Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä 50-wattinen putkinuppi hakusessa
1 2
Antti1
02.10.2012 13:12:12 (muokattu 02.10.2012 13:12:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quu: Sitähän minäkin. Kun muistaakseni tuosta on puhuttu enemmän "turboahdettuna JCM800:na". Ja sitä mie haen.
 
Täytyy kuitenkin sanoa, ettei ne ihan samalta kuulosta, mutta samaa naapurustoa mun mielestä. Laney on löysempi ja ylin yläpää vähän räikeämpi. Kenties päätteen kytkennän vaikutusta ja tää on sit sitä "Amerikkaa"? Mikä sit edes on turboahdettu JCM800, sekin on vaikea määritellä. Samaa luonnehdintaa käytetään vaikka joistain Splawneista, SLO:sta ja Peavey 5150:sta, joista jokainen on hyvinkin eri kuuloinen.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
slapvete
02.10.2012 18:34:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohtamatta VHT/Fryette Deliverancea. Siis kun "turboahdetusta" JCM800:sta puhutaan.
 
Se on 60W, mutta kannattaa tosiaan tsekata. Se on hengeltään yllättävän lähellä Marskeja, vaikka KT88-pääteputkilla muriseekin. Fryetten paras styge munsta.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Karvamammutti
02.10.2012 18:37:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monipuolinen - Check
Alle 800€ - Check
50w - Check
 
Marshall JVM205H
 
Toiset tykkää, toiset ei, testaamalla se selviää. Itse oon ollu varsin tyytyväinen.
 
Twinkle: "hyvät jätkät istuu mammutin vasemmalla ja oikealla puolella ja tuomitsevat sieltä eläviä ja kuolleita."
A.O.K.
02.10.2012 19:09:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Monipuolinen - Check
Alle 800€ - Check
50w - Check
 
Marshall JVM205H
 
Toiset tykkää, toiset ei, testaamalla se selviää. Itse oon ollu varsin tyytyväinen.

 
Täysin samat kommentit pätee myös Marshallin Vintage Modern 2266:een, ja kas mullahan onkin semmoinen torilla myynnissä :) Tuosta kuulee paljon vaihtelevia kommentteja, mutta luulen että suurin osa haukkujista ei ole soittanut tuota volume yli puolen välin. Se aukeaa ihan eri lailla kun kunnolla tuuttaa. Tosin tuo taitaa päteä kaikkiin marsuihin.
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
slapvete
03.10.2012 00:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Marshall JVM205H
 
Haa! Kyllä. Frendille hoidettiin keväällä tuollainen käytettynä. Pätevä peli, Marshall-soundi löytyy. Alamiddle ei ole yhtä kiva kuin yksikanavaisissa perinteisissä peleissä, mutta sou nat. Aika pitkälti tuli mieleen 6100 30th Anniversary.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
jhlamm
03.10.2012 19:23:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bilsom27: Ehdotan: Mesa Boogie single rectifier (series2)
 
- 50w
- 2 kanavaa (5 modea)
- sooloboosti
- Bias-kytkin 6L6/EL34
 
Särökanavan "raw" ja "vintage"- modeilla saa hyvää rokkisoundia, niin kevyempään kuin raskaampaan rokkiin.
"Modern"- modella saa sitten todella tymäkkää metallisoundia ja toimii maukkaasti myös, jos käyttää edessä vielä säröpedaalia.
Clean kanavan "pushed"-modella saa sitten vielä näistäkin kevyempää säröä ja clean kuullosti myös omaan korvaan hyvältä ja selkeältä.
Tähän olin todella tyytyväinen, kunnes myin pois Dual rectifierin tultua taloon. Menee käytettynä budjettiinkin.
 
http://www.mesaboogie.com/Product_I … _Solo_50_Head/the_solo_50_head.html

 
Mitä sitä tuosta enää mitään sanomaan. Tuo single rectifier on omaan korvaan ollut tosi hyvä rokkipeli ja onnistuu vähän raskaammatkin tuolla. Torilla on liikkunut kyllä 800 paikkeilla. Ehkä hieman yli mutta aina tingata voi ;)
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Laiskiainen
05.10.2012 13:26:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Clayden: Elikäs olen tässä kiinnostunut ostamaan otsikossa mainitun laisen vekottimen. ..
Helpottaisi saada muidenkin näkökulmia asiaan, niin olisi helppo lähteä haarukoimaan tuosta vahvistinmerestä.

 
Oli ainakin eilen torilla Orangen OR50 40-vuotis juhlamalli joka on varmaan kova peli tuossa hintaluokassa. Myös Ceriatonen 50w plexi hyvin varustein löytyi. Noita lähtisin itse katsomaan.
 
- The late bird catches a nap -
hevo
05.10.2012 15:01:16 (muokattu 05.10.2012 15:03:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osuipa jostain syystä vastaan H&K statesmanin nuppi aika kohtuu hintaan. Esim. Dual EL34 lähtee..
 
http://www.musicstore.de/fi_FI/FIM/ … R-Head-Brown-50W/art-GIT0011859-000
 
Jää vielä rahaa muuhunkin jos 800e on budjetti :).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «