Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suuri säröpedaalikeskustelu
1 2 3 4 542 43 44 45 4679 80 81 82 83
iec
13.09.2016 22:03:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Mutta ethän sä nyt tiedä, että kuinka hyvä OIKEA Riot on. Sehän voi olla vielä paljon parempi kuin halpisklooni... ;)
 
Mooerit ovat olleet kyllä melko hyviä kautta linjan, eli ei ole ehkä tarvetta aidolle Riotille. Joskus aito häviää soundissa vaikkapa DIY-versiolle, kuten esimerkiksi tuo Throttle box jäi kakkoseksi DIY Dr Boogielle. Saattaa olla myös setupista kiinni, eli minä en kyllä uhraa puhtaita soundeja vaan sen säröpedaalin tulee taipua puhtaan kanavan säätöjen mukaan. Varmaan jollain toisella tuo Throttle box on juuri se täydellinen särö.
 
Mutta katsotaan ja kokeillaan nyt tuo Mooer Solo. Saapa nähdä kuinka vilkkaasti Soitinasema toimittaa paketin perille.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Gabe
13.09.2016 22:23:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Senkin yllyttäjä ja gasituksen kiihdyttäjä... :D Nyt piti sitten laittaa tilaukseen Mooer Solo (Riot-klooni). Pitää kokeilla millainen särö se sitten on. Laudassa on jo DIY-rotta ja Mesan Throttle Box, mutta alkoi vaivaamaan että jospa tuo Riot-tyylinen olisi vielä hyvä lisä kokoelmaan. Kenties parempi kuin Throttle Box? Se meinaa tuntua vähän liian Heavy Metalilta mun korvaan. Mutta tää on niin tätä. Asiat pitää kokeilla ihan itse että uskoo. Ja olen nyt siinä ymmärryksessä että Riot-tyylinen särö pitää testata kun sitä on niin kovasti hehkutettu.
 
Jos tykkäät rotasta niin rakastat Riotia. Throttle Box on kyllä hyvä sekin, mutta mulla tuo Riot on Swartin kanssa todella kovassa käytössä... vähän kuin toinen kanava jota siinä ei ole.
 
Itse tilasin Mooerin Noise Killerin kun ei ole ISP:hen varaa, toivottavasti on käyttökelpoinen.
 
Samalla tilasin Mooer Trelicopterin korvaamaan tuon Joyon Tremolon. Piti tukea suomalaista liikettä kun Soitinasema näyttää myyvän tällä hetkellä kaikki yli 10 euron tilaukset ilman toimituskuluja (no ei ehkä flyygeleitä :D )
 
Niillä iski paniikki kun Musamaailma avaa liikkeen viereen. :D
 
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Juzpe
13.09.2016 22:43:36 (muokattu 13.09.2016 22:43:55)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe:
Itse tilasin Mooerin Noise Killerin kun ei ole ISP:hen varaa, toivottavasti on käyttökelpoinen.

 
On se. Just käytiin treenaamassa syksyn settiä ja hyvin toimii. Ei pätki, ei katko, poistaa tyhjäkäyntiäänen, pienikokoinen ja kun kerran säätää kohilleen, panee tussilla merkin ja jesarilla lukitsee potikan oikeeseen asentoon, niin homma on silä selvä. Lisäks ei huomaa soundista onko päällä vai ei. Luotettavuuskin on vähintään ok, koska on kestänyt aktiivikäytössä jo kohta 2 vuotta.
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Gabe
13.09.2016 22:47:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: On se. Just käytiin treenaamassa syksyn settiä ja hyvin toimii. Ei pätki, ei katko, poistaa tyhjäkäyntiäänen, pienikokoinen ja kun kerran säätää kohilleen, panee tussilla merkin ja jesarilla lukitsee potikan oikeeseen asentoon, niin homma on silä selvä. Lisäks ei huomaa soundista onko päällä vai ei. Luotettavuuskin on vähintään ok, koska on kestänyt aktiivikäytössä jo kohta 2 vuotta.
 
Kiva kuulla! Paljon tuota kehutaan kyllä ja hyviä nuo mooerit ovat olleet, eli luottavaisin mielin odotellaan. :)
 
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
hallu
14.09.2016 10:58:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: On se. Just käytiin treenaamassa syksyn settiä ja hyvin toimii. Ei pätki, ei katko, poistaa tyhjäkäyntiäänen, pienikokoinen ja kun kerran säätää kohilleen, panee tussilla merkin ja jesarilla lukitsee potikan oikeeseen asentoon, niin homma on silä selvä. Lisäks ei huomaa soundista onko päällä vai ei. Luotettavuuskin on vähintään ok, koska on kestänyt aktiivikäytössä jo kohta 2 vuotta.
 
Mulla olisi vähän pörinäpulmia toisen vahvistimeni ja telekasterin kanssa. Onko tuo noisekiller sellainen, joka laitetaan vahvistimen efektilenkkiin ? ja katkooko se häntiä, vai saako sen vaimentumaan pehmeästi?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gabe
14.09.2016 11:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulla olisi vähän pörinäpulmia toisen vahvistimeni ja telekasterin kanssa. Onko tuo noisekiller sellainen, joka laitetaan vahvistimen efektilenkkiin ? ja katkooko se häntiä, vai saako sen vaimentumaan pehmeästi?
 
Jos se kitara on syypää niin laita vahvistimen ja kitaran väliin. Tuohan on ISP kopio,alkuperäisen mukana oloa ei ainakaan huomannut. Voin raportoida Mooerin tilanteen kun se tulee.
 
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Juzpe
14.09.2016 12:32:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulla olisi vähän pörinäpulmia toisen vahvistimeni ja telekasterin kanssa. Onko tuo noisekiller sellainen, joka laitetaan vahvistimen efektilenkkiin ? ja katkooko se häntiä, vai saako sen vaimentumaan pehmeästi?
 
Mitäs muuta sulla on signaaliketjussa, miten ne on reititetty ja mitä siellä on yhtä aikaa päällä? Näillä speksillä pystyy jo sanoon, että mihin paikkaan. Eikä katko häntiä ei. Jos luet edellisen kirjoitukseni aiheesta, niin siinäpä nuo ominaisuudet on selvitetty. Itselläni käyttötarkoitus on poistaa trebleboosterin tyhjäkäytniääni ja tuo noisekiller on siis signaaliketjussa:
Kitara - treblebooster - noisekiller - delay - vahvistin.
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
FastEddie
14.09.2016 13:14:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kiva kuulla! Paljon tuota kehutaan kyllä ja hyviä nuo mooerit ovat olleet, eli luottavaisin mielin odotellaan. :)
 
Mooer on saamassa MNet-hyväksytty leiman?
 
Solo on kyllä hyvä ja erittäin käyttökelpoinen. Myös Fynky Monkey on mulla jokapäiväiseesä käytössä.
Viritin toimii kuten muutkin virittimet, eikä se vihreä häviä mun vintage Tube Screamille. Taitaa vaan olla monipuolisempi.
 
Enenmän mulla on ollut ongelmia putiikki-vehkeissa, kuin Mooereissa.
 
If you think you are too old to rock n roll, then you are
Kivijalka
14.09.2016 14:09:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kiva kuulla! Paljon tuota kehutaan kyllä ja hyviä nuo mooerit ovat olleet, eli luottavaisin mielin odotellaan. :)
 
Itseäkin tämä kiinnostaa, kun toisena vaihtoehtona on tuplasti kalliimpi Rocktronin Micro Hush.
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
iec
14.09.2016 14:24:35 (muokattu 14.09.2016 14:41:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FastEddie: Mooer on saamassa MNet-hyväksytty leiman?
 
Solo on kyllä hyvä ja erittäin käyttökelpoinen. Myös Fynky Monkey on mulla jokapäiväiseesä käytössä.
Viritin toimii kuten muutkin virittimet, eikä se vihreä häviä mun vintage Tube Screamille. Taitaa vaan olla monipuolisempi.
 
Enenmän mulla on ollut ongelmia putiikki-vehkeissa, kuin Mooereissa.

 
Juu pojalle annoin Green Milen kun tuli pedaalikauppojen yhteydessä vaihdossa MI Audio Blue Boy Deluxe. Enpä kyllä osaa sanoa onko noiden välillä suurtakaan eroa muuta kuin se että MI Audio on monipuolisempi säädöiltään. Eli voin suositella Mooer Green Mileä myös. Samoin kuin Echolizeria ja Pure Boostia. Ja olihan se Shimverb myös veikeä kampe.
 
Minäpä se en kyllä tarvitse Mnetin virallisia hyväksyntää miehisyyttä pönkittämään, vaan ihan jäsen iec:n omat aistit riittävät tunnistamaan mikä soundaa hyvälle ja on laadukasta tekoa :D . Mooer on läpäissyt tämän tarkan seulan ja vaikuttaa olevan sellainen merkki mikä jää käyttöön pedaalilautaan. Vaikka Mooer nyt kopioi muiden soundeja, niin nämä Movallit, Enot ja Donnerit sitten pahimmillaan kopioivat jopa tekstit Mooerin piirilevyistä :D
 
Mulla on muuten Mooeriakin pienempi Hotonen chorus ja se kyllä alkaa olla liian pieni, eli tuo Mooerin koko on aika sopiva.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Kivijalka
14.09.2016 15:00:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän kaikista pedaaleista hyvät saundit loihtii, Mooereissa vaan tuppaa olemaan sitä ongelmaa että ne kestävät viikon ja sitten kämähtävät. Vähän olen kahden vaiheilla että uskaltaako heittää sen 50-60e hukkaan vai ostaako suoraan muuta pidemmällä elinennusteella varustettua tavaraa.
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Shredator
14.09.2016 15:09:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Kyllähän kaikista pedaaleista hyvät saundit loihtii, Mooereissa vaan tuppaa olemaan sitä ongelmaa että ne kestävät viikon ja sitten kämähtävät. Vähän olen kahden vaiheilla että uskaltaako heittää sen 50-60e hukkaan vai ostaako suoraan muuta pidemmällä elinennusteella varustettua tavaraa.
 
Ei ole mulla Mooereita hajonnut, mutta niissä on joissain malleissa ollut maadoitushäikkää. Eli häiriösuojaus on vähän niin ja näin...Toki näitä on nähty myös kalliimmissa pedaaleissakin.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
hallu
14.09.2016 15:12:36 (muokattu 14.09.2016 15:13:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Mitäs muuta sulla on signaaliketjussa, miten ne on reititetty ja mitä siellä on yhtä aikaa päällä? Näillä speksillä pystyy jo sanoon, että mihin paikkaan. Eikä katko häntiä ei. Jos luet edellisen kirjoitukseni aiheesta, niin siinäpä nuo ominaisuudet on selvitetty. Itselläni käyttötarkoitus on poistaa trebleboosterin tyhjäkäytniääni ja tuo noisekiller on siis signaaliketjussa:
Kitara - treblebooster - noisekiller - delay - vahvistin.

 
Signaaliketjussa on kaapeli :-). Telekasteri -> johto -> vahvistimen (Session Sessionette) särökanava --> vahvistimen kaiutin. Tähän ketjuun on tulossa wahwah, jonka odotan korostavan särinöitä (mutta en tiedä ennen kuin kokeilen tosielämässä).
 
Tähän saakka olen elänyt pörinöiden kanssa, mutta eipä se haittaa jos niistä eroonkin pääsisi varsinkin jos ei ole tuota kalliimmasta purkista kyse. Niin ja vielä sen verran, että pörinä tulee enimmäkseen kitarasta (Telecaster tiedättehän).
 
Ajattelin efektilenkkiä lähinnä siksi, että siellähän se siivoaisi kaikki matkanvarrella tulleet pörinät pois (miksi jättää mitään hurinaa jos sen voi poistaakin?).
 
E: Toisin sanoen onko efektilenkkiin laittamisessa jotain haittaa?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
s8na
14.09.2016 15:49:42 (muokattu 14.09.2016 15:51:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Signaaliketjussa on kaapeli :-). Telekasteri -> johto -> vahvistimen (Session Sessionette) särökanava --> vahvistimen kaiutin. Tähän ketjuun on tulossa wahwah, jonka odotan korostavan särinöitä (mutta en tiedä ennen kuin kokeilen tosielämässä).
 
Tähän saakka olen elänyt pörinöiden kanssa, mutta eipä se haittaa jos niistä eroonkin pääsisi varsinkin jos ei ole tuota kalliimmasta purkista kyse. Niin ja vielä sen verran, että pörinä tulee enimmäkseen kitarasta (Telecaster tiedättehän).
 
Ajattelin efektilenkkiä lähinnä siksi, että siellähän se siivoaisi kaikki matkanvarrella tulleet pörinät pois (miksi jättää mitään hurinaa jos sen voi poistaakin?).
 
E: Toisin sanoen onko efektilenkkiin laittamisessa jotain haittaa?

 
Kokeilisin ensin gatea telen jälkeen kun sieltä ne pörinät tulee. Helpompi siivota kikkare lattialta ennen kuin sen levittelee isosti.
 
Mulla oli ISP 1 versio ja totesin et parempi noisegate on humbuckeri P90 mikin tilalle.
 
Karvamammutti
14.09.2016 16:09:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Pistinpäs tuossa tilaten DR.J Lancelot -säröttimen. En ees kuunnellu mitään ääninäytteitä, kuvauksessa luki seuraavaa:
 
"Placing the boost before the distortion produces enough power & drive to knock a princess off a horse."
 
Ostopäätös oli valmis.

 
Tänään se sitten saapui. Kerron mielipidettä makustelusta jahka kerkeen testaamaan.
 
"METÄÄ?" - Tommi Mäkinen
Juzpe
14.09.2016 16:22:11 (muokattu 14.09.2016 16:48:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Signaaliketjussa on kaapeli :-). Telekasteri -> johto -> vahvistimen (Session Sessionette) särökanava --> vahvistimen kaiutin. Tähän ketjuun on tulossa wahwah, jonka odotan korostavan särinöitä (mutta en tiedä ennen kuin kokeilen tosielämässä).
 
Tähän saakka olen elänyt pörinöiden kanssa, mutta eipä se haittaa jos niistä eroonkin pääsisi varsinkin jos ei ole tuota kalliimmasta purkista kyse. Niin ja vielä sen verran, että pörinä tulee enimmäkseen kitarasta (Telecaster tiedättehän).
 
Ajattelin efektilenkkiä lähinnä siksi, että siellähän se siivoaisi kaikki matkanvarrella tulleet pörinät pois (miksi jättää mitään hurinaa jos sen voi poistaakin?).
 
E: Toisin sanoen onko efektilenkkiin laittamisessa jotain haittaa?

 
Laitat wahin ja vahvarin väliin, säädät sopivasti ja pam pam. Standardiratkasu on laittaa gain-spedujen ja mod/aikapohjasetn spedujen väliin, ettei dilsan hännät katkee, mutta gainspedujen aiheuttama häiriöidenkin boostautuminen kumoutuu. Wahi on tietty about ensmäisenä ketjussa niin...
 
Edit: Itse kun käytän loopperia niin tuo noisekiller on samassa loopissa Texas Rangerin kans.
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
hallu
15.09.2016 11:23:40 (muokattu 15.09.2016 11:57:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Laitat wahin ja vahvarin väliin, säädät sopivasti ja pam pam. Standardiratkasu on laittaa gain-spedujen ja mod/aikapohjasetn spedujen väliin, ettei dilsan hännät katkee, mutta gainspedujen aiheuttama häiriöidenkin boostautuminen kumoutuu. Wahi on tietty about ensmäisenä ketjussa niin...
 
Edit: Itse kun käytän loopperia niin tuo noisekiller on samassa loopissa Texas Rangerin kans.

 
Okei kiitoksia. Pitääpä kokeilla kun saan laitteen hommattua.
 
E: Haa, nyt mä tajusin :-). Tarkoitat tietenkin sitä, että mitä täsmällisemmin koittaa löytää signaaliketjusta sen häiriönlähteen ja eristää vain sen noisegaten taakse, niin sitä vähemmän aiheuttaa harmia muulle signaalille ja sitä tarkemmin se kohinaportti toimii eli plokkaa vähemmän toivottua signaalia pois kun eihän se portti voi tietää mikä osa signaalista on häiriötä ja mikä osa musiikkia.
 
Näin ollen jos sen kohinaportin tökkää vahvistimen efektiluuppiin, niin se on kuin tappaisi hyttysiä lekalla. Se blokkaa siellä kyllä häiriötiä, mutta karkeimmalla mahdollisella tavalla jolloin tulen hankkineeksi itselleni lisää ongelmia.
 
Ymmärsinkö oikein? kiitos joka tapauksessa pitää tutustua jutsaana ajan kanssa.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gabe
15.09.2016 12:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FastEddie: Mooer on saamassa MNet-hyväksytty leiman?
 
Solo on kyllä hyvä ja erittäin käyttökelpoinen. Myös Fynky Monkey on mulla jokapäiväiseesä käytössä.
Viritin toimii kuten muutkin virittimet, eikä se vihreä häviä mun vintage Tube Screamille. Taitaa vaan olla monipuolisempi.
 
Enenmän mulla on ollut ongelmia putiikki-vehkeissa, kuin Mooereissa.

 
Jaa'a en tiiä mistään leimoista. :)
 
Itse ostan kamani oman tarpeen, rahatilanteen ja mielihalujen johdattelemana. Mitäs sillä on mitään väliä mitä muut niistä ajattelee?
 
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Karhukoira74
15.09.2016 13:14:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiasta sivuun....missä hinnoissa pyörii nuo Bossin HM-2 MIJ -spetaalit yleisesti markkinoilla / mnet-torilla? Tässä ebayta vaan selailen...
 
-So many assholes, so few bullets-
iec
15.09.2016 13:20:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Jaa'a en tiiä mistään leimoista. :)
 
Itse ostan kamani oman tarpeen, rahatilanteen ja mielihalujen johdattelemana. Mitäs sillä on mitään väliä mitä muut niistä ajattelee?

 
Joo. Tiettyyn ikään mennessä huomaa että ei tarvitse miettiä mitä muut ajattelevat. Tämä tietysti terveessä mielessä, eli ihmisiksi pitää olla ja ottaa muut huomioon, mutta ei tarvitse välittää muiden mielipiteistä vaikkapa asumismuodosta tai siitä minkä merkkinen auton tai kitaran "pitää" olla. Kyllä aikuinen ihminen osaa ja saa tehdä omat ratkaisunsa.
 
Toisilla kestää hieman kauemmin tajuta tuo asia kuin toisilla. Gabella vaikuttaisi olevan asiat reilassa :D
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 542 43 44 45 4679 80 81 82 83

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «