Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarapaja
1 2 3 4 5 6 7
sepisti
19.10.2012 23:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: Pajalla on myös kivoi ihmisiä.
 
Nimttäin bassopuolella. Kitarakamahankinnat teen mielummin Custom-Shopissa.
 
Alfons Åberg
19.10.2012 23:47:02 (muokattu 19.10.2012 23:50:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pmu: En tiedä pitääkö tämä paikkaansa täällä mnetissä, mutta tuolla muualla internet maailmassa tulee esiin mentaliteetti, että ei myydä toiselle yksityiselle edes siihen hintaan mitä saisi liikkeessä vaihdossa. Tätä en kyllä ymmärrä ollenkaan.
 
Se on kaiketi sitä ettei olla valmiita nielemään ylpeyttä siinä vaiheessa kun joku tarjoaisi realistista, mutta sieltä mukavuusalueelta hiuksenhienosti pois tipahtavaa hintaa jolla pääsisi tavarasta eroon.
 
AngieRainbow: Joskus on kyse vain siitä, että kukaan ei juuri nyt tarvitse/halua myymääsi tuotetta, eli tuurillakin on osuutensa tässä asiassa.
 
Kalliimman pään tai marginaalikaman myynnissä on juuri se, että tarvitaan se ostaja joka on kiinnostunut juuri siitä myymästäsi mallista ja niillä spekseillä. Ja matkaakin pitäisi olla alta 100 km.
Taas joku perus Mex/Japs Fenderi menee melko kivuttomasti kun on hinta kohdallaan.
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
mattim
20.10.2012 00:08:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Kalliimman pään tai marginaalikaman myynnissä on juuri se, että tarvitaan se ostaja joka on kiinnostunut juuri siitä myymästäsi mallista ja niillä spekseillä. Ja matkaakin pitäisi olla alta 100 km.
Taas joku perus Mex/Japs Fenderi menee melko kivuttomasti kun on hinta kohdallaan.

 
Tåå varmaa kåskee kaikkee kauppaa ?
 
Alfons Åberg
20.10.2012 14:03:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Tåå varmaa kåskee kaikkee kauppaa ?
 
Koskee toki kaikkea kauppaa. Samasta syystähän autotkin annetaan mieluummin liikkeeseen vaihdossa, koska itse kauppaaminen on samalla tapaa mallista riippuen helppoa tai vähemmän helppoa.
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
AngieRainbow
22.10.2012 19:32:13 (muokattu 22.10.2012 19:48:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

IntriguingMan: Yhden kalliimman kitaran torilla kesällä myyneenä voin sanoa, että se ei kaikkein miellyttävintä hommaa ole. Vaihtotarjouksia kymmenkunta, yksi pankkiautomaatin mukana tsunamiin huuhtoutunut sankari Salosta ja sitten vielä tein sen virheen, että lähdin kitaraa ulos näyttämään. Voi että mikä Kuningaskuluttaja.
 
Tämä ei nyt liity mitenkään tähän Kitarapajakeskusteluun, mutta kyllä itseänikin alkaa ärsyttämään nämä "ostajien" oharit. Mikä siinä on niin vaikeaa ilmoittaa, jos ei olekaan tulossa, niin kuin sovittiin?
 
Mulla on torilla jem777 myynnissä ja sitä kävi joku viime viikolla katsomassa ja kokeilemassa. Totesi, että kitara on hyvä ja kunnossa ja, että tulee tänään hakemaan sen jos se on mulla vielä ja soittavansa kun on tulossa. No, eipä ole kaverista kuulunut eikä ole pelkoa, että vastattaisiin tekstiviestiin, jonka lähetin noin seitsemän tuntia sitten.
 
Miksi ei voi vaan sanoa, että en haluakaan ostaa kitaraa? Ei tarvitsisi turhaan olla kotona miettimässä, että tullaankohan sitä vai ei. Onko tämä joku suomalainen tapa vai mistä tässä on kysymys?
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Aman
22.10.2012 23:44:20 (muokattu 22.10.2012 23:45:05)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Tämä ei nyt liity mitenkään tähän Kitarapajakeskusteluun, mutta kyllä itseänikin alkaa ärsyttämään nämä "ostajien" oharit. Mikä siinä on niin vaikeaa ilmoittaa, jos ei olekaan tulossa, niin kuin sovittiin?
 
Mulla on torilla jem777 myynnissä ja sitä kävi joku viime viikolla katsomassa ja kokeilemassa. Totesi, että kitara on hyvä ja kunnossa ja, että tulee tänään hakemaan sen jos se on mulla vielä ja soittavansa kun on tulossa. No, eipä ole kaverista kuulunut eikä ole pelkoa, että vastattaisiin tekstiviestiin, jonka lähetin noin seitsemän tuntia sitten.
 
Miksi ei voi vaan sanoa, että en haluakaan ostaa kitaraa? Ei tarvitsisi turhaan olla kotona miettimässä, että tullaankohan sitä vai ei. Onko tämä joku suomalainen tapa vai mistä tässä on kysymys?

 
Niinpä. Tästä toki tulee mieleen pieni stoori lentokentällä duunissa olleesta Jarkosta jonka hommiin kuului mm. jäiden poisto lentokoneiden siiviltä. Jarkko oli vähän boheemimpi kaveri joka tuli töihin vähän silloin kun sattui. Ei koskaan tietenkään liian ajoissa, vaan usein sen varttitunnin myöhässä. Ruokatunnitkin hänellä saattoi haaveillessa venähtää ja kotiin lähtökin tuntui koittavan aina jo jonkin verran ennen varsinaisen työajan päättymistä.
 
Hänen esimiehensähän ei ymmärrettävästi tuollaista touhua aina positiivisesti vierestä katsellut vaan huomautti siitä hänelle useampaankin otteeseen. Pari varoitustakin hän kai kerkesi jo antamaan.
 
Eräänä päivänä Jarkon töihiin tulo oli venähtänyt jo ennätysmyöhäisiin lukemiin ja silloin hänen esimiehellään tuli mitta täyteen. Esimies käveli kovaäänisesti sadatellen Jarkon työpisteelle ja alkoi huudon voimalla esittämään asiaansa Jarkon jo paikalla olleelle työtoverille:
 
"Nyt oli viimeinen tikki! Missä se saatanan velttopaska makaa, kun työpäivä on alkanut jo puoli tuntia sitten?! Se on viimeinen päivä tämän leivän äärellä, kun ei jumalauta kunnioiteta työaikoja ja yhteisiä sääntöjä! Mitä helvettiä tästäkään tulisi jos kaikki perkele maattais toinen sormi perseessä ja toinen nenässä kotona ja koneet jäis maahan kun ei saatana kukaan niitä hoitais?! MITÄ?!"
 
"Jarkko on kuollut" työtoveri vastasi.
 
-Ari
 
MUOX: Niin ja siis eihän tämäkään aiheeseen liittynyt, joten sori :)
 
'Naisvetoista poprokkia' Jessica Wolff tai 'to seventies and back' Gonzo Sombrero
horseface
23.10.2012 19:55:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aman: Niinpä. Tästä toki tulee mieleen pieni stoori lentokentällä duunissa olleesta Jarkosta jonka hommiin kuului mm. jäiden poisto lentokoneiden siiviltä. Jarkko oli vähän boheemimpi kaveri joka tuli töihin vähän silloin kun sattui. Ei koskaan tietenkään liian ajoissa, vaan usein sen varttitunnin myöhässä. Ruokatunnitkin hänellä saattoi haaveillessa venähtää ja kotiin lähtökin tuntui koittavan aina jo jonkin verran ennen varsinaisen työajan päättymistä.
 
Hänen esimiehensähän ei ymmärrettävästi tuollaista touhua aina positiivisesti vierestä katsellut vaan huomautti siitä hänelle useampaankin otteeseen. Pari varoitustakin hän kai kerkesi jo antamaan.
 
Eräänä päivänä Jarkon töihiin tulo oli venähtänyt jo ennätysmyöhäisiin lukemiin ja silloin hänen esimiehellään tuli mitta täyteen. Esimies käveli kovaäänisesti sadatellen Jarkon työpisteelle ja alkoi huudon voimalla esittämään asiaansa Jarkon jo paikalla olleelle työtoverille:
 
"Nyt oli viimeinen tikki! Missä se saatanan velttopaska makaa, kun työpäivä on alkanut jo puoli tuntia sitten?! Se on viimeinen päivä tämän leivän äärellä, kun ei jumalauta kunnioiteta työaikoja ja yhteisiä sääntöjä! Mitä helvettiä tästäkään tulisi jos kaikki perkele maattais toinen sormi perseessä ja toinen nenässä kotona ja koneet jäis maahan kun ei saatana kukaan niitä hoitais?! MITÄ?!"
 
"Jarkko on kuollut" työtoveri vastasi.
 
-Ari

 
Notta nämä ohareiden tekijät ovat todennäköisimmin sitten kuolleet?
 
Oli miten oli, näin on!
AngieRainbow
23.10.2012 20:20:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Notta nämä ohareiden tekijät ovat todennäköisimmin sitten kuolleet?
 
Niinpä. Ja joku kummitus vissiin käy sitten kirjautumassa niiden tunnuksilla m.nettiin, mutta ei kuitenkaan jaksa vastata pikaviestiin.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
niemepet
23.10.2012 21:29:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle paja on tehnyt vaivattomia vaihtokauppoja joihin itse olen tyytyväinen. Vaikka olen minä sieltä ihan ostanutkin kitaroita. Tietysti olisin enemmän saanut kun olisin jaksanut "renkaiden potkijoita" katsella, mutta siihen kun ei viitselijäisyys riitä - niin mielummin tuen paikallista suomalaista yritystä ja saan asioida musiikkikaupassa joka sijaitsee Suomessa. Eikä tarvi maan rajojen yli kommunikoida.
 
Asiantuntevaa porukkaahan siellä on töissä. Terveiset vaan pajalle ja kiitokset viimeisestä! ;-)
 
nimim. "en ole pajalla töissä"
 
Aman
23.10.2012 22:11:23 (muokattu 23.10.2012 22:14:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horseface: Notta nämä ohareiden tekijät ovat todennäköisimmin sitten kuolleet?
 
Ehkei nyt "todennäköisimmin" kuitenkaan :) Kyllähän se 95% tapauksista taitaa olla sitä, että peräännytään tilanteesta eikä viitsitä/kehdata suunnitelmien peruuntumisesta ilmoittaa. Tokihan se aina parempi ele toista kohtaan on ilmoittaa jos jättää leikin puolitiehen. Ei tarvitse odotella olematonta kauppakumppania tai yrittää itse epätoivoisesti ottaa yhteyttä. Saatika pantata tavaraa kotona turhaan, kun toinen ostajaehdokas olisi jo jonossa.
 
Itse ymmärrän sitä näkökulmaa kuitenkin, että se kehtaaminen voi olla joskus todella iso kynnys monelle ja feidaaminen tuntuu helpommalta. Feidaamiseenhan ei tarvitse mitään muuta kuin jättää vain asian sikseen. Perumisessa joutuu kohtaamaan toisen osapuolen.
 
Mulla oli joskus vuosia sitten sosiaalisten tilanteiden kanssa ongelmia, jotka heijastuivat juuri tuollalailla. Pieninkin takapakki saattoi muodostua sellaiseksi, ettei sitä voinut ilmoittaa toiselle koska ei missään tapauksessa halunnut olla se, jonka takia tehdyt suunnitelmat menisivät pieleen. Sitten välteltiin koulun käytävillä ja keksittiin hätävalheita kun kohdattiin. Se oli aivan perseestä itseä ja muita kohtaan.
 
Eikä se ollut mitään koppavaa asennetta muita kohtaan. Ihan vain helvetin huono itsetunto mistä se silloin kumpusi. Onneksi jossain vaiheessa alkoi järki luistaa päässä ja pääsi tuosta vaiheesta yli.
 
Ja jottei aivan offtopikkina pysy niin: Kitarapaja rocks big time! Se on siinä mielessä hyvä myyntikanava ainakin noille vähän paremman/vintage luokan vehkeille, että sinne menee asiakkaat shoppailemaan juuri tuollaista kalustoa. Helpompi ja mukavampi mennä testaamaan kerralla useampi laatu-Tele kuin ajella ympäriinsä useamman yksityisen ilmoituksen perässä.
 
'Naisvetoista poprokkia' Jessica Wolff tai 'to seventies and back' Gonzo Sombrero
Objectif Lune
24.10.2012 17:11:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silloin jos laskee rahallisen arvon ajalle, jonka myymiseen ja pään seinän hakkaamiseen käyttää, helposti alkaa käydä taloudellisesti kannattavaksi myydä soittimia Kitarapajan tai vastaavien yritysten kautta. Usein kuitenkin on ekonomisempaa antaa ammattilaisten hoitaa homma kotiin, ja kerätä omat tulot niistä hommista, joita itse osaa paremmin. Ainakaan itselläni ei ole liikaa aikaa "säästää rahaa tekemällä itse".
 
Hopeakala: https://www.facebook.com/Hopeakala // http://hopeakala.bandcamp.com/
Alfons Åberg
24.10.2012 18:31:38 (muokattu 24.10.2012 18:32:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Niinpä. Ja joku kummitus vissiin käy sitten kirjautumassa niiden tunnuksilla m.nettiin, mutta ei kuitenkaan jaksa vastata pikaviestiin.
 
Plussaa.
 
Nimim. oharin tekijä nähty statuksella "nyt paikalla" sillä kellonlyömällä kun oli sovittu näyttö.
 
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
Alfons Åberg
14.04.2013 18:27:32 (muokattu 14.04.2013 18:54:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Huom! Olet kirjoittamassa yli 171 päivää vanhaan aiheeseen!"
 
Niin olen. Mutta aloitukseen kommenttia...hieman käyttäjä LamaAjanElviksen onelineria mukaillen.
 
"Mieluummin vien Kitarapajalle myyntitiliin kun alan pitämään kaiken maailman rahattomille testailijoille riffiklinikoita".
 
Alkuperäinenhän meni jotenkin: "Mieluummin työnnän roskalavalle kuin alan pitämään riffiklinikkaa kaiken maailman testailijoille".
 
Se vaan tarjoaa myös plussana sen vaihtoehdon, että mutkasta voi poistua tyylikkäässä hallitussa luisussa, jos haluaa. -AWKM
Dunga
14.09.2013 15:07:53 (muokattu 14.09.2013 15:19:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hauskaa pientä havainnointia puljujen Coda Music UK ja Kitarapaja välillä (punnat veivattu suoraan euroiksi ja kitarat hävinneet siis codan nettikaupasta, facebookin albumeista löytyy vanhojakin kamoja vielä).
 
Baja tele, 511e - pajalle 599e
 
https://www.facebook.com/photo.php? … 743_1295557042_n.jpg&size=960%2C407
 
http://www.kitarapaja.com/pics/fbajads1001_1024_765.JPG
 
JV Squju, 833e - pajalle 1190e
 
https://www.facebook.com/photo.php? … 3741849.364693282742&type=3&theater
 
http://www.kitarapaja.com/pics/jvsq8301_1024_765.JPG
 
Gibson LP 08 standard vm.10, 1548e - pajalle 1850e
 
https://www.facebook.com/photo.php? … 743_2146461761_n.jpg&size=960%2C367
 
http://www.kitarapaja.com/pics/2008lphb1_1024_765.JPG
 
Fender 57 avri strat vm.96, 1071e - pajalle 1450e
 
https://www.facebook.com/photo.php? … 743_1548142696_n.jpg&size=960%2C365
 
http://www.kitarapaja.com/pics/fav57svw961_1024_765.JPG
 
Tuossa vain nuo viimeisimmät, yhteensähän noita on kulkenut jo kymmenittäin - fenkkua, gibsonia, fanoa jne. Jollakin taitaa olla hupaisa pikku projekti päällä, kyllähän tuolla touhulla hieman nettoaa. Ei sillä että tästä suoranaisesti haittaa olisi esim. minulle - kunhan vain pistää ihmetyttämään moinen trokaustoiminta :)
 
War... war never changes.
Kunnallisjäte
14.09.2013 16:18:50 (muokattu 14.09.2013 16:21:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, siis miten tolla nettoaa? Myyjähän saa 80% myyntihinnasta, jolloin menee aika samoihin Coda-Musicin kanssa.
 
Tosin sen kyllä huomasin että yksi punainen tele-mallinen Fano ja yksi vihreä JM Fano hävisivät Coda-Musicin sivuilta ja ilmestyivät Pajalle myyntiin. Ajattelin kyllä tuolloin, että joku halusi testata kitaroita ja pani (selkesäti onnistuneesti) ne tarjolle testin jälkeen.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Dunga
14.09.2013 18:18:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: Hmm, siis miten tolla nettoaa? Myyjähän saa 80% myyntihinnasta, jolloin menee aika samoihin Coda-Musicin kanssa.
 
Tosin sen kyllä huomasin että yksi punainen tele-mallinen Fano ja yksi vihreä JM Fano hävisivät Coda-Musicin sivuilta ja ilmestyivät Pajalle myyntiin. Ajattelin kyllä tuolloin, että joku halusi testata kitaroita ja pani (selkesäti onnistuneesti) ne tarjolle testin jälkeen.

 
Sen verran säännölliseltä touhulta tuo dilkkaaminen on pidempään vaikuttanut, että en ihan usko että joku huvikseen tuollaista touhua harrastaa.
 
Codan hinnathan on pyyntihintoja, aina sieltä ostaessani olen itse saanut tingattua sievoisen summan.
 
War... war never changes.
Kunnallisjäte
14.09.2013 22:24:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Codan hinnathan on pyyntihintoja, aina sieltä ostaessani olen itse saanut tingattua sievoisen summan.
 
Tämä onkin mulle uutta tietoa. Codalla on juuri nyt kovasti kuolattavia kohteita esim. K-Linet ja Fanot. Noista hinnoistako voi todella yrittää tingata? Tämähän saattaa mennä mielenkiintoiseksi...
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
ReBeat
14.09.2013 22:37:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: Codalla. Noista hinnoistako voi todella yrittää tingata?
 
Meikäki sai tingattua ~15% kun ostin yhen halpis baritonin. Laitoin vaan sähköpostia sinne että teillä olis tollanen mutta miten olis tän verran. Tuli vastaus että okei, laitetaan uus hinta sinne tuotesivulle niin voit ostaa sen sieltä. Kyttäsin sitten hiirikäsi kovana ettei kukaan muu ehtis napata sitä itelleen siinä välissä.
 
YAMAHA
14.09.2013 23:47:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarapajassa ei ole kuin myyntitilissä olevia kitaroita, ei ota juurikaan mitään vaihdossa,
Muutaman kerran kun hain juuri yhtä kyseistä kitaraa ja olisi löytynyt pajalta ...aina vastaus oli sorry myynti tilissä...viimeksi kitarapajan myyjällä meni palko nokkaan,,
ja rupesi tilittämään tyyliin että mitä järkeä sinun on tarjota kitaraasi vaihdossa kun hyvitämme 20-40% alle markkina hintojen sinun kitarastasi..
Ihmettelen vain ettei ne voi pistää niihin myynti ilmoituksiin onko kitara myyntitilissä.
MT- merkintä riittäisi oikein hyvin
..no enpä ole vaivannut heitä enään..
 
Mika
Hynkel
15.09.2013 00:41:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän Paja ota vaihdossa sellaista mikä menee myös eteenpäin. Se on bisnestä, elanto. Kyllä mie oon saanut vaihdettua, mutta tietenkin siinä häviää melkoisesti. Eihän se Kitarapajan vika ole jos miulla ei oo varaa ostaa, vai onko?
 
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «