartte käyttää bokseja välttämätää, vaan volumella ja kelakäännöillä mennään. Nää Creambackit on vasta sisäänsoitossa, mutta vaikea uskoa, että näistä tulisi ainakaan heti mitenkään väsähtäneen lumppuuntuneet harsokartiot. Saa nähdä sitten. Niin siis nuohan on Marshallin AX kotelossa.
 
Lancelot
11.01.2013 22:01:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Tarkoitin, että joskus sitä soittaa niin saatanan hyvällä saundilla kunnes jostain löytyy vielä parempi.
 
Tämä on loputon oravanpyörä, kunnes tyytyy johonki!
 
Jucciz
13.01.2013 23:26:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Jucciczen R9:n kokeileminen tuli kalliiksi...
 
Oon tosi pahoillani. :(
 
Ja hitot. Oon innoissani, että joku muukin osti R9:n ja pääsin itsekin testaamaan tuota mainiota kitaraa!
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
-heikkihelleri-
14.01.2013 15:37:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

javia: Mulla on el mocambo myöskin. Tällähetkellä emin tonespotteri, ihan jees mutta mieli halajaa testata alnico tötteröö. Keikkapalkkiot kun tilille pärähtää niin lähtee WGS black hawk HP alnico tännepäin... El Mocambo on perussoinniltaa aika kirkas eli V30 ja Goldin kanssa todennäköisesti kirpeyttä löytynee...Ehkä kattelisin tummempi soundista elementtiä...
 
Moi.
Soitatko clean vai särö saundeilla? Tai sillä säröllä minkä Mocambosta saa. Kyllä, olet oikeassa tuon kirkkauden kans. V30 ja Gold ovat liian kirkkaita. Oletko kuunnellut Eminencen testejä? Itse kiinnitin huomiota Tonker ja Swap Than iin. Myös Black Mountain oli mielenkiintoinne, mutta on jo aika tumma saundinen. Jotenkin tuo WGS Black Hawk vaikutti samantyyppiseltä kuin Gold. Ainakin jossain testissä.
 
Master Of The Universe
14.01.2013 17:16:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selkeesti paras on toi mikä mulla on.
Marshallin pilkkituolissa Scumback H75, H55 ja kaks Scumnicoa alhaalla eri dopella. Mikittää sen mikä mihinkin sopii. Miks kaapissa pitää olla just jotain vaan yhtä. Ite en tykkää G12Ämmästä kun on semmonen middlehonottaja.
 
(. ) ( .)
Master Of The Universe
14.01.2013 17:17:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on R9?
 
(. ) ( .)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «