Muusikoiden.net
08.12.2016

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Elektroakustinen ~500e hintaluokassa
1
RedRain
04.08.2012 16:43:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän heikosti keskustelua tuolla akustisella puolella niin laitetaanpa tännekin:

Tästä löytyy jonkun verran keskustelua mutta ei ihan sitä mitä itsellä on haussa.

Pitäisi siis löytää otsikon mukaisessa hintaluokassa hyvin soiva elektroakustinen. Yhtenä vaihtoehtona olen katsellut Yamaha fgx720sc:tä, joka muuten vaikuttaa ihan kivalta mutta youtube-videoiden perusteella alapäätä ei ole kovin paljoa. Lieneekö vain videoiden mikityksen syytä? Toinen kiinnostavan näköinen keppi on Martin DCXE mutta siitä ei juuri ääninäytteitä löydy eikä ole tullut vastaan myöskään yhdelläkään pk-seudun musiikkiliikkeen sivuilla.

Toivomuksena olisi siis musta väri, kriteerinä dreadnought-koko ja cutaway sekä riittävä alapää. Toki liikkeeseen ensin kokeilemaan mutta olisiko jollain kokemuksia yllämainituista kitaroista tai antaa muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

.: http://www.2ndsuicide.com/ :.
jhlamm
05.08.2012 01:04:26

Itse oon omistanut yhden noista takaminen g series malleista. Oli tosin se pienikoppainen mutta muitakin löytyy. On halvempi versio noista takamineista, mutta omaan käteen ainakin loistava soitettava ja ääni miellytti. Suosittelen käymään koesoittamassa, jos jostain lähiliikkeestä löytyy - ainakin kokeilumielessä. Soundin kirkkaudesta on paha sanoa. Itsellä se oli melko tumma ja sopivasti yläpäätä muttei nyt ihan mahdottomasti.

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
hallu
05.08.2012 09:46:16 (muokattu 05.08.2012 09:47:00)

Mikityksen ja esivahvistuksen laatuhan on varmasti yksi pullonkaula noissa edullisissa elektroakkareissa. Ibanezin sähköjä olen lukenut kehuttavan, vaan itse en ole sähköisesti niitä kokeillut. Akustisesti minusta Ibanezin AW- sarja on hyvin pitkälti hyvä ja jos soittamisen pääpaino on vahvistetussa soittamisessa niin sitten ew-sarjakin, mutta itse en pitänyt ew-sarjalaisten akustisesta soinnista joka oli lattea ja mitään sanomaton. Yamahan APX olimyös akustisesti tosi onneton, mutta sekin on varmaan tehty sähköistettynä käytettäväksi. Mutta tsekkaa nyt kuitenkin nuo Ibanezitkin.

Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti