Muusikoiden.net
04.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiutin kaveriksi EVM12L:lle
1
penatuna
12.09.2012 15:46:25 (muokattu 12.09.2012 15:50:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä minulla on Bluetone 2x12 kaappi jonka sisällä on kaksi kappaletta EVM12L -kaiutinta. Kaappi soundaa hyvälle, mutta tekisi silti mieli kokeilla jotain elementtiä toisen EV:n tilalle ikäänkuin täydentämään tuota kaiutinta. Näin jotkun muutkin ovat tehneet...

EVM12L toimii puhtailla mainiosti, joten enemminkin säröpuoleen pientä muutosta ehkä etsisin. Keskialueen laulavuutta voisi olla hieman lisää.
Ulkomaan palstoilla hyväksi yhdistelmäksi tämän kajarin kanssa on sanottu esim. Celestion classic leadia tai G12H:ta. Löytyykö keltään kokemusta EV:tä hyvin "komplimentoivasta" kaiuttimesta?

Kitarana Ruokangas V.S.O.P Special ja Vahvistimena Kemper profiling amp ja Matrix GT800FX. Pääprofiileina tällä hetkellä:

Puhdas ja pikkuroso: Bluetone Deluxe reverb ja "Dumble"
Komppisärö: Engl fireball ja Mesa recto
Soolo: Carvin Legacy ja Peavey XXX.

Livekäyttöön siis ja keikkavolumeilla.

Antti1
12.09.2012 18:57:56

Mä en osaa sanoa kokemuksesta ton elementin kaverina, mutta mun makuun jokainen mainitsemasi nuppi noista särövempaimista toimii parhaiten V30-elementin kanssa.

"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
penatuna
13.09.2012 13:37:26

Antti1: Mä en osaa sanoa kokemuksesta ton elementin kaverina, mutta mun makuun jokainen mainitsemasi nuppi noista särövempaimista toimii parhaiten V30-elementin kanssa.

Joo, V30 oli kanssa mielessä. Ei vaan kaikkien mielestä ihan paras kimppa EVM12L:n kanssa. Bändikaverilla on 4x12 V30 -kaappi kyllä treeniksellä, joten voin edes jotenkin testata miten sointuvat yhteen. Matrixista kun saa kaksi ulostuloa...
80' luvun Mesan kaapeissa oli kai jossain suunnilleen EVM12L + Classic lead yhdistelmä ollut käytössä. Siksi tuo voisi olla kiinnostava. Eihän tuo kallis kokeilu tietenkään ole, joten pitänee testata. Itsekin käytän Kemperin V30 kaappeja särösoundien kanssa suoraan linjaan soittaessa useimmiten. V30 ei vaan puhtailla ole kummoinen IMHO.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti