Muusikoiden.net
06.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyväksi kokemianne sähkökitaran mikkivalmistajia Suomessa?
1
ATIA
05.01.2013 20:47:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,

Minua kiinnostaisi Suomalaisen mikinvalmistajan käsityönä tekemät, mahdollisimman hyväsaundiset mikit. Singlecoileja, P-90, humbucker ja muunkin tyylisiä mikkejä on itselläni haussa.

Itse tiedän lähinnä Jarno Salon, jolla on oma patentoitu mikkidesign. Monet kuulemma hyväksi kehuneet. Olen kuullut myös herrasta nimeltä Lappalainen muistaakseni, että hänen mikkejään olen kuullut kehuttavan. Ja onhan noita Suomessa toki muitakin, lukuisia.

Pyyntöni on: Listatkaa te huippu mikinvalmistajia Suomessa! Kenen tuotannosta teillä on myönteistä kokemusta? Kuka tekee mielestänne hienolta saundaavia mikkejä?

Mikeillä on iso vaikutus saundiin, ja mielestäni on myös hienoa jos voi tukea Suomalaista käsityötä.

Hienoa päivänjatkoa kaikille!

T: at

Gabe
05.01.2013 21:59:05 (muokattu 05.01.2013 21:59:45)

Salo ja Lappalainen ovat hyviä. Muita hyviä mm. Mikki House, Nevalainen, Koivisto ja Ruokangas.

Suomalaista käsityötä kannattaa tukea aina.

www.kitaramaailma.com
Varjo1
06.01.2013 09:59:01

Lappalainen! Kokemuksia: Straton mikkisetti, Telen tallamikki, Straton tallahumppari, kaikki loistavia.

En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä.
ATIA
06.01.2013 13:00:30 (muokattu 06.01.2013 13:03:19)

Gabe: Salo ja Lappalainen ovat hyviä. Muita hyviä mm. Mikki House, Nevalainen, Koivisto ja Ruokangas.

Suomalaista käsityötä kannattaa tukea aina.

Ruokangas minulle taannoin sanoi että hänen mikkinsä tehdään ulkomailla (en muista kuka ne tekee). Siksi en niitä ole lukenut Suomalaisiksi, kun niitä ei ainakaan ennen tehty Suomessa ja Ruokangasta niissä oli logo ja speksit. Itselläni on ollut niitä singlecoili setti ja humbuckerit. Ne logot humbuckereissa oli kyllä turhan härskit ja singlecoilit toimivat muttei mitkään ihmeelliset.

Hynkel
06.01.2013 13:24:30

ATIA: (en muista kuka ne tekee)

Häussel niitä tekeepi.

Tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia.
Gabe
06.01.2013 19:39:59

ATIA: Ruokangas minulle taannoin sanoi että hänen mikkinsä tehdään ulkomailla

Ok, kiitos tarkennuksesta.

www.kitaramaailma.com
klunssila
06.01.2013 23:12:53

ATIA: Ruokangas minulle taannoin sanoi että hänen mikkinsä tehdään ulkomailla (en muista kuka ne tekee). Siksi en niitä ole lukenut Suomalaisiksi, kun niitä ei ainakaan ennen tehty Suomessa ja Ruokangasta niissä oli logo ja speksit. Itselläni on ollut niitä singlecoili setti ja humbuckerit. Ne logot humbuckereissa oli kyllä turhan härskit ja singlecoilit toimivat muttei mitkään ihmeelliset.

Ruokankaan mikit tulee tosiaan Harry Häusselin pajasta:
http://www.haeussel.com/

Valitettavasti mikkejä ei enää Ruokankaan leimoilla myydä erikseen, ne saat vain jos tilaat kitaran, koska Häusselin kapasiteetti on rajallinen. Mutta ehkä Harrylta saisi itseltä suoraan ilman Ruokankaan leimoja??

Veijo Rautiaa suosittelen lämpimästi (ex. Urban Sound, ex. Flaxwood), tsekatkaa ihmeessä: http://www.rautiaguitars.net

- puoliamatööri -
Terry Pantheras
06.01.2013 23:38:08

Matti Nevalainen tekee helvetin hyviä single coileja. Setti löytyy Stratosta ja niissä on kyllä sielua.

Hullussa maailmassa vain mielipuoli on aidosti järjiltään - Homer Simpson
ATIA
07.01.2013 12:06:13 (muokattu 07.01.2013 12:06:55)

Moi,

Jarno Salolla on näköjään tullut sivu hänen mikeilleen. Käykää ihmeessä tsekkaamassa http://www.salopickups.com/ ,siellä hän kertoo omasta mikistään, jolle hänellä on patentti, hän on nimennyt sen "z-stealth" nimiseksi. Siinä on kaksi päittäin olevaa yksikelaista mikkiä niin, että keskellä päät menevät hieman vierekkäin, ja se on hurinaton. Salo kertoo myös omasta filosofiastaan, joka on että hän halusi parasta saundia, ja nyt on kuulemma sen verran tyytyväinen että on tosiaan laittanut nettisivut pystyyn.

Minulle hän teki Les Pauliin humbucker koloon sopivan z-stealth mikin alnico magneeteilla, joka tavoittelee P90 tyylistä saundia. Se näyttää vähän leveältä yksikelaiselta. Olen ollut siihen tyytyväinen. Se on mielestäni hyvin erittelevä ja aika tuhti saundi. Ja näyttää jännästi erilaiselta ulkoapäin.

Mukavaa viikonloppua!

mpekkanen
07.01.2013 13:43:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikki House teki mulle ainakin tosi hyvän mikin 8-kieliseen lap steel kitaraan.

Vetehinen
07.01.2013 17:36:29

Mukavaa viikonloppua!

Huomenta vaan sullekin.

Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
super minx
07.01.2013 20:16:57

Kataja guitars käämii ainakin noihin omiinsa itse mikkejä. http://katajaguitars.com/kitarat/vintage/ Varmaankin myös tilauksesta.

kukkuu! sano käki
askomiko
09.01.2013 14:52:03

Veijo Rautia: http://www.rautiaguitars.net/

On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Kuljukka
10.10.2013 23:25:44

Nostellaan vähän!

Onks kenelläkään kokemuksia noista Jarno Salon Z-Stealth -mikeistä? Hurinattomista single coileista siis. Ovatko mistään kotoisin?

Rumour has it that Guthrie Govan can't play G3 because he'd be two of the G's.
hallu
11.10.2013 13:02:52

ATIA: Moi,

Jarno Salolla on näköjään tullut sivu hänen mikeilleen. Käykää ihmeessä tsekkaamassa http://www.salopickups.com/ ,siellä hän kertoo omasta mikistään, jolle hänellä on patentti, hän on nimennyt sen "z-stealth" nimiseksi. Siinä on kaksi päittäin olevaa yksikelaista mikkiä niin, että keskellä päät menevät hieman vierekkäin, ja se on hurinaton. Salo kertoo myös omasta filosofiastaan, joka on että hän halusi parasta saundia, ja nyt on kuulemma sen verran tyytyväinen että on tosiaan laittanut nettisivut pystyyn.

Minulle hän teki Les Pauliin humbucker koloon sopivan z-stealth mikin alnico magneeteilla, joka tavoittelee P90 tyylistä saundia. Se näyttää vähän leveältä yksikelaiselta. Olen ollut siihen tyytyväinen. Se on mielestäni hyvin erittelevä ja aika tuhti saundi. Ja näyttää jännästi erilaiselta ulkoapäin.

Mukavaa viikonloppua!

Juu hienon näköisiä ovat mikit ja onhan noista telkkarissakin ollut puhetta että hyvä varmaan on. Mutta sivut pelkästään englanniksi?!? nimen perusteella ainakain joku suvusta voisi puhua suomeakin. Tai ehkä se on sitten se ulkomaan kauppa niin korkealle priorisoitu, että suomalaiset asiakkaat eivät ansaitse tulla palvelluiksi omalla kielellään:-(. No tasapuolisuuden nimissä ei niitä sivuja oltu lokalisoitu rutsiksikaan;-). Alkaa meikäläinen ymmärtää entistä paremmin kielivähemmistön tunteita kun itse päätyy sellaiseksi:-).

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
JohnPatrick
11.10.2013 20:26:48

Salo teki mulle Les Pauliin kaulamikiksi P90:stä jäljittelevän humbuckerin ja tallaan tavallisen humbuckerin. Mikkien nimiä en muista, mutta todella tyytyväinen olen noihin.

Salo teki myös nostopotikalla toimivan rinnankytkennän kaulamikkiin, joka osoittautui huippujutuksi. Todella heleät puhtaat stratomaiseen tyyliin ja sitten nostopotikalla paluu paksuun Les Paulille tyypilliseen kaulamikkisoundiin.

Ei voi kun suositella!

LaMotta
11.10.2013 20:29:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.rautiaguitars.net/in-finnish.html

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Morri
12.10.2013 15:57:37

Aurora Guitars, suosittelen.

Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Zeeboo
12.10.2013 19:49:00

Kuljukka: Nostellaan vähän!

Onks kenelläkään kokemuksia noista Jarno Salon Z-Stealth -mikeistä? Hurinattomista single coileista siis. Ovatko mistään kotoisin?

Minulla on yhdessä stratossa Z-stealth vintaget. Aivan loistava setti. Mukavan kuulakas, mutta ei kuitenkaan munaton, väliasentojen soundit honottaa just niinkuin pitää. Niin, ja eivät sitten hurise. Suosittelen lämpimästi, jos maltillisempi output miellyttää. Kyllä näillä saa mainiot blues-murotkin aikaan.

White men can't Monk
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti