Muusikoiden.net
10.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Custom vahvistin Ukrainasta
1
jussi.r
19.10.2012 16:37:43 (muokattu 25.10.2012 19:31:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle olis tulossa itse tehty vahvistin Ukrainasta. Mitenköhän se kannattaisi pyytää lähettämään Suomeen?
Jos lähettää normaalina postina, kysytäänköhän siinä missään kohdassa hintaa, että tulli tietää minkä verran verottaa? Ettei jää tulliin pidemmäksi aikaa jumiin tms. koska hintaa ei ole tiedossa?

Ukraina ei ole EU:n sisällä. Näillä tyypeillä ei ole tietääkseni firmaa pystyssä (vielä).

Kännykällä kuvattu video: http://www.youtube.com/embed/q9w_BHDIyeU
Kuva vahvistimesta: http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n … 6794_3249401332445_1306298544_n.jpg

Artist
19.10.2012 16:45:07 (muokattu 19.10.2012 16:47:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeksi keväällä kun tilasin tavaraa EU-alueen ulkopuolelta, jäi paketti autoomattisesti tulliin, josta tuli kirjeitse ilmoitus ja ohjeet tullauksen hoitamiseksi netissä. Sitten vaan netissä lätki tiedot sisällöstä ja arvosta + maksoi alv:n (ja mahdollisen tullin) niin paketti tuli postin kuljettamana himaan.

Ymmärsin, että tuo olisi ihan normaali käytäntö nykyään.

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille … ulliselvityksen_tekeminen/index.jsp

"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Gabe
19.10.2012 17:05:20

jussi.r: Mulle olis tulossa itse tehty vahvistin Ukrainasta. Mitenköhän se kannattaisi pyytää lähettämään Suomeen?
Jos lähettää normaalina postina, kysytäänköhän siinä missään kohdassa hintaa, että tulli tietää minkä verran verottaa? Ettei jää tulliin pidemmäksi aikaa jumiin tms. koska hintaa ei ole tiedossa?

Ukraina ei ole EU:n sisällä. Näillä tyypeillä ei ole tietääkseni firmaa pystyssä (vielä).

Hinta oli 600 dollaria.

Kännykällä kuvattu video: http://www.youtube.com/embed/q9w_BHDIyeU
Kuva vahvistimesta: http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n … 6794_3249401332445_1306298544_n.jpg

Hieno vahvistin. Kenen tekemä? Jep, noin se menee miten yllä sanottiin. Eli tullista tulee ohjeet maksuun. Tuli mieleen hauska porsaanreikä tuostakin, kun eihän tulli voi mitenkään kyseisen laitteen arvoa määrittää. Jos lähettäjä ei laita hintaa tuotteelle tai arvoksi on laitettu joku parikymppiä niin mitenköhän tässä tapauksessa toimitaan?

" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
LaMotta
19.10.2012 17:13:38 (muokattu 19.10.2012 17:14:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi.r: Kuva vahvistimesta: http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n … 6794_3249401332445_1306298544_n.jpg

Välitön intuitiivinen mielleyhtymä = putkiradio :)

Vuonna 1984 - NYT
jussi.r
19.10.2012 17:57:25 (muokattu 19.10.2012 22:17:44)

Mulla jäi kerran tavaraa tulliin ja netissä kirjoitin tiedot, mutta silloin siinä paketissakin luki se hinta. Eli niin, samaa mietin itse, voisiko häntä pyytää kirjoittamaan vaikka pienemmänkin summan.

Artist
19.10.2012 18:43:57 (muokattu 19.10.2012 18:46:51)

Gabe: Tuli mieleen hauska porsaanreikä tuostakin, kun eihän tulli voi mitenkään kyseisen laitteen arvoa määrittää. Jos lähettäjä ei laita hintaa tuotteelle tai arvoksi on laitettu joku parikymppiä niin mitenköhän tässä tapauksessa toimitaan?

Jos epäilevät niin voivat kyllä pyytää maksukuittia tms. Jos mitään tositteita ei löydy niin voivat varmaan arvioida laitteen arvon, näinhän verotuksessakin toimitaan, jos ilmoituksia ei jätetä asianmukaisesti. Ja ostajahan tuon tulli-ilmoituksen täyttää ja siihen se maksettu hinta lätkitään, ja jos ilmoitat muuta kuin todellisen summan niin rikot lakia.

Jännä homma sinänsä, että täällä tuomitaan aika ankarasti mm. piraattituotteet (niin kuin toki pitää), mutta näissä tulleissa/veroissa ollaan aika usein pohtimassa tapoja kiertää maksuja.

Jos ei ole oikeasti varaa maksaa sitä alv:tä + tullia niin kannattaa varmaan jättää ostamatta.

"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
oksatboys
19.10.2012 20:05:45

Artist: Jos ei ole oikeasti varaa maksaa sitä alv:tä + tullia niin kannattaa varmaan jättää ostamatta.

Näin. Kivahan se ois jos noita ei tartteis maksaa, mutta tässä taannoin kun laskeskeltiin hintaa amerikkalaiselle boutiquevahvistimelle, niin olipa se verojen ja muitten jälkeenkin melko edullinen.

nim. Veronmaksaja :D

"Makkara ilahduttaa, kun se on niin perkeleen hyvää." -vvaltsu
Gabe
19.10.2012 21:26:56

Artist: Jos epäilevät niin voivat kyllä pyytää maksukuittia tms. Jos mitään tositteita ei löydy niin voivat varmaan arvioida laitteen arvon, näinhän verotuksessakin toimitaan, jos ilmoituksia ei jätetä asianmukaisesti. Ja ostajahan tuon tulli-ilmoituksen täyttää ja siihen se maksettu hinta lätkitään, ja jos ilmoitat muuta kuin todellisen summan niin rikot lakia.

Jännä homma sinänsä, että täällä tuomitaan aika ankarasti mm. piraattituotteet (niin kuin toki pitää), mutta näissä tulleissa/veroissa ollaan aika usein pohtimassa tapoja kiertää maksuja.

Jos ei ole oikeasti varaa maksaa sitä alv:tä + tullia niin kannattaa varmaan jättää ostamatta.

Ok, kiitos selvennyksestä. Sanottakoon että olen aina alvit ja tullit maksanut ulkomailta ostetuista tuotteista, enkä suinkaan kehota ketään lakia rikkomaan. Olen vain aina miettinyt miten se mahtaa mennä. Aloittajan kannattaa varmaan pyytää valmistajaa laittamaan tiedot tarkasti, ei mene ainakaan aikaa ja energiaa tuohon selvittelyyn.

" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
jussi.r
19.10.2012 21:40:33 (muokattu 19.10.2012 23:43:49)

Mun mielestä ei oo mitenkään jännä homma se, että näissä asioissa pohditaan laittomuuksia. Se johtuu vain siitä kiinnijäämisriskin pienuudesta. Muutenkin on vähän turhaa sijoittaa uppoavaan laivaan verojen muodossa vaikka olisi hyvinkin varaa siihen.

Taidan kuitenkin maksaa ihan realistisen (oikean) hinnan mukaan, ettei tullissa joku vittuuntunut vahingoniloinen työntekijä päätä, että olen valehtelija ja valitse itse satunnaista lukua vahvistimen arvoksi vertailemalla sitä vaikka "vastaaviin" markkinoiden vahvistimiin, joissa on eri valmistajakin eikä paljoakaan samaa, kuin tullattavassa tavarassa. Jos en suostuisi maksamaan hatusta tempaistua summaa hän voisi uhata lähettävänsä sen takaisin. Minkäs mä sille voisin?

Kiitos vastauksista ja hyvää viikonloppua! :)
http://www.youtube.com/watch?v=B3hq8zxvMII

balanced1
20.10.2012 10:10:52

LaMotta: Välitön intuitiivinen mielleyhtymä = putkiradio :)

Mikroaaltouuni. :)

Täydellinen kitara? 200-kitaraa kun saan arsenaaliin, niin niistä löytyy SE soundi ja nukun yöt.
jussi.r
20.10.2012 13:09:13 (muokattu 20.10.2012 17:19:30)

Orange ja Matamp nupeista on otettu mallia ulkonäön suhteen ja muutenkin. Päätevahvistin on samanlainen kuin '72 Orange OR 120:ssa.

bfoc
20.10.2012 23:30:03

jussi.r: Mun mielestä ei oo mitenkään jännä homma se, että näissä asioissa pohditaan laittomuuksia. Se johtuu vain siitä kiinnijäämisriskin pienuudesta. Muutenkin on vähän turhaa sijoittaa uppoavaan laivaan verojen muodossa vaikka olisi hyvinkin varaa siihen.

Laiva kait uppoaa, jos jengi ei äyskäröi.

Taidan kuitenkin maksaa ihan realistisen (oikean) hinnan mukaan, ettei tullissa joku vittuuntunut vahingoniloinen työntekijä päätä, että olen valehtelija ja valitse itse satunnaista lukua vahvistimen arvoksi vertailemalla sitä vaikka "vastaaviin" markkinoiden vahvistimiin, joissa on eri valmistajakin eikä paljoakaan samaa, kuin tullattavassa tavarassa. Jos en suostuisi maksamaan hatusta tempaistua summaa hän voisi uhata lähettävänsä sen takaisin. Minkäs mä sille voisin?

Ei ne mitään lähettele takas. Hallinto-oikeudessa voi kummastella asiaa kymmenkuntavuotta ja sit korkeimmasta sellaisesta tulee joku päätös. Kannattaa siis maksaa oikean hinnan mukaan (helppo todistaa), niin saa soitella pelillä ennen kun maku muuttuu. Nimittäin kun voit näyttää että se 600 on sovittu, on verottajan homma todistaa että oikea hitna oli jotain muuta.

Toisaalta ei tullia ja verottaja nämä kiinnosta. Kyllä ne yrittää nykyjään niitä isoja kaloja etsiä. 1 kossupullo tai röökiaski ei niin kiinnosta, vaan se oikea salakuljetus ja muu orgaisoitu tuhmuus.

Kiitos vastauksista ja hyvää viikonloppua! :)
http://www.youtube.com/watch?v=B3hq8zxvMII

Samoin. Toivottavasti on hyvä styrkka.

sutiojrikellA
Hynkel
21.10.2012 15:16:31

Valmistajalta saa kauppalaskun (commercial invoice), jonka mukaan tulli voi laskea veronsa.

Fender, Bluetone, Bogner.
jussi.r
02.11.2012 23:35:45 (muokattu 04.11.2012 12:18:37)

Mjaha nyt oli tullut postista saapumisilmoitus ja hain sen sieltä. En tiedä miten se sitten meni tullista. Vahvistin oli avattu jossain vaiheessa matkalla. Puuosien kaikki ruuvit oli jätetty auki ja kaksi vahvistimen kotelon puuosaa oli haljennut pariin kertaan.. Noh liimalla kasaan, tärkeintä on soundi kuitenkin eikä ulkonäkö. Pakkaus oli aika puutteellinen - ainakin perille saapuessa (en tiedä oliko pakkauskin muuttunut matkalla).

Hyvältä kuulostaa. Tosi kirkkaat ja raa'at cleanit, joista pidän. Säröt vaatii kunnolla volaa, että kuulostaa hyvältä. Jossain vaiheessa voisin nauhottaa jotain. Aluksi oli toisen pääteputken kanssa sellaista ongelmaa, että kuumeni todella kirkkaaksi, eikä saanut volaa melkeen ollenkaan. Vaihdoin sitten pääteputkien paikkaa keskenään pari kertaa yms. ja vika hävisi jossain vaiheessa. En sitten tiedä mistä johtui. Kuljetuksen ajan putket olivat irti.

Tuon vahvistimen tekijän youtube-kanava löytyy tästä: http://www.youtube.com/user/tankmusicworks/videos?view=0 Otin alunperin häneen yhteyttä tuolta kommentoimalla yhtä videoista.

Laulava Kylätohtori
02.11.2012 23:40:17

jussi.r: Vahvistin oli avattu jossain vaiheessa matkalla. Puuosien kaikki ruuvit oli jätetty auki ja kaksi vahvistimen kotelon puuosaa oli haljennut pariin kertaan..

Ei viddu, mitä touhua...

Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti