Muusikoiden.net
04.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksi myyt kitarakamaa?
1 2 3 4
Presidentti
31.10.2012 10:51:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erityisesti renkaanpotkijoita kiinnostaa miksi joku myy. Parhaimmillaan on tullut nimetön tekstiviesti missä kysytään "miksi myyt?" ja kun tuohon vastaa rehellisesti, ei tule edes vastausta oliko hyväksyttävä syy myydä.

Olen tähän mennessä kaikki kamani myynyt puhtain omintunnoin (ellei sitten joku pidä hihnalukkojen talteen keräämistä pihistelynä), mutta koen "miksi myyt" -kyselyt enemmänkin sellaisena tirkistelynä.
Edelleen on ihmisiä, jotka eivät halua BB-tyyliin levittää vieraalle koko elämäänsä, raha -tai parisuhdetilannetta, sitähän uteluilla halutaan tirkistellä. Myyntiartikkelin kunto selviää koesoitolla, enempi soittimista tietävä mukaan kaveriksi jos ei tiedä mitä pitäisi soittimesta katsoa.

Toki tuo on asiallinen kysymys, jos joku vaikkapa myy viikon vanhaa CS-peliä.

Tässä omat myyntisyyni:

No. 1. Halpiskitara, halu nousta luokkaa ylemmäs
No. 2. Toisentyyppinen kitara mielessä
No. 3. Luokkaa ylempi akustinen mielessä
No. 4. Auton hankinta mielessä
No. 5. Toisentyyppinen halvempi kitara mielessä, erotuksesta mukava lisä matkabudjettiin

Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
Numb
31.10.2012 10:56:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Ei ollut ihan sitä mitä hain.
2. Vaihtelunhalu.

Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
jumara
31.10.2012 10:57:42 (muokattu 31.10.2012 10:58:41)

- Halu keskittyä oleelliseen, sekä soittokamojen että muunkin aiheeseen liittyvän, kuten soittamisen suhteen.
- Tilan loppuminen, veikkaan olevan melko yleistä etenkin lapsia omaavassa perheessä...
- Ihminen ei ole orava tahi hamsteri, jonka tarvii säilöä joka koloon tavaraa varmuuden vuoksi. Itse tuli jossain kohtaa hamstrattua soittokamoja - niistä pikku hiljaa luopuminen on itse asiassa vapauttanut paitsi pääomaa, myös energiaa. Vähemmän murehdittavaa.

"Jengillä on käynyt joku arvostelukyvyn joukkomurha." -Steen1
Decadetroll
31.10.2012 11:33:20

1: GAS. Tarttee siis rahaa toiseen kitaraan. Tai tekee mieli vaihtaa silloinen kitara siihen toiseen.
2: Ei sovi tumppuun tai saundi-ihanteeseen.
3: Liikaa soittimia, ei tilaa roikottaa ylimääräisiä.

Minusta on vähän hassua kysyä miksi myy.. Jos ilmoituksessa ei lue, että siinä soittimessa on jotain vikaa, niin en näe siinä sitten syytä epäillä moista aihetta, jolloin kitaran myynti on todennäköisesti joku noista kolmesta edellämainitusta syystä ilman sen kummempia huijaamisia :)

don't look so surprised, happy birthday...fucker! Blow that candle out, we're gonna kick you, kick you!
pnorman
31.10.2012 11:34:52

- hullu sisäinen minä, joka käskee ostamaan tavaraa jota ei tarvitse
- näitä turhakkeita sitten myydään niinä hetkinä, kun järjen valo pilkahtaa hetkellisesti pääkopassa.

kimurantti1
31.10.2012 11:43:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pnorman: - hullu sisäinen minä, joka käskee ostamaan tavaraa jota ei tarvitse

Meinaatko, että sulla on muka tarpeeksi noita Marshalleja?

(http://muusikoiden.net/dyn/users/98852.jpg)

http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
tender.insanity
31.10.2012 11:45:06 (muokattu 31.10.2012 11:45:37)

- Olen mennyt ostamaan itselleni paskaa romua ja on tarve pistää vahinko kertämään
- Tarvitsee rahaa äidin tuhkausta varten
- Syöpälääkkeet ovat kalliita
- Sakkojen maksuun tarvitsee rahaa

Hynkel
31.10.2012 12:04:07

GAS:n rahoittamisen tarve ja/tai liikaa kamaa. Siinähän ne.

Kieltämättä ihmetyttää sekin, miksi ylipäätään ihmiset selittelevät tuota myynnin syytä, ikään kuin sillä alleviivattaisiin sitä, ettei tuotteessa ole vikaa. Vähänkin soittimista tietävä huomaa heti, jos vaikka kitara on paska tai siinä on vikaa. Toisaalta jos ei tiedä soittimista mitään, on kysymys vähän turhan oloinen, koska ei sitä vastausta kuitenkaan saa todennettua.

Fender, Bluetone, Bogner.
Osteri
31.10.2012 12:07:06

Myyn kitarat 1) jotka ei olekaan niin sopivia soittaa, vaikka luulin 2) joilla ei vaan ehdi soittaa ja laite makaa turhan panttina.

Hankin niitä siksi, koska innostun liian helposti. Mun on yleensä saatava käsiini kaikki sellaiset budjettisoittimet mitä ei ole yleisesti saatavilla kaupoissa, eli yleensä muiden vanhemmat käytetyt pistää liekkeihin, kun yksilössä löytyy "se jokin". - kaikkia sairauksia ei vaan osaa selittää - :)

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
pnorman
31.10.2012 12:14:49

kimurantti1: Meinaatko, että sulla on muka tarpeeksi noita Marshalleja?

Heh, ei ole tarpeeksi :)

Ei vaiskaan. Eihän noita plexejä ole enää kuin kolme jäljellä. Niistä kahden kanssa olen ollut niin pitkään naimisissa, ettei eroa voi ajatellakaan. Vasemmalla on Folkessonin tuunaama piirilevyhässäkkä ja Germinon 1986-klooni.

Suomen maassa on aika monta kaveria, joilla on näitä seinät täynnä......taidat sinäkin tietää jokusen....

Laulava Kylätohtori
31.10.2012 12:30:57

Eiköhän sitä myynnin syytä kysellä lähinnä siksi, että yritetään itselle uskotella, että myyjä on luotettava ja laite ehjä. Tai että laite on huippu ja kaikkien mielestä paras, mutta myyjällä on joku pakottava syy luopua siitä. Ei haluta uskoa, että se, mitä ollaan ostamassa, olisikin niin huono, että se menee myyntiin, koska sen pitäisi kuitenkin ratkaista kaikki ostajan soundi ym. ongelmat...

Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
tender.insanity
31.10.2012 12:32:03

Aina voi vastata kysymyksellä, että "miksi olet ostamassa?".

Tawsky
31.10.2012 12:33:43

Numb: 1. Ei ollut ihan sitä mitä hain.
2. Vaihtelunhalu.

Nämä plus GAS. Aina noi stratot gasittelee, vaikka olis kuinka monta.

"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
Jucciz
31.10.2012 13:04:12

pnorman: Heh, ei ole tarpeeksi :)

Vilpittömät pahoitteluni. :(

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Krice
31.10.2012 13:14:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

25,5"-mensuuriset kitarat pitäisi myydä pois, en vain tykkää soitella. 24" on sopivin minulle.

Karvamammutti
31.10.2012 13:16:08

Myyn pois ne jotka turhana nurkissa pyörivät. Sitten ostan uusia pyörimään nurkkiin.

Twinkle: "hyvät jätkät istuu mammutin vasemmalla ja oikealla puolella ja tuomitsevat sieltä eläviä ja kuolleita."
Jucciz
31.10.2012 13:17:19

Pääasiallinen myynnin syy on liian vähälle käytölle jääminen, silloin harvoin kun jotain myyn.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Räbbänä
31.10.2012 13:23:12

Krice: 25,5"-mensuuriset kitarat pitäisi myydä pois, en vain tykkää soitella. 24" on sopivin minulle.

Volapotikan sijainnista puhumattakaan...

↑↑↓↓←→←→BA
Presidentti
31.10.2012 13:44:10

Hynkel Belzepop: Kieltämättä ihmetyttää sekin, miksi ylipäätään ihmiset selittelevät tuota myynnin syytä, ikään kuin sillä alleviivattaisiin sitä, ettei tuotteessa ole vikaa.

Juu, turha selittely on aina turhaa selittelyä. Mieluummin antaa vain rehellisen kuvauksen tuotteen kunnosta ja laittaa hinnan kohdilleen.

Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
Victor Helldriver
31.10.2012 14:15:51

kimurantti1: Meinaatko, että sulla on muka tarpeeksi noita Marshalleja?

eihän noi nyt riitä vielä alkuunkaan!!!!

Bigger man is ALWAYS better than the little man...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti