Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson Midtown-kitara
1 2 3 4 5 6 7 8
hallu
26.07.2015 20:08:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Tuosta sitten pari mallia mukaan pähkäilyyn sinulle kun katsot ajankohtaiseksi noiden perään kuolata ;D
 
Ibanez JSM100 ja MA205
 
http://www.levytukku.fi/ibanez_jsm
http://www.levytukku.fi/artstar_prestige
 
Se Yamahankin 2200 on varsin kivan oloinen.

 
Tuo Scofield sigu himotti itseäni tosi paljon ja sen varmaan olisin ostanut jos ei olisi käsiini osunut tämä SA2200.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gabe
26.07.2015 20:45:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Tuosta sitten pari mallia mukaan pähkäilyyn sinulle kun katsot ajankohtaiseksi noiden perään kuolata ;D
 
Ibanez JSM100 ja MA205
 
http://www.levytukku.fi/ibanez_jsm
http://www.levytukku.fi/artstar_prestige
 
Se Yamahankin 2200 on varsin kivan oloinen.

 
Kiitti! Pitää käydä testaamassa nuo, kuten Yamahakin.
johanssen
26.07.2015 23:09:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muista Gabe sitte kuitenkin, että jos oot Gibsonin ESää hakemassa, niin mikään muu, kuin G:n ESssä ei sitten oo se. En oo katunu, että oon jättäny jäljitelmät muiden hiplattaviksi.
 
Mullahan tietty on se ibanez-inho, mistä en pääse mitenkään eroon eikä tää oo selitettävissä itelläni olleiden huonoudellakaan, sillä ihan soitettavia pelejä ne on ollu. Ehkä se johtuu vaan siitä, etten pidä akustisten ibojen soundista. Meitä on moneen junaan. Hyvä, jos muut tykkää.
 
Tosta Midtown customista sen verran, että kyllä toi 335 nappaa mun lapaseen (60's slim ja 2 x classic'57) ja korvaan mukavammalta. Ja jos sen meinaa uutena ostaa, niin torilta löytää toisinaan ihan muutaman satasen lisäpanostuksella myös 335sia.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
hallu
26.07.2015 23:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: Muista Gabe sitte kuitenkin, että jos oot Gibsonin ESää hakemassa, niin mikään muu, kuin G:n ESssä ei sitten oo se. En oo katunu, että oon jättäny jäljitelmät muiden hiplattaviksi.
 
Mullahan tietty on se ibanez-inho, mistä en pääse mitenkään eroon eikä tää oo selitettävissä itelläni olleiden huonoudellakaan, sillä ihan soitettavia pelejä ne on ollu. Ehkä se johtuu vaan siitä, etten pidä akustisten ibojen soundista. Meitä on moneen junaan. Hyvä, jos muut tykkää.
 
Tosta Midtown customista sen verran, että kyllä toi 335 nappaa mun lapaseen (60's slim ja 2 x classic'57) ja korvaan mukavammalta. Ja jos sen meinaa uutena ostaa, niin torilta löytää toisinaan ihan muutaman satasen lisäpanostuksella myös 335sia.

 
Joo olet ihan oikeassa, että Gibsonin ES335 soundaa vähän eriltä kuin esimerkiksi tuo mun Yamaha, joka vaikuttaisi olevan soinniltaan kirkkaampi ja ehkä hiukan agressiivisempi kun Gibson on sellainen vähän pyöreämmän ja pehmeämmän tuntuinen. Tämä Yamaha SA2xxx ja Ibanez AS200 ei ole ihan jäljitelmiä koska nämä ovat tehneet kitarasta kuitenkin erilaisen. Mielestäni kopioita tai jäljitelmiä on ne jotka yrittää olla samanlaisia.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gabe
26.07.2015 23:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: Muista Gabe sitte kuitenkin, että jos oot Gibsonin ESää hakemassa, niin mikään muu, kuin G:n ESssä ei sitten oo se. En oo katunu, että oon jättäny jäljitelmät muiden hiplattaviksi
 
Näinhän se on. Aika varmasti se on juuri Gibsonin ES335 mikä tulee hommattua, mutta mielenkiinnosta pitää tietty testata kaikenlaiset läpi.
jhakwe
26.07.2015 23:29:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: Tosta Midtown customista sen verran, että kyllä toi 335 nappaa mun lapaseen (60's slim ja 2 x classic'57) ja korvaan mukavammalta. Ja jos sen meinaa uutena ostaa, niin torilta löytää toisinaan ihan muutaman satasen lisäpanostuksella myös 335sia.
 
Toden totta puhut, mutta pitkälti tossa Midtownissa kiehtoo juurikin koko ja toi lankkukitaran ja hollowbodyn risteytys. Ei se 335 missään nimessä poissuljettu vaihtoehto ole, mutta on noissa myynnissä näkemissäni ollut kuitenkin sen verran hintaeroa, että ihan taskurahoilla ei eroa kurota. Midtownin pitäisi kuitenkin liikahtaa kutakuinkin samalla hinnalla kuin mitä oletan saavani tosta Gordon-Smithistä, jonka pistin myyntiin.
 
http://www.facebook.com/taintedaudiofx - Käsintehtyjä pöristimiä.
Gabe
26.07.2015 23:35:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhakwe: Toden totta puhut, mutta pitkälti tossa Midtownissa kiehtoo juurikin koko ja toi lankkukitaran ja hollowbodyn risteytys. Ei se 335 missään nimessä poissuljettu vaihtoehto ole, mutta on noissa myynnissä näkemissäni ollut kuitenkin sen verran hintaeroa, että ihan taskurahoilla ei eroa kurota. Midtownin pitäisi kuitenkin liikahtaa kutakuinkin samalla hinnalla kuin mitä oletan saavani tosta Gordon-Smithistä, jonka pistin myyntiin.
 
Mites 339?
jhakwe
26.07.2015 23:44:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mites 339?
 
Sinänsä mikä ettei, mutta eikös sekin ole perinteinen hollowbody ja melkein tuplahintainen?
 
http://www.facebook.com/taintedaudiofx - Käsintehtyjä pöristimiä.
Gabe
27.07.2015 00:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhakwe: Sinänsä mikä ettei, mutta eikös sekin ole perinteinen hollowbody ja melkein tuplahintainen?
 
Taitaapi olla, mutta käytettynä noita on pyörinyt tonninkin pintaan.
jhakwe
27.07.2015 00:50:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Taitaapi olla, mutta käytettynä noita on pyörinyt tonninkin pintaan.
 
Jaha, pidetäänpäs sius noitakin silmällä. Kyllähän sellaisesta eroon pääsee, jos ei osu :)
 
http://www.facebook.com/taintedaudiofx - Käsintehtyjä pöristimiä.
mpekkanen
27.07.2015 08:26:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibsonin ES-335 mallit taitaa olla suurin osa ainakin uusista, tuolla 60-luvun kaulaprofiililla. Jos siis etsii hieman tukevampaa kaulaltaan, niin sitten saattaakin joutua maksamaan jo hieman enemmän.
Tosin olen laittanut merkille, että olipa se kiikarissa oleva kitara mikä tahansa niin yleensä on aina joku asia joka voi olla hieman "paremmin".
Kuitenkin kannattaa muistaa, ettei se pelkkä kaulaprofiili vielä tee sitä koko soitettavuutta kun se soitin istuu käteen muutoinkin erilailla kun strato, tele, les paul ja moni muukin. Jos puhutaan näista ES-tyylisistä soittimista.
 
pappasfin
27.07.2015 11:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: Mullahan tietty on se ibanez-inho, mistä en pääse mitenkään eroon eikä tää oo selitettävissä itelläni olleiden huonoudellakaan, sillä ihan soitettavia pelejä ne on ollu. Ehkä se johtuu vaan siitä, etten pidä akustisten ibojen soundista. Meitä on moneen junaan. Hyvä, jos muut tykkää..
 
Jokaisella on ne omat soundimieltymykset. Jos joskus törmäät sellaiseen Ibaneziin kuin AW4000 CEBS niin kokeile, voi ajatukset muuttua Ibanezin akustisten suhteen.
 
Multa tuollainen löytyy ja myös n. 5 kertaa kalliimpi Taylorin akustinen.
 
Sen verran noista Ibanezin JSM100 ja AM205 malleista, että soundiltaan ne on "vähän modernimpia". Hyviä kitaroita noi kaikki on ja soundiltaan taipuvia aina jazzista - melkoiseen raskaaseen menoon, vaikka nyt jotkut mieltääkin nämä puoli-akustiset sähkikset enemmänkin sinne jazz-blues osaston kitaroihin ;D
 
Pääasia on, että ite tykkää siitä minkä hankkii
 
PappaSFin
Lancelot
27.07.2015 16:58:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhakwe: Sinänsä mikä ettei, mutta eikös sekin ole perinteinen hollowbody ja melkein tuplahintainen?
 
Kai toi 339 on ihan semi-hollow kuten 335, mutta pienemmällä rungolla. Toi 339:n runkokoko on ainakin itselleni mieluisampi kuin 335:n.
 
Olisin aikoinaan varmaan hommanut G:n Essin, mutta minulla on paha fiksaatio noihin "vintage" Ibanezeihin, joten hommasin vanhan AS50:n, on aika lähellä tuota 339 kokoa.
 
pajautus
21.09.2015 23:42:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mitäs, onko näiden valmistus ja myynti lopetetty nyt kokonaan? Oli tarkoitus tilata saksasta Musta customi, mutta eihän noita löydy enää mistään, 'kele..
 
Torilla olisi pari burstia myynnissä, mutta mustaa olisin mielummin hankkimassa, kun tulis mustan Warwickin Starbass2 5-kielisen kaveriks, niin näyttäis "paremmalta" telineessä moinen pariskunta..
 
Meinas itku päästä, kun kävin t-kaupassa ja muissa euroopan kaupoissa etsimässä, eikä mistään enään löydy..
 
Ja noi torin burstitkin on kalliimpia kuin uudet oli Tompalla vielä kuukausi sitten..
 
Jos joku haluaa omastaan luopua, niin ilmoittelee mulle, jookos?
 
jhakwe
22.09.2015 01:25:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin mäkin ymmärsin. Sääli, loistoskeboja! Oman mustan Customin löysin käytettynä hetki ennen kuin loppuivat myynnistä kokonaan. Kyllä mä sinänsä voisin ton 1200 maksaa omasta yksilöstäni, ja vähän veikkaan, että muutaman vuoden päästä toi on ihan käypä hinta näistä.
 
http://www.facebook.com/taintedaudiofx - Käsintehtyjä pöristimiä.
pajautus
22.09.2015 09:32:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinhän siinä on päässyt käymään, Gibsonilta tuli spostia että eivät enää valmista mallia Custom. 2015 standardia kyllä saa, mutta eihän se oo yhtään sama asia.
 
Pitänee lähettää Ylöjärvelle viestiä tuosta torilla olevasta Customista, kun sinne nyt ajaa sen vajaa puoli tuntia vaikka vaan ihmetteleen keppiä. Eikä se burstikaan nyt "NIIN" ruma oo :)
 
+Bassokin on vielä tilauksessa, joten kerkeis senkin vielä vaihtaan sunburstiin, ellen sitten päädy Geddy Lee Jazziin(tää on näitä kuussuuntaisen pään häiriö hommia, katos. Ei osaa päättää).
 
Tilaus lähtee kuitenkin vasta noin kuukauden päästä, niin sit kerralla kunnon vehkeet, vaikka nykyään ei tuu enää juuri keikkoilla käytyäkään, niin kyllähän se Gibsoni pitää kotona olla eläkepäiviä piristämässä..
 
Ainiin, ja basistihan mä "oikeesti" oon ;)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «