Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Montako kitaraa omistat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
-HP-
02.12.2013 10:59:30 (muokattu 02.12.2013 11:02:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: No tämä. Millainen isä antaa lapselleen auki soittamattoman kitaran?
 
Huono isä. Olen itse lopun ikää isälleni katkera kun hän osti minulle syntymäpäivälahjaksi iskemättömän Esp-ltd m-53 kitaran ei naarmun naarmua ja täysin vailla hellää kosketusta. Pelkkä kylmä, kolkko ja steriili mattamusta runko ja vaalea lakattu vaahterainen kaula vaahteraisella otelaudalla. Kuin yksinäinen ja itsestään epävarma nuori emo-tyttö joka ei tulisi koskaan olemaan seksikäs, vain kaunis.
 
Olen joutunut jälkeenpäin kompensoimaan tätä lapsuuden traumaa äärimmäisillä ratkaisuilla kitaraa kohtaan. Ensimmäisenä yritin peittää sen tarroilla ja vaihtaa tallamikin. Nämä eivät kuitenkaan täyttäneet aukkoa syvällä kitaraharrastukseni sisimmässä ja päädyin hiomaan hiomakoneella hengityselinteni uhalla pois tuon kuvottavan mustan muovipäällysteen. Maalasin epätasaisen ja naarmuisen rungon ja lavan neonvihreällä spraylla ja otin singlemikeistä kuoret pois. Runko oli kärsinyt vakavia epämuodostumia hiomakoneen armottoman purennan alla. Mutta se oli viimein vapaa. Vasta silloin koin kitaran olevan osa minua ja pystyin hyväksymään sen sellaisenaan. Kitaran soundi avautui ja laajeni. Siitä tuli elävä. Sillä on oma luonteensa, omat heikkoudet ja omat voima-alueensa. Se pystyi kävelemään avojaloin. Varmasti katse eteenpäin. Mutta vain kun hän halusi. Muutoin hän oli kotona ja teki sitä mistä hän piti. Avoin, valmis mihin tahansa, osaa paljon mutta ei ole loistava kuin niissä asioissa jotka hän kokee tärkeimmiksi. Nyttemmin aion kunnioittaa kitaraa ja kunnostaa sen epämääräisen pinnan ja antaa sille alunperin kuuluneen loistonsa. Pinta saa tasaisen neonvihreän loiston ja kiiltävän lakkapinnan päälleen. Se ei koskaan tulisi olemaan mitään muuta kuin oma itsensä.
 
Soittakaa nyt ne kitarat auki ettei lapsi kärsi tulevaisuudessa. Hättänäm.
 
E: Ettei mee ot; Kitaroita on neljä, yllä kuvattu, yksi myynnissä oleva jaska, vanha landiksen akkari ja Harlikan jazz-beissi.
 
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
terolt
02.12.2013 11:59:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Olisihan tuo mukava jos omakin poika innostuisi musiikista. :)
 
Meillä 4v tyttö tuli viime viikolla mun työhuoneeseen kädet korvilla ja HUUTAA, että: "ISI, LOPETA HETI TUO MEKKALA, EN JAKSA KUUNNELLA YHTÄÄN ENÄÄN" =) Ei vielä ainakaan kitarat ole tehneet vaikutusta...
 
Kaikki mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Kivijalka
02.12.2013 12:31:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

terolt: Meillä 4v tyttö tuli viime viikolla mun työhuoneeseen kädet korvilla ja HUUTAA, että: "ISI, LOPETA HETI TUO MEKKALA, EN JAKSA KUUNNELLA YHTÄÄN ENÄÄN" =) Ei vielä ainakaan kitarat ole tehneet vaikutusta...
 
Syy on mitä ilmeisimmin huonossa kitarassa. Voin ottaa sen Carvinin sinulta pois asevelihintaan, niin lapsen ei tarvitse kärsiä. ;)
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Laulava Kylätohtori
02.12.2013 12:37:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

terolt: Meillä 4v tyttö tuli viime viikolla mun työhuoneeseen kädet korvilla ja HUUTAA, että: "ISI, LOPETA HETI TUO MEKKALA, EN JAKSA KUUNNELLA YHTÄÄN ENÄÄN" =) Ei vielä ainakaan kitarat ole tehneet vaikutusta...
 
Vikahan on soundissa. Kamat myyntiin ja tuplasti kalliimmat tilalle. Ihan jo lastenkin takia...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jniska
02.12.2013 12:48:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muuten hellasärö ja päätesärö yllättävän lähellä toisiaan. Molemmat saa esille, mutta vasta reippaalla volumetasolla.
 
Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa.
flirtti
03.12.2013 20:05:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: On muuten hellasärö ja päätesärö yllättävän lähellä toisiaan. Molemmat saa esille, mutta vasta reippaalla volumetasolla.
 
Loistavaa. Vertaistuki jeesaa aina ;)
Mulla näyttää olevan yks strato, yks tele, yks ns. lespa ja ns. jatsi-koppis. Semmonen Harmony stratotone olis hieno. Juu ja SG tietty.
Stratoja on kohta kaksi.
 
"Dogs Run Free - Why Don't We".
Old Joe
03.12.2013 22:23:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: On muuten hellasärö ja päätesärö yllättävän lähellä toisiaan. Molemmat saa esille, mutta vasta reippaalla volumetasolla.
 
Ja yhtä nappulaa kääntämällä kääntämällä, stereo efekti :)
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
J.Nikkanen
03.12.2013 23:14:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä tiedän mutta en kerro teille.
 
Blain
16.02.2014 00:04:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Strato 1 kpl, tele 1 kpl, akustinen 1 kpl, resonaattori 1 kpl, basso 1 kpl, ukulele 1 kpl. Les Paul ja ES-335 pitää saada jahka saan opiskelut päätökseen.
 
One ding = a tragedy 1000 dings = a relic
hollstro
16.02.2014 00:06:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

16 ja vähän yli. Tuossa kuvat: https://picasaweb.google.com/104356 … itarat?authkey=Gv1sRgCOr8usvyrNXEVw
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
trih
16.02.2014 00:30:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: 16 ja vähän yli. Tuossa kuvat: https://picasaweb.google.com/104356 … itarat?authkey=Gv1sRgCOr8usvyrNXEVw
 
Melkoinen setti. Itse en pystyis tuollaista määrää ylläpitämään. Tarvettakin aina aika vähälle ja akustiset alkaneet kiinnostaa. Nyt ei taida olla kuin n. 10 kielisoitinta, kitaraa ja bassoa.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
hollstro
16.02.2014 00:31:25 (muokattu 16.02.2014 00:31:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Melkoinen setti. Itse en pystyis tuollaista määrää ylläpitämään. Tarvettakin aina aika vähälle ja akustiset alkaneet kiinnostaa. Nyt ei taida olla kuin n. 10 kielisoitinta, kitaraa ja bassoa.
 
Mulla on myös 16 bassoa: https://picasaweb.google.com/104356 … Bassot?authkey=Gv1sRgCJai1cLN19Hfag
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Blain
16.02.2014 00:36:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Mulla on myös 16 bassoa: https://picasaweb.google.com/104356 … Bassot?authkey=Gv1sRgCJai1cLN19Hfag
 
Jos sulla on kaikki kitarat 6-kielisiä ja bassot nelikielisiä, sulla on pikaisen päässälaskun mukaan 160 kieltä vaihdettavana.
 
One ding = a tragedy 1000 dings = a relic
hollstro
16.02.2014 00:37:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blain: Jos sulla on kaikki kitarat 6-kielisiä ja bassot nelikielisiä, sulla on pikaisen päässälaskun mukaan 160 kieltä vaihdettavana.
 
Muutama uke ja kitara päälle. Päristeltävää riittää (viittaan tuohon ToneRite-keskusteluun)
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
trih
16.02.2014 01:02:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Mulla on myös 16 bassoa: https://picasaweb.google.com/104356 … Bassot?authkey=Gv1sRgCJai1cLN19Hfag
 
Ei pystyis, ei :D
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Hillboy
17.02.2014 13:56:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3 x PRS. Kaksi aitoa ja yksi itse rakennettu.
 
Porukoiden nurkissa pyörii myös kaksi ensimmäistä kitaraani ja basso. Amada 3/4 klasari, Iban RG321 ja Iban GSR200.. niillä ei tule soitettua kun on vähän laadukkaampaa tarjolla ja basson soittoa ei pikkauskäden sormet kestä :D
 
-L
 
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
fox
17.02.2014 14:04:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nyt oikein kysymyksen ymmärsin, niin tällä hetkellä kaikki mitä on himassa ja verstaalla, kun sain yhden soittomiehen Burns TR2 -basson korjattua.
Treeniksellä/studiolla on etupäässä toisten bändin sällien soittimia, siellä ei oo minun kuin 2 akustista.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Mandarax
17.02.2014 15:48:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Jos nyt oikein kysymyksen ymmärsin, niin tällä hetkellä kaikki mitä on himassa ja verstaalla, kun sain yhden soittomiehen Burns TR2 -basson korjattua.
Treeniksellä/studiolla on etupäässä toisten bändin sällien soittimia, siellä ei oo minun kuin 2 akustista.

 
;)
Juu sama juttu, ite kanssa omistan kaikki mun kitarani.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
steelduck
17.02.2014 16:29:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Les Paul, SG ja Tele... eli kolme. Joku täällä sanoi osuvasti, että sopiva määrä on n+1, jossa n on nykyinen kitaroiden lukumäärä.
 
Hi-Power
17.02.2014 18:04:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä on muutama, eli mahokirunkoinen omatekemä strato vm.1994, Fender Amerikan standard strato 2009(uudemmalla fenderin vaihtamalla kaulalla), Fender Tele 50' meksiko 1999, Epiphone les paul ultra II 2010, Epiphone dot 2013, Tokai Les Paul 2009, PRS mccarthy 1996, Charvel 625 akustinen. Sitten vielä Basso, Kitarabanjo sekä kaksi nailonkielistä...vieläkö osais soittaa ku välineitäkin olisi...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «