Muusikoiden.net
06.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia Tone King Imperial, Metropolitan etc.
1
petrip
12.08.2012 01:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi erittäin mukava kuulla kokemuksia Tone Kingin vahvistimista ja erityisesti siitä, miten toimii säröpedaalien kanssa. Puhtaat soundit ovat melkosta hunajaa, mutta miten tuo ruttuosasto toimii. Itselläni on aina ollut vähän kaksijakoinen suhtautuminen Fender-tyyppisiin vahvistimiin. Puhtaat ovat parhaimmillaan juuri sitä, mitä voi vain toivoa, mutta säröjä ne syövät heikosti. Tämän olen itse kokenut kahden Fenderin vahvistimen entisenä omistajana. Keskiäänikuoppa syö soundia ja vähän miestäkin.

Kiitos etukäteen kommenteista.

jyrkalt
12.08.2012 01:19:19

petrip: Olisi erittäin mukava kuulla kokemuksia Tone Kingin vahvistimista ja erityisesti siitä, miten toimii säröpedaalien kanssa. Puhtaat soundit ovat melkosta hunajaa, mutta miten tuo ruttuosasto toimii. Itselläni on aina ollut vähän kaksijakoinen suhtautuminen Fender-tyyppisiin vahvistimiin. Puhtaat ovat parhaimmillaan juuri sitä, mitä voi vain toivoa, mutta säröjä ne syövät heikosti. Tämän olen itse kokenut kahden Fenderin vahvistimen entisenä omistajana. Keskiäänikuoppa syö soundia ja vähän miestäkin.

Kiitos etukäteen kommenteista.

Ainakin Imperialissa säröpedaalit toimii oikein mainiosti. Kokemuksia mulla tuon koneen kanssa on ainoastaan overdriveistä.
Distortionit ja fuzzit jäi kokeilematta tuon viikon ajan jonka kombo oli mulla testissä.
Vahvistimessa on myös itsessään oikein mainio ja monipuolinen särökanava.
Tremolo ja reverb koneessa ovat kyllä huikeat. Ei jätä varmaan ketään kylmäksi.
Erittäin oiva vahvistin mielestäni keikkailuunkin jo pelkästään painon takia.
Kombo on eriittäin keveä roudata. Erittäin laadukas ja ulkonäöltään staili vahvistin.

Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
73nd3r
12.08.2012 10:47:41

petrip:Keskiäänikuoppa syö soundia ja vähän miestäkin

Kitara > EQ > säröt > vahvistin > rouhee soundi > iloinen pelimanni.

petrip
12.08.2012 10:54:06

jyrkalt: Ainakin Imperialissa säröpedaalit toimii oikein mainiosti. Kokemuksia mulla tuon koneen kanssa on ainoastaan overdriveistä.
Distortionit ja fuzzit jäi kokeilematta tuon viikon ajan jonka kombo oli mulla testissä.
Vahvistimessa on myös itsessään oikein mainio ja monipuolinen särökanava.
Tremolo ja reverb koneessa ovat kyllä huikeat. Ei jätä varmaan ketään kylmäksi.
Erittäin oiva vahvistin mielestäni keikkailuunkin jo pelkästään painon takia.
Kombo on eriittäin keveä roudata. Erittäin laadukas ja ulkonäöltään staili vahvistin.

Tuossa Imperialissa ei näytä olevan särökanavalle Master Volumea, joten särön/tason säätö voi olla hankalaa. Ja useimmilla meillä kitaristeilla on läjä säröpedaaleja, joita haluaisi käyttää. Hyvä kuulla, että toimii.

petrip
12.08.2012 11:33:22 (muokattu 12.08.2012 11:35:35)

73nd3r: Kitara > EQ > säröt > vahvistin > rouhee soundi > iloinen pelimanni.

Hyvä ja tasapainoinen signaaliketju ei tarvitse EQ:ta ollenkaan. Tarkoitan siis vahvistimen sävysäätöjä. Harvassa vahvistimessa vaan pystyy sen ohittamaan. EQ:lla joiden taajuuksien korjaaminen ei välttämättä toimi halutulla tavalla. Kadonneita taajuuksia on vaikea tuoda luontevasti esille. Sen sijaan, jos jotakin on liikaa, on se helpommin korjattavissa esim. erillisellä EQ:lla.

73nd3r
12.08.2012 11:59:07

Makuasia, mun kokemuksilla juuri tuo mainittu fenderominainen keskiäänikuoppa on, haluttaessa, oikaistavissa EQlla. Siinä kuitenkin oikeastaan väännetään puoliväkisin vahvistimen ominaisuutta toiseksi, joten voipi olla hyvä valkata heti kärkeen styrkkari joka ei tämmöstä tee = ei välttämättä Tone Kingiä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti