Muusikoiden.net
03.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender FSR Telecaster vs. American Standard
1
Juutas
23.10.2012 22:24:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisiko joku kertoa eron perus American standardin ja alla olevan linkin mallin välillä? Onko muutakin eroa kuin bodyn lakkaus ja pinta? Hypistelin kaupassa vastaavan oloista, jota myyjä väitti American Standardiksi, mutta ainakaan Fenderin sivuilta en löytänyt samanlaista "mattapintaista" viininpunaista mallia. Mulle oleellista olisi, että erityisesti kaula olisi samanlainen kuin American Standardissa (johon olen tottunut).

http://www.thomann.de/fi/fender_fsr_telecaster_wine_red.htm

Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Gabe
23.10.2012 22:44:38 (muokattu 23.10.2012 22:48:43)

Juutas: Osaisiko joku kertoa eron perus American standardin ja alla olevan linkin mallin välillä? Onko muutakin eroa kuin bodyn lakkaus ja pinta? Hypistelin kaupassa vastaavan oloista, jota myyjä väitti American Standardiksi, mutta ainakaan Fenderin sivuilta en löytänyt samanlaista "mattapintaista" viininpunaista mallia. Mulle oleellista olisi, että erityisesti kaula olisi samanlainen kuin American Standardissa (johon olen tottunut).

Ei niillä kovin paljon ole eroa. Mikit siinä taitaa olla erit, en ole varma radiuksesta. FSR=Facto Special Run, eli sitä tuutataan ulos vain joku tietty määrä. Ainakin MIM Fendereissä ne FSR sarjan kitarat mitä olen nähnyt ovat olleet hiukan peruslaatua parempia, tosin hintaeroakin on ollut aika paljon.

e. Jos en erehdy niin kaulaprofiili noissa taitaa olla vähän eri. American Standardissa on Modern C ja FSR mallissa C, eli FSR:n kaula olisi hiukan paksumpi.

" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
jalaleppilampi
30.10.2012 09:21:06

Juutas: Osaisiko joku kertoa eron perus American standardin ja alla olevan linkin mallin välillä? Onko muutakin eroa kuin bodyn lakkaus ja pinta? Hypistelin kaupassa vastaavan oloista, jota myyjä väitti American Standardiksi, mutta ainakaan Fenderin sivuilta en löytänyt samanlaista "mattapintaista" viininpunaista mallia. Mulle oleellista olisi, että erityisesti kaula olisi samanlainen kuin American Standardissa (johon olen tottunut).

Moi! kyseessä on siis Factory Special Run malli joka perustuu täysin American Standard -malliin;

The American Standard Hand-Stained Ash
Telecaster is a beautifully distinctive new take
on Fenders most time-honored guitar. With all
the Telecasters prized snap and sparkle, this
special model gives our American Standard
Telecaster an ash body with a gorgeous
hand-rubbed stain beneath a satin-lacquer
finish. Available as a maple-fretboard model
in Mahogany Stain and as a
rosewood-fretboard model in elegant Wine
Red.

Ja kyseessä vain Euroopan markkinoille valmistettu erikoiserä, siksi ei näy Fenderin sivuilla. Kannattaa harkita hankintaa - erittäin pieni erä valmistettu.

T. Jerry/Fender Scandinavia

Juutas
01.11.2012 09:19:36

Hyvältä kuulostaa, mutta saisiko vielä tarkennuksen, että onko tuo kaulan profiili siis sama kuin American Standardissa vai ei? Edellinen kirjoittajahan epäili, että c ja modern c ovat eri?

jalaleppilampi: Moi! kyseessä on siis Factory Special Run malli joka perustuu täysin American Standard -malliin;

The American Standard Hand-Stained Ash
Telecaster is a beautifully distinctive new take
on Fenders most time-honored guitar. With all
the Telecasters prized snap and sparkle, this
special model gives our American Standard
Telecaster an ash body with a gorgeous
hand-rubbed stain beneath a satin-lacquer
finish. Available as a maple-fretboard model
in Mahogany Stain and as a
rosewood-fretboard model in elegant Wine
Red.

Ja kyseessä vain Euroopan markkinoille valmistettu erikoiserä, siksi ei näy Fenderin sivuilla. Kannattaa harkita hankintaa - erittäin pieni erä valmistettu.

T. Jerry/Fender Scandinavia

Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti