Muusikoiden.net
04.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: gibson les paul custom
1 2
ttr
20.12.2012 22:36:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseinen kitara kiinnostaa ja olisi kiva kuulla käyttäjien kokemuksia ja mielipiteitä kitarasta. hirveän paljoa en keskustelua löytänyt kitarasta

Rämppy
21.12.2012 09:39:13

En ole käyttäjä, mutta vähäisten kokeilujeni perusteella hienon näköinen (etenkin mustana) ja hyväsoundinen ja helpposoittoinen kitara, jotka usein ovat melko painavia verrattuna esim. nyky-Standardeihin. Gibson-laatua.

En sitten malttanut olla sanomatta.
AngieRainbow
21.12.2012 13:38:26

Samaa mieltä Rämpyn kanssa. Todella hyviä kitaroita, mutta ainoana miinuksena on se, että ne ovat ykeensä aika painavia. Vaikka vissiin tosi miesten mielestä se kuuluu aisaan :)

Mulla oli kerran yksi todella hyvä LP, joka oli aika vonkale semmonen 4,5 kg. Ajattelin, että perkele kyllä kunnon LP:n kuuluu vähän painaakin, mutta pitkässä juoksussa myin sen kuitenkin pois ja kiinnyin kevyempiin yksilöihin.

En tiedä sitten ovatko kaikki customit painavia? Ainakin ne joihin itse olen törmännyt ovat olleet aika jötkäleitä.

What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Arttu_Ace
21.12.2012 15:56:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ttr: Kyseinen kitara kiinnostaa ja olisi kiva kuulla käyttäjien kokemuksia ja mielipiteitä kitarasta. hirveän paljoa en keskustelua löytänyt kitarasta

Mitäs siitä haluaisit tietää? Meitä Customin omistajia on täälläkin kymmeniä, eiköhän kaikki tarpeellinen tieto löydy. :)

Onko mikä/minkä ikäinen custom sinulla mielessä?

"Joten olin jälleen oikeassa, mikä ei nyt ole kaltaiselleni älykölle mikään yllätys." - Valtteri 17-v
Victor Helldriver
21.12.2012 16:59:36

ois kiva mittaa oman jötkäleen paino. ainakin se painoluokassa on himmee köriläs.
muutenkin loistokeppi. paljon sustainia ja jumalaton mojo.

mulla on myös kaks tokaita.

halpa ja japani ja voin sanoa et sitä mukaan mitä noissa kepeissä hinta nousee nousee myös kaikki muukin.

Bigger man is ALWAYS better than the little man...
horseface
21.12.2012 17:22:41

Mulla on -87 custom, kuva löytyy profiilista. Tällä hetkellä tuollaisissa Brian Robertson-henkisissä vaaleissa muoveissa. Tosi hyväsoittoinen. Paino on mielestäni aika maltillinen 4,2 kg ja saattaa olla, että kevyempi lessu tulee vielä hakuun.

Tämä nyt oli tällaista nollainformaatiota.

Oli miten oli, näin on!
ttr
23.12.2012 11:38:11

Lähinnä mielessä ollut ihan uusi, kun vasenkätinen olen. Minkäslainen kaulaprofiili noissa uusissa on? ja nauhat? Vasureita on vaan 490/498 mikeillä, niistä ois kiva kuulla kokemuksia ja mielipiteitä. Joissain videopätkissä ne soundaa aika laimeilta, etenki cleanit, joissain taas tosi hyvältä. Melko kirkkailta verrattuna muihin..

Entropia666
23.12.2012 12:13:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ttr: Lähinnä mielessä ollut ihan uusi, kun vasenkätinen olen. Minkäslainen kaulaprofiili noissa uusissa on? ja nauhat? Vasureita on vaan 490/498 mikeillä, niistä ois kiva kuulla kokemuksia ja mielipiteitä. Joissain videopätkissä ne soundaa aika laimeilta, etenki cleanit, joissain taas tosi hyvältä. Melko kirkkailta verrattuna muihin..

Muuten hyvää kitaraa ei kannata mikkien takia jättää ostamatta. Ne on helppo vaihtaa ja suht edullisesti löytää valikoimaa vaikka millä mitalla. Itellää ei oo ollu yhessäkää kitarassa vakiomikit kiinni...

Rokkifotoja: H A J E . F I
Arttu_Ace
24.12.2012 19:54:42

ttr: Lähinnä mielessä ollut ihan uusi, kun vasenkätinen olen. Minkäslainen kaulaprofiili noissa uusissa on? ja nauhat? Vasureita on vaan 490/498 mikeillä, niistä ois kiva kuulla kokemuksia ja mielipiteitä. Joissain videopätkissä ne soundaa aika laimeilta, etenki cleanit, joissain taas tosi hyvältä. Melko kirkkailta verrattuna muihin..

Itse vaihdoin omasta Classic Customista 57 Classicit juuri tuohon 490/498 settiin. Mukavasti tuli hieman lisäpotkua soundiin. Hyviä cleaneja ja säröjä lähtee kyllä miun kokemuksella molemmista. Ainoa huonompi puoli tuossa oli semmonen, että niitä ei oltu Gibsonin tehtailla vahattu, joten semmonen urakka piti tehdä.

"Joten olin jälleen oikeassa, mikä ei nyt ole kaltaiselleni älykölle mikään yllätys." - Valtteri 17-v
vkiilako
11.09.2015 23:38:31 (muokattu 12.09.2015 11:00:51)

Hö! Kotoa löytyy les paul standard, mutta viime aikoina on alkanut kuumottaa les paul custom eeben-otelaudalla. Sen verran, mitä noista on kokemusta niin tuntuu että vaahterakannellisissa ja eeben-otelautaisissa customeissa on ollu monesti mielestäni hitusen enemmän kirkautta ja napsetta, kuin stankuissa, joista mulla on kokemusta. Miten jengi täällä kokee kyseisen mallin? Niitä kuitenkin harvemmin näkee kenelläkään keikoilla.

Haluaisin vähän herätellä keskustelua tästä kitaroiden kuninkaasta:
1) Tuota mallia on ollu käsittääkseni 1980-2010 muutamilla eri mikrofoneilla. Tim Shaw-mikit tuntuvat olevan arvossa lontoonkielisten keskustelupalstojen juttujen perusteella. kasrin loppupuolella ilmeisesti muutama vuosi customeissa oli Bill Lawrence-mikit ja ysärin alusta tähän päivään asti mikit on olleet 490R and 498T. Itsellä on ollut onni päästä kokeilemaan customia vain näillä viimeksi mainituilla varustettuna.

2) Paino näissä customeissa on ollut monesti aika jäätävä ja se onkin minun mielestäni ainoita miinuspuolisia asioita customissa. Itse toivoisin löytäväni yksilön, joka olisi 4,0-4,4 kilon haarukassa. Liekö noita 4,0 kilon painoisi kovin paljon onkaan liikkeellä. Mene ja tiedä, omalle kohdalle ei ole osunut.

Edit: kirjoitusvirheiden korjaus.

ibnz
12.09.2015 08:41:30

vkiilako: Miten jengi täällä kokee kyseisen mallin? Niitä kuitenkin harvemmin näkee kenelläkään keikoilla.

LPC on tosiaan (perinne)kitaroiden kuningas! Omaan silmään äärimmäisen tyylikäs - jopa muutoin äitelät sunburstit toimivat ebenlaudan ja timantti-inlayn kanssa hienosti. Sellainen sininen tai vihreä läpikuultava väritys maittaisi kyllä, aijai.

Haluaisin vähän herätellä keskustelua tästä kitaroiden kuninkaasta:
1) Tuossa mallissa on ollu käsittääkseni 1980-2010 muutamilla eri mikrofoneilla. Tim Shaw-mikit tuntuvat olevan arvossa lontoonkielisten keskustelupalstojen juttujen perusteella. kasrin loppupuolella ilmeisesti muutama vuosi customeissa oli Bill Lawrence-mikit ja ysärin alusta tähän päivään asti mikit on olleet 490R and 498T. Itsellä on ollut onni päästä kokeilemaan customia vain näillä viimeksi mainituilla varustettuna.

Itsellä oli 89 LPC tuolla 490/498 -setillä, eli Lawrencet oli heivattu jossain välissä aiemmin. Ei pahaa sanottavaa, hyvät perusmikit. Potikat vaihtoon kanssa saman tien. Nykyisessä oli 57 classicit, jotka lähtivät saman tien. Ei noita tehtaalla pahemmin sovitella kitaroiden ominaisuuksien mukaan, vaan parasta on pistää hyväksi havaittu oma setti sisään :) Gibsonien kanssa alkuperäisillä osilla lie suurempi merkitys jälleenmyyntiarvolle, kuin muilla merkeillä keskimäärin, joten elektroniikat kannattaisi ehkä säilyttää.

2) Paino näissä customeissa on ollut monesti aika jäätävä ja se onkin minun mielestäni ainoita miinuspuolisia asioita customissa. Itse toivoisin löytäväni yksilön, joka olisi 4,0-4,4 kilon haarukassa. Liekö noita 4,0 kilon painoisi kovin paljon onkaan liikkeellä. Mene ja tiedä, omalle kohdalle ei ole osunut.

Saman olen ittekin havainnut, ei pelkästään Gibsonin kohdalla, vaan muidenkin toimesta. Liekö sitten niin, että ruusupuuta painavampi ebenlauta vaatisi vähän painavampaa runkoa tasapainon saavuttamiseksi? Erot eivät ole kovin suuria kyllä. Pitänee katsella noita historic reissue -sarjan customeja, niissä pitäisi olla vähän kevyempää puutavaraa.

Mieluummin ei
samson72
12.09.2015 09:09:44

Itseltä löytyy musta lpc -89. Ostin levytukusta 1990. Nauharemppaa ja tallan vaihtoa tehty luonnollisesti vuosien varrella, muuten alkuperäinen mikkejä myöten. Painava, mutta ainoa kitara mikä on pysynyt ja tulee pysymään tässä taloudessa. Kaikki muut kitarat on tuntunut leluilta tuohon verrattuna, suosittelen.

"A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come."
metlica
12.09.2015 09:44:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Les Paul Custom Lite oli mun ratkaisu kevyeen Customiin. Nuo uudet 2012-2014?, on eri kitaroita, mutta kasikytluvun lopun kitara on ehta Cutsomi, runko on vaan ohuempi. Täys mahonkiköntsä kuitenki.

http://muusikoiden.net/artikkelit/1960

Get it fucking done.
hallu
12.09.2015 09:49:01 (muokattu 12.09.2015 09:51:10)

Alle nelikiloiset on tyttöjen kitaroita ;-D. Kyllähän sen kitaran pitää kitaralta tuntua.

Itse myös tykkäisin kovasti Customista kun siinä on sitä silmä karkkia enemmän. Olen jostakin syystä vähän kuin harakka noiden kitaroiden kanssa, että mitä koreampi niin sen parempi:-D.

E: en ole katsonut onko noissa uusissa customeissa sitä volutea kaulassa. sellaisen haluaisin, mutta saattaa olla, että voluten himoissani joudun katselemaan noita seitkytluvun pauleja, niissä se oli.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
samson72
12.09.2015 09:57:16

metlica: Les Paul Custom Lite oli mun ratkaisu kevyeen Customiin. Nuo uudet 2012-2014?, on eri kitaroita, mutta kasikytluvun lopun kitara on ehta Cutsomi, runko on vaan ohuempi. Täys mahonkiköntsä kuitenki.

http://muusikoiden.net/artikkelit/1960

Hieno tuo lite! Tuollaista pitää harkita kun alkaa selkävaivoja tulemaan vanhuuden myötä. -D

"A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come."
vkiilako
12.09.2015 10:40:46

Noissa uusissa customeissahan on otelauta sitä richliteä. En tiedä, kun en ole päässyt testaamaan. Voi olla tieten hyväkin. Itse kuitenkin fiilis-syistä haluaisin customin tuolla vanhalla eeben-laudalla.

vkiilako
12.09.2015 10:45:00 (muokattu 12.09.2015 11:12:12)

Onko kenelläkään osunut kohdalle tuollaista lähellä 4 kilon painoista "normaalia" customia? Tuossa yläpuolella kun mainittiin, että Gibsonin custom shopin historic series-customeissa olisi kevyempiäkin yksilöitä.

Edit. Kirjoitusvirheiden korjaus.

DrGreenegg
12.09.2015 11:55:45 (muokattu 14.09.2015 13:53:39)

vkiilako: Onko kenelläkään osunut kohdalle tuollaista lähellä 4 kilon painoista "normaalia" customia? Tuossa yläpuolella kun mainittiin, että Gibsonin custom shopin historic series-customeissa olisi kevyempiäkin yksilöitä.

Edit. Kirjoitusvirheiden korjaus.

Mun Custom Shop Historic 1957 Reissue -04 painaa 4,3kg, yhdestä mahonginpalasta body.
Ei se liikaa omaan makuun paina, kaikki keikat soittanut sillä niin paljon kun mahdollista.
Tykkään kliinissä siitä, että matala ei mene tukkoon oikeastaan millään vaan pääsee syvään matalaan, niin että kaikki muu ympärillä resonoi :)
Sustaini on todella kermaisen pitkä- menemättä kuitenkaan puiden vaikutukseen soundin muodostuksessa.

e.typo

Shut up and play yer guitar.
mattim
13.09.2015 16:20:50

DrGreenegg: Sustaini on todella kermaisen pitkä- menemättä kuitenkaan puiden vaikutukseen soundin muodostuksessa.

Avaudutko lisää aiheesta ;-)

Right now I need a telecaster through a Kemper turned up to twelve..
Tomasi
13.09.2015 19:27:04 (muokattu 13.09.2015 19:30:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla taasen '74 20th anniversary Custom. Selvittelyjeni mukaan viimeisiä Kalamazoossa pappojen väsäämiä keihäitä. Siinä ne vanhan liiton ultramatalat "Fretless Wonder" nauhat kaulassa. Taitavat moiset jakaa melkoisesti mielipiteitä, mutta tykkään hemmetisti, soittaa melkein itse itseään. ;) Varsinkin kokonaisilla soinnuilla voi slaidailla edestakaisin menemään ihan eri lailla kuin millään muulla. Tykkään tosin muutenkin pienemmistä vintagenauhoista.

Viininpunainen, melkoinen ankkuri, alkuperäiset t-top mikit ja sähköt. Patinaa on muttei kolhuja. Väriä lukuunottamatta siis sama peli kuin Randylla aikanaan. Kokeilemani Ruokangas on ollut pakko tunnustaa parhaaksi yleislespaksi mitä on tullut vastaan, mutta taas tuo kuulostaa ja vastaa tatsiin ihan omalla tavallaan. Yllättävänkin selkeä soundi, ei tumppu. Säröillä murisee ja räyhää olematta puuroa. Täydellinen Hard Rock soundi vaan tuikkaamalla styrkkaan kiinni. Erikoistrikkinä tallamikki ja tone kiinni, tosi jänskä ja toimiva soundi. Ja tosiaan punainen niinkuin kitaran tietysti pitää aina ollakin. :D

Pitihän tätäkin kokeilla...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti