Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson LP-mallien hinnan muodostuminen?
1 2 3
Kalm
22.09.2012 11:01:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puavali: Mikä ero noissa yllämainituissa mikeissä tai siis mikä ero niiden soundissa on? Oletan että ero ei ole kestävyydessä eikä ulkonäössä?
 
Ihan perstuntumalta sanoisin että 49xx-sarja toimii paremmin erilaisilla volume/tone-säädöillä (eli sallii/vaatii hieman leikkaamista) ja 57 on taas paremmin kohdallaan sellaisenaan mutta menee helposti säätäessä liian pehmeäksi/kermaiseksi (vertailut täysin fiilispohjalta perus särösoundeilla ja mikit myös kohtuullisen erilaisissa alustoissa -> LP/V vs SG). Kalustus siis enemmän käyttäjän/vahvistimen mukaan, eli pelaako kitaran potikoilla vai ei.
 
Saarnimelassa näköjään jotain tuollaista:
http://www.youtube.com/watch?v=ZGHJlSJOmM8
 
tommi m
22.09.2012 12:23:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: 498T/490R -mikit ovat "muhjuiset" paremman sannan puuttuessa. Classic 57:t ovat saundiltaan selkeät ja erottelevat. Näin tiivistetysti ilmaistuna.
 
Ton "muhjuisen" 490r kaulan kun pistää tallaan, ni kuulostaa pitkälti 57 mikiltä.
 
Kannattaa koittaa..
 
http://www.youtube.com/watch?v=iqKOOM2y1rk
balanced1
22.09.2012 13:14:07 (muokattu 22.09.2012 13:14:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Kyllä se nyt tällä kertaa on niin, että Ziggy tietää, mistä puhuu. Itselläni on ollut gibsoneita noilla molemmilla mikeillä sekä myös muilla gibsonin (ja muiden valmistajien, kuten Duncan, Sheptone) mikeillä.
 
498T/490R -mikit on munkin mielestäni tosi huonot verrattuna esim C57:hin. Ostin kerran 2001 Stankun, jossa nuo oli ja välittömästi lähtivät vaihtoon.
 
En ole itsekään ikinä tavannut Gibsonin kitaroita suosivaa ihmistä, joka tykkäisi 498T/490R -setistä. Lämmöllä muistan mun ES-335:ttä, jossa oli Classic 57:t. Hitto se oli kaikin puolin hyvä kitara.
 
Mutta tämähän nyt meni vähän ohi tosta otsikon aiheesta...

 
498T/490R -mikit ovat taas omaan korvaani juuri "ne" Les Paul-soundin tekevät mikit. Yleisin mielipide on kyllä aina että ne on tuhnu-soundiset. kuka mistäkin.
 
Painajaismainen
22.09.2012 13:58:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi 490/498-setti paranee helvetisti kun ruuvaa napapalat pois toiselta kelalta, eli tekee niistä hurinattomat sinkut. Mun LP:n soundi parani todella paljon tuon toimenpiteen myötä. Soundi on nyt pureva eikä tuhnu.
 
Gabe
22.09.2012 16:57:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nuo 498T/490R mikit parhaat humpparit ole, mutta ei minusta missään nimessä sellaista kuraa mitä annetaan ymmärtää :)
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
FastEddie
23.09.2012 12:33:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Ei nuo 498T/490R mikit parhaat humpparit ole, mutta ei minusta missään nimessä sellaista kuraa mitä annetaan ymmärtää :)
 
Ei mullakaan näiden mikkien kanssa ole mitään ongelmaa ollut.
 
"Rehab is for quitters"
Tex Pecone
23.09.2012 20:23:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-90 mikeistä ei olla puhuttu mitään. Itselläni Gibson Les Paul Deluxe limited edition, jossa p90. Tietysti soundillisesti aika erilainen (parempi:) kuin humppagibsonit joista olette eskustelleet. Ja mihinäs kohtaan arvojärjestystä tällainen Deluxe mielestänne kuuluu?
 
käsi
07.10.2012 23:27:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hinnoittelusta vielä sen verran. Mulla on vahva muistikuva että Classic sarjan hintaan vaihteli aika paljon olemassaolo aikanaan. Ei gibsonilla osattu oikein laittaa sitä mihinkään rakoon luontevasti. Välillähän ne makso jopa enemmän kuin standardit. Välillä saman ja sitten aikanaan muuttui vähän halvemmaksi kuin stankut.
 
Tällainen muistikuva mulla on. Ja eikös perus classic tiputettu pois mallistosta joku vuosi sitten. Pian sen jälkeen sitten tuli traditional malli mukaan. Classic customia vissiin edelleen tehdään.
 
Joees
07.10.2012 23:36:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: En ole itsekään ikinä tavannut Gibsonin kitaroita suosivaa ihmistä, joka tykkäisi 498T/490R -setistä. Lämmöllä muistan mun ES-335:ttä, jossa oli Classic 57:t. Hitto se oli kaikin puolin hyvä kitara.
 
Et olekaan tavannut mua. En keksi miksi vaihtaisin stankkuun toiset mikit noiden mikkien tilalle, ellen sitten korkeintaan huvikseni. Ajavat kyseisessä ruoskassa asiansa enemmän kuin hyvin. Vertailin aikanaan omaa stankkua kaverin stankkuun jossa oli Sheptonet ja sen testin perusteella en jaksaisi edes harkita vaihtoa.
 
C57:t mulla on myös toisessa ruoskassa ja ne on vallan jees myös. Paremmat kuin nuo parjatut mikit? Nääh, erilaiset.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «