Muusikoiden.net
05.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Transistorivahvistimelle boostipedaali?
1
hahis
28.11.2012 21:51:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heippa, etsin soolohommia varten mun ibanez tbx150h trankkunupille jotain pedaalia jolla saan lisättyä sooloon enemmän ääntä. Oon ihan susi kitaralaitteiston kanssa vaikka skebaa tullut soitettua monia vuosia. Soitan vahvalla säröllä yleensä ja mietin että minkälainen pedaali nostaisi luonnollisesti soundia ettei taajuudet ja ääni muutu normaalista soitosta mitenkään paitsi volyymiltä.
Vinkkejä otetaan vastaan mielellään, toivottavasti tuli oikealle alueellekkin kun en täällä ole kirjoitellut.

McNulty
28.11.2012 22:32:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hahis: Heippa, etsin soolohommia varten mun ibanez tbx150h trankkunupille jotain pedaalia jolla saan lisättyä sooloon enemmän ääntä. Oon ihan susi kitaralaitteiston kanssa vaikka skebaa tullut soitettua monia vuosia. Soitan vahvalla säröllä yleensä ja mietin että minkälainen pedaali nostaisi luonnollisesti soundia ettei taajuudet ja ääni muutu normaalista soitosta mitenkään paitsi volyymiltä.
Vinkkejä otetaan vastaan mielellään, toivottavasti tuli oikealle alueellekkin kun en täällä ole kirjoitellut.

Miten olisi volumepedaali jossa on erikseen minimi-volyymin säätö?
Ts. voisit pitää volumepedaalin "nollilla" soittaessasi normaalisti, ja sitten polkaista kaasun auki kun haluat lisää äänenpainetta.

Esim. tällainen: http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=697

I'm rather a person who cannot think clearly... instead of being a person who clearly cannot think.
midprice
28.11.2012 22:33:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mxr microamp vahvistimen efektilooppiin voisi tuoda halutun lopputuloksen.

juici
28.11.2012 23:15:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hahis: Heippa, etsin soolohommia varten mun ibanez tbx150h trankkunupille jotain pedaalia jolla saan lisättyä sooloon enemmän ääntä. Oon ihan susi kitaralaitteiston kanssa vaikka skebaa tullut soitettua monia vuosia. Soitan vahvalla säröllä yleensä ja mietin että minkälainen pedaali nostaisi luonnollisesti soundia ettei taajuudet ja ääni muutu normaalista soitosta mitenkään paitsi volyymiltä.

Värittääkö vahvarisi boost-toiminto liikaa soundia vai antaako liikaa volaa? Itselläni on vanhempi ToneBlaster -sarjan nuppi ja boostin ainoa vika on, että se antaa turhan paljon lisää volaa.

"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Mandarax
29.11.2012 00:14:42

Eikös tuossa nupissa ole itsessään jo soolobuusti? Onkos siinä jotain vikaa..?
Jos sillä ei maaliin pääse, niin tuo aiemmin mainittu Microamp (tai vastaava, esim saippuaakin halvempi LPB-1 http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=8lc56ect37rtruq9vdapm7ht65) saattaisi auttaa. Ja tosiaan, nuo purkit efektilooppiin niin nousee ainoastaan vola.

I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
hahis
30.11.2012 15:27:11

juici: Värittääkö vahvarisi boost-toiminto liikaa soundia vai antaako liikaa volaa? Itselläni on vanhempi ToneBlaster -sarjan nuppi ja boostin ainoa vika on, että se antaa turhan paljon lisää volaa.
Joo, ei tuon köyhien ja kateellisten vehkeen omat järjestelmät toimi edukseen tossa asiassa joten toinen tekijä on edukseen.

http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=697

jos tällaisen volyymipedaalin pistäisi rinnalle niin onko mahdollista että se pirstaloisi soundin entisestä vai nostaisi sitä miten kuuluukin, eli kovaäänisempänä mutta muuten entisellään?

Kiitoksia vastauksista kuitenkin, huomasin vasta nyt tuon toisen ketjun kysymyksistä kitarakamoista :D

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti