Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5167 168 169 170 171214 215 216 217 218
harryk
01.09.2016 09:48:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Mikäs on tuo Bluetone skandaalivahvistimen tilanne? Oliko siinä jotain vikaa ?
 
Se vahvistin oli meidän pajalla tutkittavana. Siihen lisättiin pieni pätkä kupariteippiä verkkomuuntajan toisiojohtojen ympärille, jolloin se loppukin hurina hävisi käytännöllisesti kokonaan. Sen lisäksi DD-kanavan kytkentää muutettiin meidän alkuperäisen ehdotuksen mukaiseksi, jolloin sen kanavan saundi ei ole enää niin tunkkainen. Vahvarin omistaja voi varmaan itse kommentoida sen saundeja soiteltuaan sillä nyt jonkin aikaa.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
tumppusormi
01.09.2016 10:19:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harryk: Se vahvistin oli meidän pajalla tutkittavana. Siihen lisättiin pieni pätkä kupariteippiä verkkomuuntajan toisiojohtojen ympärille, jolloin se loppukin hurina hävisi käytännöllisesti kokonaan. Sen lisäksi DD-kanavan kytkentää muutettiin meidän alkuperäisen ehdotuksen mukaiseksi, jolloin sen kanavan saundi ei ole enää niin tunkkainen. Vahvarin omistaja voi varmaan itse kommentoida sen saundeja soiteltuaan sillä nyt jonkin aikaa.
 
Ok. Kiitoksia. Tuon perusteella siis alkuperäinen asiakas ihan oikeutetusti valitti hurinoista. Ja nyt takuu hoiti asian. Alkuperäinen tapaus nyt meni miten meni. Bluetonen täytyy varmaan tulevaisuudessa vaatia että asiakas testaa jotakin teidän vahvistinne ennen kuin ostaa. Ennen testausta tietenkin vaikka joku 500 € etumaksu vakuudeksi ettei testattua vahvistinta ruveta rikkomaan. Tämä siis koskisi vain uusia asiakkaita.
 
En allekirjoita mitään
harryk
01.09.2016 10:30:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Ok. Kiitoksia. Tuon perusteella siis alkuperäinen asiakas ihan oikeutetusti valitti hurinoista. Ja nyt takuu hoiti asian. Alkuperäinen tapaus nyt meni miten meni. Bluetonen täytyy varmaan tulevaisuudessa vaatia että asiakas testaa jotakin teidän vahvistinne ennen kuin ostaa. Ennen testausta tietenkin vaikka joku 500 € etumaksu vakuudeksi ettei testattua vahvistinta ruveta rikkomaan. Tämä siis koskisi vain uusia asiakkaita.
 
Sen alkuperäisen hurinan taso oli häiritsevä kun single coil mikrofonilla varustettu kitara laitettiin melkein kiinni vahvistimeen. Suuri osa markkinoilla olevista kitaravahvareista hurisee samalla tavoin tuollaisessa asennossa.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Juzpe
01.09.2016 11:05:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harryk: Sen alkuperäisen hurinan taso oli häiritsevä kun single coil mikrofonilla varustettu kitara laitettiin melkein kiinni vahvistimeen. Suuri osa markkinoilla olevista kitaravahvareista hurisee samalla tavoin tuollaisessa asennossa.
 
Videoklipillä ainakin oli vielä poistettu telen tallamikin päällä normaalisti oleva metallilätkä ja oman kokemukseni perusteella olen sitä mieltä että kun mikin kela on ulkoavaruuteen asti näkyvissä, hurinan määrä kasvaa melko paljon varsinkin jos tilassa on runsaasti virtaa vaativia sähkölaitteita tai muita asiaan vaikuttavia häiriötekijöitä.
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
wnbrocker
01.09.2016 12:17:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Hieno oli kyllä!
 
Sorry..nyt mulla meni matelijat sekaisin.
Mulla on siis krokotiilinkeinonahka kuoret omassani.
 
Metalkallo
01.09.2016 12:23:48 (muokattu 01.09.2016 12:26:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumppusormi: Ok. Kiitoksia. Tuon perusteella siis alkuperäinen asiakas ihan oikeutetusti valitti hurinoista.
 
Paitsi, harry:n kertoi silloin yhdessä aikaisemmassa viestissä, että asiakas itse vaati tietynlaisen rakenteen joka sitten aiheutti hurinaa sekä tunkkaisuutta, eikä lopulta ollut kummankaan osapuolen mieleen.
 
Se vois kyllä olla hyvä kuten aiemmin täällä neuvottu, että jatkossa jos rakenne on sellainen mitä Bluetonen jannut ei suosittele ei myöskään lähdettäis tekemään.
 
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
tumppusormi
01.09.2016 12:41:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Paitsi, harry:n kertoi silloin yhdessä aikaisemmassa viestissä, että asiakas itse vaati tietynlaisen rakenteen joka sitten aiheutti hurinaa sekä tunkkaisuutta, eikä lopulta ollut kummankaan osapuolen mieleen.
 
Se vois kyllä olla hyvä kuten aiemmin täällä neuvottu, että jatkossa jos rakenne on sellainen mitä Bluetonen jannut ei suosittele ei myöskään lähdettäis tekemään.

 
En nyt tässä lähde olemaan kummankaan puolella. Olettaisin että tapauksessa on loppujen lopuksi kaksi virheen/virheitä tehnyttä osapuolta. Hurinoille on nyt tehty jotain. Tulevia asiakkaita neuvoisin testaamaan ensin jotain ettei tule sitten hankittua mitään parin tonnin Bluetone CryBaby vahvaria. Se mikä nettikeskustelujen mukaan on huippuhyvä ei välttämättä ole sellainen itselle.
 
En allekirjoita mitään
mpekkanen
01.09.2016 13:32:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Paitsi, harry:n kertoi silloin yhdessä aikaisemmassa viestissä, että asiakas itse vaati tietynlaisen rakenteen joka sitten aiheutti hurinaa sekä tunkkaisuutta, eikä lopulta ollut kummankaan osapuolen mieleen.
 
Se vois kyllä olla hyvä kuten aiemmin täällä neuvottu, että jatkossa jos rakenne on sellainen mitä Bluetonen jannut ei suosittele ei myöskään lähdettäis tekemään.

 
Niin, tähänhän harryk vastasi minulle, että he tekivät sellaisen vahvistimen kuin asiakas halusi...vaikka se oli ollut jo pajallakin rakentajien mielestä tunkkainen. Minusta edelleenkin pitäisi tehdä sellaisia tuotteita, joiden laadun takana voi seisoa...
 
Ja alkuperäinen ostaja ei kylläkään ollut niitä piirustuksia Bluetonella laittanut, vaikka harryk niin kertoikin täällä. Se vahvistin oli sellainen johon sai niitä optioita, joita Bluetone itse tarjosi asiakkaalle ja siis suostui tekemään sellaisen(tässä kohtaa olisi pitänyt kieltäytyä, jos ei ole tietoa minkälainen siitä tulee tai tietää ettei tule hyvä). Myöskin todettu tunkkaisuus olisi voitu korjata jo ennen alkuperäiselle asiakkaalle luovuttamista...
 
Bluetonella on myös jo sen vahvistimen rakenne, jota alettiin tekemään. Ei niitä piirustuksia ole kukaan sinne lähettänyt, mutta Bluetone on ne tekemänsä piirustukset sitten asiakkaalla hyväksyttänyt. Alkuperäinen asiakas siis vain hyväksyi ne, ei siis laittanut mitään täysin Bluetonelle tuntemattomia piirustuksia...vaan ne vahvistimen alkuperäiset suunnittelut tuli Bluetonen puolelta. Optiotkin olivat sellaisia joita oli saatavilla ja jos ne eivät toimi, niin eihän asiakas ole mikään vahvistinrakentaja!!!!???
Kerroin jo aikaisemmin, että jos haluaisin kevyen kitaran ja en tunne muita kevyitä puita kuin palsan. Pitäisikö soitinrakentajan tehdä kitara palsasta ja sitten vedota että asiakas halusi, vai olisko hyvien tapojen mukaista kertoa ettei siitä tule hyvää soitinta? Toki sen kitaran voisi tehdä jostain muusta kevyestä puusta...

Joo ja olen lukenut nämä keskustelut läpi, ihan kaikki, ja myöskin keskustellut ihan sen alkuperäisen tilaajankin kanssa. Myöskin Bluetonen puolelta on kirjoituksia muuteltu jälkikäteen ja tämä on laitettu alkuperäisen asiakkaan syyksi, koska vedotaan oikeuskäsittelyyn.
 
Nyt alkuperäinen asiakas menetti melkoisen tukun rahaa ja ei sitä seikkaa muuta sekään, että uudelle omistajalle nämä korjaukset sitten tehtiin.
 
Täällähän ei kuitenkaan saa antaa kritiikkiä, vaikka tämäkin on aivan aiheesta.
 
Laulava Kylätohtori
01.09.2016 13:37:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Nyt alkuperäinen asiakas menetti melkoisen tukun rahaa ja ei sitä seikkaa muuta sekään, että uudelle omistajalle nämä korjaukset sitten tehtiin.
 
Niin, kun myi itse ihan omalla päätöksellä sen vahvarin ennen aikojaan alihintaan. Kenen vika se sinusta on? Bluetonen? Vai kenties yhteiskunnan ja hallituksen?
 
Eiköhän se ole ihan oma vika ja oma päätös, että se vahvari piti myydä parin testin jälkeen naurettavalla hinnalla. Ja hassuintahan on, että edes ne rahat hävinnyt alkuperäinen omistaja ei pidä asiasta sellaista itkua kuin sinä, jolle asia ei kuulu millään tasolla.
 
Ja eikös tämä nyt olisi jo muutenkin käsitelty vai pitääkö tosiaan taas sama rumba pyöräyttää käyntiin? Samaa paskaa 20 sivua samoilla vanhoilla kommenteilla. Antaa mennä, jos siltä tuntuu, mutta itse olen toista mieltä...
 
They pass too much electricity. -SRV
Laulava Kylätohtori
01.09.2016 13:40:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Täällähän ei kuitenkaan saa antaa kritiikkiä, vaikka tämäkin on aivan aiheesta.
 
Toki saa aiheesta antaa, mutta se on aika idioottimaista itkeä asiasta joka ei millään tavalla itselle kuulu. Ja syyttää vielä tehdyistä virheistä tahoja, jotka eivät ole millään tasolla vastuullisia tai muutenkaan tekemisissä niiden tehtyjen päätösten kanssa.
 
Ja tuo "ei saa antaa kritiikkiä" itkukin on jo todella väsynyttä, kun se on monissa ketjuissa tuhat kertaa todettu, että tottakai rakentavaa kritiikkiä saa antaa aiheesta, mutta turha ulina ja itku on aina pelkkää saastetta foorumilla...
 
Vai onko mielestäsi nyt todella niin, että vahvarin myynti oli Bluetonen syy?
 
They pass too much electricity. -SRV
harryk
01.09.2016 14:03:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Niin, tähänhän harryk vastasi minulle, että he tekivät sellaisen vahvistimen kuin asiakas halusi...vaikka se oli ollut jo pajallakin rakentajien mielestä tunkkainen. Minusta edelleenkin pitäisi tehdä sellaisia tuotteita, joiden laadun takana voi seisoa...
 
Ja alkuperäinen ostaja ei kylläkään ollut niitä piirustuksia Bluetonella laittanut, vaikka harryk niin kertoikin täällä. Se vahvistin oli sellainen johon sai niitä optioita, joita Bluetone itse tarjosi asiakkaalle ja siis suostui tekemään sellaisen(tässä kohtaa olisi pitänyt kieltäytyä, jos ei ole tietoa minkälainen siitä tulee tai tietää ettei tule hyvä). Myöskin todettu tunkkaisuus olisi voitu korjata jo ennen alkuperäiselle asiakkaalle luovuttamista...
 
Bluetonella on myös jo sen vahvistimen rakenne, jota alettiin tekemään. Ei niitä piirustuksia ole kukaan sinne lähettänyt, mutta Bluetone on ne tekemänsä piirustukset sitten asiakkaalla hyväksyttänyt. Alkuperäinen asiakas siis vain hyväksyi ne, ei siis laittanut mitään täysin Bluetonelle tuntemattomia piirustuksia...vaan ne vahvistimen alkuperäiset suunnittelut tuli Bluetonen puolelta. Optiotkin olivat sellaisia joita oli saatavilla ja jos ne eivät toimi, niin eihän asiakas ole mikään vahvistinrakentaja!!!!???
Kerroin jo aikaisemmin, että jos haluaisin kevyen kitaran ja en tunne muita kevyitä puita kuin palsan. Pitäisikö soitinrakentajan tehdä kitara palsasta ja sitten vedota että asiakas halusi, vai olisko hyvien tapojen mukaista kertoa ettei siitä tule hyvää soitinta? Toki sen kitaran voisi tehdä jostain muusta kevyestä puusta...

Joo ja olen lukenut nämä keskustelut läpi, ihan kaikki, ja myöskin keskustellut ihan sen alkuperäisen tilaajankin kanssa. Myöskin Bluetonen puolelta on kirjoituksia muuteltu jälkikäteen ja tämä on laitettu alkuperäisen asiakkaan syyksi, koska vedotaan oikeuskäsittelyyn.
 
Nyt alkuperäinen asiakas menetti melkoisen tukun rahaa ja ei sitä seikkaa muuta sekään, että uudelle omistajalle nämä korjaukset sitten tehtiin.
 
Täällähän ei kuitenkaan saa antaa kritiikkiä, vaikka tämäkin on aivan aiheesta.

 
Meillä on tallessa meilit asiakkaan lähettämistä DD-kanavan piirustuksista. Ei ehkä kannata tätä täällä jauhaa, mutta en pidä myöskään siitä, että meidän piikkiin pannaan asioita, jotka eivät ole totta.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
mpekkanen
01.09.2016 14:31:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, vaikka Bluetone möi tämän vahvarin ja totesi sen myöskin itsekkin aikoinaan tunkkaiseksi...Sekin on varmasti asiakkaan syy ja se, ettei sitä laitettu kuntoon?
 
Hauskaa on, että tietyt _muusikot_ ovat itse ulisemassa jokaisessa kitarointia koskevassa aiheessa. Viestejä tulee satoja päivässä, kun katselee muutamiakin eri keskusteluketjuja. Meno on ihan samaa vuodesta toiseen ja useasti, ikävä kyllä, jutellaan ihan jostain muusta kuin itse asiasta. Kritiikkiä kyllä itse annetaan ihan surutta, mutta sitten otetaan henklökohtaisena joku sellainen kritiikki jota itse kyllä mainostetaan ja josta tykätään.
 
On muuten erikoinen yhdistelmä, että kerkiää tekemään töitä, soittamaan kitaraa, tekemään keikkoja ja siinä sivussa vielä jatkuvasti vaihtamaan mikkejä, elementtejä, efektejä ja kirjoittamaan satoja sivuja joka päivä aivan ylimääräistä.
Itse kun olen lähes vuodepotilaana, niin on aikaa ja valitetavasti soittaminen jää jo sairauksienkin takia aika vähälle. Siltikään en oikein ymmärrä tuollaista yhtälöä...?
Kirjoittamisen määrä ja soittaminen ja kaikki muu oheistoiminta on muutamilla sellaista, että täytyy soittamisen tai jonkun/joidenkin muiden asioiden pakko olla jotenkin virtuaallisia tai sitten joidenkin vuorokauteen mahtuu enemmän tunteja kuin minun päivääni. Soittoa kun ei sitten missään ole monestikkaan edes kuultavilla ja itse huudellaan nimimerkin takaa.
Ei sillä, että sitä soittoa niin kiinnostaisikaan kuulla...
 
Nyt kuitenkin ei ehdi edes paivässä kaikkea lukemaan, mitä muutamatkin täällä olevista _muusikoista_ kirjoittavat päivässä. Enkä niitä kenenkään kirjoituksia mitenkään erikoisesti etsi, päinvastoin. Ne samat kirjoittajat vaan ovat ihan jokaisessa aiheessa, ainakin mitä tulee itse suurimmaksi osaksi katsottua. Valittevaa on, ettei monikaan tuo niihin mitään uutta ja mielipiteetkin kaikki tietää jo muutenkin.
 
Itse yritän olla nykyään kirjoittamatta ihan joka päivä ja jos kirjoitankin, niin kirjoitan sitten hieman pidemmästi.
 
toivase
01.09.2016 14:56:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ja minä kun olin jo iloinen siitä, että täällä oli positiivinen vire jokunen viesti takaperin...;).
 
Sarko
01.09.2016 14:57:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas, pekkanen taas selittämässä.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
teleman
01.09.2016 15:21:26 (muokattu 01.09.2016 15:24:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Positiivista virettä vaihteeksi...;)
 
Stalker-nupilla on tullut reilu vuosi soiteltua. Muut vahvarit olen laittanut kiertoon vähäisen käytön vuoksi. Mietteitä Stalkerista:
 
Mieluisa saundi, toimiva masterivolume kotisoitossakin, kevyt roudailla, riittävä teho rokkibändisoitossa, häiriöt ja suhinat olemattomia, sopivan simppeli sekä pedaaliystävällinen (kevyemmän pään säröt ja kaikuhommelit käytössä).
 
Juzpe
01.09.2016 15:24:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teleman: Posiivista virettä vaihteeksi...;)
 
Stalker-nupilla on tullut reilu vuosi soiteltua. Muut vahvarit olen laittanut kietoon vähäisen käytön vuoksi. Mietteitä Stalkerista:
 
Mieluisa saundi, toimiva masterivolume kotisoitossakin, kevyt roudailla, riittävä teho rokkibändisoitossa, häiriöt ja suhinat olemattomia, sopivan simppeli sekä pedaaliystävällinen (kevyemmän pään säröt ja kaikuhommelit käytössä).

 
Minkämoinen stalkeri sulla on? Annakku arvaan... kristallipallo näyttää, että violetinsävyisellä päällysteellä oleva nuppi? :D Yhden noin tunnin mittasen testin tein ko. nupilla ja omalla spedulaudalla. Jos oisin tarvinnu pienempitehosta nuppia sillä hetkellä niin käteiskauppoihin ois Harryn kans jouduttu.
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
ept
01.09.2016 15:35:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harryk: Se vahvistin minkä näit pajalla, on 1-kanavainen Bluetone Fried Eye, joka on päällystetty aidolla pythonin nahalla (tarhattu käärme). Se on meidän oma demo-vahvistin, joka ei ole myynnissä, mutta jota voi lainata jos haluaa testata miltä FE-saundi kuulostaa. Se vahvari on paraikaa yhdellä asiakkaalla, mutta on lainattavissa kun vapautuu.
 
Ainakaan meille tuota ei voi lainata. Vaimo tuskin saisi nukuttua, kun pelkäisi vahvistimen luikertelevan yöllä makkariin.
 
-- PeTe
teleman
01.09.2016 15:38:35 (muokattu 01.09.2016 15:39:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Minkämoinen stalkeri sulla on? Annakku arvaan... kristallipallo näyttää, että violetinsävyisellä päällysteellä oleva nuppi? :D Yhden noin tunnin mittasen testin tein ko. nupilla ja omalla spedulaudalla. Jos oisin tarvinnu pienempitehosta nuppia sillä hetkellä niin käteiskauppoihin ois Harryn kans jouduttu.
 
Valkoisella tolexilla, Gaben entinen.
 
Töynävä
01.09.2016 15:46:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Niin, vaikka Bluetone möi tämän vahvarin ja totesi sen myöskin itsekkin aikoinaan tunkkaiseksi...Sekin on varmasti asiakkaan syy ja se, ettei sitä laitettu kuntoon...
 
Jos asiakas haluaa esim. vaniljajäätelön ketsupilla ja sellainen on mahdollisuus luoda, niin jos annoksen valmistajana kerrot, että kombinaatio ei välttämättä ole se makuaisteja hivelevin ja asiakas silti pysyttäytyy kannassaan - mikä syy siihen ikinä onkaan -, niin miksi se annoksen tekijä on yhä vastuussa?
 
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
dropD
01.09.2016 15:49:33 (muokattu 01.09.2016 16:03:13)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Niin, tähänhän harryk vastasi minulle, että he tekivät sellaisen vahvistimen kuin asiakas halusi...vaikka se oli ollut jo pajallakin rakentajien mielestä tunkkainen. Minusta edelleenkin pitäisi tehdä sellaisia tuotteita, joiden laadun takana voi seisoa...
 
Kyseisen vahvistimen rakentajana tarkennan vähän tuota "tunkkaisuus" spekulointia. Alun perin tuon DS-henkisen kanavan piirustukset tulivat asiakkaalta. Näihin hain itse lisää tietoa, jotta pystyi varmistamaan halutun lopputuloksen. Kyseinen kanava on yksi monista plexi-modeista, jossa rinnakkaiset kanavat kytketään peräkkäin, höystetään Soldanon takaisinkytkentäpiirillä ja varustetaan 5881-putkilla päätteessä. Katselin myös esikuvasta demoja YouTubesta vertailukohdaksi. Saatesanoissa kerroin, että kanava on OMAAN MAKUUN turhan tumma ja botnekas. Se ei tarkoita, että olisi huono soundinen. Olen tehnyt myös Soldano-tyyppisiä vahvareita, vaikka niissä on omaan makuun liikaa säröä. Koska sain siitä helposti demoissa esiteltyjä soundeja laitoin sellaisenaan eteenpäin (30.6.) olettaen, että asiakas raportoi, jos kaipaa viilausta. Ensimmäisen palautteen soundista sain 31.7. (26.7. lähetetty viesti, jota en matkalla saanutluettua). Tällöin DS-kanava oli kuulemma kutakuinkin ok ja FE-kanava ohut ja pistävän ärsyttävä. Pari viikkoa myöhemmin mnetissä julkaistussa kirjoituksessa molemmat kanavat olivat tunkkaisia.
 
Vahvistin kävi pajalla tarkistuksessa. Valitettavasti tässä vaiheessa ei ollut alkuperäiset etuasteputket koneessa, joten mahdollisesta putkiviasta johtuvia oireita ei voinut todentaa. Kone oli kuitenkin terveen kuuloinen ja puoliavoimen 2x10 kaapin läpi tuo DS kanavakin oli jopa kuulas. Muokkasin soundia kuitenkin vähän avoimemmaksi, niin toimii paremmin myös suljetun kaapin kanssa.
 
Ja edelleen seison tuotteen takana.
 
Myöskin Bluetonen puolelta on kirjoituksia muuteltu jälkikäteen ja tämä on laitettu alkuperäisen asiakkaan syyksi, koska vedotaan oikeuskäsittelyyn.
 
Poistin alkuperäisen yksityiskohtaisen tapahtumakuvauksen alkuperäisen asiakkaan nimenomaisesta pyynnöstä. En sen takia, että kirjoituksessa olisi ollut asiavirheitä.
 
-Matti / Bluetone
 
Editit typoja...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5167 168 169 170 171214 215 216 217 218

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «