Muusikoiden.net
10.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland gr-55
1
rabitti88
04.10.2012 12:16:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olen alkanut himoitsemaan Rolandin gr-55 kitarasynää, onko kellää kokemuksia. En löytänyt käyttö kokemuksia mistään suomen kielellä. Onko mistään kotoisin?

Kysyisin vielä mitä multifekti laitetta suosittelisitte hinta luokassa 200-400. Kokemuksia kaipaisin etenkin zoom G5, line6 floor podplus, boss me-70 ja line6 pod hd300-400 sarjalaisista. Multiefektia tarvitsen jo marraskuussa keikalla, joten haluaisin tietää mihin kannatais sijoittaa pennoset. kitaroina on esp sähkis sekä yamahan elektroakustinen sekä mahdolliseti vuonna 63 valmistunu american fenkku.

Ukko
04.10.2012 16:07:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: Nyt olen alkanut himoitsemaan Rolandin gr-55 kitarasynää, onko kellää kokemuksia. En löytänyt käyttö kokemuksia mistään suomen kielellä. Onko mistään kotoisin?

On hankintalistalla ja testattu Fasulla. Suosittelen testausta paremman tiedon saamiseksi. Jos tarkoituksena on vain parin kolmen soundin aikaansaaminen, laitetta tuskin kannattaa hankkia. Youtubesta löytyy ihan hyvää matskua aiheesta.

COVS jäsen nro 6
uusiipe
04.10.2012 16:11:32

Arttu_Ace: ..eikä kukaan kehtaa niillä enää soittaa.

Kasaria tai, mä vetelen "kiipparifillejä" monessakin sivuprojektissa GR-33:lla. Toimii ok, kun vaan hoksaa kuinka sillä pitää soittaa.

Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
edgehill
05.10.2012 11:56:26 (muokattu 05.10.2012 12:13:51)

Tuolta löytyy käyttäjien kokemuksia läjäpäin:
http://www.vguitarforums.com/smf/index.php

t. edgehill

EDIT: Siis suomen kielellä, eipä taida kovin paljoa löytyä. Mulla on ko. laite ja kuulun niihin joilla on ongelmia trackingin ja ghost-äänien kanssa.
Pähkinänkuoressa:
- presetit kuraa
- käyttöliittymä/käyttö japsi-insinöörivetoinen eli hankala
- mikään ei takaa että juuri sulla PCM-soundien tracking toimii. Joillakin ok mutta esim. mulla ongelmia. Ziljoona tuntia säätämistä takana ja ei mitään ratkaisua. Ongelmat soundibank -kohtaisia, jotkut soundit toimii, toiset ei. Melkein kaikissa preseteissä on mukana COSM -mallinnus, joka piilottaa/häivyttää PCM-soundien triggausongelmia.
- laitteen guitar out surkea, kohinataso aikamoinen (ohitan asian nyt niin että erikseen piuha normistyrkkariin ja erikseen 13-pin piuha GR-55:een)
+ säätämällä saa tosi hyviä soundeja ja niillä on kiva inspiroida
+ COSM-mallinnus oli mulle positiivinen ylläri ja niiden kanssa ei ole tracking probleemeja
+ ajurit olleet vakaita (Rolandin oma editori kökkö mutta onneksi on Floorboard editor joka on hyvä, lisätietoja tuolta mainitulta foorumilta)
+ säätövaraa aivan hitosti

Summa summarum, jos tuo tracking toimisi koko ajan luotettavasti niin varauksetta peukut pystyyn. Muut ongelmat eivät fataaleja.

PekkaM
20.10.2012 15:31:45

Kivan oloinen kapistus yhden päivän räpeltämisen perusteella mutta eikö tässä tosiaan ole PC:lle konffausohjelmistoa? USB-liitin kuitenkin löytyy. Hirveä homma näpertää noita patcheja laitteen oman liittymän kautta ainakin näin Line6:n hemmottelemalle soittajalle.

juicci90
20.10.2012 16:00:04

rabitti88: Kysyisin vielä mitä multifekti laitetta suosittelisitte hinta luokassa 200-400.

Multiefektia tarvitsen jo marraskuussa keikalla

kitaroina on esp sähkis sekä yamahan elektroakustinen sekä mahdolliseti vuonna 63 valmistunu american fenkku.

Sinä olet kyllä melkoinen vemmelsääri. Onko tämä nyt viides hankintaketju parin päivän sisään? Edellisissä sanoit että sulla on kitaroina squieri ja epiphone. Nyt ne onkin esp, yamaha ja vintage fender? Sanoit myös että olet juuri alkanut soittamaan.. mutta nyt jo keikalle. PRS tyylisen kitaran ajattelit rakentaa satasella mutta multiefektiin on heittää neljäkin sataa? Huh huh..

Laulava Kylätohtori
20.10.2012 17:54:42

juicci90: Sinä olet kyllä melkoinen vemmelsääri. Onko tämä nyt viides hankintaketju parin päivän sisään? Edellisissä sanoit että sulla on kitaroina squieri ja epiphone. Nyt ne onkin esp, yamaha ja vintage fender? Sanoit myös että olet juuri alkanut soittamaan.. mutta nyt jo keikalle. PRS tyylisen kitaran ajattelit rakentaa satasella mutta multiefektiin on heittää neljäkin sataa? Huh huh..

No, toisaalta tämä on ihan hyvä ketju, jos joku on oikeasti ostamassa ko. vermettä. Nimittäin näytti olevan ihan asiallista tekstiä vastauksissa toisin kuin useimmissa muissa Jäneksen ketjuissa....

Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
blues guitar
20.10.2012 19:42:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: ?..... sekä mahdolliseti vuonna 63 valmistunu american fenkku.

Mistä näitä saa satasella?

...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
edgehill
21.10.2012 13:51:34 (muokattu 21.10.2012 14:22:58)

PekkaM: Kivan oloinen kapistus yhden päivän räpeltämisen perusteella mutta eikö tässä tosiaan ole PC:lle konffausohjelmistoa? USB-liitin kuitenkin löytyy. Hirveä homma näpertää noita patcheja laitteen oman liittymän kautta ainakin näin Line6:n hemmottelemalle soittajalle.

On. Floorboard, donationware, linkit + supportia löytyy tuolta ylämainitulta foorumilta.
Toimii hyvin (paitsi jos sulla on OSX Mountain Lion).

EDIT: Koska mulla on Montain Lion niin kävin tarkistamassa. Näköjään nyt löytyy toimiva Flooboard 10.8:lle. Jipii!

slapvete
21.10.2012 14:02:22

juicci90: Sinä olet kyllä melkoinen vemmelsääri. Onko tämä nyt viides hankintaketju parin päivän sisään?

Vanha lokakuun alussa aloitettu säie, mutta PekkaM meni astumaan papanaan ja bumppasi koko roskan taas eetteriin.

Eiköhän tämä tosiaan riitä. Rabitti88:n aloittamat jutut on jo muodostuneen kitarakamapalstan rölösäikeiksi.

"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
PekkaM
21.10.2012 20:47:11

edgehill: On. Floorboard, donationware, linkit + supportia löytyy tuolta ylämainitulta foorumilta.
Toimii hyvin (paitsi jos sulla on OSX Mountain Lion).

EDIT: Koska mulla on Montain Lion niin kävin tarkistamassa. Näköjään nyt löytyy toimiva Flooboard 10.8:lle. Jipii!

Kiitos tästä. Olisihan tuolla joku GR-55 Librarian ollut Rolandin sivuillakin mutta näytti screenshottien perusteella erittäin karulta. Jotenkin tuo Floorboard tosin tuntuu bugittavan kun onnistuin saamaan hienoisen pitch shift -epävireen korkeampaan E-kieleen vaikka se oli varmasti poissa kaikista asetuksista.

edgehill
22.10.2012 11:58:45

PekkaM: Kiitos tästä. Olisihan tuolla joku GR-55 Librarian ollut Rolandin sivuillakin mutta näytti screenshottien perusteella erittäin karulta. Jotenkin tuo Floorboard tosin tuntuu bugittavan kun onnistuin saamaan hienoisen pitch shift -epävireen korkeampaan E-kieleen vaikka se oli varmasti poissa kaikista asetuksista.

Tuolla Librarianilla ei kai pysty editoimaan patchejä, pelkästään,ööö, kirjastoimaan niitä.

Mulla on Flooboard toiminut Windowsissa täysin moitteetta. OSX:n osalta ei ole paljoa kokemusta mutta sekin vaikuttaa olevan ok.
Asetuksia ja niiden välisiä riippuvuuksia GR-55:ssä on hitosti, ehkä joku asetus on konfliktissä toisen kanssa tms. Ainakin mulla menee joskus nuo Assignit solmuun eikä toimi ihan niinkuin kuvittelen.

Tosin mulla on käyttö jäänyt aiottua vähäisemmäksi noiden tracking -ongelmien vuoksi. Mites sulla, vaikkapa patch Nice Tenor ala-E -kieleltä 1-5 nauhoilta. Seuraako pikkausta ja missä nopeudessa menee plörinäksi?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti