Muusikoiden.net
07.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudet Marshall DSL 100H vahvistimet
1 2 3
rasze
30.09.2012 19:39:09 (muokattu 30.09.2012 19:40:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshall uudelleenjulkaisi DSL-sarjan vahvistimet pienillä parannuksilla viime mallista.
Resonance deep switchin tilalla ja siinä on myös tehon puolitus. Lisää myös löytyy.
Aika halpa myös. Hinnan varmaan alentaa se, että se on tehty Vietnamissa...
http://www.topsound.fi/marshall-dsl100h-2012.html

Ääninäytettä:
http://www.youtube.com/watch?v=aox6meEboMw
http://www.youtube.com/watch?v=M-KIry4fFmg

Shredator
30.09.2012 21:13:27

Nääh, taidan pysytellä vain 2203:ssa...

Miksi soittaa hitaasti, kun voisi soittaa myös nopeasti?
rasze
30.09.2012 21:34:46

Kyllä itekki pysyttelisin jos olis, mutta kun ei myydä missään lähistölllä!

Laiskiainen
30.09.2012 22:24:03

rasze: Kyllä itekki pysyttelisin jos olis, mutta kun ei myydä missään lähistölllä!

Alkuperäisiä Dsl marsuja on tori ollut pullollaan, itseäkin vähän kiinnostaisi..

- The late bird catches a nap -
hallu
01.10.2012 21:48:17

Onko digitaalinen reverb parempi kuin jousikaiku? vai miksi sitä ihan erikseen mainostetaan tuossa TopSoundin ilmossa?

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
madcow2
01.10.2012 22:31:42

hallu: Onko digitaalinen reverb parempi kuin jousikaiku? vai miksi sitä ihan erikseen mainostetaan tuossa TopSoundin ilmossa?

Varmaankin oli pointtina se, että on säädettävissä molemmille kanaville erikseen. Toisekseen, (laadukas) digitaalikaiku voipi olla käyttökelpoisempi kuin jousikaiku - ainakin omaan makuuni.

Möö. Koti on mun stage.
Arttu_Ace
02.10.2012 10:08:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Onko digitaalinen reverb parempi kuin jousikaiku? vai miksi sitä ihan erikseen mainostetaan tuossa TopSoundin ilmossa?

En tiedä parempi, kun ei ole tullut samassa vahvistimessa testattua noita. Makuasioitahan ne lähtökohtaisesti on, että minkälaisesta reverbistä tykkää vahvarissaan. Se mikä digitaalisen reverbin etu on jousikaikuun, tulee luotettavuudessa ja metelittömyydessä.

Mitä nyt omassa bändissäni on kolmesta putkimarsusta kahdessa digireverb ja yhdessä jousikaiku, niin ei niissä käytännössä huomattavaa eroa ole - varsinkaan bändinä soittaessa. Itse tykkään kyllä oman Vintage Modernini digikaiusta, se on käyttökelpoinen niin pienissä kuin isoissakin annoksissa.

"Yritän olla kitara-, rock- ja muunkin musiikin suhteen avarakorvainen, mutta mun mielestä ois kyllä kaikkien etu, ettei tota djenttiä äänitettäisi tai esitettäisi enää sekuntiakaan. Ikinä." -Jucciz
Tawsky
02.10.2012 10:59:46

Mielenkiintoiselta vaikuttaa. Oli joskus DSL mutta myin pois. Tää kyllä kuulostaa noissa leikkeissä aikas hyvältä. En sitten tiedä onko soundissa mitään olennaista eroa.

"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
hallu
02.10.2012 11:54:47

Arttu_Ace: En tiedä parempi, kun ei ole tullut samassa vahvistimessa testattua noita. Makuasioitahan ne lähtökohtaisesti on, että minkälaisesta reverbistä tykkää vahvarissaan. Se mikä digitaalisen reverbin etu on jousikaikuun, tulee luotettavuudessa ja metelittömyydessä.

Mitä nyt omassa bändissäni on kolmesta putkimarsusta kahdessa digireverb ja yhdessä jousikaiku, niin ei niissä käytännössä huomattavaa eroa ole - varsinkaan bändinä soittaessa. Itse tykkään kyllä oman Vintage Modernini digikaiusta, se on käyttökelpoinen niin pienissä kuin isoissakin annoksissa.

Joo, minua kiinnostaa tämä asia senkin takia, että olen itse aikeissa hankkia kaiun ja esimerkiksi Fenderin jousikaiku on helvetin kallis ja epäkäytännöllisen iso ulkoiseksi kaiuksi. Digirewerbin saisi polkimena muutamasta kympista vajaaseen pariin sataan ja se olisi kooltaan kompakti ja tarjoaa usein monipuolisempaa kaikuvalikoimaa. Mulla on vahvistimissa aina ollut jousikaiku eikä minulla ole kokemusta saako digirewerbistä samanlaista kajahdusta, vai onko niissä enemmän sellainen "halli" tyyppinen se kaiku. kiitos kommentistasi.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
LaXu
02.10.2012 12:18:21

Onkohan tuossa korjattu DSL:n oikeaa ongelmaa, eli epätasapainoisia kanavia? Kun vihreä kanava oli säädetty hyvin, oli punaisessa yleensä liian vähän bassoa. Pitkälti hyödytöntä tone shift nappiakaan ei ole vaihdettu...

Digikaiku on ihan jepa, eipähän rämise jousikaiun jouset ja jos digikaiku on toteutettu hyvin, se myös kuulostaa hyvältä. Puristit voi toki vetää vähän hernettä nenään riippuen toteutuksesta, eli käytetäänkö DSP-piirejä jos kaiku on pois päältä jne.

oamkbonor
02.10.2012 18:50:12

rasze: Kyllä itekki pysyttelisin jos olis, mutta kun ei myydä missään lähistölllä!

Nykyään tavara liikkuu aika näppärästi esim. Itellan tai Matkahuollon kuljettamana, jos et oo kuullu.

rasze
02.10.2012 21:26:35

oamkbonor: Nykyään tavara liikkuu aika näppärästi esim. Itellan tai Matkahuollon kuljettamana, jos et oo kuullu.

Olis myös kiva testata sitä ennenku ostaa, ja samalla näkee missä kunnossa se oikeasti on.

slapvete
03.10.2012 00:52:32

rasze: se on tehty Vietnamissa...

S--tanan s--tana. So it begins.

"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
slapvete
03.10.2012 00:55:46

Laiskiainen: Alkuperäisiä Dsl marsuja on tori ollut pullollaan, itseäkin vähän kiinnostaisi..

Samoin. Ottaisin modausprojektiksi, muuntajat ekana vaihtoon ja sitten tweakkaamaan etuastetta. Odotellaan hetki, että ekat uudet DSL:t tulee torille ja vanhat menee aleen.

"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
käsi
10.10.2012 10:52:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: S--tanan s--tana. So it begins.

Tää ei taida olla marsun eka malli joka on tehty tuolla. Eikö ma sarja ole kanssa Vietnam/Indonesia alueella tehty. Harmi, muttanäyttää väistämättömältä että tuonne on valmistajien pakko mennä jos haluaa pitää itsensä kilpailukykyisenä.

Laiskiainen
11.10.2012 22:14:26

slapvete: Samoin. Ottaisin modausprojektiksi, muuntajat ekana vaihtoon ja sitten tweakkaamaan etuastetta. Odotellaan hetki, että ekat uudet DSL:t tulee torille ja vanhat menee aleen.

Oletko perehtynyt tähän enemmänkin, mitkä muuntajat, mitä modeja?

- The late bird catches a nap -
Metalkallo
15.08.2014 15:54:48 (muokattu 15.08.2014 15:55:14)

Onkos tästä DSL 100:sta mihinkään? Puhdas soundi on aika hunajaa, mutta en ole aivan varma tuosta säröstä? Kuulostaa hiukan räikeältä ja riipivältä. Soittelen bluesia että hard rockia / metallia.

Tässä olen harkinnut myös Blackstarin HT club 50 nuppia ja olen ihmetellyt kun siinä on ne sulakkeet, et onko tässä DSL.ssä sulakkeita myös vai ei kun ainakaan takana ei näy DSL:ssä paikkoja niille?

Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
juici
15.08.2014 16:34:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Onkos tästä DSL 100:sta mihinkään? Puhdas soundi on aika hunajaa, mutta en ole aivan varma tuosta säröstä? Kuulostaa hiukan räikeältä ja riipivältä. Soittelen bluesia että hard rockia / metallia.

Tässä olen harkinnut myös Blackstarin HT club 50 nuppia ja olen ihmetellyt kun siinä on ne sulakkeet, et onko tässä DSL.ssä sulakkeita myös vai ei kun ainakaan takana ei näy DSL:ssä paikkoja niille?

DSL:ssä on pääsulakkeen rasia virtapiuhan littimen alla.

"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
heviäijä
16.07.2015 08:25:50

Onko kenelläkään kokemusta DSL-sarjan marshalleista. DSL-15H kiinnostaisi, mutta olisi kiva tietää onko se hintansa arvoinen, ja se että kuinka suuri osa hinnasta on marshall lisää. Reverb ja efektilenkki kun sattuu puuttumaan. ENGL gigmaster kanssa kiinnostaa, mutta on kuulemma aika moottorisaha soundinen. Kotikäyttöön tulisi, ja musiikin tyylisuunta liikkuu megadeth/anthrax vesillä

Omistan suomen ja m.netin huonoimman ja rumimman pedaalilaudan.
Laulava Kylätohtori
16.07.2015 09:38:59 (muokattu 16.07.2015 09:39:39)

käsi: Tää ei taida olla marsun eka malli joka on tehty tuolla. Eikö ma sarja ole kanssa Vietnam/Indonesia alueella tehty. Harmi, muttanäyttää väistämättömältä että tuonne on valmistajien pakko mennä jos haluaa pitää itsensä kilpailukykyisenä.

Kohta ne Kiinassa tehdyt ovat parempia, kalliimpia ja halutumpia laatumalleja. Myynti-ilmoissakin lukee: "Tämä on vanhempaa parempaa mallia, kun nämä tehtiin vielä Kiinassa."

Believe what you want, it doesn't mean you're right...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti