Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Z.Vez Mastotron
1
the-Antero
24.10.2012 20:11:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mastotroniin iskin silmäni ja korvani. Hyvän oloinen fuzzi. Onko kellään kyseistä pedaalia jotta osaisi vähän kertoa siitä mulle? Ilmeisesti alapäätä löytyy hyvin ja pedaali on muutenkin hyvin säädeltävissä.

Kertokaa jos on kokemusta. Tänx

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Arkka
25.10.2012 01:34:50 (muokattu 25.10.2012 01:38:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei fuzzeista ole juuri kokemusta, mutta en anna sen estää kirjotteluani.. Kaverilla tuollanen on ja meikällä oli jokusen viikon lainassakin. Osaan vertailla lähinnä epäfuzzmaisiin säröpedaaleihin, mutta ainakin tuo säädeltävyys vaikutti olevan hyvä. Ei todellakaan mikään yhden saundin pedaali. Saa sellasta röpöttävää överiä mutta myös smoothimpaa. Tonen kans ei tullut ongelmia, toi bassoleikkurikytkin (tai mikä lie) tais olla puolvälissä mun käytössä. Saundista jäi ihan arvokas fiilis, varmaan ihan ok komponenttia sisällä. Mikään ei ainakaan mun (suht vähäisessä) käytössä häirinnyt. Itse saundi on tietenkin makuasia ja kyl tuossakin sellanen oma juttunsa on, jota ei pakoon pääse jos ei miellytäkään.

Jos pedaalilaudatta käyttää, kotelointi zvexeissä vois olla kivampikin. Kytkin lähellä reunaa ja muutenkin tollanen suklaapatukka tarkottaa sitä, että jos ei ole kiinni jossain, sen varmaan röytää helposti nurin. Laudalla toiminee paremmin.

e: niin joo ja tosiaan vahvarin särön kanssa tuota käytin yhdessä, röpöttävät överit jäi puhtaan päälle testaamatta.

McNulty
25.10.2012 10:32:30

the-Antero: Mastotroniin iskin silmäni ja korvani. Hyvän oloinen fuzzi. Onko kellään kyseistä pedaalia jotta osaisi vähän kertoa siitä mulle? Ilmeisesti alapäätä löytyy hyvin ja pedaali on muutenkin hyvin säädeltävissä.

Kertokaa jos on kokemusta. Tänx

Ostin Mastotronin tuossa jokunen aika sitten kun kaipailin monipuolista fuzzia. Käytän fuzzia vähempi kuin od-polkimia, mutta silloin kun käytän, niin toivon siitä löytyvän vanhaa 60s sekä 70s soundimaailmaa, mutta myös modernimpaa Dino Junnu ja grunge-fuzzia.

Mastotron on mielenkiintoinen laite kyllä, se on yllättävän monitahoinen ja siitä saa irti monenlaista ruttua, rätinää yms. Tuo push/relax potikka toimii todella hyvin ja pedaali toimii hienosti sekä singlecoil-, että humbucker-mikeillä. Itseasiassa säätövaraa riittä myös kuumien ja miedompien humppareiden välille.

Subs-kytkimellä saa tarvittaessa palauteltua sitä monen fuzzin hukkaamaa alakertaa, itseasiassa jopa niin reilusti että voisi kuvitella kyseessä olevan bassofuzzi :)

PW-potikka (eli pulse width) mahdollistaa signaalin säädön symmetrisestä kanttiaallosta "epäsymmetriseen" (likistettyyn) kanttiin. Itse en ole tämän säädön sielunelämästä vielä 100% perillä, mutta se tuntuu toimivan kompuran tavoin, eli tekee soundista "rutisevan" ja sen tuntuisen että on kompura ja leikkuri päällä. Sillä saa tapettua mm. soinnin totaalisesti (ajettua spedun niin tukkoon / ruttuun). Mielestäni toimii parhaiten "nollissa" tai sitten kello ysin paikkeilla. Tämän käyttöä pitää vielä opetella ja tutustua paremmin...

Jos jotain "miinusta" pitäisi antaa, niin miedoimmillaankin tämä on tunnistettavasti fuzz, eli tuo fuzz-säätö (eli pedaalin gain-säätö) ei ala nollasta tai täysin puhtaasta, vaan pohjalla on automaattisesti mieto fuzz johon sitten fuzz-säädöllä voidaan tuoda massiiviset määrät rosoa ja särinää. Se on siis ihan ok, kunhan sen tiedostaa... minulle ehkä hienoisella tavalla tuli yllärinä, joskin elään pystyn asian kanssa :)

Suosittelen kyllä testaamaan, jos mahdollista. Sen verran halpahan tuo on, ettei isosti tule takkiin vaikka tilaisi uutena ja kokeilisi "sikana säkissä". Välillä näkyy käyttärinä myös torilla.

No name, huh? Well, for now we'll just call you Boris.
the-Antero
25.10.2012 12:00:25

McNulty Kiitos, tyhjentävää mietintää Mastotronista. Tilasinkin spedun jo eilen :D se ei haittaa että fuzz ei lähde ihan nollasta koska jos kliiniä kaipaan niin sitten soitan clean kanavalla. Mitenkäs tuo tottelee kitaran vola ja tone potikoita? Tykkään yleensä ajaa fuzzia kaulamikillä tonet nollissa. Toisaalta eipä se aina ole tarpeen :)

Mastotroniin tosiaan päädyin kun fuzz factory tuntui hieman pelottavalta laitteelta :D no ehkäpä se myös joku päivä.

Niin miten tuo sub switchi. 1 = about nolla subia, 2 = medium ja 3 = ihan v&%#ti . Näinkö?

McNulty
25.10.2012 12:32:48

the-Antero: Kiitos, tyhjentävää mietintää Mastotronista. Tilasinkin spedun jo eilen :D se ei haittaa että fuzz ei lähde ihan nollasta koska jos kliiniä kaipaan niin sitten soitan clean kanavalla. Mitenkäs tuo tottelee kitaran vola ja tone potikoita? Tykkään yleensä ajaa fuzzia kaulamikillä tonet nollissa. Toisaalta eipä se aina ole tarpeen :)

Vähän asetuksista riippuen. Kyllä minulla ainakin singlecoilien (Strat ja Tele) kanssa totteli kivasti volapotikkaa. Pitääkin tänään iltasella testata Les Paulilla miten käyttäytyy.

Tuosta tosiaan löytyy monen sorttista pörinää, särinää ja rätinää... Mä tykkään itse soitella kaikenlaista late-60s psychedelic rockista aina Fu Manchuun, Mastodoniin ja Dinosaur Junioriin asti. Hienostihan tuo Mastotron on tässä suhteessa toiminut.

Mastotroniin tosiaan päädyin kun fuzz factory tuntui hieman pelottavalta laitteelta :D no ehkäpä se myös joku päivä.

Paljonhan tässä on FF:n kanssa samaa kyllä.

Niin miten tuo sub switchi. 1 = about nolla subia, 2 = medium ja 3 = ihan v&%#ti . Näinkö?

Joo, näin. Mutta mä muuttaisin tuota kaaviota hivenen:
1 (eli kytkin keskellä) = perus, ei lisättyä alakertaa
2 (kytkin vasemmalla) = reilusti alakertaa lisää
3 (kytkin oikealla) = aivan jumalattomasti ja överisti alakertaa lisää :)

Mun käytössä (1x12" takaa avoimella combolla) tuo 3-asento on jäänyt tyystin käyttämättä. Se on mielestäni jo niin älytön ettei ole tullut käytettyä.

Se unohtui mainita Mastotronista, että se on myös mukavan erotteleva fuzz. Siitä löytää todella hyvän soundin esim. Foo Fightersin "Exhausted" biisiin... missä on reilusti fuzzia mutta halutaan kuitenkin saada selvää mitä sointua kitara soittaa.
http://www.youtube.com/watch?v=7wmoAm0b3QY

No name, huh? Well, for now we'll just call you Boris.
the-Antero
25.10.2012 12:38:34

McNulty: 3 (kytkin oikealla) = aivan jumalattomasti ja överisti alakertaa lisää :)

Nyt odotellaan että pedaali saapuu ja pääsee kokeilemaan treenikselle puhtaaseen kanavaan 100w nupilla ja 4x12 kaapilla :D "ho-ho-ho, merry christmas for me" näin etukäteen :D

the-Antero
26.10.2012 09:29:40

Kerrottakoon että tänään aamull työnsin piuhan pedaaliin ja vein sen neitsyyden. On kyllä niin ilkeä tapaus että epäilen sitä neitsyyttä ;) eipä voi muuta sanoa kuin HUH HUH. Rakkautta ensikuulemalta. Sub switchillä saa lattian tärisemään kerrostalovolyymeilla :D

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti