Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Orangen vahvistimista
1 2
naavanka_
02.01.2013 00:01:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: No, hei mä oon basisti. Älä multa kysy. Olen vain kuunnellut millä kitaristit soittaa. Ja turhan tärkeenä tänne postaan, mikä on hyvä saundi...
 
Ja siis jos tosta styrkkarista ei löydy stouneria, niin ei varmaan sitten mistään. Kieliksi varmaan 60-12?

 
Jos D-vireeseen työntää 60-12 settiä niin ainakin mulla huutas hoosiannaa paikka jos toinenkin :)
 
Stouneriahan soitetaan C#, C tai jopa B vireessä, näihin tuo mainitsemasi ratakiskosetti sopii hyvin.
 
uli.
 
Jii-Gee
02.01.2013 00:03:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: The-Antero, onko sinulla joku syy miksei TH30 kiinnosta? Kyllä siitä stoneriin luulisi hönkää piisaavan kummastikin.
the-Antero: TH30 on myös ihan kiinnostava vehje. Riittääkö hönkä bändisoittoon?
 
Kyllä siinä höögiä piisaa.
 
"With all four power tubes engaged at full power, the TH30 is as loud (or louder) than many 50-watt heads."
http://www.guitarworld.com/review-orange-th30-tube-guitar-amplifier
 
Ite soitan tollasella seventies rokkenrollia, keikoilla vola yleensä siinä klo 9,30 / 10 nurkilla.
s8na
02.01.2013 00:05:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Latching = tyypillinen on/off-kanavanvaihtaja, eli yksi polkaisu päälle, toinen polkaisu pois. Miltei kaikissa kitaravahvistimissa se on tällainen, varmasti myös Orangessa.
Non-latching = toinen toimintatila on päällä kun et koske mihinkään ja toinen taas kun jalka painaa pedaalia, esim. pianon sustain-pedaali.

 
Ok, tänks. Jossain vahvarissa mulla oli toisenlainen (Marsu?), joten piti varmistaa.
 
Muovinen
03.01.2013 21:35:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Latching = tyypillinen on/off-kanavanvaihtaja, eli yksi polkaisu päälle, toinen polkaisu pois. Miltei kaikissa kitaravahvistimissa se on tällainen, varmasti myös Orangessa.
Non-latching = toinen toimintatila on päällä kun et koske mihinkään ja toinen taas kun jalka painaa pedaalia, esim. pianon sustain-pedaali.

 
Mulla käy Orangen oma pedaali sekä AD30 että RV50 -nuppeihin, mutta Huuko ja Kettusen switchi vain AD30:een. Mistä tämä johtuu? Onko olemassa kolmas mystinen kytkintyyppi?
 
-General Petrovsky
Vetehinen
10.01.2013 02:37:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Mulla käy Orangen oma pedaali sekä AD30 että RV50 -nuppeihin, mutta Huuko ja Kettusen switchi vain AD30:een. Mistä tämä johtuu? Onko olemassa kolmas mystinen kytkintyyppi?
 
Arvaus: johtunee siitä Orangen mielenkiintoisesti suunnitellusta ledin virransyötöstä. Lisätietoja tuolta: http://forum.orangeamps.com/viewtopic.php?f=2&t=35960
 
Tataa.
s8na
10.01.2013 09:42:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Arvaus: johtunee siitä Orangen mielenkiintoisesti suunnitellusta ledin virransyötöstä. Lisätietoja tuolta: http://forum.orangeamps.com/viewtopic.php?f=2&t=35960
 
Jepjep. Kiva tietää että noissa on jotain outoa. En saanut nimittäin remote loopyä toimimaan orangen pedaalilla vaikka oikeaa tyyppiä olikin. Sen verran meni homma hedelmäpeliksi, että epäilen noita ledejä.
 
naavanka_
10.01.2013 10:05:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hittovie että kuumottelisi oranki.
Nyt vaan kun osaisi päättää minkä laittas.
 
Pääasiassa dödöä sillä kuitenkin veivaisi.
 
AD30HTC, RV, TV sekä #4 ovat käyneet mielessä.
Vielä kun pääsisi testaamaan.
 
Numb
10.01.2013 10:07:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_:
Pääasiassa dödöä sillä kuitenkin veivaisi.
 
AD30HTC, RV, TV sekä #4 ovat käyneet mielessä.

 
AD30 kantsii döödikseen unohtaa. RV on ehkä eniten sinne kallellaan, miksei TV:kin. Nelkusta ei oo kokemusta.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
naavanka_
10.01.2013 10:09:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: AD30 kantsii döödikseen unohtaa. RV on ehkä eniten sinne kallellaan, miksei TV:kin. Nelkusta ei oo kokemusta.
 
AD30 testasin joskus Kuopion entisessä DLX musicissa ja kyllä siitäkin ihan mukavat döödenit sai irti.
TT:llä soitin kanssa jonkun vuoden treenit ja keikat.
Mukavasti sai pörisevämpää ruttua siitäkin kun huudatti.
 
Vetehinen
10.01.2013 16:16:23 (muokattu 10.01.2013 17:40:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on mielenkiintoinen pääteputkitesti Rockerverb 50 mark-kakkosesta: http://youtu.be/wzX5gBowvEI
 
Mielessä pyörii Rockerverbin hankinta. 50-wattisessa MKII:ssa olisi pääteputkien vaihdon yhteydessä se etu, että pääsisi lamppujen hankinnassa puoleen hintaan. Mutta toisaalta jos lampuilla pötkii puolenkymmentä vuotta kevyesti, niin eipä tuolla oikeasti ole merkitystä.
 
MK1:n Rockerverb 50:ssä on eri lamput päätteessä, eikä mahdollisuutta vaihtaa eri putkityyppiä biasoinnin yhteydessä. Tuo kytkin löytyy 50/100 MK II:sta sekä ekan markun satasesta, eli niistä jotka toimitetaan EL34-putkilla. Vaihtomahdollisuudet ovat kattavat: EL34/KT77/6CA7; 6L6; 5881/KT66; 6550/KT88.
 
Luulisin, että saundiero RV50 MK1:n (4 x 6V6) ja RV50 MK2:n välillä olisi huomattava, johtuen pääteputkieroista. Onko jollakulla m.nettiläisellä tästä ensikäden kokemusta?
 
Tataa.
Ziggy Bubba
10.01.2013 17:11:27 (muokattu 10.01.2013 17:13:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: AD30 testasin joskus Kuopion entisessä DLX musicissa ja kyllä siitäkin ihan mukavat döödenit sai irti.
TT:llä soitin kanssa jonkun vuoden treenit ja keikat.
Mukavasti sai pörisevämpää ruttua siitäkin kun huudatti.

 
Anyhoo, omaan korvaan tuo AD30 on aika eri henkinen peli kuitenkin, en varsinaiseksi hi-gaineriksi kokisi ollenkaan. Tähän Jim Root-malliin (se Nepa kait just) on kaiketi RV:n särökanavaa haettu miehen toiveesta. Klippien perusteella ainakin aika hyvän oloinen laitos tuokin. Voisi saada "RV-jyrää" halvemmalla.
 
Nämä uudet Thunderit testaisin myös. Taitaa noissakin olla säröä suht reippaasti. Just sitä RV:n henkistä, ainakin mun korvaan.
 
E: Dark Terror kannattaa varmaan tsekata myös... Ja niistä eri RV-markkien eroista itekin olen kysellyt, sillä itellä on kokemusta vain tästä ykkösestä.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
Muovinen
11.01.2013 11:48:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Anyhoo, omaan korvaan tuo AD30 on aika eri henkinen peli kuitenkin, en varsinaiseksi hi-gaineriksi kokisi ollenkaan.
 
Jepp. Nyt kun oon tässä jo reilun viikon äänitelly AD30 ja RV50 rinnakkain, niin näiden erot on tullu todella tutuksi. RV50:n soundi on löysempi ja pörrösempi (karvanen) ja täysillä se alkaa olla jo semmonen aika hallitsematon fuzzipallero. Gainia RV:ssä on aika paljon enemmän ku AD:ssa. Pienellä od-tuuppauksella RV tiukkenee ja alakerran löysyys pistetään kuriin. AD30 räyhää ja murisee keskialueella aivan erilailla ja vaikka sen pistää täpöille, niin soundin kontrolli ei täysin katoa. Yläpää on aika rapsakka, kun mennään nupit kaakossa. Mulla nousee aina hymy korviin asti, kun laitan AD:n tulille
 
-General Petrovsky
naavanka_
11.01.2013 14:08:44 (muokattu 11.01.2013 14:10:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa AD30HTC testailtua ja onpas monipuolinen peli.
Kyllä sillä lähti pörinät, kilinät ja dödötkin ihan helposti.
Ykköskanavalta tuntui loppuvan humpparikitaralta (mahonkivehje ja JB) treble potikasta säätövara kesken.
Sinkkumikeillä toimi sitä vastoin taas paremmin ja sai hyvin pahimmat jääpuikot tasoitettua.
 
Kakkoskanavalta sai todella hyvät mäiskesäröt jo ihan maltillisillakin volumeilla ja ilman tubescreameria.
 
Tubescreamerilla sai alapäähän tiukkuutta mutta sille ei ole varmastikaan ole tarvetta kuin sooloihin.
 
Jos TV ja RV on yhtään enemmän siriseviä niin sitten tämä taitaa olla mulle se oikeampi laitos.
Sopivassa suhteessa oli kaikkea tässä.
 
Hirveä hehkutus :D
 
Toivottavasti menisi LTD äkkiä kaupaksi niin voisin poistaa yhden AD30HTC:n :)
 
naavanka_
11.01.2013 14:09:31 (muokattu 11.01.2013 14:26:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT:
 
Dublos.
 
Täyterölö.
 
the-Antero
11.01.2013 14:59:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä noista löytyis eniten sellaista fuzzmaista pörinää? OR50, TV50 RV50? Vai löytyykö kaikista. Iso alapää (heh heh) tiety plussaa :)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Vetehinen
11.01.2013 15:42:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Mistä noista löytyis eniten sellaista fuzzmaista pörinää? OR50, TV50 RV50? Vai löytyykö kaikista. Iso alapää (heh heh) tiety plussaa :)
 
Väittäisin, että kaikista löytyy riittävästi, mistä eniten, en osaa sanoa. Ite otan fuzzini pedaaleista. Ison alapään fuzziksi suosittelen Z.Vex Woolly Mammothia.
 
Tataa.
Muovinen
11.01.2013 23:20:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Tulipa AD30HTC testailtua ja onpas monipuolinen peli.
 
Eikö ookki aivan ihana :) Kyllä RV ainakin on sirisevämpi, joskin minun mielestä sen sirinä on aika miellyttävä ja pehmeä verrattuna moniin muihin kamppeisiin - menee melkein surinan puolelle. AD30 on tosiaan loppupeleissä aika tummasoundinen ja siksi saattaa varsinkin ykköskanavalla loppua treblet kesken. Itse soittelen tuota pääasiassa vieläpä lespalla (tosin lankkumalli special) joten mureutta ja äreyttä riittää, mutta kirkkautta joskus uupuu. Se AD:n tiukka middle vaan on jotain niin mahtavaa, että pienet puutteet voi helposti antaa anteeksi.
 
-General Petrovsky
s8na
12.01.2013 11:18:36 (muokattu 12.01.2013 11:19:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysytääs tuosta Thunderverbistä. Onko porukka saanu sillä shape-säädöllä mieleiset soundit ulos toisesta kanavasta? Toimiiko attenuator järkevästi, esim niin että sillä saa sopivan sooloboostin tarvittaessa ja syöpötteleekö se soundeja kenties?
 
Jälkikäteen aatellen tuo Thunderverbi ois spekseiltään ollu mulle passelimpi laite kuin Rockerverb.
 
Numb
12.01.2013 14:46:59 (muokattu 12.01.2013 14:47:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Kysytääs tuosta Thunderverbistä. Onko porukka saanu sillä shape-säädöllä mieleiset soundit ulos toisesta kanavasta?
 
Mulla on puhtaana kanavana se shape -kanava. Aivan jees. Tosta allekirjoituksen kautta pääsee kuuntelemaan soundeja yleensäkin, Thunderverbi on yleensä vasemmalla.
 
Toimiiko attenuator järkevästi, esim niin että sillä saa sopivan sooloboostin tarvittaessa ja syöpötteleekö se soundeja kenties?
 
Juu, toimii volaboostina kyllä. Syöhän se soundia kun vaimennus on isompi - mut niinhän ne kaikki. Pienemmillä vaimennuksilla ei mun korvat ainakan riitä hävikkiä.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «