Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: torin turhat myynti-ilmoitukset
1 2 3 4 528 29 30 31 32
mpekkanen
20.12.2012 11:48:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suurin osa porukasta käyttää nettiä ihan fiksusti.
eli poistaa torilta kohteen kun on myynyt sen.ymmärtää myöskin muokata ilmoitusta jos jokin myytävistä on myyty niin että ilmoituksessa lukee myyty.
 
kun olen muutamalle myyjälle laittanut viestiä että voin ostaa kitaran niin ei vaivauduta edes vastaamaan.eikä laittamaan ilmoitukseen,sitä myyty sanaa.
 
onko niin että jollakin ihmisillä on elämä niin köyhää että pitää laittaa osto ja myynti-ilmoituksia ihan ajankuluksi.
toivooko nämä että joku tarjoaa kahden tonnin kitaraa vaihdossa johonkin satasen pedaaliin tai jotain vastaavaa.
myöskin se on turhauttavaa jos ilmoituksessa puhutaan vaihdosta ja myyjä myös laittaa viestiä että voi ottaa vaikkapa pedaaleja ja mikkejä vaihdossa,mutta kyselee millaisia löytyy.sitten kun kirjoittaa pitkän listan laitteista niin ei vaivauduta vastaamaan.siinäkään tapauksessa ,että sujuvasti on jo vaihdeltu viestejä useasti ja ihan asiallisesti.
onko todella niin vaikeaa sanoa ettei ole kiinnostunut vaihtoehdokkaista.
esim.pahoittelen en ole kiinnostunut kitarastasi.
 
GrooverMan
20.12.2012 11:57:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: suurin osa porukasta käyttää nettiä ihan fiksusti.
eli poistaa torilta kohteen kun on myynyt sen.ymmärtää myöskin muokata ilmoitusta jos jokin myytävistä on myyty niin että ilmoituksessa lukee myyty.
 
kun olen muutamalle myyjälle laittanut viestiä että voin ostaa kitaran niin ei vaivauduta edes vastaamaan.eikä laittamaan ilmoitukseen,sitä myyty sanaa.
 
onko niin että jollakin ihmisillä on elämä niin köyhää että pitää laittaa osto ja myynti-ilmoituksia ihan ajankuluksi.
toivooko nämä että joku tarjoaa kahden tonnin kitaraa vaihdossa johonkin satasen pedaaliin tai jotain vastaavaa.
myöskin se on turhauttavaa jos ilmoituksessa puhutaan vaihdosta ja myyjä myös laittaa viestiä että voi ottaa vaikkapa pedaaleja ja mikkejä vaihdossa,mutta kyselee millaisia löytyy.sitten kun kirjoittaa pitkän listan laitteista niin ei vaivauduta vastaamaan.siinäkään tapauksessa ,että sujuvasti on jo vaihdeltu viestejä useasti ja ihan asiallisesti.
onko todella niin vaikeaa sanoa ettei ole kiinnostunut vaihtoehdokkaista.
esim.pahoittelen en ole kiinnostunut kitarastasi.

 
Tottahan tämä on. Tosin tuskin tämä mihinkään muuttuu, tän kirjotuksen tai minkään muunkaan seurauksena. Ne jotka ymmärtää tän pointin, toimii jo ehdotetulla tavalla ja ne jotka toimii toisin, eivät tule tätä pointtia tajuamaan. Tai eivät vaan välitä.
 
"We can only open the doors - we can't drag people through." - Jim Morrison
Laulava Kylätohtori
20.12.2012 11:59:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen omituisuus on, että jos on esim. ostotarjous ja itse tyrkyttää ehjää, siistiä ja asiallista pyydettyä tavaraa, niin koskaan ei tule mitään vastausta. Onko se niin ylitsepääsemättömän vaikeaa, vastata vain, että kiitos tarjouksesta, ei kiinnosta.
 
Tällaisilla ihmisllä on jonkinasteinen sosiaalisen kanssakäymisen vamma.
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
mpekkanen
20.12.2012 12:08:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GrooverMan: Tottahan tämä on. Tosin tuskin tämä mihinkään muuttuu, tän kirjotuksen tai minkään muunkaan seurauksena. Ne jotka ymmärtää tän pointin, toimii jo ehdotetulla tavalla ja ne jotka toimii toisin, eivät tule tätä pointtia tajuamaan. Tai eivät vaan välitä.
 
niin.eipä tämä varmaan mitään muuta.
toinen asia on se että ei ehkä kannattaisi laittaa samaa ilmoitusta joka päivä vuodesta toiseen aina vaan uudelleen
 
Jucciz
20.12.2012 12:11:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mulla muuta kuin että komppaan rajusti. Tähän mennessä on kertynyt omalle kohdalle jo satoja tilanteita, joissa vastapuolesta ei yksinkertaisesti kuulu mitään. Ilmeisesti kyseessä on usein sukupolvi, jolle harvoin on enää opetettu edes yksinkertaisimpia käytöstapojen alkeita. Tosiaan, niinkin yksinkertainen viesti kuin "Ei kiitos" olisi selventänyt monta kaupankäyntitilannetta, vaan kun ei vaivauduta kirjoittamaan, niin ei.
 
Menkää itseenne kaikki vastaamattomat. Ja iso kiitos kaikille niille, joiden kanssa viestintä ja kaupat ovat sen sijaan sujuneet hyvin.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Volle
20.12.2012 12:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, vastaamattomuus vituttaa, mutta joskus ei ole kyse välinpitämättömyydestä vaan esim. kiireestä. Itekin olen joskus kiireessä unohtanut vastata, kun olen lukenut viestin jäänyt miettimään vastausta ja sitten ajautunut touhuamaan jotakin muuta.
 
Anteeksi kaikki vahinkoa kärsineet.
 
Laulava Kylätohtori
20.12.2012 12:26:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ei mulla muuta kuin että komppaan rajusti. Tähän mennessä on kertynyt omalle kohdalle jo satoja tilanteita, joissa vastapuolesta ei yksinkertaisesti kuulu mitään. Ilmeisesti kyseessä on usein sukupolvi, jolle harvoin on enää opetettu edes yksinkertaisimpia käytöstapojen alkeita. Tosiaan, niinkin yksinkertainen viesti kuin "Ei kiitos" olisi selventänyt monta kaupankäyntitilannetta, vaan kun ei vaivauduta kirjoittamaan, niin ei.
 
Menkää itseenne kaikki vastaamattomat. Ja iso kiitos kaikille niille, joiden kanssa viestintä ja kaupat ovat sen sijaan sujuneet hyvin.

 
Siinä kun on vielä sellainen pointti, että jos on itse juuri tarjonnut omaa myytävää tuotetta jollekin, niin ei sitä viitsisi tarjota kenelläkään muulle ennen kuin on jonkilaisen vastauksen saanut. Jollain tavalaa noloa sekin on tyrkyttää monille ja sitten selitellä, että eiku sori se meni jo...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Jucciz
20.12.2012 12:29:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä: jos on niin kiire, ettei ehdi vastaamaan yhteydenottoihin, ei kannata laittaa ilmoitusta ensinkään.
 
Monilla tuntuu muuten nykymaailmassa olevan koko ajan kiire tai ainakin siihen vedotaan jatkuvasti. Veikkaan, että aika monesti on oikeasti kyse laiskuudesta ja/tai välinpitämättömyydestä, mutta kiire kuulostaa jotenkin hyväksyttävämmältä syyltä, joten...
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
20.12.2012 12:31:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Siinä kun on vielä sellainen pointti, että jos on itse juuri tarjonnut omaa myytävää tuotetta jollekin, niin ei sitä viitsisi tarjota kenelläkään muulle ennen kuin on jonkilaisen vastauksen saanut. Jollain tavalaa noloa sekin on tyrkyttää monille ja sitten selitellä, että eiku sori se meni jo...
 
Voihan siihen loppuun kirjoittaa "disclaimerin", tyyliin "olen tarjonnut tätä tuotetta usealle eri henkilölle samanaikaisesti ja teen kaupat sen kanssa, joka ekana ottaa yhteyttä ja hoitaa hommat tehokkaasti". Siinä on sitten turha syytellä, jos itse on jäänyt kuhnimaan.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
iec
20.12.2012 12:32:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Siinä kun on vielä sellainen pointti, että jos on itse juuri tarjonnut omaa myytävää tuotetta jollekin, niin ei sitä viitsisi tarjota kenelläkään muulle ennen kuin on jonkilaisen vastauksen saanut. Jollain tavalaa noloa sekin on tyrkyttää monille ja sitten selitellä, että eiku sori se meni jo...
 
Komppaan. Tuo on kyllä hyvä pointti ja sama juttu itselläni, eli ei halua menettää kasvojaan (eiku siis nimimerkkiään :) ) myyjänä/ostajana. Sitä kun haluaa toimia reilusti, sillä epäreilu toiminta kyllä kostautuu jossain vaiheessa kun kukaan ei halua tehdä kauppaa epärehellisen tyypin kanssa...
 
Toinen juttu on sitten se, että jos joku on luvannut myydä sulle (eli sovitut kaupat, mutta maksua ei ole vielä ehditty suorittaa), mutta sitten tuleekin viesti että "meni jo". Silloin kyllä tympäisee.
 
-iec
 
Tsugu Way
20.12.2012 12:32:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän siinäkin on, kun muutamaa kitaraa vaihtaessa oon saanu ihan ok mielenkiintoisen vaihtotarjouksen. Tarjoajan kitaran kuva on kuitenkin netistä napattu. Oon tietenkin heti pyytänyt oikeita kuvia siitä vaihtotarjouskitarasta. Yhteydenpito on loppunut heti kuin seinään. Ei mitään vastausta/kommenttia. Kummaa hommaa..
 
Blues is allright!
Jucciz
20.12.2012 12:36:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Mikähän siinäkin on, kun muutamaa kitaraa vaihtaessa oon saanu ihan ok mielenkiintoisen vaihtotarjouksen. Tarjoajan kitaran kuva on kuitenkin netistä napattu. Oon tietenkin heti pyytänyt oikeita kuvia siitä vaihtotarjouskitarasta. Yhteydenpito on loppunut heti kuin seinään. Ei mitään vastausta/kommenttia. Kummaa hommaa..
 
Tänä aikana onkin niin tavattoman vaikeaa saada jostain asiasta valokuvia, kun kameroita on niin harvassa. ;)
 
Ja kyllä omat kitarat/vahvistimet kannattaa kuvata jo ihan vakuutusyhtiötä ja omia muistelmia ajatellen kunnolla, joka puolelta. Onpahan myyntikuvatkin sitten heti valmiina, jos eron hetki koittaa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Tsugu Way
20.12.2012 12:40:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten te muuten suhtaudutte näihin "tarjoa"-hintapyyntöihin? Itselle nämä vähän vaikeita, kun en oikeasti ole kaikkien kitaroiden käypästä jällenmyyntiarvosta perillä, niin joskus tuntuu, että ei osaa yhtään arvioida mitä heittäis. Ylihintaa ei luonnollisesti, mutta kyllä kait ne turhia on jotkut yhden euron tarjoukset jostain tonnin arvipelistä. Mutta toisaalta jos ne "tarjous"-pyynnöt onkin ikäänkuin huutokauppaa? Vai onko?
 
Blues is allright!
Master Of The Universe
20.12.2012 12:46:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Miten te muuten suhtaudutte näihin "tarjoa"-hintapyyntöihin? Itselle nämä vähän vaikeita, kun en oikeasti ole kaikkien kitaroiden käypästä jällenmyyntiarvosta perillä, niin joskus tuntuu, että ei osaa yhtään arvioida mitä heittäis. Ylihintaa ei luonnollisesti, mutta kyllä kait ne turhia on jotkut yhden euron tarjoukset jostain tonnin arvipelistä. Mutta toisaalta jos ne "tarjous"-pyynnöt onkin ikäänkuin huutokauppaa? Vai onko?
 
Ottaa kaaliin noi "tarjoa"-ilmoitukset.
Yleensä en tarjoa mitään, jos tarjoan, niin ehkä euron.
Kyllä myyjän pitäis tietää mitä rojuistaan haluaa, tai jos ei tiedä, niin sit kannattais mennä johonkin huutokauppapalstoille. Mänstä.
 
(. ) ( .)
Sergei Fallinen
20.12.2012 12:49:30 (muokattu 20.12.2012 12:52:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Miten te muuten suhtaudutte näihin "tarjoa"-hintapyyntöihin? Itselle nämä vähän vaikeita, kun en oikeasti ole kaikkien kitaroiden käypästä jällenmyyntiarvosta perillä, niin joskus tuntuu, että ei osaa yhtään arvioida mitä heittäis. Ylihintaa ei luonnollisesti, mutta kyllä kait ne turhia on jotkut yhden euron tarjoukset jostain tonnin arvipelistä. Mutta toisaalta jos ne "tarjous"-pyynnöt onkin ikäänkuin huutokauppaa? Vai onko?
 
Ymmärrän kyllä silloin jos selkeästi esim annetaan ymmärtää että vaihto on ensi sijalla tai muuten kitara on selkeästi todella kallis jolloin "tietäjät tietää" jne, mutta silloin kun jonkun perus meksikon tai indonesian sarjatuotantokitaran kohdalla lukee "tarjoa", tulee vähän sellanen kuva kuin toivottaisiin jonkun hölmön tarjoavan ylihintaa.
 
Ja ärsyttävimpiä on kaikki "tarjoa" -ilmoitukset joissa ohjaillaan tarjouksia, tyyliin "Tarjoa vapaasti, mutta sen voin sanoa ettei lähde Thomann*0,7 -hintaan joten jätetäänpä ihan hölmöt tarjoukset jättämättä jookos?" Pyyntihinta on juuri sitä varten että jos tietää mitä kitarastaan haluaa, sen voi suoraan ilmoittaa.
 
YLeensä siis skippaan. Jos joskus oikeasti haluaisin jonkun "tarjoa" -kitaran, saattaisin perustelujen kanssa tarjota jotain mielestäni sopivaa, mutta pahoin pelkään että vastaus olisi "joku tarjosi satasen enemmän, korotatko?" tai jotain muuta ihan vammasta.
 
jarmo vh
20.12.2012 12:53:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsugu Way: Mikähän siinäkin on, kun muutamaa kitaraa vaihtaessa oon saanu ihan ok mielenkiintoisen vaihtotarjouksen. Tarjoajan kitaran kuva on kuitenkin netistä napattu. Oon tietenkin heti pyytänyt oikeita kuvia siitä vaihtotarjouskitarasta. Yhteydenpito on loppunut heti kuin seinään. Ei mitään vastausta/kommenttia. Kummaa hommaa..
 
Huijarit ovat toki kärppänä paikalla tarjoamassa olematonta tavaraa vaihtokaupan välineeksi. Varovainen pitää olla.
 
Aiheeseen liittyen voin todeta, että useimmiten viestittely sujuu mutkattomasti ja asiallisesti mutta valitettavasti on päinvastaisia tapauksiakin tullut vastaan. Yksi asia mikä joskus ihmetyttää on se, että yhteyttä kyllä otetaan esim. pikaviestillä mutta omaa nimeä ei vaivauduta laittamaan. Pelkän nimimerkin kanssa asiointi on hiukan kummallista mielestäni. Laitettaisiin edes etunimi mukaan viestiin, vaikka netissä asioidaankin.
 
Joskus se vain on niin.
Gafa
20.12.2012 13:08:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Komppaan. Tuo on kyllä hyvä pointti ja sama juttu itselläni, eli ei halua menettää kasvojaan (eiku siis nimimerkkiään :) ) myyjänä/ostajana. Sitä kun haluaa toimia reilusti, sillä epäreilu toiminta kyllä kostautuu jossain vaiheessa kun kukaan ei halua tehdä kauppaa epärehellisen tyypin kanssa...
 
Toinen juttu on sitten se, että jos joku on luvannut myydä sulle (eli sovitut kaupat, mutta maksua ei ole vielä ehditty suorittaa), mutta sitten tuleekin viesti että "meni jo". Silloin kyllä tympäisee.
 
-iec

 
ei ainoastaan tympäise vaan tekis mieli lähtee opettaa käytöstapoja..
 
vilpor79
20.12.2012 13:09:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua ottaa kaikkein eniten kupoliin tuossa vastaamattomuudessa, johon siis itsekin olen törmännyt, se jos mulla on myynnissä joku härpäke, joku tarjoaa siihen jotain vaihdossa, hyväksyn tarjouksen ja sen jälkeen ei kuulu enää mitään. SUUNNATTOMAN RAIVOSTUTTAVAA.
 
Tuon vastaamattomuuden vielä jotenkin ymmärrän jos myyjä on laittanut ilmoitukseensa "ei vaihtoja", ja kehotuksesta huolimatta joku jotain tarjoaa, tai jos muuten vaan tarjous on jotain älytöntä, tai jos ostoilmoitukseen vastataan tarjoamalla jotain aivan muuta.
 
Gabe
20.12.2012 13:12:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tosiaan, niinkin yksinkertainen viesti kuin "Ei kiitos" olisi selventänyt monta kaupankäyntitilannetta, vaan kun ei vaivauduta kirjoittamaan, niin ei.
 
Menkää itseenne kaikki vastaamattomat. Ja iso kiitos kaikille niille, joiden kanssa viestintä ja kaupat ovat sen sijaan sujuneet hyvin.

 
Täysin samaa mieltä. Toinen ärsyttävä piirre jota joissain kauppakumppaneissa esiintyy on todella pitkät välit viestien välillä. Tästä johtuen on pari kertaa tullut hieman kiusallisia tilanteita kun ensimmäinen ostajaehdokas ei ensimmäisen viestin jälkeen vastaa mitään viikkoon, ja kuitenkin muitakin kiinnostuneita tavaralle olisi. Yhden kitaran myin sitten nopeammin viestittelevälle kaverille ja hitaampi laitteli närkästyneitä viestejä perään kun kaupat meni ohi.
 
Vähän kannattaa myös kiinnittää huomiota viestien sisältöön kun jotain haluaa ostaa. Ei ole kiva arpoa onko kyseessä trolli vai vakavasti otettava ostaja jos pikaviestin sisältö on tyyliin: hei.sinuLlaoli tuollatorilla,myynnissä tuo.kitaraolisinsiitähyvin kiinnostunut.pytytkö? lÄhettään? Tämmöisissä tilanteissa olen yleensä pyytänyt postikuluja etukäteen tilille.
 
www.kitaramaailma.com
Vladi
20.12.2012 13:22:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma suosikkini on edelleen myynnissä olleeseen kitaraani tullut "kommentti":
 
- "Myy tuo kitara hintaan xxx, ei maksa uutenakaan noin paljon kaupassa Y" (hinta oli kolmasosan hintapyynnöstäni)
 
Vastaan, että kyseessä on ihan eri malli ja että hintapyyntöni on sangen kohtuullinen.
 
- "Ihan samanlainen kitara se on"
 
Kun vastasin uudestaan, etten myy, kaverista ei kuulu ehkä pariin päivään mitään. Koska kitarani ei mennyt ihan heti kaupaksi, päätti arvon herra ottaa asiakseen lähettää useampana päivänä "Joko myyt?"-viestejä.
 
Kaikki viestit tottakai Gaben mainitsemalla umpipaskalla suomen kielellä, jota oli todella raskasta lukea. Ja kyseessä oli ihan suomalainen mieshenkilö.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 528 29 30 31 32

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «